Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
jul 10, 2024 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Predstavljanjem druge generacije Škode Kodiaq u oktobru 2023. godine, četvrte generacije Škode Superb, samo mjesec dana kasnije, redizajniranih modela Scala i Kamiq početkom 2024. godine, te obnovljene Škode Octavije četvrte generacije, i praktično je započela nova globalna tržišna ofanziva Škode. Uz spomenute modele, Škoda je najavila još nekoliko novih i obnovljenih modela namijenjenih evropskom tržištu, ali i nekoliko modela koji će biti prilagođeni samo određenim regijama.
Prilagođavajući strukturu modela, novim geopolitičkim prilikama, ovim je skoro u potpunosti zaokružena dolazeća konvencionalna ponuda, budući da Škodu očekuje novi iskorak i proširenje ponude u segmentu električne mobilnosti. Do tad, ali i u periodu tranzicije, Škoda će pokušati zadržati intenzitet nastupa na najznačajnijim evropskim tržištima, pa i na bosanskohercegovačkom, na kojem u posljednjoj godini bilježi sve bolje rezultate. Spomenimo samo da je Škoda u BiH do sad kupcima isporučila gotovo od 52 hiljade automobila, ali i to da je u protekloj godini Škoda u BiH kupcima isporučila više od 2.200 novih automobila, što je više od jedne petine bh. tržišta novih automobila.
Nije tajna da je Škoda Octavia najprodavaniji novi automobil na bh. tržištu, ali nije ni tajna da Škodini crossoveri i SUV-ovi nailaze na sve bolji odziv na tržištu. Prateći tako trendove, Škoda je jučer nakon okončanih testnih vožnji, bh. tržištu i zvanično predstavila obnovljenu Octaviju četvrte generacije i potpuno novu (drugu) generaciju Kodiaqa.
Škoda Octavia danas ne predstavlja potpuni novitet, budući da je četvrta generacija na tržištu već pune 4 godine, ali je njena tek pridošla redizajnirana varijanta sa sobom donijela nova stilska rješenja, nove tehničke detalje i obnovljenu pogonsku grupu. Zajedno s tim, Škoda Octavija je i dalje ostala jedan od najupotrebljivijih putničkih automobila na bh. tržištu, što konačno potvrđuju prodajni rezultati svih ovih godina. Octavia je definitivno istinska miljenica Bosanaca i Hercegovaca. U BiH je prisutna duže od 25 godina i to u svim generacijama, a analitika je zabilježila da je ovaj automobil do sad u BiH pronašao čak 18.000 vlasnika. Također, Octavia četvrte generacije, je do sad pronašla put do 2.425 kupaca, čime je zaslužila i činjenični epitet najtraženijeg automobila na tržištu BiH. Od toga je 141 primjerak varijante Combi.
Uz identičan oblik takozvanog liftbacka, obnovljena Octavia je na sebi donijela novi dvodimenzionalni logotip, sasvim novi prednji odbojnik s novom prednjom maskom, novi oblik prednjih svjetala i, što je još važnije, novu generaciju LED matrix svjetala. Sasvim drugačija je bordura donjeg dijela odbojnika u crnoj boji. Promjene su nešto diskretnije straga, gdje je vidljiv drugačiji natpis “Škoda” i nešto drugačiji odbojnik s novom pozicijom deflektora.
Iako svjedočimo trendu napuštanja dizelskih pogona, Škoda je u Octaviji pored benzinaca zadržala tradicionalne TDI motore. No, važnija je informacija da Octavia ove generacije više neće imati jednolitarski motor TSI i da će benzinsku okosnicu činiti temeljito modernizovani 1,5-litarski benzinac u varijantama sa 115 i sa 150 KS. Uz oba ova motora moguće je dobiti ručni šesterobrzinski mjenjač, ali uz sedmerobrzinski mjenjač DSG obavezno stiže i pogon MHEV. Najsnažnija benzinska varijanta pojaviće se u obliku dvolitarskog TSI-ja s 204 KS i s mjenjačem DSG.
Dizelske opcije zaokružene su s dvolitarskim motorm TDI u varijantama sa 115 KS i sa 150 KS. Slabiji stiže s manuelnim mjenjačem, a snažniji s DSG-om.
Digitalna oprema donosi novu grafiku table s instrumentima i izvanredni 13-inčni displej infotainmenta (u osnovnom paketu 10″), a tu je nekoliko novih Simply Clever detalja i nekoliko novih sigurnosnih i praktičnih asistenata. Njihova dostupnost zavisi od izabranog paketa opreme, uz nekoliko mogućnosti pojedinačnih doplata. Novost u BiH je i prvi put dostupan nivo Sportsline, koji se pojavljuje kao samostalna varijanta, a koji uključuje crne detalje eksterijera, 19-inčni točkovi, zatamnjena stakla, ovjes niži za 15 milimetara, sportska sjedišta, sportski trokraki upravljač… Prema aktuelnoj ponudi, najniža cijena osnovnog modela s paketom opreme Selection iznosi 46.283 KM, a sve drugo zavisi od mašte potreba i, naravno finansijskih mogućnosti.
Testne vožnje su uključivale obnovljenu Octaviju sa svim njenim dosadašnjim vrlinama, među kojima se uvijek treba osvrnuti na njen izdašni prtljažnik i veliki prostor u unutrašnjosti, mada Škoda bh. tržištu nije ostala dužna ni za dinamičku premijeru potpuno novog izdanja Kodiaqa.
“Moćniji, veći i ozbiljni” bio je svojevrsni slogan koji je nastao u toku domaće promocije, a nedvosmisleno se odnosio na moćnijeg, većeg i ozbiljnijeg najvećeg Škodinog SUV-a koji se od prije dva dana i zvanično može pronaći u cjenovnicima Škodinih trgovaca u BiH.
Iako je zadržao osnovnu dvovolumensku siluetu, svojevrsnu ozbiljnim SUV-ovima, novim stilskim detaljima je i vizuelno postao i moćniji, i veći, i ozbiljniji, mada novih 6 cm između osovina i zaista pokazuje nešto novo u dimenzijama i proporcijama. Siluetom i oblikom, naravno nalikuje prethodnom modelu, koji je u BiH za 7 prethodnih godina pronašao put do 761 kupca.
Eksterijer je značajno unaprijeđen istaknutijom prednjom maskom, potpuno novim prednjim LED svjetlima autentičnog oblika i potpuno novim izgledom kompletnog prednjeg odbojnika. Zanimljiv je bočni pogled, budući da potpuno nova konfiguracija bočnih stakala u drugoj polovini, ovog SUV-a vizuelno čini još i dužim. Novi Kodiaq je i straga potpuno nov i autentičan, mada u duhu Škodinog stilskog pravca na kojeg nailazimo na njihovim modelima većih gabarita.
Škoda se posebno može pohvaliti ogromnim unutrašnjim prostorom kod ovog modela, ali i varijantama sa sedam sjedišta koje sa izvučenim sjedištima imaju slobodan prtljažni prostor zapremine čak 845 litara. Preklapanjem naslona sjedišta iz drugog i trećeg reda moguće je dobiti slobodan prostor zapremine veće od dva kubna metra.
Novi Kodiaq prikazao i potpuno novi koncept enterijera. Displej infotainmenta je sada samostojeći, i sa pozamašnom dužinom dijagonale od 13 inča. Head-up displej je opciono dostupan po prvi put, ručica mjenjača je sad postavljena na vratu upravljača, što poziciji između prednjih sjedišta daje vrlo čist i uredan izgled, a istovremeno donosi malo novog prostora. Međutim, prava novost je takozvani sistem Škoda Smart Dials, koji je smješten na stubu konzole ispod centralnog displeja i zasnovan na tri višenamjenska rotaciona prekidača. Pomoću njih je vrlo jednostavno upravljati mnoštvom funkcija, što predstavlja još jednu potpuno novu karakteristiku u najvećem Škodinom SUV-u. Tu je i nekoliko USB priključaka, ali i pozicija za brzo bežično punjenje pametnog telefona.
Prilagođena je i ponuda motora koja se, uostalom kao i kod obnovljene Octavije, zasniva i na benzincima i na dizelima, a već na početku i na jednoj krajnje ozbiljnoj plug-in hibridnoj verziji.
Novi Kodiaq dolazi isključivo s mjenjačima DSG, a osnovu pogona čine potpuno modifikovani 1,5-litarski TSI motor snage 150 KS, koji pokreće samo prednje točkove. Slijedi ga dvolitarski TSI s 204 KS, koji preko sedmerostepenog DSG-a pokreće točkove na obje osovine, a krunu benzinske ponude već na početku čini jedan plug-in hibrid ukupne snage 204 KS. Potpunom modifikacijom dosadašnjeg sistema i postavljenjem baterije kapaciteta 25,7 kWh, novi Kodiaq je u stanju preći čak 100 kilometara isključivo pomoću električne struje, što je dvostruko više nego do sad. Modifikacija čak podrazumijeva i brzo punjenje baterije snagom do 50 kW.
Dizelske opcije podrazumijevaju dvolitarske motore TDI sa 150 KS i s pogonom samo na prednjim točkovima, te snažnije sa 190 KS koji imaju pogon 4×4.
Novi Kodiaq je već dostupan za kupce u BiH i to u više varijanti, a cijene osnovnog modela pokretanog najslabijim benzincem kreću od 70.214 KM. Istovremeno, najpovoljnija dizelska varijanta košta 75.104 KM.
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
dec 20, 2024 0
dec 07, 2024 0
nov 05, 2024 0
okt 05, 2024 0