Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
dec 27, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Mlada turska automobilska kompanija Togg najavila je da će početkom januara izlagati na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu. Istovremeno su Turci upoznali javnost kako napreduje startup s moćnim državnim pokroviteljstvom. Odluka Togga došla je nakon objave korporacije General Motors da neće nastupiti na CES-u, zbog brzog širenja Omicron soja koronavirusa SARS-CoV-2.
CES, koji se prvobitno smatrao domenom IT kompanija, posljednjih godina postao je debitantska platforma za mnoge automobilske inovacije. Ni ova godina neće biti izuzetak, čak i bez GM-a. Nastup na izložbi Togga vjerovatno treba shvatiti kao manifestaciju interesovanja turske kompanije za američko tržište, iako je prerano govoriti o konkretnim prodajnim planovima.
Kompanija Togg predstavljena je prije tačno dvije godine, a tom događaju je prisustvovao turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan. Togg je skraćenica od Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu A.Ş., odnosno Turkish Automobile Initiative Group. Kompanija je formalno privatna, jer najveće dioničare čine Anadolu Group, BMC Turkey, Kök Group, Turkcell i Zorlu Holding.
Međutim, projekt je nastao na inicijativu Erdogana, koji je poželio nacionalni turski električni automobil, razvijen uglavnom uz pomoć “domaće pameti”. Turske vlasti podržavaju projekt poreskim olakšicama, besplatnim zakupom zemljišta za fabriku i obavezom otkupa dijela proizvoda za vlastite potrebe. Mreža stanica za punjenje u Turskoj će se morati stvoriti od “nule”, no Togg i ovdje računa na pomoć vlasti.
U decembru 2019. Togg je svijetu pokazao dva prototipa – kompaktnog crossovera i limuzine – koje je dizajnirao studio Pininfarina. Crossover je već imao dvije opcije dizajna prednjeg dijela (s rešetkom hladnjaka i “čepom”). Najavljeni novi proizvodi bazirani su na modularnoj platformi elektromobila vlastitog dizajna, s prednjim McPherson ovjesom i stražnjom multilink osovinom, a u budućnosti će se na njemu “sagraditi” još tri modela – hatchback, kompaktni kombi i još jedan crossover.
Kompaktni crossover prvi će ući u serijsku proizvodnju krajem 2022. godine, kada će biti ponuđen s jednim elektromotorom snage 148 kW (200 KS) na stražnjoj osovini ili s dva elektromotora (po jedan za svaku osovinu) ukupne snage 296 kW (400 KS). Verzija s jednim motorom će moći ubrzati do 100 km/h za 7,6 sekundi, a verzija 4×4 za 4,8 sekundi. Postoje dvije verzije baterija – za vožnju dosega od 300 ili 500 kilometara.
Za proizvodnju turskog električnog automobila skoro je završena fabrika kapaciteta 175 hiljada vozila godišnje, podignuta u Gemliku (primorski dio pokrajine Burse). Lokacija je odabrana zbog blizine morske luke, zone slobodne trgovine i dobavljača. U proizvodnom pogonu planirano je zapošljavanje 4.323 radnika.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Odmah do automobilske fabrike nalaziće se pogon za proizvodnju baterija, kreiran zajedno s kineskom kompanijom Farasis Energy. Iako Evropu nazivaju glavnim tržištem, očekuje se da će prvih 18-24 mjeseca tvornica u Gemliku proizvoditi automobile samo za Tursku. To znači da bi turski električni automobil krenuo u izvoz najranije 2024. godine.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 03, 2024 0
nov 29, 2024 0
nov 29, 2024 0