Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
nov 03, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Malo je brendova čiju će svjetsku reputaciju narušti dolazeći nepravedni propisi kao što je Toyota. Držali su se do posljednjeg momenta kako bi svijetu plasirali svoju aktuelnu tehniku, ali najviše hibridnu. Oni su pravi rodonačelnici tog principa, koji je nastao bez ikakve prisile i koji je još prije 25 godina, praktično preko noći, reducirao emisiju CO2 iz motora SUS.
No, postrožavanjem (globalnih) ekoloških propisa Toyotini hibridi su postali nedovoljni da paralelno mogu zadovoljiti obje (zaraćene) strane. Iako se prodaju izuzetno dobro, Toyoti definitivno nedostaje određen broj električnih automobila koji bi išli dobro kao i hibridi. Električni crossover bZ4x, nastao u saradnji sa Subaruom očigledno nije dovoljan da podmiri potrebe različitih kupaca.
U međuvremenu je Toyota većinu investicija usmjerila u razvoj hibrida i definitivno zakasnila na voz čije su vagone najviše popunili kineski proizvođači, nudeći sve bolje i sve jeftinije modele. To je Toyota konačno i priznala u svom posljednjem izvještaju s tržišta u kojem stoji da joj je prodaja pala za oko 5%, ali i za oko 17% u Kini, što je dovoljan indikator da negdje nešto škripi.
Toyota je uostalom toga i bila svjesna pa je unaprijed računala na saradnju s drugim brendovima kojim je zauzvrat ponudila ili dio svojih kapaciteta ili dio inovacija koje je silom prilika ipak morala podijeliti.
Tako će Toyota od naredne godine na Suzukijev električni crossover jednostavno postaviti svoj amblem i tako na nepopularan način premostiti jaz do pojave novog vlastitog električnog automobila. Suzuki će dio kapaciteta u Indijskoj fabrici Gujaratu rezervisati za ovu proizvodnju, a model će biti globalno dostupan. To je u ovom trenutku jednostavno najjeftinije.
Toyota i Suzuki su rekli da je novi SUV konstruisan isključivo da bude električni model i time isključili sve opcije da ovaj model pokreće bilo kakav hibridni pogon ili čak samo benzin. U saopštenju se navodi da će Toyotin novi EV biti vrlo sposoban crossover s dinamičkim karakteristikama snažnijeg električnog automobila. Nastajaće na platformi koju su navodno zajednički razvili Suzuki, Toyota i Daihatsu Motor, kombinujući međusobne prednosti. Električni SUV će biti dostupan s pogonom 4WD, nudeći mogućnost savladavanja težih prepreka.
Ranije ove godine, Maruti Suzuki je predstavio koncept električnog SUV-a eVX srednje veličine, što je vjerovatno budući “zajednički model”. Najavljeno je da bi s napunjenom baterijom mogao prelaziti do 550 kilometara.
Sa 4.300 mm dužine, 1.800 mm širine i 1.600 mm visine, eVX je malo manji od BYD-ovog popularnog Attoa 3 (4.455/1.875/1.615) ili Toyote Corolle Cross (4.460/1.825/1.620 mm).
Iz Toyote su također najavili da je to samo jedan od deset električnih modela koje planiraju ponuditi do kraja 2026. godine, podrazumijevajući i modele koje razvijaju zajedno sa Subaruom.
Čini se ipak da su vodeći japanski proizvođači automobila osjetili opasnost galopirajuće kineske automobilske industrije, pa udruživanjem čine korake kako bi na globalnom tržištu održali što veću tehničku i cjenovnu konkurentnost.
Toyota je u prvih devet mjeseci 2024. godine prodala 108.287 električnih vozila, uključujući i svoj luksuzni brend Lexus. To je samo oko 1,5% od preko 7,4 miliona prodatih vozila tada. BYD je samo u septembru prodao 164.956 EV vozila, sa skoro 1,2 miliona prodatih do septembra.
Može li Toyota ovim potezima održati planetarnu popularnost uz pomoć Suzukija i Subarua?
Cijene svih automobila Toyota pogledajte klikom ovdje.
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
jan 24, 2025 0
jan 14, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 07, 2025 0