Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 13, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Kao većina inostranih proizvođača automobila i Toyota se već grčevito bori da održi korak na kineskom tržištu električnih automobila. Nije jasno da li se radi o kulminaciji konkurencije, tehnike i cijena, ali se trenutno između većine proizvođača vodi pravi rat na ova tri fronta. Pod najezdom kineske konkurencije, većina stranih brendova s proizvodnjom u Kini već reducira proizvodnju, ali je dobar broj njih već najavio potpuno povlačenje.
Međutim, Toyota ne planira ni povlačenje ni reduciranje proizvodnje, nego su nastupili sa zvaničnim saopštenjem da žele proizvoditi još bolje automobile i da žele povećati proizvodnju, kako bi konačno konkurisali proizvođačima poput BYD-a.
Naime, Toyota u Kini do 2030. godine želi proizvoditi čak 3 miliona vozila godišnje. To je gotovo dvostruko više od 1,75 miliona koliko su proizveli u Kini u 2023. godini. Prema nekim izvještajima japanski gigant će potpuno revidirati principe poslovanja, a lokalnoj filijali će dati veću slobodu odlučivanja.
Nikome nije jasno šta stoji iza svega, budući da je Toyotin partner sa zajedničkim ulaganjem, FAW, već nekoliko puta smanjivao proizvodnju i rezao radna mjesta zbog poprilično teškog tržišnog okruženja. Bez obzira na to, Toyota želi obnoviti svoje poslovanje u Kini nakon što je izgubila značajan udio na tržištu od domaćih lidera kao što je BYD.
Podsjetimo i na to da BYD već 8 mjeseci zaredom obara vlastite proizvodne rekorde, a protekli mjesec je prvi put prodao više od pola miliona NEV automobila (plug-in hibrida i EV).
Prema dostupnim informacijama, BYD je i tokom proteklog mjeseca s udjelom od 36,1% (431.367 prodatih primjeraka) dominirao kineskim NEV tržištem. No, očigledno je da se BYD neće zadovoljiti trenutnim rezultatom, budući da pojačava proizvodnju i pojačava svoju radnu snagu kako bi zadovoljila potražnju.
U međuvremenu je Toyotina globalna proizvodnja prvi put pala u protekle 4 godine – domaća za 9,4%, a strana za gotovo 6%. Toyota je imala najveći pad proizvodnje u Kini (-17%), jer se bori da održi korak usred talasa dolazećih niskobudžetnih rivala (koji su često čak i napredniji). Naprimjer, najjeftiniji BYD-ov EV, Seagull, košta manje od 10.000 dolara.
Toyotino saopštenje usljed dolazeće krize je u najmanju ruku čudno, jer su eksplicitni u tvrdnji da žele praviti bolje i kvalitetnije automobile, a ne jeftinije!? Navode kako je cilj ojačati lokalnog partnera, što je u potpunoj suprotnosti s odlukama japanskih proizvođača poput Nissana i Honde, koji su najavili potpuno povlačenje iz Kine. S obzirom na to da je kinesko tržište električnih vozila preplavljeno jeftinim modelima, ovi proizvođači će potražiti poslovnu sreću na drugim tržištima.
Međutim, BYD ne miruje ni na drugim tržištima, a već su lideri EV tržišta u jugoistočnoj Aziji i u Centralnoj i Južnoj Americi. Također, BYD-u ne ide dobro samo s jeftinim modelima, jer se ubrzano šire i na tržištu novih luksuznih modela, pametnih električnih SUV-ova srednje veličine i električnim superautomobilima koji polako dolaze na tržište.
Nakon što je po prvi put na globalnom tržištu BYD nadmašio Hondu i Nissan, BYD se prema ukupnim isporukama već približio Fordu.
Koliko će proći dok ne sustigne Toyotu i Volkswagen?
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0
nov 28, 2024 0