Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
mar 27, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump uveo je carinu od 25% na vozila proizvedena izvan SAD-a. Ova odluka će se primjenjivati od 3. aprila, prema izvršnoj naredbi koju je izdala Bijela kuća, prenosi “Automotive News Europe”.
Ovaj potez je Donald Trump najavio tokom februara ove godine, a takve carine bi mogle izazvati pogubne efekte u globalnim lancima nabavke, koji su već opterećeni brojnim drugim nametima, ali i strateškom nejasnoćom dugoročne trgovinske politike.
Autodijelovi, kao što su motori, mjenjači i prenosni sistemi i električne komponente, također će podlijegati carini od 25%, a carina na dijelove stupa na snagu najkasnije do 3. maja.
Dijelovi koji su u skladu s pravilima za bescarinsku trgovinu prema Sporazumu Sjedinjenih Država-Meksiko-Kanada neće podlijegati novoj carini, sve dok američko Ministarstvo trgovine ne uspostavi proces za primjenu samo na sadržaj komponenti koji nije iz SAD-a, prema izvršnoj naredbi.
Cilj uvođenja carine je jačanje domaće proizvodnje i podsticanje proizvođača automobila da premjeste proizvodnju vozila u SAD. Industrijalci i analitičari su upozorili da bi visoke carinske stope mogle brzo dovesti do smanjenja proizvodnje novih vozila u Sjevernoj Americi, uz značajno povećanje cijena automobila.
Nasuprot tome, Donald Trump ima drugačiji stav.
“Ovo će nastaviti podsticati rast, kakav nikada ranije niste videli”, izjavio je Donald Trump.
Prema analizi “Anderson Economic Group”, prenosi “Automotive News Europe”, kupce automobila u SAD-u čeka “šok” koji će početi za oko mjesec dana od uvođenja carine.
Naime, analize ukazuju na to da bi se troškovi proizvodnje mogli povećati od 4.000 do 10.000 američkih dolara po automobilu, što uključuje većinu američkih automobila, a na to treba dodati marže i ostale namete, što jednostavno znači da bi i najjeftiniji automobili poskupili za oko 5.000 američkih dolara.
Takvo povećanje cijena moglo bi imati dramatičan negativan efekt na prodaju automobila u SAD, te uzrokovati gubitak radnih mjesta u Michiganu, Ohiu, Indiani, Illinoisu, Missouriju, Texasu, Južnoj Karolini i Alabami, kao i u Ontariju, u Kanadi.
Analitičari ukazuju na to da će proizvođači pokušati zamijeniti (uvozne) dijelove i prilagoditi proizvodnju, da bi izbjegli carinu, ali će kupcima i trgovcima prenijeti troškove koji se ne mogu izbjeći.
“To će okončati katastrofu slobodne trgovine, koja je devastirala domaću proizvodnju”, izjavio je Shawn Fain, predsjednik UAW.
U svojim osvrtima, Donald Trump je često kritikovao složene lance opskrbe u automobilskoj industriji, u kojem se pojedini dijelovi šalju “tamo-‘vamo”, preko granica, više puta, prije nago što se ugrade u vozilo.
S druge strane, treba imati na umu da je gotovo polovina svih novih vozila prodatih u SAD-u protekloj godini bila uvezena. SAD su protekle godine uvezle automobilske proizvode u vrijednosti od 474 milijarde dolara, uključujući putničke automobile u vrijednosti od 220 milijardi dolara.
Trump se već dugo ljuti na ono što on naziva “nepravednim tretmanom američkog izvoza automobila na stranim tržištima”, često izdvajajući EU, koja naplaćuje carinu od 10% na uvoz vozila, što je četiri puta više od američke carinske stope na putničke automobile od 2,5%. Međutim, SAD ubire carinu od 25% na kamione i pick-upe iz drugih zemalja, osim iz Meksika i iz Kanade.
Dionice proizvođača automobila, prvenstveno General Motorsa, Forda i Stellantisa, već su pale, a njihova vrijednost će i dalje padati, iako je Trump odbacio brigu oko dionica proizvođača automobila.
Reakcije na ovu odluku tek će uslijediti, a pobuniće se gotovo svi, prvenstveno kupci u SAD-u, koje Trump uporno pokušava zaštititi.
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 19, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0