Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
dec 31, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Kako se 2024. godina bliži kraju, tako se sve intenzivnije prave planovi za nastupajuću 2025. godinu.
Prema prognozama agencije “S&P Global Mobility”, očekuje se da će u narednoj godini, na svjetsko tržište biti plasirano 89,6 miliona novih automobila, što je za 1,7% više nego u ovoj godini.
Prognoze za automobilsku industriju za 2025. godinu su smanjene, što je odraz očekivanih promjena američke politike nakon izbora Donalda Trumpa, jer će trgovinski tokovi i kamatne stope biti poremećene u cijelom svijetu.
Globalni automobilski sektor će biti usmjeren ne upravljanje proizvodnjom i nivoima zaliha, te regionalne obrasce potražnje, koji uključuju sporiji rast na ključnim tržištima.
Ipak, prognoze uključuju niz različitih faktora, kao što su širenje ponude, povećani zahtjevi vezani za sigurnost i smanjenje emisija CO2, utjecaje od uvođenja brojnih zaštitnih mjera, povećanje cijena novih automobila, neujednačeno povjerenje potrošača/kupaca, brige o cijenama energije i snabdijevanju energijom, rizike u kreditiranju, deregulaciju, nestabilnu podršku vezanu uz elektrifikaciju i još mnogo toga.
Očekuje se da će globalna prodaja vozila u 2024. godini dostići 88,2 miliona, što je povećanje od 1,7% u odnosu na 2023. godinu, pa je i to jedan od razloga za skromnu prognozu za 2025. godinu.
Prognoze za evropsko tržište su veoma nezahvalne, jer je bilo očekivano da će u ovoj godini rast iznositi između 4% i 5%, što se nije obistinilo, a trenutni pokazatelji ukazuju na rast između 1% i 1,5%, a tačan rezultat će biti evidentan tek polovinom januara.
Na taj rezultat su utjecali rast cijena, smanjene subvencije za električna vozila, uvođenje carina, te politička neizvjesnost, posebno u Njemačkoj, Francuskoj i u Italiji, koji su i najveći proizvođači i najveći potrošači.
U SAD-u se očekuje da će obim prodaje u narednoj godini biti povećan za oko 1,2%, iako takvu prognozu treba uzeti s rezervom, jer će politička previranja tek započeti.
U Kini je također neizvjesna situacija, iako je zabilježena povećana potražnja za NEV vozilima (električni + plug-in hibridni automobili), a očekuje se i da će Vlada nastaviti pružati izdašne proizvodne poticaje. Zbog toga se očekuje stabilan rast od oko 3%.
U Japanu je 2024. godina bila pomalo razočaravajuća, ali analize pokazuju da bi upravo ovo tržište u narednoj godini trebalo ostvariti rast od 5,4%.
Globalni tokovi ukazuju da je potražnja za premium automobilima smanjena, a da potražnja za električnim automobilma ipak raste.
Projekcije koje je iznio “S&P Global Mobility” to potvrđuju, jer bi u narednoj godini, na globalnom nivou, električni automobili (BEV), trebali zauzeti 16,7% tržišnog udjela, što predstavlja rast od 29,9% u odnosu na 2024. godinu.
Tako “S&P Global Mobility” predviđa da će električni automobili u narednoj godini, u Evropi zauzeti 20,4% tržišnog udjela, uz rast od 43,4%.
U SAD-u bi električni automobili trebali zauzeti 11,2% tržišnog udjela, uz rast od 36%, u Kini se očekuje da će električni automobili zauzeti bezmalo 30% tržišnog udjela, s rastom od 19,7%, dok bi u Indiji, sa 7,5% tržišnog udjela, električni automobili trebali ostvariti rast od ogromnih 117%.
Koliko su ove prognoze realne, saznaćemo za otprilike godinu dana.
Predviđena prodaja električnih vozila u 2025. godini (po regijama) | ||||
Regija | Tržišni udio EV | Trend (’25. / ’24) | ||
Evropa | 20,4% | +43,4% | ||
SAD | 11,2% | +36,0% | ||
Kina | 29,7% | +19,7% | ||
Indija | 7,5% | +117,0% | ||
Svijet | 16,7% | +29,9% |
feb 06, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 06, 2025 0
jan 28, 2025 0
jan 27, 2025 0
jan 24, 2025 0