Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
jan 31, 2013 Almir Grebović 2012, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
– Tržište novih automobila za godinu dana palo za 22,16%
– U 2012. prodato 2.412 vozila manje nego u 2011. godini
– Škoda najviše prodala, ali najviše i izgubila
– Najviše rasli Ford, Suzuki, Kia, Mercedes i Porsche
(Grebović A.)
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
I kraj protekle godine obilježen je sve evidentnijim padom tržišta novih automobila. Naime, u posljednjem mjesecu 2012. godine prodato je samo 550 novih automobila! Time je nastavljen trend pada prodaje koji praktično ima kontinuitet u posljednjih deset mjeseci. Sudeći pema ostalim mjesecima niko ne bi trebao biti posebno iznenađen ovako lošom prodajom, jer je to već postalo pravilo, samo niko nije u stanju procijeniti do kojeg će se nivoa prodaja novih automobila spustiti.
Iako je gotovo bilo pravilo da su posljednja tri mjeseca u godini zapravo najbolja tri mjeseca prema prodajnim rezultatima, ova godina je pokazala suprotno i postala pravo ogledalo krize i nemoći društa. Kraj godine je oduvijek bilo pravo vrijeme u “investiranje” u automobil, budući da su solventna preduzeća trošila zarađeno baš u ovom mjesecu, iskazujući time manju dobit. Enorman pad prodaje automobila na kraju godine zorno ilustruje ekonomsko stanje preduzeća koja su tržište držali na kakvom-takvom nivou.
R.br. | Marka | 2012. | Učešće | 2011. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda | 1.524 | 17,99% | 2.105 | -27,60% |
2. | Volkswagen | 1.497 | 17,67% | 1.714 | -12,66% |
3. | Renault | 641 | 7,57% | 923 | -30,55% |
4. | Opel | 577 | 6,81% | 897 | -35,67% |
5. | Chevrolet | 533 | 6,29% | 704 | -24,29% |
6. | Ford | 525 | 6,20% | 495 | +6,06% |
7. | Dacia | 403 | 4,76% | 746 | -45,98% |
8. | Citroen | 357 | 4,21% | 500 | -28,60% |
9. | Audi | 325 | 3,84% | 349 | -6,88% |
10. | Hyundai | 304 | 3,59% | 452 | -32,74% |
11. | Suzuki | 270 | 3,19% | 258 | +4,65% |
12. | Peugeot | 269 | 3,18% | 367 | -26,70% |
13. | Toyota | 254 | 3,00% | 375 | -32,27% |
14. | Kia | 221 | 2,61% | 192 | +15,10% |
15. | Mercedes | 184 | 2,17% | 115 | +60,00% |
16. | Nissan | 137 | 1,62% | 205 | -33,17% |
17. | BMW | 103 | 1,22% | 128 | -19,53% |
18. | Lada | 85 | 1,00% | 111 | -23,42% |
19. | Seat | 66 | 0,78% | 92 | -28,26% |
20. | Volvo | 50 | 0,59% | 63 | -20,63% |
21. | Porsche | 41 | 0,48% | 28 | +46,43% |
22. | Mazda | 29 | 0,34% | 31 | -6,45% |
23. | Fiat | 21 | 0,25% | 12 | +75,00% |
24. | Fiat/Zastava | 18 | 0,21% | 1 | +1.700,00% |
25. | Land Rover | 17 | 0,20% | 3 | +466,67% |
26. | Mini | 7 | 0,08% | 0 | + |
27. | Lexus | 5 | 0,06% | 6 | -16,67% |
28. | Alfa Romeo | 3 | 0,04% | 4 | -25,00% |
29. | Jeep | 2 | 0,02% | 1 | +100,00% |
30. | SsangYong | 1 | 0,01% | 6 | -83,33% |
31. | Mahindra | 1 | 0,01% | 1 | 0,00% |
32. | Mitsubishi | 1 | 0,01% | 0 | + |
33. | Lancia | 1 | 0,01% | 0 | + |
Ukupno | 8.472 | 100,00% | 10.884 | -22,16% |
Zlatni decembar bio je 2005. godine. No nije to bio mjesec koji bi u potpunosti bio referentan i to zbog toga što je to bio posljednji mjesec u kojem se nije obračunavao i danas aktuelni PDV. Strah od nepoznatog natjerao je i one koji baš i nisu bili kupci da se osiguraju i da “uštede” 7 odsto, kolika je zapravo bila tadašnja razlika između poreza. Tada je naime samo u jednom mjesecu prodato čak 1.486 novih automobila. Referentniji decembar bio bi onaj u 2006. ili možda onaj u 2007. godini kada je prodato 1.070, odnosno 1.063 putnička automobila.
Decembar je na kraju prošao u znaku Škode koja je, dobrim plasmanom u posljednja tri mjeseca, za prsa pretekla Volkswagena koji je dugo vremena držao prvu poziciju na tabeli ukupne prodaje. Možda je nepravedno prema Volkswagenu, no tržište definiše pobjednika. Škoda je tako održala kontinuitet prvoplasiranog, kojeg zapravo ima punih 15 godina. Škoda je u decembru prodala ukupno 129 automobila, od čega 57 Octavija i 39 Fabija. Iako je Volkswagen u decembru ostvario dobar rezultat (84), zapravo drugi po ukupnoj prodaji, dilerima njemačkog brenda prethodni mjesec i neće ostati u najljepšem sjećanju. Naime, decembar je za Volkswagen u protekloj godini bio najlošiji mjesec.
Renault, Chevrolet i Opel su se u decembru “stijesnili” gotovo onako kako i stoje na tabeli ukupne prodaje – Renault 43, Opel 44 i Chevrolet 48, što bi predstavljale prosječne prodajne mjesečne vrijednosti u 2012. godini. I to su, zapravo postignuti rezultati koje bi vrijedilo spomenuti za decembar. Svi ostali su manje-više podbacili, što nikako ne možemo okarakterisati loše kreiranim nastupom, nego definitivno lošom finansijskom situacijom na tržištu.
Po zlu će ovaj decembar pamtiti i u Toyoti, i u Kiji i u Fordu. Kia je prodala samo osam automobila, čime su izjednačili neslavan rezultat iz januara. Toyota, također, bilježi jednocifreni rezultat, što je vrijednost kakvu u Toyoti ne pamte. Daleko najgore je prošao Ford, budući da je cijela mreža u BiH uspjela prodati samo jedan primjerak!
Sa ukupno 550 prodatih novih putničkih automobila, bh. tržište je spalo na periode kakvi su bili u 2002. i u 2003. godini. No, da se ne zavaravamo, slične prilike su i na tržištima u okruženju, mada iz naše perspektive izgledaju finansijski stabilnija. Tako je u Hrvatskoj u decembru prodat samo 1.331 nov automobil, a u Srbiji 1.628. Nekada je taj odnos bio puno drugačiji.
Strašna kriza potaknuta surovim rezultatima globalizacije definitivno je utjecala na razvoj tržišta automobila u BiH. Tako je u posljednjih nekoliko godina, pa o nekadašnjem rastu prema godišnjoj stopi od 25 odsto danas samo možemo sanjati. Podsjetimo, 2003. godina završena je sa 6.925 prodatih automobila, 2004. sa 7.708, 2005. sa 9.503, da bi sve kulminiralo u 2008. godini u kojoj je tržište zabilježilo čak 14.144 nova prodata automobila.
Razvoj tržišta u 2012. godini išao je obrnutim smjerom. Iako je prvi kvartal obećavao, prvenstveno prema rezultatima prodaje iz marta, gotovo cijeli ostatak godine bio je poražavajući. Jedino vrijedi spomenuti prodaju u maju (975), što je rekordna godišnja vrijednost, no od ostalih mjeseci svi su očekivali više.
Razloga za veliko slavlje imaju samo rijetki. Škoda jeste na prvoj poziciji, jer je ukupno prodala 1.524 nova automobila, no druga strana medalje nije nimalo sjajna. Škoda je naime u 2011. godini prodala 2.105 automobil, pa gubitak od 27,6 odsto umnogome umanjuje postignuti ovogodišnji rezultat. Škoda je ovim ipak zadržala prvu poziciju i to sa 17,99% ukupnog tržišta. U 2011. godini taj udio iznosio je 19,34%. Druga pozicija ostala je za “vječitog drugog” iako su mnogi gaili nade da će odličnim rezultatima u gotovo cijeloj godini Volkswagen prvi put preuzeti titulu. Volkswagen je ovu godinu završio sa 1.497 primjeraka, što je tržišno učešće od 17,67%. U 2011. godini VW je prodao ukupno 1.714 novih automobila i imao tržišno učešće od 15,75%. I Renault, kao “vječiti treći”, nije briljirao. Renault je u 2012. godini izgubio više od 30% tržišta iz prethodne godine. Kolona gubitaša je prilično duga. Tako je Opel izgubio više od 35%, Chevrolet više od 24%, Dacia gotovo 46%, Citroen gotovo 29%, Hyundai gotovo 33%, Peugeot gotovo 27%, Toyota nešto više od 32%, Nissan 33%, BMW 20%…
Iako je ovogodišnje tržište znatno manje nego ono u 2011. godini, neki brendovi su zabilježili određene uspjehe. Tako je, naprimjer, Ford u 2012. godini povećao prodaju, a samim tim i učešće u tržištu, dok je, sa druge strane, Volkswagen zabilježio lošiji rezultat, ali je povećao učešće na tržištu. Po dobrom 2012. godinu neće pamtiti u Škodi, u Opelu i u Daciji, budući da su zabilježili popriličan pad udjela u tržištu.
Ipak, ima i onih koji su u 2012. godini prošli bolje nego u prethodnoj. Ovu kolonu predvodi Ford! Ford je naime u 2012. godini u BiH prodao ukupno 525 novih automobila, što je tržišno učešće od 6,2%. U 2011. godini Ford je prodao 495 primjeraka, a u 2010. godini samo 310! Porast je evidentan, a samim tim i učešće u tržištu. Prema prikupljenim podacima o isporučenim vozilima rastao je i Suzuki 4,65%. U 2012. godini isporučio je 270 automobila, a godinu ranije 258. No, Suzuki je jedini čiji se broj isporučenih i registrovanih vozila u BiH nikako ne slaže, pa je podatak sa kojim kalkulišemo vrlo upitan. U protekloj godini rasli su i Kia (15,1%), i Mercedes (60%), i Porsche (46,43%) i još neki, ali su količine o kojima se kalkuliše relativno male.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Bez obzira na sve, u 2012. godini nema pobjednika i niko se ne može pohvaliti značajnim rezultatom. Tržište novih automobila i dalje pada, no ukupno tržište automobila koji ulaze “sa strane” otprike je na istom nivou. Ovakve prilike definitivno idu u prilog nakupcima polovnih automobila, budući da od ove godine na uvoz takvih automobila iz EU nepostoje nikakva finansijska opterećenja. Jedina restriktivna mjera koja se odnosi na uvoz ovakvih automobila je ekološki standar Euro 3, koji se na pojedinim automobilima počeo primjenjivati još od juna 1997. godine. Nema sumnje, krajnje je vrijeme da Ministarstvo malo krene u korak s vremenom, pa da restriktivna mjera bude standard Euro 4. U ovom trenutku je jedino to što može barem malo utjecati na sliku voznog parka u BiH.
⇑ Ismir Omeragić, rukovodilac prodaje Volkswagena za BiH |
“Volkswagen je 2012. godinu završio sa 1.437 vozila isporučenih krajnjem kupcu. To je šesti najbolji rezultat od kada ASA Auto posluje u BiH kao uvoznik Volkswagenovih vozila za BiH, a ako uzmemo u obzir da je 2012. godina bila jedna od najtežih uopšte, kada je u pitanju tržište novih vozila, onda s pravom možemo konstatovati da je ovo jedan od naših najboljih prodajnih rezultata. I sa tržišnim udjelom smo probili magičnu vrijednost od 18% ukupnog tržišta novih vozila, što je rezultat kakvim se Volkswagen može pohvaliti samo u zemljama poput Njemačke i Austrije. Na činjenici da je skoro svaki peti prodati automobil Volkswagen, možemo zahvaliti prvenstveno modelu Polo, koji je omiljen kod fizičkih lica, ali je našao put i do brojnih bh. kompanija, te je sa 513 isporuka treći najprodavaniji automobil u BiH. Odmah iza njega su Golf i Passat sa 412 i 247 isporuka respektivno, te u mini segmentu model up!, te Tiguan sa kojim smo ostvarili do sada najbolji rezultat u A-SUV segmentu.
Za 2013. godinu ne može, vjerovatno niko, u ovom momentu dati adekvatnu prognozu, ali su naša očekivanja da će tržište novih vozila biti na približno istom nivou kao 2012 godine. Srazmjerni tome su i naši planovi prodaje koji su ostali identični kao i realizacija u 2012. godini.”
⇑ Mirhad Šabotić, izvršni direkor F-Autocentra |
“Iako je u protekloj godini automobilsko tržište u Evropi doživjelo pad, što je primjetno utjecalo na sve automobilske brendove i u BiH, te kada se uzme u obzir globalna situacija na tržištu, mogu reći da je F-Autocentar zadovoljan ostvarenim prodajnim rezultatima u 2012. godini i da je naše poslovanje stabilno.
Uprkos otežanim uslovima u našoj regiji, F-Autocentar je u protekloj godini prodao 664 vozila Ford, Volvo, Mazda i Land Rover, desetak vozila manje u odnosu na 2011. godinu. I u ovim izuzetno teškim godinama, naša uspješnost je da smo zadržali postojeće kupce i njihovo zadovoljstvo.
2013. godina je svakako veliki izazov i naš plan je povećanje tržišnog učešća, što znači da pažljivo pripremamo strategiju poslovanja u ovoj godini. Postizanje ovog cilja zahtijeva predanost svih uposlenih u F-Autocentru i u cijeloj dilerskoj mreži. Ford je ostvario značajan napredak u rješavanju ključnih područja svog poslovanja i u ovoj godini će imati najsvježiju ponudu vozila u Evropi. Nova vozila poput B-MAX-a, Fieste i nove Kuge imaće vodeći kvalitet u klasi, ekonomičnost u potrošnji goriva, sigurnost i inovativne tehnologije, što čini naša vozila poželjnim.
Pored Forda, u ovoj godini ćemo posebnu pažnju posvetiti i Mazdi, i to najvažnijem modelu Mazda 6.
U našim planovima je i poseban naglasak na prodajne akcije kao podsticaj potražnji kupaca i zadovoljstvu na obje strane, prodaje i servisa.”
⇑ Edin Čaušević, voditelj prodaje putničkih vozila Mercedes-Benz |
“Protekla godina bila je odlična za Mercedes-Benz u BiH. Znatno smo unaprijedili poziciju na bh. tržištu, baš kako smo i najavili početkom godine. Broj registrovanih novih Mercedes-Benz vozila povećan je za 52,3% u odnosu na 2011. godinu, sa učešćem od 2,5% u ukupnom broju registrovanih novih vozila, što je rekord za putnička vozila sa zvijezdom. U skladu s tim, učešće Mercedes-Benza u premium segmentu povećano je na 29,6%, za cijelih 9 procentnih poena, čime smo više nego ispunili svoje ciljeve za proteklu godinu. Za izvrsne rezultate zasigurno su zaslužna nova strateška opredjeljenja novog menadžmenta AUTOlinea, te kombinacija novih modela i atraktivnih prodajnih akcija. Da potražnja na svjetskom nivou nije rezultirala ograničenim kapacitetima u tvornicama, siguran sam da bi naši rezultati bili i bolji. To se posebno odnosi na ograničen broj A i M-klasa koje su bile dostupne za prodaju na našem tržištu. Očekujem da će ova godina donijeti još više izazova i određene promjene na domaćem tržištu, ali optimističan sam da će u toku naredne, 2014. godine, napokon doći do određenog oporavka tržišta.”
⇑ Dino Bratović, rukovodilac prodaje Audija za BiH |
“Mi u Audiju veoma smo zadovoljni rezultatima u 2012. godini, koja je prema svim parametrima bila veoma teška, ne samo za nas, nego i za autoindustriju uopšte. Međutim, bez nekog novog udarnog modela uspjeli smo u svemu što smo zacrtali.
Ostali smo uvjerljivi lider u premium klasi, dok smo prema prodaji čak pretekli i neke puno jeftinije i masovnije brendove. Očigledno su bosanskohercegovački kupci prepoznali našu stalnu želju za inovacijama, vrhunskim kvalitetom i naš fokus na postizanju zadovoljstva kupca.
Kao i dosad, posebno dobre rezultate imamo u C i D premium klasi, gdje su Audi A6 i Audi A8 tradicionalno najprodavanija vozila u segmentu, dok je Audi A6 ujedno i najprodavaniji Audijev model u 2012. godini.”
Učešće klasa putničkih vozila u BiH u 2012. godini |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Up | 88 | 39,82% |
2. | Škoda Citigo | 27 | 12,22% |
3. | Toyota Aygo | 24 | 10,86% |
4. | Hyundai i10 | 22 | 9,95% |
5. | Chevrolet Spark II | 18 | 8,14% |
6. | Ostali | 42 | 19,00% |
Ukupno 2012. | 221 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Fabia II | 588 | 23,85% |
2. | Volkswagen Polo 5 | 513 | 20,81% |
3. | Chevrolet Aveo Sedan | 211 | 8,56% |
4. | Opel Corsa D | 195 | 7,91% |
5. | Ford Fiesta VI | 177 | 7,18% |
6. | Ostali | 781 | 31,68% |
Ukupno 2012. | 2.465 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A5 | 510 | 17,98% |
2. | Volkswagen Golf 6 | 377 | 13,29% |
3. | Renault Megane III Berlina | 220 | 7,76% |
4. | Dacia Sandero | 209 | 7,37% |
5. | Citroen C4 II | 174 | 6,14% |
6. | Ostali | 1.346 | 47,46% |
Ukupno 2012. | 2.836 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Passat B7 | 237 | 27,88% |
2. | Citroen C5 III | 71 | 8,35% |
3. | Opel Insignia | 70 | 8,24% |
4. | Škoda Superb B6 | 63 | 7,41% |
5. | Volkswagen CC | 57 | 6,71% |
6. | Ostali | 352 | 41,41% |
Ukupno 2012. | 850 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Audi A6 | 84 | 46,93% |
2. | Mercedes E-klasa (W212) | 41 | 22,91% |
3. | BMW serije 5 | 21 | 11,73% |
4. | Mercedes CLS | 8 | 4,47% |
5. | Volvo S80 | 7 | 3,91% |
6. | Ostali | 18 | 10,06% |
Ukupno 2012. | 179 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Audi A8 / S8 | 6 | 54,55% |
2. | Mercedes S-klasa | 3 | 27,27% |
3. | BMW serije 7 | 2 | 18,18% |
Ukupno 2012. | 11 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Porsche Carrera | 7 | 30,43% |
2. | Hyundai Veloster | 4 | 17,39% |
3. | Mercedes SL | 4 | 17,39% |
4. | Mercedes SLK | 2 | 8,70% |
5. | Peugeot 308 CC | 2 | 8,70% |
6. | Ostali | 4 | 17,39% |
Ukupno 2012. | 23 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Suzuki SX4 | 256 | 17,55% |
2. | Dacia Duster | 173 | 11,86% |
3. | Volkswagen Tiguan | 83 | 5,69% |
4. | Chevrolet Captiva | 79 | 5,41% |
5. | Hyundai ix35 | 75 | 5,14% |
6. | Ostali | 793 | 54,35% |
Ukupno 2012. | 1.459 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Ford Fusion | 80 | 19,00% |
2. | Volkswagen Caddy Combi | 27 | 6,41% |
3. | Peugeot 3008 | 25 | 5,94% |
4. | Chevrolet Orlando | 24 | 5,70% |
5. | Mercedes B-klasa (W246) | 21 | 4,99% |
6. | Ostali | 244 | 57,96% |
Ukupno 2012. | 421 | 100,00% |
R.br. | Marka | 2012. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 4.285 | 13,66% |
2. | Peugeot | 2.765 | 8,82% |
3. | Opel | 2.678 | 8,54% |
4. | Citroen | 2.359 | 7,52% |
5. | Renault | 2.325 | 7,41% |
6. | Hyundai | 1.915 | 6,11% |
7. | Kia | 1.818 | 5,80% |
8. | Chevrolet | 1.815 | 5,79% |
9. | Škoda | 1.787 | 5,70% |
10. | Ford | 1.402 | 4,47% |
11. | Audi | 1.025 | 3,27% |
12. | Toyota | 983 | 3,13% |
13. | Nissan | 898 | 2,86% |
14. | Dacia | 841 | 2,68% |
15. | BMW | 746 | 2,38% |
16. | Ostali | 3.718 | 11,86% |
Ukupno 2012. | 31.360 | 100,00% |
R.br. | Marka | 2012. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 3.665 | 15,59% |
2. | FAS (Fiat Srb.) | 2.317 | 9,86% |
3. | Volkswagen | 1.919 | 8,16% |
4. | Hyundai | 1.847 | 7,86% |
5. | Ford | 1.763 | 7,50% |
6. | Opel | 1.399 | 5,95% |
7. | Dacia | 1.389 | 5,91% |
8. | Renault | 1.249 | 5,31% |
9. | Chevrolet | 852 | 3,62% |
10. | Kia | 832 | 3,54% |
11. | Toyota | 801 | 3,41% |
12. | Fiat | 797 | 3,39% |
13. | Audi | 520 | 2,21% |
14. | Lada | 509 | 2,17% |
15. | Mercedes | 503 | 2,14% |
16. | Ostali | 3.148 | 13,39% |
Ukupno 2012. | 23.510 | 100,00% |
Kriza nije samo u BiH – kriza je u cijelom svijetu, a posebno u regionu kojem pripadamo. I Hrvatska i Srbija su zemlje sa znatno većim tržištem automobila nego što je to BiH. I jedno i drugo tržište imaju svoje specifičnosti, mada je Srbija specifičnija zbog vlastite proizvodnje. Uglavnom, iz zlatnog doba hrvatskog tržišta upamtićemo 2008. godinu kada je u Hrvatskoj prodato više od 85.000 novih automobila. U 2012. je to tržište palo na svega 31.360 primjeraka. U 2011. bilo ih je 41.561. U Srbiji je slična situacija, pa najmnogoljudnija zemlja u okruženju sada prodaje 23.510 automobila. Godinu ranije prodala je 31.780.
R.br. | Marka | 2012. | 2011. |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 1.613.913 | 1.687.846 |
2. | Ford | 953.174 | 1.095.609 |
3. | Opel | 838.206 | 993.877 |
4. | Renault | 816.933 | 1.048.648 |
5. | Peugeot | 795.839 | 913.661 |
6. | Audi | 705.739 | 682.728 |
7. | Citroen | 674.688 | 773.472 |
8. | BMW | 641.378 | 641.964 |
9. | Mercedes | 598.301 | 594.479 |
10. | Fiat | 582.995 | 687.125 |
R.br. | Marka | 2012. | 2011. |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf | 431.742 | 485.824 |
2. | Ford Fiesta | 306.405 | 350.850 |
3. | Volkswagen Polo | 287.828 | 358.726 |
4. | Opel Corsa | 265.297 | 316.254 |
5. | Renault Clio | 244.280 | 295.627 |
6. | Ford Focus | 241.862 | 283.702 |
7. | Opel Astra | 232.645 | 291.218 |
8. | Nissan Qashqai | 207.885 | 208.431 |
9. | Renault Megane | 199.167 | 241.483 |
10. | Volkswagen Passat | 195.617 | 235.852 |
R.br. | Marka | 2012. | Učešće | 2011. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 234 | 27,46% | 294 | -20,41% |
2. | Renault | 141 | 16,55% | 187 | -24,60% |
3. | Peugeot | 106 | 12,44% | 87 | +21,84% |
4. | Citroen | 86 | 10,09% | 102 | -15,69% |
5. | Opel | 64 | 7,51% | 59 | +8,47% |
6. | Ford | 54 | 6,34% | 100 | -46,00% |
7. | Fiat | 44 | 5,16% | 25 | -76,00% |
8. | Iveco | 29 | 3,40% | 34 | -14,71% |
9. | Mercedes | 26 | 3,05% | 31 | -16,13% |
10. | Toyota | 18 | 2,11% | 7 | +157,14% |
11. | Dacia | 12 | 1,41% | 35 | -65,71% |
12. | Mahindra | 12 | 1,41% | 3 | +300,00% |
13. | Škoda | 11 | 1,29% | 27 | -59,26% |
14. | Kia | 7 | 0,82% | 6 | +16,67% |
15. | Nissan | 6 | 0,70% | 2 | +200,00% |
16. | Hyundai | 1 | 0,12% | 8 | -87,50% |
17. | Mitsubishi | 1 | 0,12% | 0 | + |
18. | Ostali | 0 | 0,00% | 15 | - |
Ukupno | 852 | 100,00% | 1.022 | -16,63% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ni protekli mjesec, ali ni cijela protekla godine nisu vrijedni značajnijeg osvrta kada je u pitanju tržište lakih komercijalnih vozila. Naše tržište lakih komercijalnih vozila zapalo je u dublju krizu nego tržište putničkih automobila. Sasvim je evidentno da je dobar dio tržišta putničkih vozila držao privredni sektor, budući da je prodaja u decembru značajno opala. Tržište lakih komercijalnih vozila u BiH je slika i prilika ekonomskog stanja preduzeća u BiH koja su praktično jedini kupci ovakvih vozila, jer se u cijeloj BiH mjesečno prosječno proda 71 privredno vozilo, što je zanemariva količina.
Tako je bilo i u decembru. Prodato je ukupno 80 lakih dostavnjaka, što je iznad prosjeka, ali se i dalje radi o minornoj količini. Dominantan je bio Volkswagen sa svojim programom, a u posljednjem mjesecu 2012. godine na bh. tržište plasirao je 29 vozila, čime je ostvario rekordnu prošlogodišnju prodaju. Ujedno, ovu količinu ni u jednom mjesecu protekle godine nije imao niko drugi. U spomenutih 29 nalaze se 24 Caddyja, što opet predstavlja prošlogodišnji rekord. Drugoplasirani u decembru je Citroen, ali njihov rezultat nije ni blizu rezultata slavodobitnika.
U 2012. godini tržište BiH je bogatije za ukupno 852 laka dostavna vozila. I ovdje se radi o količinama koje ne zavređuje poseban komentar, pogotovo ne iz razloga jer se radi o najmanjoj godišnjoj prodatoj količini u posljednjih 15 godina. Zlatne godine su bile 2005, 2007. i 2008, kada je tržište BiH godišnje “gutalo” oko 2.500 ovakvih vozila.
Ukoliko posmatramo godišnju varijaciju, veliki uspjeh zabiljažio je Peugeot, budući da je povećao udio u tržištu za 3,93%. Sličan uspjeh imao je i Fiat sa povećanjem udjela u tržištu za 2,71%. Sa druge strane ose, posmatraju ih Dacia sa padom udjela od 2,01% i Ford, također, sa padom od 3,44%.
U protekloj godini najdominantniji je bio Volkswagen. Tako je zapravo bivalo i tokom cijele protekle decenije. U 2012. godini Volkswagen je za sebe prigrabio 27,46% ukupnog tržišta, pa i pored pada u odnosu na 2011. godinu od 20,41%, ima kako-tako zavidan rezultat. Nećemo pogriješiti ukoliko, po ko zna koji put zaključimo da je Volkswagen u ovom segmentu tržišta najcjenjeniji brend.
I model kojeg su bosanskohercegovački privrednici najviše cijenili pripada spomenutom koncernu. Posebno je, dakle, cijenjen Caddy, a Volkswagen je proteklu godinu zaključio sa 126 Caddyja, što je gotovo trostruko više od prvog pratioca.
Koliko je drugoplasirani u decembru daleko od laureata, toliko je i drugoplasirani u godišnjem poretku daleko od godišnjeg laureata. Renault je, naime, ostvario rezultat sa kojim je kako-tako konkurisao Volkswagenu, mada nije mogao dobaciti više od 16,55% udjela na tržištu. Renault je procentualno više izgubio nego Volkswagen, ali je i dalje sa “značajnijom” količinom ispred trećeplasiranog Peugeota.
Prvi pratilac među modelima je Peugeot Boxer, mada se Peugeot ne može pohvaliti ukupnim plasmanom boljim od treće pozicije i 12,44% udjela u tržištu. Kako navode iz Peugeota, ovo je za njih odličan rezultat, budući da je Boxer praktično najbolje plasiran laki dostavnjak u kategoriji kojoj pripada.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U poređenju prodajnih rezultata na kraju 2011. i 2012. godine, najveći porast u učešću ostvario je Peugeot +3,93% (sa 8,51% na 12,44%). Slijede Fiat +2,71% (2,45%/5,16%), Opel +1,74% (5,77%/7,51%), Toyota +1,43% (0,68%/2,11%) i Mahindra +1,12% (0,29%/1,41%).
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 126 | 33,51% |
2. | Renault Clio III Serviser | 47 | 12,50% |
3. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 40 | 10,64% |
4. | Citroen Berlingo B9 FG | 27 | 7,18% |
5. | Renault Kangoo Express | 25 | 6,65% |
6. | Ostali | 111 | 29,52% |
Ukupno 2012. | 376 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Peugeot Boxer | 49 | 10,29% |
2. | Renault Master | 48 | 10,08% |
3. | Opel Vivaro | 45 | 9,45% |
4. | Ford Transit | 44 | 9,24% |
5. | Citroen Jumper FG | 43 | 9,03% |
6. | Ostali | 247 | 51,89% |
Ukupno 2012. | 476 | 100,00% |
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 21, 2025 0
mar 20, 2025 0
feb 20, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 20, 2024 0
dec 15, 2024 0