Osvježeno 25 Septembra, 2023 7:30 AM
feb 25, 2015 Almir Grebović 2014, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
U Bosni i Hercegovini su u toku 2014. godine prodata ukupno 6.383 nova automobila. To je čak manje nego u poratnim godinama.
(Grebović A.)
Pratite nas i podijelite vijest: |
Novi automobil kao civilizacijska tekovina unazad stotinjak godina iz Bosne i Hercegovine polako iščezava. Takav je trend još od kraja 2008. godine kada je zapravo i bila kulminacije kupovine novih automobila. Sve je rezultat recesije i nakaradno postavljenih zakona koji su gotovo u potpunosti liberalizovali uvoz polovnih automobila.
Zbog toga su u BiH u 2014. godini, putem ovlaštenih dilerskih mreža, isporučena svega 6.383 nova automobila. Ta količina je zapravo samo ogledalo opće finansijske situacije u zemlji.
Podsjetimo opet, najbolja godina u proteklih 20 bila je 2008. godina u kojoj su u BiH prodata čak 14.144 nova putnička automobila. Tada su pojedini modeli prodavani bolje i više nego danas svi automobili iz jednog brenda zajedno.
Pregled prodaje novih putničkih vozila u BiH
|
U protekloj godini jednostavno ne postoji brend za kojeg bismo mogli reći da je “ležerno” završio 2014. godinu i koji je u potpunosti zadovoljan nastupom. Postoje brendovi koji su sa našeg tržišta potpuno iščezli, a kako stvari sada stoje i drugima se sprema slična sudbina. Doduše, postoje izuzeci koji su uz određena prilagođavanja poslovanja i uz značajniju promociju napravili rezultat koji im je koliko-toliko osigurao finansijsku stabilnost. Možda ih je svega nekoliko.
Iako cijelu godinu nije držala prvu poziciju, Škoda je na kraju po ko zna koji put zasjela na tron svih tronova – najprodavanija zbirno i najprodavanija po modelima.
Nije to više ništa novo. Otkako je tržište BiH kako-tako uređeno, Škoda je uvijek na prvoj poziciji. U protekloj godini Škoda je u BiH prodala 1.263 nova automobila, što i nije neki rezultat, budući da tržište novih automobila u BiH praktično odumire, ali je i dalje najprodavanija. Zanimljivo je da je i u ovakvoj situaciji zabilježila malo bolji rezultat nego u 2013. godini. Malo, ali ipak.
|
Najprodavanija jeftina Fabia, koja je na izlasku, titulu najprodavanijeg automobila u BiH prepustila je znatno skupljoj i novijoj Octaviji. Tako je Octavia u obje karoserijske izvedbe prodata u 510 primjeraka, a Fabia u 352. Opet podsjetimo, u 2008. godini Škoda je prodala čak 3.279 novih automobila. Tada su bile 1.663 Octavije i 1.487 Fabija.
Za razliku od Škode značajniji iskorak napravio je drugoplasirani Volkswagen – u 2013. godini prodata su 984 nova Volkswagena, a u 2014. godini 1.143. To je za 16,16% više.
Više je prodao i Opel – 491:556, pa je stoga na trećoj poziciji, kao jedan od najkonstantnijih brendova na našem tržištu. Ipak, Opel u BiH ima privilegiju paralelne prodaje Astre nove i stare generacije. Stara je naravno cjenovno kudikamo prihvatljivija bh. kupcu, pa je samim tim prodato više starih (186), nego novih Astri (140). U svakom slučaju, Opel poprilično čvrsto stoji na trećoj poziciji sa 8,71% tržišta novih automobila.
|
No, čini se da je čak i u ovoj krizi vrlo pozitivno iznenađenje Hyundai. Brend koji je u BiH praktično za deset godina od anonimusa stigao do četvrte pozicije sa 5,33% tržišta, iz godine u godinu nastavlja sa malim iznenađenjima. Ujedno, ovo je Hyundaijeva najbolja pozicija i najveći tržišni udio u historiji bh. tržišta. Podjednako su interesantni i i30, ali i znatno skuplji SUV ix35. I Hyundai je konačno, brend koji je više prodao u 2014. nego u 2013. godini.
Jedno je sigurno, danas na bh. tržištu novih automobila niko ne kalkuliše sa velikim brojevima, pa čak ni oni koji su pri vrhu tabele.
Postoje pomaci kod, naprimjer, Nissana, koji je definitivno prodao više nego 2013. godni, ali se radi o malim količinama. Tako je i sa Peugeotom, i sa BMW-om, i sa Mazdom.
⇑ Pregled prodaje novih putničkih vozila u BiH od 2002. do 2014. godinePrema statistici prvoregistrovanih automobila u BiH, u 2014. godini u BiH je uvezeno i registrovano više od 67.000 polovnih automobila mahom iz zemalja Evropske unije. Dakle govorimo o omjeru 1:11 što je sasvim pogubno, ali je tako. Iz svih razloga u ovoj zemlji se potpuno izgubila kultura kupovanja novog automobila, jer mahom svi potencijalni kupci automobila prvo idu na oglasnike polovnih automobila, a onda u obilazak najbližih “placeva” sa friško uvezenim polovnjacima.
Da se ne radi o potpuno nakaradnoj primjeni propisa oko uvoza polovnih automobila, i o provjeri tehničke ispravnosti i slika tržišta bi bila sasvim drugačija. Ipak, teško je povjerovati u činjenicu da bi tržište bilo brojčano identično ukoliko bi se na jedan od efikasnih načina ograničio uvoz, budući da finansijska kriza “drma” kućni budžet gotovo svakog stanovnika ove zemlje. Davno su rekli da iz “prazne ne puca”, što je apsolutno primjenjivo i na tržište novih automobila u BiH.
Učešće klasa putničkih vozila u BiH u 2014. godini |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Up | 73 | 42,44% |
2. | Škoda Citigo | 58 | 33,72% |
3. | Fiat 500 | 9 | 5,23% |
4. | Fiat Panda III | 6 | 3,49% |
5. | Hyundai i10 | 6 | 3,49% |
6. | Ostali | 20 | 11,63% |
Ukupno 2014. | 172 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Polo 5 | 356 | 20,34% |
2. | Škoda Fabia II | 310 | 17,71% |
3. | Škoda Rapid Sedan | 158 | 9,03% |
4. | Peugeot 301 | 120 | 6,86% |
5. | Škoda Rapid Spaceback | 97 | 5,54% |
6. | Ostali | 709 | 40,51% |
Ukupno 2014. | 1.750 | 100,00% |
Ova klasa je znatno šira nego prethodna, a u protekloj godini nju je činilo čak 29 predstavnika. Nema sumnje, i u njoj dominira koncern Volkswagen i to sa 61,64%, no nikako ne bismo smjeli zanemariti ni ostale. Peugeot 301 je, naprimjer, vrlo visoko pozicioniran, no njegova prodaja nije zasnovana na pojedinačnoj kupovini, nego na državnoj, odnosno na tenderskoj.
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 422 | 18,77% |
2. | Volkswagen Golf 7 | 352 | 15,66% |
3. | Opel Astra III | 186 | 8,27% |
4. | Hyundai i30 II | 171 | 7,61% |
5. | Opel Astra IV | 140 | 6,23% |
6. | Ostali | 977 | 43,46% |
Ukupno 2014. | 2.248 | 100,00% |
Ni ovdje nema nikakve sumnje – dominiraju automobili iz koncerna Volkswagen – čak 43%. Prve dvije pozicije tradicionalno i već deceniju i po zauzimaju Škoda Octavia i VW Golf. Generacije za ove modele nikad nisu bile važne. Iznenađenja, naravno, ima – Hyundai i30 (171) i 7,61% udjela u klasi. Iako je kriza i nije vrijeme za neevropske automobile, i30 je u 2014. godini za 28 primjeraka bolji nego u 2013.
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Passat B7 | 154 | 29,67% |
2. | Opel Insignia | 77 | 14,84% |
3. | Škoda Superb B6 | 39 | 7,51% |
4. | Citroen C5 III | 36 | 6,94% |
5. | Audi A4 (B8) | 32 | 6,17% |
6. | Ostali | 181 | 34,87% |
Ukupno 2014. | 519 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Audi A6 | 54 | 54,55% |
2. | BMW serije 5 | 18 | 18,18% |
3. | Mercedes E-klasa (W212) | 15 | 15,15% |
4. | Audi All Road | 5 | 5,05% |
5. | Porsche Panamera | 2 | 2,02% |
6. | Ostali | 5 | 5,05% |
Ukupno 2014. | 99 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Mercedes S-klasa | 10 | 62,50% |
2. | Audi A8 / S8 | 6 | 37,50% |
Ukupno 2014. | 16 | 100,00% |
Kako god, u protekloj godini prodato je čak 16 primjeraka, što je čak i više nego u 2013. godini. No, ipak, radi se o tako malim količinama da se ni u jednom slučaju ne može govoriti o posebnim tržišnim kretanjima u okviru ove klase. U najboljoj godini za prodaju novih automobila u BiH, prodata su čak 33 primjerka, što opet ne upućuje na značajniju kupovinu, ali može poslužiti kao dobra ilustracija.
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Porsche Boxster | 3 | 42,86% |
2. | Audi TT Coupe / Roadstar | 1 | 14,29% |
3. | BMW serije 6 Coupe | 1 | 14,29% |
4. | BMW M4 | 1 | 14,29% |
5. | Hyundai Veloster | 1 | 14,29% |
Ukupno 2014. | 7 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Suzuki SX4 | 171 | 13,37% |
2. | Dacia Duster FL | 162 | 12,67% |
3. | Hyundai ix35 | 123 | 9,62% |
4. | Kia Sportage III | 89 | 6,96% |
5. | Nissan Qashqai | 82 | 6,41% |
6. | Ostali | 652 | 50,98% |
Ukupno 2014. | 1.279 | 100,00% |
Bosanci i Hercegovci cijene ovu klasu pa je zapravo svaki peti novi prodati automobil u BiH “terenac”, odnosno SUV. U protekloj godini prodato je sve što je moglo biti prodato, pa smo zabilježili čak 47 različitih modela iz ove klase. Štaviše, u njoj niko nije predominantan, pa je najprodavaniji model Suzuki SX4 “oteo” samo 13,37% tržišta, što je 171 primjerak. Vrlo blizu su i Dacia Duster i Hyundai ix35. Ipak, najznačajniji od vodeće trojke je Hyundai ix35, budući da je u većini prodatih gotovo dvostruko skuplji od dva najbliža konkurenta, što mu nije pravilo smetnju da bude prodat u 123 primjerka i da osvoji desetinu ove klase.
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Transporter T5 Combi | 35 | 11,95% |
2. | Volkswagen Caddy Combi | 34 | 11,60% |
3. | Citroen Berlingo B9 | 28 | 9,56% |
4. | Fiat 500L | 28 | 9,56% |
5. | Nissan Note II | 18 | 6,14% |
6. | Ostali | 150 | 51,19% |
Ukupno 2014. | 293 | 100,00% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Volkswagen T5 se zapravo i ne može svesti pod kategoriju monovolumena, ali pod kategoriju velikih vanova zasigurno da, pa je zbog toga i bio predmetom najčešće kupovanog takvog putničkog kombija u BiH. Caddy sa 5 ili sa 7 sjedišta mu je za petama, pa bi on koliko-toliko ušao u vrstu uobičajenijih putničkih, porodičnih, malih kombija. Iako je građen na osnovi “teretnog” Caddyja, on je najomiljeniji putnički van iz ove klase. Klasični monovolumeni su gotovo iščezli, pa je prema prodajnim rezultatima na “prvoj” poziciji Citroen C4 Picasso sa samo 15 prodatih primjeraka. Ostatak društva je tu, mada samo formalno.
Evropa je 2014. godinu završila sa 5,3% više nego prethodnu. Ukupno je prodato 12.995.397 putničkih vozila. Gotovo sva tržišta su rasla i to značajnim procentom. Najviše su rasle Irska i Grčka, budući da je u tim zemljama od prije nekoliko godina prodaja automobila bila desetkovana. Sa druge strane pad bilježe Austrija i Srbija.
Najveće pojedinačno evropsko tržište je njemačko koje je u 2014. godini progutalo 3.036.773 putničkih automobila.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Evropljani su u 2014. godini najviše cijenili Volkswagen. Taj brend je potpuno porazio sve ostale. Prodato je ukupno 1.612.895 tih automobila, a na drugom mjestu, sa čak 651.051 razlike, nalazi se Ford. I to dovoljno govori o snazi. Pojedinačno, kupcima je bio najinteresantniji Golf (520.958), a potom Ford Fiesta (308.999).
U Evropi je prethodne godine rasla prodaja svih brendova.
R.br. | Marka | 2014. | 2013. |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 1.612.895 | 1.552.376 |
2. | Ford | 961.844 | 922.011 |
3. | Opel | 885.714 | 824.609 |
4. | Renault | 875.476 | 802.022 |
5. | Peugeot | 785.235 | 740.755 |
6. | Audi | 724.388 | 694.165 |
7. | BMW | 673.655 | 639.798 |
8. | Mercedes | 658.322 | 622.806 |
9. | Citroen | 609.358 | 602.421 |
10. | Fiat | 585.758 | 575.518 |
R.br. | Marka | 2014. | 2013. |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf | 520.958 | 468.850 |
2. | Ford Fiesta | 308.999 | 293.398 |
3. | Renault Clio | 300.924 | 286.453 |
4. | Volkswagen Polo | 280.378 | 266.484 |
5. | Opel Corsa | 252.420 | 239.872 |
6. | Ford Focus | 222.834 | 224.139 |
7. | Peugeot 208 | 215.312 | 237.968 |
8. | Škoda Octavia | 206.362 | 169.075 |
9. | Nissan Qashqai | 204.200 | 201.784 |
10. | Audi A3/S3/RS3 | 200.157 | 167.779 |
R.br. | Marka | 2014. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 5.472 | 16,11% |
2. | Opel | 3.761 | 11,07% |
3. | Škoda | 3.315 | 9,76% |
4. | Peugeot | 2.266 | 6,67% |
5. | Renault | 2.147 | 6,32% |
6. | Citroen | 1.964 | 5,78% |
7. | Ford | 1.754 | 5,16% |
8. | Hyundai | 1.626 | 4,79% |
9. | Toyota | 1.516 | 4,46% |
10. | Kia | 1.218 | 3,59% |
11. | Audi | 1.156 | 3,40% |
12. | Mazda | 1.059 | 3,12% |
13. | Dacia | 1.018 | 3,00% |
14. | Nissan | 982 | 2,89% |
15. | BMW | 902 | 2,66% |
16. | Ostali | 3.806 | 11,21% |
Ukupno 2014. | 33.962 | 100,00% |
R.br. | Marka | 2014. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 3.377 | 17,16% |
2. | Volkswagen | 1.882 | 9,57% |
3. | Fiat | 1.812 | 9,21% |
4. | Hyundai | 1.613 | 8,20% |
5. | Dacia | 1.352 | 6,87% |
6. | Ford | 1.054 | 5,36% |
7. | Opel | 1.049 | 5,33% |
8. | FAS (Fiat Srb.) | 1.047 | 5,32% |
9. | Renault | 1.020 | 5,18% |
10. | Toyota | 995 | 5,06% |
11. | Kia | 843 | 4,28% |
12. | Audi | 588 | 2,99% |
13. | BMW | 382 | 1,94% |
14. | Nissan | 380 | 1,93% |
15. | Suzuki | 329 | 1,67% |
16. | Ostali | 1.952 | 9,92% |
Ukupno 2014. | 19.675 | 100,00% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Tržište lakih komercijalnih vozila u potpunom je skladu sa tržištem putničkih automobila. U 2014. godini prodato je ukupno 819 lakih komercijalaca, što je količina koja zorno prati kretanje tržišta novih putničkih automobila. Posljednje tri godine zapravo su prodate količine vrlo ujednačene. I to dovoljno govori o opštem stanju privrede i svih onih koji imaju potrebu kupovine automobila sa izraženom nosivošću. Nema sumnje da je i u ovom segmentu tržišta liberalan uvoz polovnih automobila učinio dovoljno, pa se danas u znatno većoj mjeri kupuju polovni nego novi.
R.br. | Marka | 2014. | Učešće | 2013. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 264 | 32,23% | 244 | +8,20% |
2. | Fiat | 177 | 21,61% | 133 | +33,08% |
3. | Renault | 85 | 10,38% | 135 | -37,04% |
4. | Peugeot | 77 | 9,40% | 60 | +28,33% |
5. | Citroen | 75 | 9,16% | 58 | +29,31% |
6. | Opel | 49 | 5,98% | 45 | +8,89% |
7. | Iveco | 48 | 5,86% | 19 | +152,63% |
8. | Toyota | 11 | 1,34% | 12 | -8,33% |
9. | Dacia | 10 | 1,22% | 7 | +42,86% |
10. | Mercedes | 8 | 0,98% | 8 | 0,00% |
11. | Mahindra | 5 | 0,61% | 2 | +150,00% |
12. | Škoda | 4 | 0,49% | 5 | -20,00% |
13. | Nissan | 3 | 0,37% | 12 | -75,00% |
14. | Ford | 2 | 0,24% | 63 | -96,83% |
15. | Hyundai | 1 | 0,12% | 1 | 0,00% |
Ukupno 2014. | 819 | 100,00% | 805 | +1,74% |
Lider u ukupnom poretku je Volkswagen i to je tako godinama. U 2014. godini Volkswagen je “oteo” trećinu ovog segmenta tržišta, a to predstavlja nešto bolji rezultat nego 2013. godine. Znatno slabiji, ali i dalje visoko u vrhu je Fiat sa petinom tržišta, odnosno sa 177 plasiranih svojih lakih komerijalaca. Do radikalne izmjene na ovoj poziciji došlo je upravo u protekloj godini kada je posrnuli Renault skliznuo na treću poziciju i sa nekadašnjih 16,77% udjela u tržištu u 2014. godine došao na samo 10,38%. Također, sa tržišta je gotovo potpuno nestao Ford, koji je četvrtu poziciju prepustio sve uspješnijem Peugeotu.
Iako Volkswagen uvjerljivo drži prvu poziciju na tabeli ukupne prodaje, tako nije i na tabeli komparacije modela – prvi je, zapravo, jedan Fiat! No, razlika je minorna – Volkswagenu “bježi” za samo 4 primjerka. Dakle, tržište lakih komercijalnih vozila uglavnom su obilježila dva modela Fiat Ducato Furgon sa 140 primjeraka (udio 17,09%) i Volkswagen Caddy Furgon sa 136 primjeraka (udio 16,61%). Svi ostali su kud-i-kamo slabiji.
Ukoliko ove automobile segmentiramo prema osnovnoj nosivoti možemo primijetiti da je u odnosu na godinu ranije struktura zntno izmijenjena. Tako je 2014. odnos bio 40,78% prema 59,22% u korist većih i skupljih, dok je u 2013. godini taj odnos bio 51,18% prema 48,81% u korist manjih i jeftinijih. Barem nešto pozitivno.
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 136 | 40,72% |
2. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 28 | 8,38% |
3. | Peugeot Partner B9 combi | 25 | 7,49% |
4. | Renault Kangoo Express | 25 | 7,49% |
5. | Citroen Berlingo B9 FG | 23 | 6,89% |
6. | Ostali | 97 | 29,04% |
Ukupno 2014. | 334 | 100,00% |
R.br. | Marka | Ukupno | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 140 | 28,87% |
2. | Volkswagen Transporter T5 Furgon | 50 | 10,31% |
3. | Opel Vivaro | 42 | 8,66% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 41 | 8,45% |
5. | Citroen Jumper FG | 39 | 8,04% |
6. | Ostali | 173 | 35,67% |
Ukupno 2014. | 485 | 100,00% |
sep 23, 2023 0
sep 23, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 11, 2023 0
sep 05, 2023 0