Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
jan 28, 2019 Almir Grebović 2018, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Godina nije prošla onako kako smo se svi nadali. Trend je od početka 2017. godine bio odličan, a sve je upućivalo na to da će tržište novih automobila u 2018. porasti na više od 10.000 onih koje bi mogli isporučiti ovlašteni trgovci novih automobila. Ipak nije, pa je 2018. godina završila je sa 9.690 prodatih novih automobila, što je za 107 više nego u 2017. godini. Istini za volju, u proteklih šest-sedam godina i nismo navikli na ovolike količine, ali vjerovatno i nije moglo bolje.
Najbolje se prodavalo u maju kada su kupcima u BiH isporučeno 1.074 nova automobila, pa je razlika u odnosu na decembar više nego očigledna.
R.br. | Marka | 2018. | Učešće | 2017. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda | 1.808 | 18,66% | 1.530 | +18,17% |
2. | Volkswagen | 1.548 | 15,98% | 1.451 | +6,69% |
3. | Opel | 721 | 7,44% | 843 | -14,47% |
4. | Dacia | 644 | 6,65% | 610 | +5,57% |
5. | Toyota | 608 | 6,27% | 597 | +1,84% |
6. | Renault | 524 | 5,41% | 616 | -14,94% |
7. | Hyundai | 423 | 4,37% | 483 | +12,42% |
8. | Peugeot | 422 | 4,36% | 422 | 0% |
9. | Ford | 409 | 4,22% | 598 | -31,61% |
10. | Citroen | 348 | 3,59% | 326 | +6,75% |
11. | Audi | 335 | 3,46% | 375 | -10,67% |
12. | Mercedes | 272 | 2,81% | 233 | +16,74% |
13. | Kia | 254 | 2,62% | 292 | -13,01% |
13. | Suzuki | 223 | 2,30% | 255 | +12,55% |
15. | Seat | 182 | 1,88% | 214 | -14,95% |
16. | Nissan | 171 | 1,76% | 88 | +94,32% |
17. | Fiat | 167 | 1,72% | 144 | +15,97% |
18. | BMW | 124 | 1,28% | 127 | -2,36% |
19. | Volvo | 122 | 1,26% | 52 | +134,62% |
20. | Lada | 117 | 1,21% | 85 | +37,65% |
21. | Porsche | 71 | 0,73% | 68 | +4,41% |
22. | Mazda | 60 | 0,62% | 61 | -1,64% |
23. | Land Rover | 51 | 0,53% | 45 | +13,33% |
24. | Jeep | 41 | 0,42% | 26 | +57,69% |
25. | Alfa Romeo | 21 | 0,22% | 14 | +50,00% |
26. | Jaguar | 20 | 0,21% | 15 | +33,33% |
27. | Mini | 2 | 0,02% | 5 | -60,00% |
27. | Infiniti | 2 | 0,02% | 3 | -33,33% |
29. | Ostali | 0 | 0,00% | 5 | - |
Ukupno | 9.690 | 100,00% | 9.583 | +1,12% |
Posljednja godina u kojoj je u BiH prodato više od 10.000 novih automobila bila je 2011. Tada je prodato 10.884 novih automobila, ali trgovci definitivno nikad neće zaboraviti 2008. u kojoj je prodato 14.144 i 2007. kada su prodali 12.348 novih.
Iako, na prvi pogled, razlika u odnosu na prodatu količinu iz 2017. godine nije velika, razlike po brendovima su čak i radikalne. Zanimljivo je i to što je Peugeot u BiH plasirao “u komad” istu količinu kao i 2017, a Toyota i Mazda plasirali skoro istu.
R.br. | Model | 2018. | Učešće | 2017. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia | 595 | 6,14% | 487 | +22,18% |
2. | Škoda Fabia | 543 | 5,60% | 357 | +52,10% |
3. | Volkswagen Golf | 430 | 4,44% | 526 | -18,25% |
4. | Volkswagen Passat | 359 | 3,70% | 283 | +26,86% |
5. | Dacia Duster | 280 | 2,89% | 0 | + |
6. | Dacia Sandero | 259 | 2,67% | 236 | +9,75% |
7. | Hyundai Tucson | 244 | 2,52% | 233 | +4,72% |
8. | Škoda Rapid Sedan | 225 | 2,32% | 201 | +11,94% |
8. | Toyota Yaris | 225 | 2,32% | 158 | +42,41% |
10. | Volkswagen Polo | 220 | 2,27% | 0 | + |
11. | Ford Focus | 182 | 1,88% | 408 | -55,39% |
12. | Opel Astra K | 175 | 1,81% | 191 | -8,38% |
13. | Renault Clio | 166 | 1,71% | 243 | -31,69% |
14. | Citroen C3 | 160 | 1,65% | 0 | + |
15. | Toyota Corolla Sedan | 151 | 1,56% | 129 | +17,05% |
16. | Volkswagen Tiguan | 145 | 1,50% | 131 | +10,69% |
17. | Renault Megane Berlina | 142 | 1,47% | 146 | -2,74% |
18. | Opel Astra J | 128 | 1,32% | 211 | -39,34% |
19. | Nissan Qashqai | 125 | 1,29% | 60 | +108,33% |
20. | Ford Fiesta | 120 | 1,24% | 0 | + |
20. | Suzuki Vitara | 120 | 1,24% | 190 | -36,84% |
22. | Volkswagen Up | 110 | 1,14% | 48 | +129,17% |
23. | Škoda Kodiaq | 105 | 1,08% | 63 | +66,67% |
24. | Kia Cee'd | 104 | 1,07% | 174 | -40,23% |
25. | Kia Sportage | 100 | 1,03% | 0 | + |
26. | Ostali | 4.277 | 44,14% | 5.108 | -16,27% |
Ukupno | 9.690 | 100,00% | 9.583 | +1,12% |
Značajno je rasla Škoda (+278). Prodali su za 18,17% više nego godinu ranije, a nešto malo manje i Volkswagen (+97; +6,69%). Iako je završio tek na 16. poziciji sa 171 prodatim primjerkom, Nissan je sa porastom od 94,32%, ove godine gotovo udvostručio prodaju (+83). Slično je i sa Volvom, jer se automobili ovog premijuma sve više traže. Dokaz tome je i porast prodaje za 134,62%, što je više za 70 primjeraka.
Sa druge strane, mogli su bolje Opel (-122), Ford (-189) i Renault (-92). Bez obzira na to, Opel je i dalje zadržao visoku treću poziciju sa 7,44% udjela u tržištu, dok su Renault i Ford izgubili dvije, odnosno tri pozicije.
Pad prodaje automobila određenih brendova u ovim slučajevima ne moramo uvijek vezati za nezainteresovanost kupaca. Uglavnom se radi o smjeni generacija pojedinih modela, što je naprimjer slučaj kod Forda, Opel je, recimo, u tranzicijskom periodu zbog kompletnog reustroja zbog promjene vlasnika, a Hyundai i dalje gro prodaje bazira na dva modela. Zanimljiva je situacija upravo kod Hyundaija, jer se čak i sa nižom ovogodišnjom prodajom, u odnosu na prethodnu godinu, Hyundai popeo za jednu poziciju.
Značajniji pozitivan pomak napravili su Mercedes sa 39 i Dacia sa 34 prodata primjerka više nego godinu ranije.
⇑ Škoda Octavia – najprodavaniji model u BiH.Pogledamo li listu onih novih automobila koji su domaćim kupcima bili najinteresantniji, nećemo vidjeti preveliku razliku u odnosu na sve dosadašnje godine. Recimo samo to da se među deset najtraženijih nalaze tri Škode i tri Volkswagena, što automatski demistifikuje svaku nedoumicu bh. tržišta novih automobila. Škoda Octavia je vodeća već 5 godina, a palicu najprodavanijeg automobila u BiH preuzela je Fabiji još 2014. godine. 595 konvencionalnih i 98 karavanskih Octavija je “score” koji je najbolji u proteklih 7 godina. U prethodnoj godini prodato ih je ukupno 487 (+106 Combi). No, ni Fabia nije daleko, pa je sa 543 hatchbacka i 23 Combija.
Već malo dalje sa 430 prodatih primjeraka je Golf, koji je u ovoj godini zabilježio pad od 18,25%.
Zanimljiv podatak je i to što se među prvih deset najprodavanijih automobila nalaze Dacia Duster, ali i fenomen bh. tržišta Hyundai Tucson, kao nešto skuplji i opremljeniji SUV. Tucson je ujedno i najprodavaniji Hyundaijev automobil koji je ove godine prodat za 11 primjeraka više nego 2017. godione
⇑ Hyundai Tucson je najprodavaniji Hyundaijev model, a ove godine bilježi još bolje prodajne rezultate.Naša najbliža okolina prošla je puno bolje. Tako je u Hrvatskoj u 2018. godini registrovano više od 60 hiljada novih autombila, a u Srbiji više od 25 hiljada. U Hrvatskoj su dominantno cijenili Volkswagenove automobile, gdje ih je prodato ukupno 8.932, a u Srbiji Škode sa ukupnim rezultatom 4.666.
Ova godina bila je značajna i trgovcima uvezenih polovnih automobila. U BiH je takvih registrovano 50.490, što je za 10.606 više nego 2017. godine. I ovdje je vidljiv značajan pomak, ali se nažalost radi o velikoj količini automobila starijih od 10 godina. Da podsjetimo, u BiH je moguće uvesti automobile stare čak 14 godina. Nove propise o pooštravanju ograničenje uvoza očekujemo za nekoliko mjeseci.
Globalna hajka na dizelske motore pomalo se osjeti i u BiH. To se najviše vidi prema potražnji automobila sa hibridnim pogonom, budući da je u ovoj godini u BiH prodat 161 hibrid. Ovu količinu čini šest modela od kojih je 5 Toyotinih i jedan Hyundaijev. U 2017. godini prodata su 152 nova hibrida. Dodatno tome, u 2018. godini u BiH su prodata i dva električna automobila.
R.br. | Marka | 2018. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 8.932 | 14,88% |
2. | Renault | 5.805 | 9,67% |
3. | Škoda | 5.293 | 8,82% |
4. | Opel | 5.212 | 8,68% |
5. | Suzuki | 3.794 | 6,32% |
6. | Peugeot | 3.327 | 5,54% |
7. | Hyundai | 3.152 | 5,25% |
8. | Dacia | 2.825 | 4,71% |
9. | Citroen | 2.433 | 4,05% |
10. | Ford | 2.361 | 3,93% |
11. | Ostali | 16.907 | 28,16% |
Ukupno 2018. | 60.041 | 100% |
R.br. | Marka | 2018. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 4.666 | 18,53% |
2. | Fiat | 2.771 | 11,01% |
3. | Volkswagen | 1.846 | 7,33% |
4. | Renault | 1.594 | 6,33% |
5. | Dacia | 1.517 | 6,03% |
6. | Opel | 1.434 | 5,70% |
7. | Toyota | 1.276 | 5,07% |
8. | Ford | 1.082 | 4,30% |
9. | Hyundai | 1.079 | 4,29% |
10. | Mercedes | 876 | 3,48% |
11. | Ostali | 7.036 | 27,95% |
Ukupno 2018. | 25.177 | 100% |
Nije baš onako kako smo se nadali u prvoj polovini godine. Tome u prilog ide i činjenica da je u decembru prodato svega 708 novih automobila. Jedino je u prva dva mjeseca 2018. godine prodato manje – u januaru 637 i u februaru 704. Nažalost, u drugoj polovini godine prodaja novih automobila i nije krenula tempom kakav je bio u 2017. i u prvoj polovini 2018, pa se zaustavila na ovako niskom nivou. Prodaja u decembru također je manja nego prodaja i u novembru 2018. godine, ali zanemarivo. Rijetki su brendovi koji su zabilježili bolju prodaju, a izdvojili bismo Opela (43/33), Daciju (76/39), Renaulta (46/42), Citroena (22/17), Seata (18/11), Volva (11/7) i Ladu (21/8).
⇑ Dacia Duster – najprodavaniji model u decembru.
|
Najbolja prodajna ostvarenja u decembru imao je Volkswagen. Prodali su 138 primjeraka, što je neuobičajeno dobra prodaja automobila ovog brenda u BiH, jer je ovogodišnji prosjek prodaje 129. Time je Volkswagen bio najprodavanija marka, što je nešto manje od 20% prodaje u decembru. Škoda se sa 112 primjeraka morala zadovoljiti drugom pozicijom u ovom mjesecu (15,82%), a iznenadio je Renault prigrabivši gotovo 11% ukupne prodaje (76).
Kuriozitet posljednjeg mjeseca u godini je definitivno to što se na tron najprodavanijih modela popeo Dacia Duster. Prodata su čak 54 primjerka, dominantno su sa dizelskim motorom, pogonom 4×4 i sa bogatijim paketima opreme. Nažalost, jedino što u ukupnoj prodatoj količini opet prednjače pravna lica (40).
U duhu prodajnih kretanja svih automobila u BiH, opet imamo dobru prodaju uvezenih polovnih automobila. U ovom mjesecu registrovano ih je 4.053, što je nešto manje nego mjesec ranije, ali u potpunom skladu sa ukupnim uvezenim količinama u toku 2018. godine.
⇑ Grafikon jasno prikazuje kretanje tržišta i gotovo stagnaciju u 2018. godini, ali i značajan pad prodaje u decembru.Ni u segmentu lakih komercijalnih vozila nije ništa bolje. Prodato je samo 78 vozila iz ove kategorije, a slično kao i kod putničkog programa, ovdje je samo u prvom mjesecu bio lošiji rezultat. Poredak na tabeli i u ovom mjesecu prati godišnji trend, a najviše plasiranih vozila imao je Volkswagen (26). Pojedinačno je ipak najviše prodato Fiata – Ducato prvoplasirani (9), a slijed sa po 8 prodatih primjeraka nastavljaju Fiat Doblo Cargo, VW Caddy Furgon i VW Transporter T6.Pregled prodaje novih putničkih vozila u BiH u decembru 2018. godine
R.br. Marka XII 2018. Učešće 1. Volkswagen 138 19,49% 2. Škoda 112 15,82% 3. Dacia 76 10,73% 4. Renault 46 6,50% 5. Opel 43 6,07% 6. Toyota 37 4,31% 7. Hyundai 33 4,66% 8. Citroen 22 3,11% 8. Peugeot 22 3,11% 10. Audi 21 2,97% 10. Lada 21 2,97% 12. Seat 18 2,54% 13. Suzuki 14 1,98% 14. BMW 13 1,84% 15. Ford 12 1,69% 15. Nissan 12 1,69% 17. Volvo 11 1,55% 18. Fiat 10 1,41% 19. Kia 9 1,27% 19. Mercedes 9 1,27% 21. Land Rover 7 0,99% 22. Jeep 5 0,71% 23. Mazda 4 0,56% 24. Alfa Romeo 3 0,42% 24. Jaguar 3 0,42% 24. Porsche 3 0,42% Ukupno 708 100% Najprodavaniji modeli u BiH u decembru 2018. godine
R.br. Model XII 2018. Učešće 1. Dacia Duster 54 7,63% 2. Škoda Octavia 47 6,64% 3. Volkswagen Golf 43 6,07% 4. Škoda Fabia 34 4,80% 5. Volkswagen Passat 33 4,66% 6. Hyundai Tucson 21 2,97% 6. Renault Megane Berlina 21 2,97% 8. Volkswagen Polo 20 2,82% 9. Dacia Sandero 18 2,54% 10. Lada Niva 2121 (3V) 17 2,40% 11. Toyota Corolla Sedan 15 2,12% 12. Seat Ibiza 14 1,98% 13. Opel Astra K 13 1,84% 13. Volkswagen Tiguan II 13 1,84% 15. Citroen C3 11 1,55% 16. Opel Vivaro Tour 10 1,41% 16. Suzuki Vitara 10 1,41% 16. Škoda Rapid Sedan 10 1,41% 16. Volkswagen Transporter T6 Combi 10 1,41% 20. Audi A6 9 1,27% 20. Renault Clio 9 1,27% 22. Ford Kuga 8 1,13% 22. Hyundai i20 8 1,13% 22. Nissan Qashqai 8 1,13% 22. Škoda Karoq 8 1,13% 22. Toyota Yaris 8 1,13% 27. Ostali 236 33,33% Ukupno 708 100%
Radikalan pad prodaje lakih komercijalnih vozila
Pregled prodaje novih lakih komercijalnih vozila u BiH u decembru 2018. godine
R.br. Marka XII 2018. Učešće 1. Volkswagen 26 33,33% 2. Fiat 17 21,79% 3. Citroen 7 8,97% 3. Iveco 7 8,97% 3. Renault 7 8,97% 6. Peugeot 6 7,69% 7. Opel 4 5,13% 8. Dacia 1 1,28% 8. Ford 1 1,28% 8. Isuzu 1 1,28% 8. Mitsubishi 1 1,28% Ukupno 78 100% Najprodavaniji modeli u BiH u decembru 2018. godine
R.br. Model XII 2018. Učešće 1. Fiat Ducato Furgone 9 11,54% 2. Fiat Doblo Cargo 8 10,26% 2. Volkswagen Caddy Furgon 8 10,26% 2. Volkswagen Transporter T6 Furgon 8 10,26% 5. Citroen Jumper FG 7 8,97% 5. Iveco Daily 7 8,97% 7. Peugeot Boxer 6 7,69% 7. Volkswagen Crafter Furgon 6 7,69% 9. Opel Movano 4 5,13% 9. Volkswagen Caddy Maxi Furgon 4 5,13% 11. Ostali 11 14,10% Ukupno 78 100%
Pratite nas i podijelite vijest: |
Iako je tržište novih lakih komercijalnih vozila u posljednjem mjesecu 2018. godine podbacilo, ukupan rezultat je bolji za 17,36%. Prodata su ukupno 1.433 nova laka komercijalna vozila, što je za 212 primjeraka više. Ujedno ovo je najbolji rezultat u posljednjih 9 godina. Podsjetimo da je tek 2009. godine u BiH prodato 1.552 novih lakih komercijalnih vozila, a najviše ih je u toku jedne godine bilo 2008. kada je prodato 2.646 ovakvih vozila.
Spomenimo i to da je realna slika u praksi nešto drugačija, budući da se određen broj putničkih vozila naknadno konvertuje u laka dostavna.
⇑ Prodajni iznenađenje godine je Volkswagen Crafter.
|
Tržište novih lakih dostavnih vozila u 2018. godini obilježilo je 17 brendova, ali je sasvim jasno da je sa tržišnim udjelom od 27,98% najviše prodao Volkswagen (401). Volkswagen je u odnosu na proteklu godinu povećao i učešće i broj isporučenih primjeraka (+37,33%). Značajno povećanje zabilježili smo i kod Fiata. Svoj rezultat (218) poboljšali su čak za 55,71%, a to znači da su prodali 78 primjeraka više nego u prethodnoj godini. Više od 50% povećanja bilježimo i kod Opela – sa prošlogodišnjih 77 primjeraka, ove godine su se zaustavili na 116 primjeraka.
Slijed najboljih ostao je gotovo identičan, pa nema sumnje u to da će i narednih godina pored VW-a najtraženiji biti laki komercijalci Fiata, Citroena, Peugeota, Renaulta i Iveca.
Volkswagen Crafter je model koji je u ovoj godini najprodavaniji i koji je bez sumnje iznenađenje godine. Crafter u BiH nikad nije bio prodan u ovolikoj količini (175) i zbog toga je laki dostavnjak koji je nekoliko proteklih mjeseci bio u centru pažnje. Preoteo je titulu najprodavanijeg modela VW Caddyju (151), koji je na drugoj poziciji i sa nešto manje isporučenih primjeraka nego u 2017. godini.
Tokom cijele godine dobro se držao i Citroenov Jumper Furgon (135), koji je za prsa bolji od četvrtoplasiranog i gotovo identičnog Fiata Ducata Furgona (132).
R.br. | Marka | 2018. | Učešće | 2017. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 401 | 27,98% | 292 | +37,33% |
2. | Fiat | 218 | 15,21% | 140 | +55,71% |
3. | Citroen | 154 | 10,75% | 141 | +9,22% |
4. | Peugeot | 133 | 9,28% | 120 | +10,83% |
5. | Renault | 127 | 8,86% | 131 | -3,05% |
6. | Opel | 116 | 8,09% | 77 | +50,65% |
7. | Iveco | 100 | 6,98% | 105 | -4,76% |
8. | Dacia | 44 | 3,07% | 21 | +109,52% |
9. | Mercedes | 37 | 2,58% | 61 | -39,34% |
10. | Ford | 36 | 2,51% | 61 | -40,98% |
11. | Gaz | 27 | 1,88% | 13 | +107,69% |
12. | Toyota | 18 | 1,26% | 30 | -40,00% |
13. | Isuzu | 12 | 0,84% | 6 | +100,00% |
14. | Hyundai | 3 | 0,21% | 4 | -25,00% |
14. | Mitsubishi | 3 | 0,21% | 7 | -57,14% |
16. | Nissan | 2 | 0,14% | 5 | -60,00% |
16. | Mahindra | 2 | 0,14% | 7 | -71,43% |
Ukupno | 1.433 | 100,00% | 1.221 | +17,36% |
R.br. | Model | 2018. | Učešće | 2017. | Trend |
---|---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen Crafter Furgon | 175 | 12,21% | 56 | +212,50% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 151 | 10,54% | 156 | -3,21% |
3. | Citroen Jumper FG | 135 | 9,41% | 95 | +42,11% |
4. | Fiat Ducato Furgone | 132 | 9,21% | 86 | +53,49% |
5. | Iveco Daily | 100 | 6,98% | 105 | -4,76% |
6. | Opel Movano | 85 | 5,93% | 41 | +107,32% |
7. | Peugeot Boxer | 71 | 4,95% | 83 | -14,46% |
8. | Fiat Doblo Cargo | 66 | 4,61% | 47 | +40,43% |
9. | Renault Master | 58 | 4,05% | 62 | -6,45% |
10. | Peugeot Partner B9 Van | 51 | 3,56% | 35 | +45,71% |
11. | Renault Clio Societe | 46 | 3,21% | 41 | +12,20% |
12. | Dacia Dokker Van | 44 | 3,07% | 16 | +175,00% |
13. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 42 | 2,93% | 51 | -17,65% |
14. | Mercedes Sprinter | 32 | 2,23% | 54 | -40,74% |
15. | Gaz Gazelle Business | 24 | 1,67% | 11 | +118,18% |
15. | Opel Vivaro Cargo | 24 | 1,67% | 30 | -20,00% |
15. | Volkswagen Transporter T6 Furgon | 24 | 1,67% | 18 | +33,33% |
18. | Ostali | 173 | 12,07% | 234 | -26,07% |
Ukupno | 1.433 | 100,00% | 1.221 | +17,36% |
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0