Osvježeno 28 Marta, 2024 12:20 PM
maj 26, 2022 Almir Grebović 2022, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Istina je da je ukupna količina prodatih novih automobila nešto manja nego prethodni mjesec (733), ali je vjerovatno važnije to da je prodaja u aprilu (702) ove godine značajno veća nego prodaja u istom mjesecu protekle godine (666). Uvoznici i trgovci se slažu u jednom – da proizvodnja ide uobičajenom dinamikom, i da su rokovi isporuke na nivou onih od prije 3 ili 4 godine, prodaja novih automobila u BiH bila bi daleko veća. Upravo zbog toga se već jedno vrijeme mijenja kompletna slika tržišta novih automobila u BiH, pa profitiraju upravo oni trgovci koji u što kraćem vremenu mogu isporučiti naručeni automobil. Prodaja u aprilu je prava potvrda i dokaz da ustaljenih pravila neće biti u doglednom vremenu, mada ukupno tržište sa 835 primjeraka bilježi određen pozitivan pomak.
⇑ Toyota Yaris nikad bolja – sa 57 isporučenih primjeraka postavila je dosadašnji prodajni rekord u BiH. |
Tako po prvi put imamo Toyotu na čelnoj poziciji. Isporučena količina je za svaku pohvalu – 105! Nije prvi put da Toyota ima ovako dobru prodaju (IV/2017 – 121), ali se Toyota nikad do ovog mjeseca nije popela na prvu poziciju. U svakom slučaju, radi se o velikom uspjehu, a trocifrena količina je samo šlag na torti, budući da su ove količine u BiH u posljednje vrijeme rijetko dostižne.
Iznenadio je i Peugeot, mada već drugi mjesec kod ovog brenda bilježimo neočekivano dobar plasman. U aprilu je 56 kupaca obradovano novim automobilom sa znakom lava, što je vjerovatno dokaz i dostupnosti automobila i dokaz “pogođene” palete modela. Biće zanimljivo pogledati njihovu statistiku u narednih nekoliko mjeseci.
Gotovo isto je i kod Hyundaija (52), jer već drugi mjesec zaredom, više od 50 njihovih kupaca odlaze s novim automobilom.
R.br. | Brend | IV '22. | Učešće |
1. | Toyota | 105 | 14,96% |
2. | Škoda | 87 | 12,39% |
3. | Volkswagen | 76 | 10,83% |
4. | Peugeot | 56 | 7,98% |
5. | Hyundai | 52 | 7,41% |
6. | Renault | 47 | 6,70% |
7. | Citroen | 36 | 5,13% |
8. | Kia | 29 | 4,13% |
9. | Opel | 26 | 3,70% |
10. | Audi | 25 | 3,56% |
11. | Dacia | 24 | 3,42% |
11. | Mercedes | 24 | 3,42% |
13. | Suzuki | 20 | 2,85% |
14. | Volvo | 17 | 2,42% |
15. | BMW | 16 | 2,28% |
15. | Seat | 16 | 2,28% |
17. | Porsche | 11 | 1,57% |
18. | Ford | 8 | 1,14% |
19. | Nissan | 6 | 0,85% |
20. | Fiat | 4 | 0,57% |
20. | Lada | 4 | 0,57% |
20. | Mazda | 4 | 0,57% |
23. | Jeep | 3 | 0,43% |
23. | Land Rover | 3 | 0,43% |
25. | Mini | 2 | 0,28% |
26. | DS | 1 | 0,14% |
Ukupno | 702 | 100% |
R.br. | Model | IV '22. | Učešće |
1. | Toyota Yaris | 57 | 8,12% |
2. | Citroen C3 | 28 | 3,99% |
3. | Peugeot 208 | 21 | 2,99% |
3. | Volkswagen Polo | 21 | 2,99% |
5. | Toyota Yaris Cross | 20 | 2,85% |
6. | Hyundai Tucson | 19 | 2,71% |
6. | Škoda Fabia IV | 19 | 2,71% |
6. | Volkswagen T-Cross | 19 | 2,71% |
9. | Renault Megane Berlina | 17 | 2,42% |
10. | Renault Clio | 14 | 1,99% |
10. | Suzuki Vitara | 14 | 1,99% |
12. | Kia Stonic | 13 | 1,85% |
12. | Škoda Kodiaq | 13 | 1,85% |
14. | Dacia Duster | 12 | 1,71% |
14. | Hyundai i30 | 12 | 1,71% |
14. | Peugeot 2008 | 12 | 1,71% |
17. | Hyundai Elantra | 11 | 1,57% |
17. | Peugeot 5008 | 11 | 1,57% |
17. | Škoda Fabia Combi | 11 | 1,57% |
17. | Škoda Scala | 11 | 1,57% |
21. | Renault Captur | 10 | 1,42% |
21. | Škoda Octavia | 10 | 1,42% |
23. | Opel Crossland | 9 | 1,28% |
23. | Škoda Superb | 9 | 1,28% |
23. | Volkswagen Up | 9 | 1,28% |
23. | Volvo XC60 | 9 | 1,28% |
27. | Ostali | 291 | 41,45% |
Ukupno | 702 | 100% |
Stabilnost u isporuci već mjesecima bilježimo kod Škode (87), Volkswagena (76), Audija (25), Seata (16) i Porschea (11), bez obzira na to što se njihova globalna proizvodnja suočava s poteškoćama u snabdijevanju određenim komponentama.
Nakon velikih uspjeha u nekoliko proteklih mjeseci, u aprilu su djelimično zakazali Kia (29), Opel (26), Mercedes (24) i Dacia (24), pa ćemo dokaz o stabilnosti pomno pratiti u narednim mjesecima.
Vrlo je zanimljiv i neobičan aprilski poredak modela. Kraj mjeseca je na prvoj poziciji dočekala Toyota Yaris (57). Model 4. generacije je, pored toga što je vrlo tražen u Evropi, dostupan u relativno kratkom vremenu, pa je i to jedan od razloga tržišnog uspjeha. U BiH ga s podjednakim interesovanjem traže i preduzeća i pojedinci, što je također zanimljiv podatak. No, podjednako je zanimljiv i plasman Citroena C3 (28), pa je ovo prvi put da Citroenovog predstavnika malih gradskih automobila vidimo na ovoj poziciji. Na prodate količine trećeplasiranog Peugeota 208 (21) već smo nekako i navikli, a tržište ga je u ovom trenutku prepoznalo kao jednog od rijetkih malih automobila koji je i dalje dostupan s dizelskim motorom, što u svakom slučaju odgovara preduzećima, koja ga koriste u komercijalne svrhe.
Zanimljivo je osvrnuti i na pozicije Škodinih modela. Nakon dosta godina, Škoda Fabia (19) se možda opet probija prema vrhu. Decenijsku dominaciju Octavije (10) nije poremetilo slabije interesovanje kupaca u BiH, nego jednostavno trenutne globalne logističke prilike. Ispred nje su i spomenuta Fabia, i Kodiaq (13), i Scala (11), a iza nje Superb (9) što s druge strane govori o solidnom interesovanju za praktično cijelom paletom.
Veliko interesovanje u aprilu vladalo je i za Peugeotom 2008 (12), mada trgovci spominju i puno veće mogućnosti ovog automobila na našem tržištu. Konačno je “proradio” i best-buy bh. tržišta – Hyundai i30, pa u aprilu bilježimo relativno veliko interesovanje za ovim modelom (12).
⇑ Prodaje putničkih vozila u četvrtom mjesecu u proteklih 21 godinu
Ni nakon 4 mjeseca teško je govoriti o bilo kakvoj kristalizaciji odnosa, budući da na tržite BiH definitivno puno utječu globalne promjene. Ipak, ukupno tržište bilježi rast od 11,8% (2.558/2.288), što pokazuje uvećani kapacitet i mogućnosti kupaca.
U ukupnom tržištu je i dalje najtraženija Škoda (344) s 13,45% ukupnog udjela, što i bez velikih količina pojedinačnih modela pokazuje stabilnost brenda i njegovu prilično široku ponudu, iako je tržišni udio nešto manji nego ranije. Istu poziciju “drži” i Volkswagen (261), s nešto stabilnijim učešćem 10,2%. “Pometnju” je naravno napravila Toyota s aprilskom količinim, pa je s 256 isporučenih primjeraka već na trećoj poziciji, čime može ugroziti i drugoplasiranog Volkswagena.
R.br. | Brend | I-IV '22. | Učešće |
1. | Škoda | 344 | 13,45% |
2. | Volkswagen | 261 | 10,20% |
3. | Toyota | 256 | 10,01% |
4. | Hyundai | 181 | 7,08% |
4. | Kia | 181 | 7,08% |
6. | Peugeot | 170 | 6,65% |
7. | Renault | 157 | 6,14% |
8. | Opel | 125 | 4,89% |
9. | Mercedes | 117 | 4,57% |
10. | Dacia | 116 | 4,53% |
11. | Citroen | 110 | 4,30% |
12. | Audi | 98 | 3,83% |
13. | Suzuki | 81 | 3,17% |
14. | Seat | 56 | 2,19% |
15. | Volvo | 52 | 2,03% |
16. | Ford | 47 | 1,84% |
17. | BMW | 45 | 1,76% |
18. | Porsche | 42 | 1,64% |
19. | Lada | 36 | 1,41% |
20. | Fiat | 24 | 0,94% |
21. | Nissan | 15 | 0,59% |
22. | Jeep | 13 | 0,51% |
22. | Mazda | 13 | 0,51% |
24. | Land Rover | 9 | 0,35% |
25. | DS | 3 | 0,12% |
26. | Alfa Romeo | 2 | 0,08% |
26. | Jaguar | 2 | 0,08% |
26. | Mini | 2 | 0,08% |
Ukupno | 2.558 | 100% |
R.br. | Model | I-IV '22. | Učešće |
1. | Kia Sportage IV | 131 | 5,12% |
2. | Hyundai Tucson | 101 | 3,95% |
3. | Toyota Yaris | 95 | 3,71% |
4. | Škoda Scala | 91 | 3,56% |
5. | Škoda Octavia | 85 | 3,32% |
6. | Peugeot 208 | 73 | 2,85% |
7. | Citroen C3 | 66 | 2,58% |
8. | Renault Clio | 65 | 2,54% |
9. | Toyota Yaris Cross | 64 | 2,50% |
10. | Volkswagen T-Roc | 61 | 2,38% |
11. | Dacia Duster | 57 | 2,23% |
12. | Suzuki Vitara | 50 | 1,95% |
13. | Opel Crossland | 46 | 1,80% |
13. | Volkswagen T-Cross | 46 | 1,80% |
15. | Renault Megane Berlina | 45 | 1,76% |
16. | Škoda Kodiaq | 41 | 1,60% |
17. | Škoda Fabia Combi | 35 | 1,37% |
17. | Opel Mokka | 35 | 1,37% |
19. | Volkswagen Polo | 34 | 1,33% |
20. | Peugeot 3008 | 32 | 1,25% |
20. | Seat Arona | 32 | 1,25% |
20. | Toyota RAV4 | 32 | 1,25% |
23. | Škoda Kamiq | 31 | 1,21% |
23. | Citroen C4 | 31 | 1,21% |
23. | Hyundai i30 | 31 | 1,21% |
23. | Peugeot 2008 | 31 | 1,21% |
27. | Ostali | 1.117 | 43,67% |
Ukupno | 2.558 | 100% |
Velika prednost Kije od prije nekoliko mjeseci polako se smanjuje, čime je ovaj brend stigao do 4. pozicije. Odlični rezultati postignuti s prethodnom generacijom Sportagea, više nisu dovoljni za držanjem viših pozicija. S druge strane, i upravo zbog toga, Sportage i dalje drži pijedestal poretka pojedinačnih modela. Sportage prethodne generacije je sa 131 isporučenim primjerkom i dalje u BiH najprodavaniji model. Budemo li imali trend kao u martu i u aprilu, na prvoj poziciji uskoro možemo gledati ili Hyundaija Tucsona ili Toyotu Yaris, pa možda čak i Škodu Scalu.
⇑ Prvi električni Hyundai Ioniq 5 na tržištu BiH. |
Zanimljiv je i segment električnih i hibridnih automobila. U aprilu smo dostigli tržišni udio od čak 12,96%, što je više nego ikad ranije. U rukama bh. kupaca su dva električna automobila, dva plug-in hibrida i 87 hibridnih automobila.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nema sumnje u to da su globalne logističke prilike utjecale na proizvodnju i na isporuku novih automobila, što se moralo odraziti i na tržišna kretanja polovnih automobila. Prema svim analizama, cijene polovnih automobila su porasle na svim tržištima, što je i logično, pa i na bh. tržištu bilježimo svojevrsnu stagnaciju. Tako je u aprilu u BiH registrovano 3.642 uvezena polovna automobila, što je količina koja otprilike pravi ovogodišnji trend.
Pratite nas i podijelite vijest: |
U aprilu bilježimo čak 133 laka komercijalna vozila. To je najveća količina do sada isporučena tokom jednog mjeseca u ovoj godini, jer godina nije krenula baš sjajno. No, budući da se radi o specifičnom tržištu, pojedinačne mjesečne količine i nisu toliko reprezentativne. Upravo to nam ilustruju i pojedinačne isporuke. Nakon relativno dobrog nastupa u prva tri mjeseca ove godine, Fiat je u aprilu sa 42 isporučena primjerka napravio izvanredan rezultat, što ga je postavilo visoko na prvu poziciju. Ipak, analiza ostatka kolone, zapravo pokazuje, da sam Fiat nije zaslužan za ovakav skok tržišta. Izdvojili bismo Peugeota sa 15 i Renaulta sa 14 isporučenih primjeraka, što su također njihove ovogodišnje natprosječne količine.
Ostatak se drži u okviru vlastitih prosjeka, što ih čini prilično stabilnim i igračima tržišta.
R.br. | Brend | IV '22. | Učešće |
1. | Fiat | 42 | 31,58% |
2. | Volkswagen | 23 | 17,29% |
3. | Peugeot | 15 | 11,28% |
4. | Renault | 14 | 10,53% |
5. | Citroen | 13 | 9,77% |
6. | Ford | 9 | 6,77% |
7. | Toyota | 6 | 4,51% |
8. | Mercedes | 5 | 3,76% |
9. | Gaz | 2 | 1,50% |
9. | Iveco | 2 | 1,50% |
11. | Nissan | 1 | 0,75% |
11. | Opel | 1 | 0,75% |
Ukupno | 133 | 100% |
R.br. | Model | IV '22. | Učešće |
1. | Fiat Fiorino Cargo | 23 | 17,29% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 17 | 12,78% |
3. | Fiat Doblo Cargo | 15 | 11,28% |
4. | Renault Master | 13 | 9,77% |
5. | Peugeot Boxer | 12 | 9,02% |
6. | Citroen Jumper FG | 11 | 8,27% |
7. | Ford Transit Custom | 5 | 3,76% |
7. | Mercedes Sprinter | 5 | 3,76% |
7. | Toyota Hilux | 5 | 3,76% |
10. | Fiat Ducato Furgone | 4 | 3,01% |
11. | Ostali | 23 | 17,29% |
Ukupno | 133 | 100% |
⇑ Prodaje lakih komercijalnih vozila u četvrtom mjesecu u proteklih 21 godinu
I među pojedinačnim modelima Fiat ima svog predstavnika na prvoj poziciji. Tako je Fiorino Cargo s 23 primjerka najprodavaniji model, ali je zanimljivo to što se ovaj dostavni automobil vrlo rijetko susreće na cestama u BiH. Prodaja je do sada bila samo sporadična. Drugoplasirani je Volkswagen Caddy Furgon (17), koji, čini se, već zauzima tradicionalne pozicije kod bh. kupaca.
R.br. | Brend | I-IV '22. | Učešće |
1. | Volkswagen | 83 | 21,01% |
2. | Fiat | 77 | 19,49% |
3. | Citroen | 40 | 10,13% |
4. | Ford | 39 | 9,87% |
5. | Peugeot | 38 | 9,62% |
6. | Renault | 31 | 7,85% |
7. | Toyota | 27 | 6,84% |
8. | Mercedes | 21 | 5,32% |
9. | Opel | 15 | 3,80% |
10. | Gaz | 12 | 3,04% |
11. | Iveco | 9 | 2,28% |
12. | Isuzu | 2 | 0,51% |
13. | Nissan | 1 | 0,25% |
Ukupno | 395 | 100% |
R.br. | Model | I-IV '22. | Učešće |
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 53 | 13,42% |
2. | Fiat Doblo Cargo | 34 | 8,61% |
3. | Citroen Jumper FG | 31 | 7,85% |
4. | Peugeot Boxer | 27 | 6,84% |
5. | Toyota Hilux | 26 | 6,58% |
6. | Fiat Fiorino Cargo | 23 | 5,82% |
7. | Volkswagen Crafter Furgon | 21 | 5,32% |
8. | Fiat Ducato Furgone | 20 | 5,06% |
9. | Ford Transit Custom | 19 | 4,81% |
9. | Renault Master | 19 | 4,81% |
11. | Ostali | 122 | 30,89% |
Ukupno | 395 | 100% |
Ovogodišnje isporučene količine lakih komercijalnih vozila u BiH (394) gotovo su identične sa količinama iz protekle godine (395), što govori o svojevrsnoj stagnaciji. Nije ohrabrujuće, mada s količinom iz ovog mjeseca postoje određene naznake oporavka.
U dosadašnja 4 mjeseca Volkswagen je najcjenjeniji brend, mada ne tako dominantan kao prethodnih godina. Uz više od jedne četvrtine učešća na tržištu, prvu prijetnju vidi u Fiatu, mada Fiat nije jedini brend koji je u stanju napraviti ovakve tržište izlete.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I među modelima, u ovom tržišnom segmentu je najtraženiji Volkswagen, pa je Caddy Furgon model koji u dobrom dijelu kreira sliku bh. tržišta lakih komercijalnih vozila.
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0