Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
maj 19, 2025 Adnan Huseinagić 2025, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Tržište novih automobila u BiH bilježi vidljiv rast. U aprilu smo zabilježili da su ovlašteni uvoznici kupcima u BiH isporučili ukupno 1.303 nova putnička i laka dostavna vozila. To je količina koju nismo odavno vidjeli u okviru ovih analiza, ali je lako zaključiti da je poseban rast zabilježio segment novih putničkih automobila.
Tako nas je april ove godine (1.179) podsjetio na april 2011. godine kada je kupcima u BiH isporučena identična količina novih putničkih automobila, ali i na mjesec kasnije kad su kupcima isporučena 1.184 primjerka. Nije onda teško zaključiti da je ovo najbolja prodaja novih automobila u BiH u posljednjih petnaestak godina ili u posljednjih 167 mjeseci.
Poz. | Brend | IV '25. | Udio |
1. | Škoda | 314 | 26,63% |
2. | Toyota | 101 | 8,57% |
3. | Dacia | 93 | 7,89% |
3. | Renault | 93 | 7,89% |
5. | Volkswagen | 91 | 7,72% |
6. | Hyundai | 61 | 5,17% |
7. | Audi | 41 | 3,48% |
8. | Suzuki | 35 | 2,97% |
9. | Volvo | 32 | 2,71% |
10. | Peugeot | 30 | 2,54% |
11. | BMW | 29 | 2,46% |
11. | Opel | 29 | 2,46% |
13. | Kia | 26 | 2,21% |
13. | Mercedes | 26 | 2,21% |
15. | Citroen | 22 | 1,87% |
16. | Ford | 21 | 1,78% |
17. | Cupra | 19 | 1,61% |
18. | Seat | 17 | 1,44% |
19. | Jeep | 14 | 1,19% |
19. | Mazda | 14 | 1,19% |
21. | Geely | 13 | 1,10% |
22. | Porsche | 12 | 1,02% |
23. | Chery | 10 | 0,85% |
23. | MG | 10 | 0,85% |
25. | Fiat | 9 | 0,76% |
26. | DFSK | 5 | 0,42% |
27. | Land Rover | 4 | 0,34% |
28. | Lada | 3 | 0,25% |
28. | Nissan | 3 | 0,25% |
30. | DS | 1 | 0,08% |
30. | SWM | 1 | 0,08% |
Ukupno | 1.179 | 100% |
Poz. | Model | IV '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 95 | 8,06% |
2. | Škoda Fabia | 76 | 6,45% |
3. | Dacia Duster III | 61 | 5,17% |
4. | Renault Clio | 59 | 5,00% |
5. | Hyundai Tucson | 45 | 3,82% |
6. | Škoda Scala | 41 | 3,48% |
7. | Škoda Kodiaq | 34 | 2,88% |
7. | Toyota Corolla Sedan | 34 | 2,88% |
9. | Škoda Kamiq | 33 | 2,80% |
10. | Volkswagen Taigo | 29 | 2,46% |
11. | Škoda Superb | 22 | 1,87% |
11. | Toyota Yaris Cross | 22 | 1,87% |
13. | Kia Sportage | 21 | 1,78% |
14. | Volkswagen T-Roc | 19 | 1,61% |
15. | Citroen C3 | 16 | 1,36% |
15. | Volkswagen Golf | 16 | 1,36% |
17. | Dacia Sandero | 15 | 1,27% |
17. | Renault Captur | 15 | 1,27% |
17. | Toyota Yaris | 15 | 1,27% |
17. | Volvo XC60 | 15 | 1,27% |
21. | Opel Mokka | 14 | 1,19% |
22. | Audi Q8 | 12 | 1,02% |
22. | Cupra Terramar | 12 | 1,02% |
24. | Ford Tourneo Custom | 12 | 1,02% |
25. | Suzuki Vitara | 11 | 0,93% |
25. | Toyota C-HR | 11 | 0,93% |
27. | Mazda CX-30 | 10 | 0,85% |
27. | Škoda Karoq | 10 | 0,85% |
29. | Ostali | 404 | 34,27% |
Ukupno | 1.179 | 100% |
Da li se samo radi o svojevrsnoj anomaliji, znaćemo tek za mjesec ili dva, ali ako je suditi po relativno velikoj stopi rasta od početka godine, prodaja bi se barem neko vrijeme mogla zadržati u ovim okvirima. Međutim, ono što nije ohrabrujuće, to su velike količine automobila koje su pojedini uvoznici u formi velikih flota isporučili na adrese samo nekoliko kupaca u BiH, tako da opet imamo poremećen odnos broja kupaca kao fizičkih lica i kupaca koji su najčešće preduzeća ili državne institucije. Sudeći po svemu, koincidira nekoliko velikih flotnih isporuka koje su se sticajem okolnosti, kod nekoliko brendova poklopile u istom mjesecu.
Tako su brojevi pokazali da smo opet došli na naš uobičajeni odnos od 65/35 u korist pravnih lica kao većine kupaca.
Najveći brojčani iskorak u ovom mjesecu napravila je Škoda (314) koja je po treći put u posljednjih 25 godina premašila količinu od 300 primjeraka, što do sada nekom drugom brendu nije pošlo za rukom. No, ovo ipak nije Škodin najbolji rezultat. Sjetimo li se mjeseca pred uvođenje PDV-a (decembar 2005), onda ćemo se sjetiti Škodinih 628 isporučenih primjeraka, ali i ukupna 1.923 isporučena nova automobila u tom mjesecu. Ipak, bilo bi nepošteno ovo proglasiti najboljim Škodinim mjesecom svih vremena, odnosno decembar 2005. najboljim prodajnim mjesecom u modernoj historiji BiH. Puno realniji je bio oktobar 2008. godine kada je do kupaca stiglo 315 Škoda ili, recimo decembar 2006. godine kada su do kupaca stigle 304 Škode. Međutim i kod Škode je jasno da se u ovomjesečnoj količini od 314 isporučenih primjeraka u najvećoj mjeri radi o flotnim kupcima, pa su u ovom mjesecu zabilježili odnos od siromašnih 22,4/77,6 u korist preduzeća ili državnih institucija.
I Renault (93) i Dacia (93) su također napravili veliki iskorak, što je definitivno snažno utjecalo na ukupnu količinu u ovom mjesecu, ali se i u jednom i u drugom slučaju radi o flotnim kupcima – kod Renaulta 79%, a kod Dacije gotovo 90%, što je gotovo cijela količina. Ovim su i Renault i Dacia napravili po jedan korak ka vrhu tabele, ali isključivo zahvaljujući vansalonskoj prodaji.
U svoju krajnost otišao je Hyundai sa 61 isporučenim primjerkom, među kojima je više od 61% pojedinačnih kupaca. Hyundai je opet dokazao da je jedan od najstabilnijih brendova na tržištu BiH i da mjesečni kontinuitet znači stalna salonska prodaja pojedinačnim kupcima.
Međutim, brend kojem u kontinuitetu najviše vjeruju pojedinici i brend koji je svoju ponudu zasnovao na nekoliko vrlo povoljnih modela krajnje primjerenih bh. kupcima je i dalje Suzuki (35) na osmoj poziciji, koji je aprilu imao gotovo 65% fizičkih lica kao kupaca.
Poz. | Brend | I-IV '25. | Udio |
1. | Škoda | 809 | 22,69% |
2. | Toyota | 361 | 10,13% |
3. | Volkswagen | 315 | 8,84% |
4. | Renault | 212 | 5,95% |
5. | Hyundai | 209 | 5,86% |
6. | Dacia | 158 | 4,43% |
7. | Suzuki | 138 | 3,87% |
8. | Audi | 134 | 3,76% |
9. | Peugeot | 128 | 3,59% |
10. | Citroen | 119 | 3,34% |
11. | BMW | 104 | 2,92% |
12. | Ford | 99 | 2,78% |
12. | Volvo | 99 | 2,78% |
14. | Mercedes | 97 | 2,72% |
15. | Kia | 75 | 2,10% |
16. | Mazda | 57 | 1,60% |
17. | Cupra | 49 | 1,37% |
18. | Chery | 45 | 1,26% |
19. | Opel | 44 | 1,23% |
20. | Jeep | 42 | 1,18% |
21. | Porsche | 38 | 1,07% |
22. | Lada | 37 | 1,04% |
22. | Seat | 37 | 1,04% |
24. | MG | 30 | 0,84% |
25. | Geely | 28 | 0,79% |
26. | Fiat | 27 | 0,76% |
27. | Nissan | 20 | 0,56% |
28. | KGM | 16 | 0,45% |
29. | Land Rover | 13 | 0,36% |
30. | Alfa Romeo | 6 | 0,17% |
31. | DS | 5 | 0,14% |
31. | DFSK | 5 | 0,14% |
33. | Tesla | 3 | 0,08% |
34. | Forthing | 2 | 0,06% |
34. | SWM | 2 | 0,06% |
36. | Jaguar | 1 | 0,03% |
36. | Xpeng | 1 | 0,03% |
Ukupno | 3.565 | 100% |
Poz. | Model | I-IV '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 325 | 9,12% |
2. | Hyundai Tucson | 160 | 4,49% |
3. | Škoda Fabia | 149 | 4,18% |
4. | Toyota Corolla Sedan | 110 | 3,09% |
5. | Renault Clio | 109 | 3,06% |
6. | Toyota Yaris Cross | 97 | 2,72% |
7. | Škoda Scala | 91 | 2,55% |
8. | Dacia Duster III | 89 | 2,50% |
9. | Citroen C3 | 88 | 2,47% |
9. | Škoda Kamiq | 74 | 2,08% |
11. | Škoda Kodiaq | 74 | 2,08% |
12. | Volkswagen Golf | 73 | 2,05% |
13. | Ford Tourneo Custom | 72 | 2,02% |
14. | Kia Sportage | 63 | 1,77% |
15. | Volkswagen Taigo | 58 | 1,63% |
16. | Škoda Superb | 56 | 1,57% |
16. | Renault Captur | 50 | 1,40% |
18. | Suzuki Vitara | 48 | 1,35% |
19. | Volvo XC60 | 44 | 1,23% |
19. | Volkswagen Tiguan | 42 | 1,18% |
21. | Peugeot 2008 | 39 | 1,09% |
21. | Suzuki S-Cross | 36 | 1,01% |
21. | Volkswagen T-Roc | 36 | 1,01% |
24. | Volkswagen T-Cross | 34 | 0,95% |
25. | Škoda Karoq | 32 | 0,90% |
26. | Toyota Yaris | 31 | 0,87% |
26. | Toyota Land Cruiser (J250) | 31 | 0,87% |
26. | Cupra Terramar | 30 | 0,84% |
26. | Toyota C-HR | 30 | 0,84% |
30. | Audi A5 | 29 | 0,81% |
31. | Volvo XC40 | 28 | 0,79% |
31. | Audi Q8 | 27 | 0,76% |
31. | Chery Tiggo 8 Pro | 27 | 0,76% |
31. | Jeep Avenger | 27 | 0,76% |
35. | Suzuki Swift | 27 | 0,76% |
36. | Ostali | 1.229 | 34,47% |
Ukupno | 3.565 | 100% |
Slične iskorake u okviru vlastitih mogućnosti napravili su Volvo (32), Opel (29), Cupra (19), Seat (17) i Geely (13).
Geely, tek pridošli kineski brend na bh. tržištu, ujedno je među kineskim brendovima u ovom mjesecu bio najpopularniji brend. Slijede ga Chery (10) s vrlo konstantnim brojem isporučenih automobila, pa solidni MG (10) sa također priličnom količinom.
Tržište elektrificiranih automobila već je stiglo do jedne trećine od ukupno isporučenih. Ukoliko u sve uračunamo mild hibride, u aprilu ih je ukupno bilo 381. Dakako, naviše je upravo mild hibrida (276), a najmanje električnih automobila – samo 4, što je jasan signal da je interes za ovom vrstom u padu.
Elektrificirana putnička vozila u BiH (april 2025) | ||||
MHEV | 276 | 23,41% | ||
FHEV | 90 | 7,63% | ||
PHEV | 11 | 0,93% | ||
EV | 4 | 0,34% | ||
Ukupno | 381 | 32,32% |
Elektrificirana putnička vozila u BiH (januar – april 2025) | ||||
MHEV | 841 | 23,59% | ||
FHEV | 275 | 7,71% | ||
PHEV | 29 | 0,81% | ||
EV | 16 | 0,45% | ||
Ukupno | 1.161 | 32,57% |
S druge strane cvjeta automobila, pa smo u ovom mjesecu ubilježili njihov rekordan broj – 7.923! Polarizacija je enormna, pogotovo ako znamo da se za ovu kategoriju opredjeljuju pojedinci iz isključivih ekonomskih razloga.
Osvrnemo li se na interes kupaca prema određenim modelima, Škoda je opet pokazala – čak pet njihovih modela nalazi se u takozvanom poretku “top-10”! Octavia na prvom mjestu s 95 isporučenih primjeraka, slijede Fabia (76), na drugom mjestu, Scala (41) na šestom, Kodiaq (34) na sedmom i Kamiq (33) na devetom mjestu. Zamalo se u sve umiješao Superb (22) na 11. poziciji što je, izuzmemo li Kodiaqa, njihova kompletna ponuda.
Ostatak nastavlja tek od treće pozicije gdje su, redom, Dacia Duster (61), Renault Clio (59) i Hyundai Tucson (45).
Nakon četiri mjeseca na tržištu BiH imamo 3.565 automobila, što je najviše u posljednjih 15 godina (2011. – 3.617) i što je za 7,12% više nego u istom periodu protekle godine. Najdominantnija je naravno Škoda s 809 isporučenih primjeraka, što je 22,69% od ukupnog tržišta i što je već blizu nihovog historijski najvećeg udjela od oko 25%. Slijedi je Toyota s 361 primjerkom i s više od 10% tržišnog udjela, što je za ovaj period najviše do sad.
Kupci su u dosadašnjem periodu najviše tražili Škodu Octaviju (325), što je više od 9% od ukupnog tržišta, a slijedi Hyundai Tucson sa 160 primjeraka, kojem se opasno primakla Škoda Fabia sa 149 primjeraka. Biće zanimljivo pratiti do kraja – Tucson sa svojim konstantnim mjesečnim količinama ili Fabia sa povremenim mjesečnim značajnijim iskoracima.
Za razliku od ekspanzije na tržištu novih putničkih automobila, tržište novih lakih dostavnih vozila stagnira i zapravo imamo određeni pad u odnosu na isti period protekle godine.
U aprilu su kupcima isporučena 124 vozila ove kategorije, što je nešto manje nego mjesec ranije i nešto manje u odnosu na isti mjesec protekle godine. Zapravo se radi o uobičajenoj dinamici, jer su varijacije u ovom tržišnom segmentu puno izraženije.
Poz. | Brend | IV '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 31 | 25,00% |
2. | Citroen | 21 | 16,94% |
3. | Fiat | 15 | 12,10% |
4. | Toyota | 11 | 8,87% |
5. | Opel | 9 | 7,26% |
5. | Peugeot | 9 | 7,26% |
5. | Renault | 9 | 7,26% |
8. | Ford | 7 | 5,65% |
8. | Mercedes | 7 | 5,65% |
10. | Iveco | 4 | 3,23% |
11. | Isuzu | 1 | 0,81% |
Ukupno | 124 | 100% |
Poz. | Model | IV '25. | Udio |
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 15 | 12,10% |
2. | Citroen Jumper | 14 | 11,29% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 14 | 11,29% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 10 | 8,06% |
5. | Citroen Berlingo FG | 7 | 5,65% |
6. | Opel Movano Cargo | 6 | 4,84% |
6. | Peugeot Expert | 6 | 4,84% |
8. | Mercedes Sprinter | 5 | 4,03% |
8. | Renault Kangoo Van | 5 | 4,03% |
8. | Toyota Hilux | 5 | 4,03% |
11. | Ostali | 37 | 29,84% |
Ukupno | 124 | 100% |
Opet imamo Volkswagena, koji je dominantnim količinama iza sebe ostavio sve druge, ali iza njega već imamo značajniju zamjenu pozicija. U aprilu je tako Citroën s 21 primjerkom stigao na drugu poziciju i ostvario najbolji ovogodišnji rezultat, pa se Fiat s 15 isporučenih primjeraka morao zadovoljiti trećim mjestom.
S 11 isporučenih primjeraka već pomalo iznenađuje Toyota koja se u ovom mjesecu popela na četvrto mjesto i sve češće boravi na nešto višim pozicijama, što do sad nije bio običaj Toyote u ovom tržišnom segmentu.
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (april 2025) | ||||
MHEV | 2 | 1,61% | ||
EV | 0 | 0,00% | ||
Ukupno | 2 | 1,61% |
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (januar – april 2025) | ||||
MHEV | 6 | 1,29% | ||
EV | 5 | 1,08% | ||
Ukupno | 11 | 2,37% |
Kupci su u aprilu najviše tražili Volkswagena Caddyja Furgona, čime se ovaj model polako vraća na najvišu poziciju, doduše ne s količinama koje su nekad bile uobičajene. Tek iza njega imamo Citreoëna Jumpera i Fiata Ducata Furgonea sa po 14 primjeraka, čime su ova dva modela podijelila drugu i treću poziciju.
Poz. | Brend | I-IV '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 113 | 24,35% |
2. | Fiat | 69 | 14,87% |
3. | Citroen | 51 | 10,99% |
4. | Renault | 50 | 10,78% |
5. | Toyota | 41 | 8,84% |
6. | Opel | 34 | 7,33% |
7. | Peugeot | 31 | 6,68% |
8. | Mercedes | 19 | 4,09% |
9. | Iveco | 18 | 3,88% |
10. | Ford | 15 | 3,23% |
11. | Isuzu | 10 | 2,16% |
12. | KGM | 8 | 1,72% |
13. | Gaz | 3 | 0,65% |
14. | Farizon | 1 | 0,22% |
14. | Kia | 1 | 0,22% |
Ukupno | 464 | 100% |
Poz. | Model | I-IV '25. | Udio |
1. | Fiat Ducato Furgone | 58 | 12,50% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 42 | 9,05% |
3. | Citroen Jumper | 34 | 7,33% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 32 | 6,90% |
5. | Opel Movano Cargo | 21 | 4,53% |
6. | Peugeot Boxer | 20 | 4,31% |
7. | Iveco Daily | 18 | 3,88% |
8. | Citroen Berlingo FG | 17 | 3,66% |
8. | Renault Master | 17 | 3,66% |
8. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 17 | 3,66% |
11. | Ostali | 188 | 40,52% |
Ukupno | 464 | 100% |
U prva četiri mjeseca ove godine, kupcima u BiH su isporučeno 464 laka dostavna vozila, što je manje nego protekle godine (507).
Prvu poziciju i dalje čvrsto drži Volkswagen sa 113 isporučenih primjeraka, što predstavlja četvrtinu od ukupnog tržišta. Daleko iza, na drugoj poziciji je Fiat sa (samo) 69 isporučenih primjeraka, što je ipak oko 15% tržišnog udjela.
Iako je na tržištu od ove godine najviše Volkswagena, kupcima je u dosadašnjem periodu najzanimljiviji bio Fiat Ducato Furgone s 58 primjera, dok je popularni Caddy Furgon na drugoj poziciji sa 16 primjeraka manje.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 13, 2025 0
mar 26, 2025 0
feb 20, 2025 0