Osvježeno 6 Oktobra, 2024 9:23 PM
sep 24, 2024 Almir Grebović 2024, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Sudeći prema trendu, odnosno prema kretanjima na tržištu novih automobila u Bosni i Hercegovini, čini se da će u posljednjih 16 godina samo protekla biti zapamćena kao godina djelimičnog oporavka tržišta i godina u kojoj su ovlašteni uvoznici i trgovci kupcima isporučili gotovo 11 hiljada novih putničkih automobila.
Iako smo u prvom dijelu godine imali razloga za vjerovanje da bi 2024. godna mogla biti barem malo bolja od 2023, rezultati prodaje govore suprotno. Tako je za ovih osam mjeseci samo u aprilu prodaja bila veća nego u istom mjesecu prethodne godine, što je dovoljan pokazatelj o stagnaciji ili određenom padu.
Poz. | Brend | VIII '24. | Udio |
1. | Škoda | 194 | 26,72% |
2. | Volkswagen | 90 | 12,40% |
3. | Toyota | 67 | 9,23% |
4. | Audi | 44 | 6,06% |
5. | Suzuki | 43 | 5,92% |
6. | Hyundai | 36 | 4,96% |
7. | Renault | 31 | 4,27% |
8. | Peugeot | 28 | 3,86% |
9. | BMW | 25 | 3,44% |
10. | Mercedes | 23 | 3,17% |
11. | Kia | 19 | 2,62% |
12. | Citroen | 16 | 2,20% |
13. | Dacia | 13 | 1,79% |
14. | Volvo | 12 | 1,65% |
15. | Cupra | 11 | 1,52% |
15. | Porsche | 11 | 1,52% |
17. | MG | 10 | 1,38% |
18. | Chery | 7 | 0,96% |
19. | Ford | 6 | 0,83% |
19. | Land Rover | 6 | 0,83% |
19. | Seat | 6 | 0,83% |
22. | Jeep | 5 | 0,69% |
22. | Mazda | 5 | 0,69% |
22. | Nissan | 5 | 0,69% |
25. | DS | 4 | 0,55% |
25. | Forthing | 4 | 0,55% |
27. | Opel | 3 | 0,41% |
28. | Jaguar | 1 | 0,14% |
28. | Mini | 1 | 0,14% |
Ukupno | 726 | 100% |
Poz. | Model | VIII '24. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 60 | 8,26% |
2. | Škoda Scala | 44 | 6,06% |
3. | Volkswagen Golf | 36 | 4,96% |
4. | Škoda Kamiq | 33 | 4,55% |
5. | Suzuki Vitara | 28 | 3,86% |
6. | Škoda Fabia | 24 | 3,31% |
7. | Renault Clio | 21 | 2,89% |
8. | Hyundai Tucson | 18 | 2,48% |
8. | Škoda Kodiaq II | 18 | 2,48% |
8. | Toyota Yaris Cross | 18 | 2,48% |
11. | Toyota Corolla Sedan | 17 | 2,34% |
12. | Peugeot 2008 | 15 | 2,07% |
13. | Volkswagen Tiguan III | 14 | 1,93% |
14. | Toyota C-HR | 12 | 1,65% |
15. | Hyundai Kona | 11 | 1,52% |
15. | Kia Sportage | 11 | 1,52% |
15. | Volkswagen Arteon | 11 | 1,52% |
18. | BMW X1 | 10 | 1,38% |
18. | Cupra Formentor | 10 | 1,38% |
20. | Toyota Yaris | 9 | 1,24% |
21. | Audi Q3 | 8 | 1,10% |
21. | Suzuki S-Cross | 8 | 1,10% |
21. | Škoda Karoq | 8 | 1,10% |
21. | Volkswagen T-Roc | 8 | 1,10% |
25. | Dacia Duster II | 7 | 0,96% |
25. | Audi A6 | 7 | 0,96% |
25. | Hyundai Bayon | 7 | 0,96% |
25. | MG ZS | 7 | 0,96% |
25. | Škoda Superb | 7 | 0,96% |
30. | Ostali | 239 | 32,92% |
Ukupno | 726 | 100% |
U avgustu ove godine kupcima je isporučeno ukupno 726 novih putničkih automobila, što je manje nego u istom mjesecu prethodne godine za velikih 140 primjeraka. Zbir s lakim dostavnim od 844 izgleda malo drugačije. Razloga je više.
Analiza pristiglih podataka jasno pokazuje da je u avgustu promijenjen odnos strukture kupaca. Do sad su u BiH velikom većinom kao kupci prednjačila pravna lica i to nerijetko u odnosu 70/30. U ovom mjesecu je taj odnos 55/45, pa je jasno da se radi o mjesecu u kojem su manje aktivnosti ove kategorije kupaca. To se može lako vidjeti prema mjesečnim devijacijama unutar nekoliko brendova kao što su naprimjer Renault (31), a pogotovo Dacia (13), čija je prodaja uglavnom oslonjena na ovu kategoriju kupaca, no ne radi se o strogom pravilu. Opel je također brend koji je u većini slučajeva oslonjen na ovu kategoriju kupaca, a jedan od razloga za samo 3 isporučena primjerka leži i u promjeni dilerske strukture. Spomenimo i to da je Opel u ovoj godini bilježio i gore dane (januar – 2). No, da stroga pravila ne postoje kada je u pitanju odnos pravnih i fizičkih lica pokazuje i radikalno smanjen interes pojedinačnih kupaca za Kijine automobile, pa u avgustu bilježimo samo 19 isporučenih automobila ovog brenda. Popularni komičar se definitivno nije proslavio u promociji, a pored Južne Koreje i Bosna i Hercegovina je na listi zemalja u kojoj se kupci odriču kupovine automobila ovog brenda. Istini za volju, najbolje u ovom mjesecu nije išlo ni Citroënu (16).
Treći razlog za pad prodaje novih automobila definitivno se krije i u višim cijenama novih automobila, jer cijene rastu iz dana u dan. Ovo je jedan od razloga zbog kojeg cvjeta automobila, međutim dublja analiza uvoza pokazuje pravu sliku. U avgustu su u BiH registrovana 6.432 uvezena polovna automobila. Istina je da je to za 1.205 primjeraka manje nego mjesec ranije, ali se radi o drugom najboljem rezultatu u historiji tržišta u BiH. Međutim, struktura pokazuje sliku ekonomskog stanja i poskupljenja i ove kategorije vozila. Dok je prethodnih godina gro uvezenih polovnih automobila bio mlađi od 8 godina, trenutno imamo situaciju u kojoj se najviše uvoze automobili stari između 12 i 15 godina – čak njih 46%, što je porazno!
Međutim, postoje i oni kojima nisu smetali ni “nezgodan” period u godini, ni više cijene, pa su uprkos svemu ostvarili natprosječne ovogodišnje rezultate. Ovu listu predvodi Audi, budući da već drugi mjesec zaredom ovaj brend bilježi svoje najbolje ovogodišnje rezultate (45 i 44), ali i najbolje rezultate u proteklih desetak godina. Slijedi Suzuki sa 43, BMW sa 25, ali i Škoda sa visokih 194 isporučena primjerka.
Sve oči svijeta polako se okreću prema kineskim brendovima, pa tako i kod nas. Za sad nekoliko njihovih brendova ne pokazuje znakove posustajanja, mada ne zauzimaju preveliki udio u kompletnom tržištu. Dodatno su se “pojačali” s još nekoliko imena, ali u prodaju prednjače MG s 10 primjeraka i Chery sa 7, što su relativno dobre količine, ali bez velikog udjela u ukupnoj količini.
Škodini automobili su bili najtraženiji u ovom mjesecu, pa je spomenuta količina opet bila dovoljna da bez problema nadvisi kompletnu konkurenciju, pa i godinama drugoplasiranog Volkswagena koji je s 90 primjeraka i dalje čvrsto na “svojoj” poziciji.
Zbog već velikih razlika u prodaji između brendova koji značajnije figurišu na tržištu BiH, i onih koji su zabilježili skromnije rezultate, isporučena količina tri vodeća brenda predstavlja gotovo polovinu ukupne prodate količine svih brendova u ovom mjesecu.
Poz. | Brend | I-VIII '24. | Udio |
1. | Škoda | 1.480 | 21,31% |
2. | Volkswagen | 718 | 10,34% |
3. | Toyota | 613 | 8,83% |
4. | Hyundai | 487 | 7,01% |
5. | Renault | 423 | 6,09% |
6. | Dacia | 362 | 5,21% |
7. | Kia | 291 | 4,19% |
8. | Peugeot | 285 | 4,10% |
9. | Suzuki | 268 | 3,86% |
10. | Citroen | 263 | 3,79% |
11. | Audi | 258 | 3,71% |
12. | Mercedes | 247 | 3,56% |
13. | Opel | 196 | 2,82% |
14. | BMW | 182 | 2,62% |
15. | Volvo | 145 | 2,09% |
16. | Seat | 139 | 2,00% |
17. | Porsche | 81 | 1,17% |
18. | Ford | 76 | 1,09% |
19. | MG | 74 | 1,07% |
20. | Cupra | 65 | 0,94% |
21. | Fiat | 47 | 0,68% |
21. | Chery | 47 | 0,68% |
23. | Mazda | 43 | 0,62% |
24. | Nissan | 37 | 0,53% |
25. | Jeep | 36 | 0,52% |
26. | Land Rover | 35 | 0,50% |
27. | DS | 16 | 0,23% |
28. | Tesla | 13 | 0,19% |
29. | Alfa Romeo | 9 | 0,13% |
30. | Forthing | 4 | 0,06% |
31. | Mini | 3 | 0,04% |
32. | BYD | 1 | 0,01% |
32. | Jaguar | 1 | 0,01% |
Ukupno | 6.945 | 100% |
Poz. | Model | I-VIII '24. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 587 | 8,45% |
2. | Škoda Fabia | 310 | 4,46% |
3. | Toyota Yaris Cross | 261 | 3,76% |
4. | Volkswagen Golf | 254 | 3,66% |
5. | Škoda Scala | 253 | 3,64% |
6. | Hyundai Tucson | 248 | 3,57% |
7. | Renault Clio | 219 | 3,15% |
8. | Dacia Duster II | 218 | 3,14% |
9. | Kia Sportage | 193 | 2,78% |
10. | Peugeot 2008 | 169 | 2,43% |
11. | Suzuki Vitara | 151 | 2,17% |
12. | Škoda Kamiq | 145 | 2,09% |
12. | Citroen C3 | 145 | 2,09% |
14. | Toyota Corolla Sedan | 144 | 2,07% |
15. | Hyundai Bayon | 133 | 1,92% |
16. | Seat Arona | 95 | 1,37% |
17. | Dacia Sandero | 92 | 1,32% |
18. | Renault Captur | 90 | 1,30% |
19. | Volkswagen T-Roc | 86 | 1,24% |
20. | Volkswagen Taigo | 78 | 1,12% |
21. | Suzuki S-Cross | 65 | 0,94% |
22. | Audi A4 | 64 | 0,92% |
23. | Cupra Formentor | 61 | 0,88% |
23. | Kia Stonic | 61 | 0,88% |
23. | Volvo XC60 | 61 | 0,88% |
26. | Citroen C4 | 59 | 0,85% |
27. | Volkswagen Arteon | 58 | 0,84% |
28. | Opel Mokka | 57 | 0,82% |
29. | Škoda Karoq | 55 | 0,79% |
30. | Volkswagen Polo | 54 | 0,78% |
31. | Ostali | 2.479 | 35,69% |
Ukupno | 6.945 | 100% |
Zanimljivih detalja imamo i u poretku najpopularnijih modela u avgustu. I ovdje je značajna Škoda, jer se čak pet njenih modela nalazi u rangu 10 najprodavanijih modela – Octavia (60), Scala (44), Kamiq (33), Fabia (24) i Kodiaq (18), ali je jasno da Suzuki Vitara (28) postiže sve bolje rezultate i da se već počela nametati kao jedan od modela o kojem kupci vrlo često razmišljaju.
I ovaj mjesec pokazuje da elektrifikacija uzima dodatnog maha – od ukupnog broja svih isporučenih primjeraka u avgustu, gotovo 30% je na neki način elektrificirano. Jasno je da je opet najviše mild hibrida (150), ali ni broj električnih više nije zanremariv. U avgustu ih je 12! Vrlo zanimljivo je to što je čak 7 Hyundaija Kona Electric i što je to samo dio od velike jedinstvene isporuke.
No, nije tako mali broj ni hibrida, pa sa 42 isporučena primjerka BiH na određeni način prati evropski trend.
Elektrificirana putnička vozila u BiH (avgust 2024) | ||||
MHEV | 150 | 20,66% | ||
FHEV | 42 | 5,79% | ||
PHEV | 8 | 1,10% | ||
EV | 12 | 1,65% | ||
Ukupno | 212 | 29,20% |
Elektrificirana putnička vozila u BiH (januar – avgust 2024) | ||||
MHEV | 1.204 | 17,34% | ||
FHEV | 349 | 5,03% | ||
PHEV | 54 | 0,78% | ||
EV | 81 | 1,17% | ||
Ukupno | 1.688 | 34,31% |
Do sad je tržište BiH zabilježilo 6.945 isporučenih novih putničkih automobila i jasno je da se radi o manjoj količini nego što je to bilo protekle godine (7.217). To je manje za samo 3,76%, ali je veći problem u negativnom trendu. Međutim, nekoliko vodećih brendova uglavnom uspijeva zadržati prosječne ovogodišnje količine, čime se tržište održava u kakvim-takvim prihvatljivim okvirima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Vodeća je i dalje Škoda s 1.480 isporučenih primjeraka, što je više od petine ukupnog tržišta i što je pozicija koju dosadašnji međusobni odnosu ne mogu ugroziti. Čak niko više nije u stanju ugroziti ni drugoplasiranog Volkswagena (718), pa ni trećeplasiranu Toyotu (613), a samo u teoriji moguće su promjene na pozicijama od četvrte do sedme.
Najdominantniji model u ovoj godini je i dalje Škoda Octavia s 587 isporučenih primjeraka, a uspjeh Škode mjeri se i drugoplasiranom Fabijom sa 310 primjeraka.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Čini se da je na tržištu (serijskih) lakih dostavnih vozila manje dramatično nego na tržištu putničkih. Iako je ovo tržište sklonije varijacijama, ipak postoji određeni kontinuitet u isporučenim količinama, što i nije tako loše. U posljednjem mjesecu uvoznici su kupcima isporučili 118 primjeraka, ali je i to ispod ovogodišnjeg prosjeka (132).
Poz. | Brend | VIII '24. | Udio |
1. | Volkswagen | 27 | 22,88% |
2. | Fiat | 24 | 20,34% |
3. | Ford | 22 | 18,64% |
4. | Toyota | 11 | 9,32% |
5. | Peugeot | 9 | 7,63% |
6. | Isuzu | 6 | 5,08% |
6. | Opel | 6 | 5,08% |
8. | Citroen | 5 | 4,24% |
8. | Renault | 5 | 4,24% |
10. | Mercedes | 3 | 2,54% |
Ukupno | 118 | 100% |
Poz. | Model | VIII '24. | Udio |
1. | Ford Transit Custom Van | 15 | 12,71% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 12 | 10,17% |
3. | Volkswagen Caddy Furgon | 9 | 7,63% |
4. | Fiat Scudo | 8 | 6,78% |
5. | Toyota Proace Van | 7 | 5,93% |
5. | Volkswagen Amarok | 7 | 5,93% |
7. | Isuzu D-Max | 6 | 5,08% |
8. | Citroen Jumper | 4 | 3,39% |
8. | Fiat Doblo Cargo | 4 | 3,39% |
8. | Ford Ranger | 4 | 3,39% |
8. | Opel Movano Cargo | 4 | 3,39% |
8. | Peugeot Partner Furgon | 4 | 3,39% |
8. | Peugeot Boxer | 4 | 3,39% |
8. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 4 | 3,39% |
15. | Ostali | 26 | 22,03% |
Ukupno | 118 | 100% |
Malo je brendova koji zaista čine veliku dominaciju, mada su u posljednje vrijeme u borbi za tržišni prestiž obično Volkswagen, Fiat i Ford. Volkswagen je prema običaju najtrofejniji pa je u avgustu kupcima plasirao ukupno 27 primjeraka, ali su mu prvi konkurenti bili veoma blizu – Fiat s 24 i Ford s 22 isporučena primjerka.
Poredak na tabeli naprodavanijih modela je već drugačiji, pa je ovomjesečni lider Ford s 15 primjeraka Transita Customa Vana. Fiat je s dostavnim Ducatom vrlo blizu s 12 primjeraka, a Volkswagen s 9 Caddyja Furgona nije mogao bolje od treće pozicije. Volkswagenu je naravno važno i to što je uz “kratkog” Caddyja isporučio još i 4 Maxija, ali i još 7 Amaroka, što je bilo dovoljno da opravda titulu najprodavanijeg koju nosi godinama. Međutim, možda je i najzanimljiviji nastup Toyote s 7 primjeraka modela Proace Van. Toyota nije brend koji je do sad izgradio imidž u ovom segmentu, ali se čini da im ide sve bolje.
Poz. | Brend | I-VIII'24. | Udio |
1. | Volkswagen | 257 | 24,34% |
2. | Fiat | 165 | 15,63% |
3. | Ford | 159 | 15,06% |
4. | Opel | 119 | 11,27% |
5. | Citroen | 75 | 7,10% |
6. | Peugeot | 72 | 6,82% |
7. | Renault | 68 | 6,44% |
8. | Toyota | 38 | 3,60% |
9. | Mercedes | 36 | 3,41% |
10. | Iveco | 33 | 3,13% |
11. | Gaz | 17 | 1,61% |
11. | Isuzu | 17 | 1,61% |
Ukupno | 1.056 | 100% |
Poz. | Model | I-VIII '24. | Udio |
1. | Ford Transit Custom Van | 122 | 11,55% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 103 | 9,75% |
3. | Volkswagen Caddy Furgon | 96 | 9,09% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 73 | 6,91% |
5. | Citroen Jumper | 64 | 6,06% |
6. | Opel Movano Cargo | 60 | 5,68% |
7. | Renault Master | 51 | 4,83% |
8. | Opel Vivaro Cargo | 47 | 4,45% |
8. | Peugeot Boxer | 47 | 4,45% |
10. | Fiat Doblo Cargo | 33 | 3,13% |
10. | Iveco Daily | 33 | 3,13% |
10. | Volkswagen Amarok | 33 | 3,13% |
13. | Ostali | 294 | 27,84% |
Ukupno | 1.056 | 100% |
Tržište lakih dostavnih vozila je do sad pokazivalo pozitivan trend, što je jasno i prema ovogodišnjem ukupnom broju isporučenih primjeraka (1.056). Za isti period u protekloj godini isporučen je samo 871 primjerak, pa je razlika evidentna.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Dominantan je Volkswagen s 257 primjeraka što čini četvrtinu ukupnog tržišta, a među modelima je do sad bio natraženiji Ford Transit Custom Van sa 122 prodata primjerka, pa se definitivno radi o ovogodišjem iznenađenju.
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
sep 25, 2024 0