Osvježeno 18 Aprila, 2024 1:40 PM
mar 31, 2016 Almir Grebović 2016, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
– U februaru prodato 50 automobila više nego u januaru
– Pozitivno iznenadili Peugeot, Citroen i Mercedes
– Hyundai prvi put na četvrtoj poziciji
– Negativno iznenadili Renault i Dacia
– I kupovina polovnih vraća se “na staro”
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovakav početak godine nisu mogli naslutiti ni najveći optimisti. Ukratko – tržište novih automobila u BiH konačno raste! Raste i ukoliko pogledamo isti period protekle godine, a raste i ukoliko pogledamo prethodni mjesec. To se nije desilo godinama. Pogledamo li unazad, gotovo u kontinuitetu svih devet godina, iz mjeseca u mjesec bilježili smo gotovo isključivo pad prodaje, tako da je ovo što se dešava u posljednja dva mjeseca istinsko iznenađenje. Ipak, kalkulišemo sa periodom od samo dva mjeseca, što je nedovoljno referentno da možemo i zaista potvrditi rast tržišta novih automobila u BiH.
U poređenju sa prodajom u prethodnom mjesecu (448), prodaja u februaru (498) povećala se za 11,16%, odnosno prodato je 50 automobila više, a u poređenju sa prodajom u istom periodu protekle godine (januar-februar 817), prodaja u prva dva mjeseca ove godine (946) povećala se za 15,79%, odnosno prodato je 129 automobila više.
U najkraćem mjesecu u godini ne postoji model koji je natprosječno dobro prodan. Kao što smo i zaključili, prodaja je u blagom usponu, i bolja je nego u januaru, ali i nego u istom mjesecu protekle godine. Prodaja je donekle ujednačena, barem za automobile brendova koji koliko-toliko figurišu na našem tržištu. Octava i Golf su najprodavanji, ali puno “ne bježe” ni Fabiji, ni Tucsonu, ni Vitari, ni C-Elyseeu. Nema sumnje u to da je to dobro, jer se u svemu može naslutiti kakav-takav oporavak tržišta.
R.br. | Marka | II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 97 | 19,48% |
2. | Volkswagen | 77 | 15,46% |
3. | Opel | 44 | 8,84% |
4. | Citroen | 37 | 7,43% |
5. | Hyundai | 30 | 6,02% |
6. | Peugeot | 28 | 5,62% |
7. | Toyota | 23 | 4,62% |
8. | Suzuki | 21 | 4,22% |
9. | Mercedes | 21 | 4,22% |
10. | Audi | 18 | 3,61% |
11. | Ostali | 102 | 20,48% |
Ukupno | 498 | 100% |
R.br. | Model | II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 28 | 5,62% |
2. | Volkswagen Golf 7 | 26 | 5,22% |
3. | Škoda Fabia III (A06) | 20 | 4,02% |
4. | Hyundai Tucson III | 19 | 3,82% |
5. | Volkswagen Passat B8 | 18 | 3,61% |
6. | Suzuki Vitara | 18 | 3,61% |
7. | Citroen C-Elysee | 17 | 3,41% |
8. | Opel Astra IV (J) | 12 | 2,41% |
9. | Volkswagen Polo 5 | 12 | 2,41% |
10. | Škoda Rapid Sedan | 12 | 2,41% |
11. | Ostali | 316 | 63,45% |
Ukupno | 498 | 100% |
No, možda je čak važnije to što se tržište BiH počelo na određeni način profilisati. Danas kupci novih automobila “vagaju” svaki dinar, ne bi li za što manje novaca dobili što kompletniji nov automobil. Pogledamo li daljnju pojedinačnu strukturu možda je lijepo zapaziti da je u ovom mjesecu neobična grupa takozvanih “kompaktnih sedana” imala solidnu i relativno ujednačenu prodaju. I Citroen C-Elysee (17), i Škoda Rapid Sedan (12), i Peugeot 301 (10) su automobili, koji su i ciljano prilagođeni siromašnijim tržištima. Definitivno nisu čuda današnje tehnike, ali su vrlo kompletni, upotrebljivi i jeftini za održavanje. Štaviše, i cjenovno se uklapaju u segment koji je u jednu ruku pristupačan onima koji po svaku cijene žele nov automobil. Uglavnom, ova tri automobila su grupno u februaru neobično mnogo pobudila interes kupaca.
R.br. | Marka | I-II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 201 | 21,25% |
2. | Volkswagen | 146 | 15,43% |
3. | Opel | 98 | 10,36% |
4. | Hyundai | 59 | 6,24% |
5. | Citroen | 56 | 5,92% |
6. | Toyota | 45 | 4,76% |
7. | Dacia | 41 | 4,33% |
8. | Peugeot | 41 | 4,33% |
9. | Renault | 34 | 3,59% |
10. | Suzuki | 34 | 3,59% |
11. | Ostali | 191 | 20,19% |
Ukupno | 946 | 100% |
R.br. | Model | I-II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 73 | 7,72% |
2. | Škoda Fabia III (A06) | 43 | 4,55% |
3. | Volkswagen Golf 7 | 41 | 4,33% |
4. | Volkswagen Passat B8 | 41 | 4,33% |
5. | Hyundai Tucson III | 36 | 3,81% |
6. | Dacia Duster FL | 31 | 3,28% |
7. | Suzuki Vitara | 28 | 2,96% |
8. | Opel Astra IV (J) | 27 | 2,85% |
9. | Volkswagen Polo 5 | 24 | 2,54% |
10. | Opel Corsa E | 23 | 2,43% |
11. | Ostali | 579 | 61,21% |
Ukupno | 946 | 100% |
Nije neobično ni to što je interes kupaca za gradskim SUV-ovima i dalje poprilično veliki. Definitivno je “čudo” tržišta Hyundai Tucson. U februaru, gotovo da je oborio vlastiti rekord. Prodato ih je čak 19, koliko ih je prodato i u oktobru protekle godine. To je SUV koji će definitivno obilježiti tržište BiH i koji će Hyundaija deklarisati kao referencu u ovoj klasi. Tucson se nudi u širokom cjenovnom dijapazonu, ali se prodaju gotovo isključivo oni najopremljeniji i najskuplji.
Korak iza je Suzuki Vitara, SUV nešto manji i jeftiniji od Tucsona. Prodato ih je 18, isto koliko i u oktobru 2015. godine. U ovom segmentu, vrijede nešto drugačija pravila, pa je Vitara interesantnija kupcima nižeg ekonomskog statusa.
⇑ U februaru odlična prodaja SUV-ova – Hyundai Tucson (19) i Suzuki Vitara (18).Februarsku prodaju, dakle, posebno nije obilježio ni jedan brend. Škoda jeste bila najinteresantnija (kao i obično), ali je vrlo sličan rezultat postigao i Volkswagen. Dvojac je i dalje na vrhu, i već se polako počeo odvajati od ostatka kolone. Najveći pozitivni iskorak napravili su Citroen sa 37 prodatih primjeraka, čime se sa osme pozicije u januaru popeo na petu i Peugeot sa 28 prodatih, čime se sa 11. pozicije u januaru popeo na 8. u februaru. Negativan trend u ovom mjesecu zabilježili su Renault i Dacia – Renault je skliznuo sa sedme na devetu poziciju, a Dacia sa pete na sedmu poziciju. Pozitivno iznenađenje je definitivno to što se prvi put u historiji bh. tržišta novih automobila Hyundai popeo na četvrtu poziciju, na kojoj trenutno zauzima 6,24% ukupne prodaje.
⇑ U februaru Mercedes je plasirao čak 21 putnički automobil, što je najbolji rezultat u proteklih 45 mjeseci. Prednjači C-klasa (6).
Februarsko iznenađenje također predstavlja i plasman Mercedesa. U posljednjih 45 mjeseci ovo je najbolja Mercedesova prodaja u BiH. Mercedes je prodao 21 primjerak, a struktura je vrlo različita. Najviše je C-klasa (6), ali ni njihovi skupi terenci nisu podbacili.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Iako je prodaja uvezenih polovnih automobila u posljednjih nekoliko mjeseci počela opadati, sada smo svjedoci svojevrsne “stabilizacije”. Odnos na tržištu je opet približan odnosu 1:10, ali je takav trend da se kupuju nešto jeftiniji automobili.
⇑ Razlika između prodatih novih i polovnih uvezenih automobila je 10 puta. U februaru je prodano 498 novih putničkih vozila, a uporedo prodano je 4.887 polovnih putničkih vozila.Pratite nas i podijelite vijest: |
Možda se optimizam da naslutiti i u segmentu lakih komercijalnih vozila – sa 58 u januaru, na 74 u februaru. Što je još i značajnije, prodaja u odnosu na isti period 2015. godine značajno je porasla – u poređenju sa prodajom u istom periodu protekle godine (januar-februar 85), prodaja u prva dva mjeseca ove godine (132) povećala se za 55,29%, odnosno prodato je 47 automobila više. Ovo je već definitivan rast.
R.br. | Marka | II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 22 | 29,73% |
2. | Citroen | 13 | 17,57% |
3. | Iveco | 11 | 14,86% |
4. | Opel | 9 | 12,16% |
5. | Fiat | 6 | 8,11% |
6. | Ostali | 13 | 17,57% |
Ukupno | 74 | 100% |
R.br. | Marka | II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 12 | 16,22% |
2. | Citroen Jumper FG | 12 | 16,22% |
3. | Iveco Daily 35 | 10 | 13,51% |
4. | Opel Vivaro Cargo II | 5 | 6,76% |
5. | Volkswagen Crafter Furgon | 4 | 5,41% |
6. | Ostali | 31 | 41,89% |
Ukupno | 74 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Svoj udio u tržištu dodatno je povećao Volkswagen, pa je sa 22 primjerka ukupan udio podigao na gotovo 30%. Interesantno je to što su Citroen i Opel ponovili rezultate iz januara, ali je Iveco briljirao sa 11 primjeraka, što mu je i najbolji rezultat u protekle dvije godine.
Najprodavaniji modeli u februaru su VW Caddy Furgon i Citroen Jumper FG (po 12), pa Iveco Daily 35 (10).
R.br. | Marka | I-II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 39 | 29,55% |
2. | Citroen | 26 | 19,70% |
3. | Opel | 18 | 13,64% |
4. | Iveco | 12 | 9,09% |
5. | Toyota | 9 | 6,82% |
6. | Ostali | 28 | 21,21% |
Ukupno | 132 | 100% |
R.br. | Marka | I-II 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 24 | 18,18% |
2. | Citroen Jumper FG | 20 | 15,15% |
3. | Opel Vivaro Cargo II | 14 | 10,61% |
4. | Iveco Daily 35 | 11 | 8,33% |
5. | Toyota Hilux | 9 | 6,82% |
6. | Ostali | 54 | 40,91% |
Ukupno | 132 | 100% |
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0