Osvježeno 18 Aprila, 2024 9:50 AM
mar 26, 2019 Almir Grebović 2019, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
U februaru su ovlašteni trgovci novim automobilima u BiH, kupcima isporučili 728 novih automobila. Više je nego u januaru za 20,33% (+123) i istovremeno više nego i u februaru 2018. godine i to za 3,41% (+24). Rezultat je definitivno bolji, mada niko ne garantuje nastavak ovakvog trenda. Bolja prodaja u februaru posljednji put je bila 2011. godine, kada su ovlašteni trgovci prodali 812 novih automobila. Također, bolje je bilo i 2009. (997), 2008. (1.174) i 2007. godine (859).
Najkraći mjesec u godini i nije period u kojem bi svi trgovci bili u potpunosti zadovoljni. Samo 28 dana, početak godine, te relativno niska javna potrošnja, uglavnom negativno utječu na ukupan rezultat. U pravilu se u nekoliko narednih mjeseci prodaje za po dvadesetak odsto više.
Iako se brendovi prema ukupnoj prodaji još nisu pozicionirali prema prodatim količinama, ipak se mogu naslutiti kretanja. Ove godine je to još i slikovitije, budući da je u odnosu na mjesec ranije došlo do dosta zamjena pozicija, pa i na prve dvije, jer je Volkswagen negativno iznenadio sa samo 66 prodatih primjeraka. Sa druge strane, Škoda bilježi izvrsnu prodaju (142), koja je puno bolja nego mjesec ranije i puno bolja nego što je to bio prosjek u protekloj godini.
Zanimljivije u februarskom rezultatu je to što je Hyundai zabilježio izuzetnu prodaju (56). Ovim je nakon samo dva mjeseca zauzeo treću poziciju sa 6,9% udjela u tržištu. Njihova prodajna akcija polučila je odličan rezultat, pa je sasvim jasno odakle Hyundai ispred Forda, Dacije, Toyote i Opela.
Ford i Dacia su sa već ustaljenim količinama što je vrlo približno prošlogodišnjim prosjecima, no značaj Dacije je utoliko veći, jer je u odnosu na prodaju iz januara, februarska prodaja više nego udvostručena. Slično Daciji, prodaju su udvostručili Opel (53) i Kia (21), a na uzlaznoj putanji su Peugeot (42) i Audi (36).
⇑ Devetnaest Elantri rezultat je kojeg niko nije očekivao. Prodaja je došla pred dolazak redizajniranog modela i rezultat je izuzetne prodajne akcije. |
Pošto su kupci u februaru najviše tražili Škodu, najprodavaniji model je Octavia (59+6), no za malo da se Dacia sa Dusterom (51) popne na februarski tron najprodavanijih modela. Ovo nije nikakvo iznenađenje, budući da je Duster izuzetno primljen kod bh. kupaca, a to potvrđuje i prošlogodišnji rezultat (280).
Ni treća pozicija više nije nikakvo iznenađenje, jer je Hyundai Tucson postao najprodavaniji Hyundaijev model. U toku februara, ali i u toku prodajne akcije, prodata su 23 Tucsona. Možda je ipak značajnije spomenuti prodaju čak 19 Elantri, što je definitivno rekordna Hyundaijeva prodaja otkad zvanično egzistiraju na tržištu BiH.
⇑ Dobre cijene za najmanjeg Peugeota, glavni su razlog za rekordnu prodaju u BiH. |
Istaknimo i 17 prodatih Peugeota 208, što predstavlja najbolji rezultat ovog modela na tržištu novih automobila u BiH. Podsjetimo da je ovaj model na “izlasku”, što ga cjenovno čini vrlo pristupačnim.
Iako prodaja u prva dva mjeseca ne mora predstavljati ogledalo cijele godine, svojevrsna “kristalizacija” pozicija je započela – pozicije su zamijenjene, procentulana učešća na tržištu već različita u odnosu na prethodnu godinu, a u iščekivanju smo novih propisa koji trebaju dodatno ograničiti uvoz polovnih vozila u BiH. Upravo u tom svjetlu, formirano je i ovo tržište, koje se, možda i zbog novih propisa, dodatno uvećava. Naime, u februaru su prodata čak 4.473 uvezena polovna vozila, što nije za posebnu pohvalu, budući da je u januaru prodato 729 primjeraka manje.
R.br. | Marka | II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 142 | 19,51% |
2. | Volkswagen | 66 | 9,07% |
3. | Dacia | 61 | 8,38% |
4. | Hyundai | 56 | 7,69% |
5. | Opel | 53 | 7,28% |
6. | Ford | 42 | 5,77% |
6. | Peugeot | 42 | 5,77% |
6. | Toyota | 42 | 5,77% |
9. | Audi | 36 | 4,95% |
10. | Renault | 26 | 3,57% |
11. | Citroen | 25 | 3,43% |
11. | Mercedes | 25 | 3,43% |
13. | Kia | 21 | 2,88% |
14. | Fiat | 17 | 2,34% |
14. | Suzuki | 17 | 2,34% |
16. | BMW | 15 | 2,06% |
17. | Volvo | 8 | 1,10% |
18. | Land Rover | 7 | 0,96% |
18. | Mazda | 7 | 0,96% |
18. | Nissan | 7 | 0,96% |
21. | Seat | 6 | 0,82% |
22. | Porsche | 4 | 0,55% |
23. | Jaguar | 2 | 0,27% |
24. | Lada | 1 | 0,14% |
Ukupno | 728 | 100% |
R.br. | Model | II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia | 59 | 8,10% |
2. | Dacia Duster | 51 | 7,01% |
3. | Škoda Fabia | 32 | 4,40% |
4. | Hyundai Tucson | 23 | 3,16% |
5. | Hyundai Elantra | 19 | 2,61% |
6. | Ford Fiesta | 18 | 2,47% |
6. | Ford Focus IV | 18 | 2,47% |
6. | Toyota Yaris | 18 | 2,47% |
9. | Peugeot 208 | 17 | 2,34% |
10. | Audi A6 | 15 | 2,06% |
11. | Citroen C3 | 14 | 1,92% |
11. | Kia Sportage | 14 | 1,92% |
11. | Škoda Superb | 14 | 1,92% |
11. | Volkswagen Golf | 14 | 1,92% |
15. | Renault Clio | 13 | 1,79% |
16. | Opel Corsa | 12 | 1,65% |
17. | Škoda Karoq | 11 | 1,51% |
17. | Volkswagen Polo | 11 | 1,51% |
17. | Volkswagen Caddy Combi | 11 | 1,51% |
20. | Toyota Corolla Sedan | 10 | 1,37% |
21. | Audi Q8 | 9 | 1,24% |
21. | Dacia Sandero | 9 | 1,24% |
21. | Volkswagen Passat | 9 | 1,24% |
24. | Opel Astra K | 8 | 1,10% |
24. | Opel Insignia | 8 | 1,10% |
24. | Peugeot 3008 | 8 | 1,10% |
24. | Škoda Rapid Sedan | 8 | 1,10% |
24. | Škoda Kodiaq | 8 | 1,10% |
29. | Ostali | 267 | 36,68% |
Ukupno | 728 | 100% |
R.br. | Marka | I-II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 230 | 17,25% |
2. | Volkswagen | 176 | 13,20% |
3. | Hyundai | 92 | 6,90% |
4. | Ford | 89 | 6,68% |
5. | Dacia | 89 | 6,68% |
6. | Toyota | 81 | 6,08% |
7. | Opel | 77 | 5,78% |
8. | Peugeot | 69 | 5,18% |
9. | Renault | 65 | 4,88% |
10. | Audi | 56 | 4,20% |
11. | Citroen | 55 | 4,20% |
12. | Mercedes | 47 | 3,53% |
13. | Kia | 32 | 2,40% |
14. | Fiat | 30 | 2,25% |
14. | Suzuki | 30 | 2,25% |
16. | BMW | 26 | 1,95% |
17. | Mazda | 19 | 1,43% |
18. | Volvo | 15 | 1,13% |
19. | Land Rover | 14 | 1,05% |
20. | Nissan | 12 | 0,90% |
21. | Seat | 9 | 0,68% |
22. | Porsche | 8 | 0,60% |
23. | Jaguar | 5 | 0,38% |
24. | Lada | 4 | 0,30% |
25. | Jeep | 2 | 0,15% |
26. | Mitsubishi | 1 | 0,08% |
Ukupno | 1.333 | 100% |
R.br. | Model | I-II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia | 94 | 7,05% |
2. | Dacia Duster | 63 | 4,73% |
3. | Hyundai Tucson | 48 | 3,60% |
4. | Ford Fiesta | 41 | 3,08% |
5. | Škoda Fabia | 40 | 3,00% |
5. | Volkswagen Golf | 40 | 3,00% |
7. | Volkswagen Polo | 38 | 2,85% |
8. | Renault Clio | 33 | 2,48% |
9. | Škoda Superb | 27 | 2,03% |
9. | Citroen C3 | 27 | 2,03% |
9. | Volkswagen Passat | 27 | 2,03% |
12. | Toyota Yaris | 26 | 1,95% |
13. | Toyota Corolla Sedan | 25 | 1,88% |
14. | Peugeot 208 | 24 | 1,80% |
15. | Audi A6 | 23 | 1,73% |
15. | Kia Sportage | 23 | 1,73% |
17. | Škoda Rapid Sedan | 21 | 1,58% |
18. | Dacia Sandero | 20 | 1,50% |
18. | Hyundai Elantra | 20 | 1,50% |
18. | Opel Corsa | 20 | 1,50% |
21. | Ford Focus IV | 18 | 1,35% |
22. | Škoda Karoq | 17 | 1,28% |
22. | Ford Focus III | 17 | 1,28% |
22. | Suzuki Vitara | 17 | 1,28% |
22. | Volkswagen Tiguan | 17 | 1,28% |
26. | Ostali | 567 | 42,54% |
Ukupno | 1.333 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Iako se radi o ukupnoj količini kakva u BiH nije zapamćena u posljednjih sedam godina (145), to ne znači da su svi brendovi zabilježili povećanje. Radi se o 48 isporučenih Volkswagena i 33 isporučena Fiata, što su natprosječno dobri rezultati za ova dva brenda.
⇑ Fiat je sa Fiorinom prvi put u BiH ostvario ovako značajan rezultat. |
Samim tim, i ukupna prodata količina je ovako neobična. Ostatak brendova je uglavnom u svojim prosječnim vrijednostima, a najbolji od “ostalih” je Renault sa 17 isporučenih primjeraka.
Tako nam je tržište lakih komercijalnih vozila dobilo sasvim drugačiju dimenziju, ali je nažalost teško održati ovakav ritam.
Među najprodavanijim modelima nalaze se Volkswagen Caddy Furgon (23), čija prodaja u protekloj godini nije baš cvjetala, ali i 22 Volkswagena Craftera Furgona koji je u protekloj godini bio definitivno iznenađenje tržišta. Među 33 Fiata najviše je Fiorina Carga (22).
R.br. | Marka | II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 48 | 33,10% |
2. | Fiat | 33 | 22,76% |
3. | Renault | 17 | 11,72% |
4. | Citroen | 12 | 8,28% |
4. | Iveco | 12 | 8,28% |
6. | Peugeot | 8 | 5,52% |
7. | Opel | 7 | 4,83% |
8. | Ford | 5 | 3,45% |
9. | Dacia | 2 | 1,38% |
10. | Toyota | 1 | 0,69% |
Ukupno | 145 | 100% |
R.br. | Model | II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 23 | 15,86% |
2. | Fiat Fiorino Cargo | 22 | 15,17% |
3. | Volkswagen Crafter Furgon | 17 | 11,72% |
4. | Iveco Daily | 12 | 8,28% |
4. | Renault Kangoo Express | 12 | 8,28% |
6. | Citroen Jumper FG | 10 | 6,90% |
7. | Fiat Ducato Furgone | 8 | 5,52% |
8. | Peugeot Boxer | 7 | 4,83% |
9. | Renault Master | 5 | 3,45% |
9. | Volkswagen Transporter T6 Furgon | 5 | 3,45% |
11. | Ostali | 24 | 16,55% |
Ukupno | 145 | 100% |
R.br. | Marka | I-II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 57 | 26,15% |
2. | Fiat | 49 | 22,48% |
3. | Iveco | 26 | 11,93% |
4. | Renault | 22 | 10,09% |
5. | Citroen | 21 | 9,63% |
6. | Peugeot | 17 | 7,80% |
7. | Opel | 11 | 5,05% |
8. | Ford | 7 | 3,21% |
9. | Isuzu | 4 | 1,83% |
10. | Dacia | 2 | 0,92% |
11. | Gaz | 1 | 0,46% |
11. | Toyota | 1 | 0,46% |
Ukupno | 218 | 100% |
R.br. | Model | I-II 2019. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Iveco Daily | 26 | 11,93% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 24 | 11,01% |
3. | Fiat Fiorino Cargo | 22 | 10,09% |
4. | Citroen Jumper FG | 18 | 8,26% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 18 | 8,26% |
6. | Fiat Ducato Furgone | 17 | 7,80% |
7. | Renault Kangoo Express | 16 | 7,34% |
8. | Peugeot Boxer | 14 | 6,42% |
9. | Fiat Doblo Cargo | 10 | 4,59% |
10. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 8 | 3,67% |
11. | Ostali | 45 | 20,64% |
Ukupno | 218 | 100% |
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0