Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
mar 21, 2025 Almir Grebović 2025, Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Tržište automobila, Vijesti 0
Već prema ustaljenom slijedu kakav je već godinama, broj novih isporučenih putničkih automobila u prva tri mjeseca konstantno raste. Tako je u februaru putem mreže ovlaštenih uvoznika novih automobila isporučeno 730 primjeraka, što je za 21 više nego u januaru. Kalkulišemo li zbirno, dakle zajedno s lakim dostavnim, u februaru je tržište Bosne i Hercegovine bogatije za 841 novo vozilo, što je također više, ali za 32 primjerka.
Blagi rast evidentan je kod nekoliko brendova koji značajnije utječu na tržište novih automobila u BiH, ali smo najveći (procentualni) rast zabilježili kod Audija 16/34 (+112,50%), što je bio razlog da se Audi popne za nekoliko stepenica više.
Poz. | Brend | II '25. | Udio |
1. | Škoda | 140 | 19,18% |
2. | Toyota | 92 | 12,60% |
3. | Volkswagen | 75 | 10,27% |
4. | Renault | 40 | 5,48% |
5. | Hyundai | 39 | 5,34% |
6. | Suzuki | 36 | 4,93% |
7. | Audi | 34 | 4,66% |
8. | Citroen | 28 | 3,84% |
9. | Dacia | 27 | 3,70% |
10. | Ford | 26 | 3,56% |
11. | BMW | 24 | 3,29% |
12. | Peugeot | 22 | 3,01% |
13. | Volvo | 21 | 2,88% |
14. | Mercedes | 20 | 2,74% |
15. | Kia | 15 | 2,05% |
16. | Chery | 14 | 1,92% |
17. | Mazda | 11 | 1,51% |
18. | Jeep | 9 | 1,23% |
19. | Seat | 8 | 1,10% |
20. | Geely | 7 | 0,96% |
21. | Lada | 6 | 0,82% |
21. | Nissan | 6 | 0,82% |
23. | Cupra | 5 | 0,68% |
23. | MG | 5 | 0,68% |
23. | Porsche | 5 | 0,68% |
26. | KGM | 3 | 0,41% |
26. | Land Rover | 3 | 0,41% |
28. | DS | 2 | 0,27% |
28. | Fiat | 2 | 0,27% |
28. | Opel | 2 | 0,27% |
31. | Alfa Romeo | 1 | 0,14% |
31. | Forthing | 1 | 0,14% |
31. | Tesla | 1 | 0,14% |
Ukupno | 730 | 100% |
Poz. | Model | II '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 66 | 9,04% |
2. | Hyundai Tucson | 35 | 4,79% |
3. | Toyota Corolla Sedan | 29 | 3,97% |
4. | Volkswagen Golf | 26 | 3,56% |
5. | Ford Tourneo Custom | 22 | 3,01% |
6. | Suzuki Vitara | 20 | 2,74% |
6. | Toyota Yaris Cross | 20 | 2,74% |
8. | Citroen C3 | 18 | 2,47% |
9. | Volkswagen Tiguan | 16 | 2,19% |
10. | Renault Clio | 14 | 1,92% |
10. | Škoda Scala | 14 | 1,92% |
12. | Škoda Superb | 13 | 1,78% |
12. | Volvo XC60 | 13 | 1,78% |
14. | Škoda Fabia | 12 | 1,64% |
14. | Škoda Kamiq | 12 | 1,64% |
14. | Škoda Kodiaq | 12 | 1,64% |
17. | Kia Sportage | 11 | 1,51% |
17. | Mercedes GLC Coupe | 11 | 1,51% |
17. | Renault Captur | 11 | 1,51% |
17. | Suzuki Jimny | 11 | 1,51% |
21. | Dacia Duster II | 10 | 1,37% |
21. | Škoda Karoq | 10 | 1,37% |
21. | Toyota Yaris | 10 | 1,37% |
21. | Toyota Land Cruiser (J250) | 10 | 1,37% |
25. | Jeep Compass | 9 | 1,23% |
25. | Peugeot 2008 | 9 | 1,23% |
27. | Audi A5 | 8 | 1,10% |
27. | Chery Tiggo 8 Pro | 8 | 1,10% |
27. | Volkswagen T-Cross | 8 | 1,10% |
30. | Audi A3 SB | 7 | 0,96% |
30. | BMW serije 5 | 7 | 0,96% |
30. | Dacia Duster III | 7 | 0,96% |
30. | Renault Trafic Passenger | 7 | 0,96% |
30. | Toyota C-HR | 7 | 0,96% |
35. | Ostali | 227 | 31,10% |
Ukupno | 730 | 100% |
No, većina je i dalje daleko od pozicija koje značajnije figurišu na našem tržištu. Oni koji su pri vrhu, odnosno oni čije količine zadovoljavaju većinu kupaca novih automobila, rijetko mijenjaju pozicije, i rijetko značajnije mijenjaju vlastite isporučene količine.
Škoda je i dalje bez sumnje najpopularniji brend i zbog toga je u kontinuitetu na prvoj poziciji, a u februaru o tome svjedoči njihovih 140 isporučenih primjeraka. Škoda ne posustaje, što je jasno, a s najvećim brojem dilera i s velikim brojem ponuđenih modela, očekivano je već godinama na čelnoj poziciji.
Na pozicijama iza Škodine, prilike su već drugačije i sve češće se mijenjaju. Tako već nekoliko mjeseci na drugoj poziciji nije Volkswagen, nego Toyota. Toyota je u februaru kupcima isporučila 92 primjerka, a Volkswagen 75, a i jedan i drugi brend uspjeli su ostvariti blago poboljšanje. Vrlo tijesno je bilo od četvrte do šeste pozicije na kojima se konstantno smjenjuju Renault (40), Hyundai (39) i Suzuki (36), a tik iza njih stigao je i Audi s 34 isporučena primjerka. Razlike su vrlo male pa su ova četiri brenda prilično ujednačena, barem u ovom mjesecu.
I u ovom mjescu imamo značajniji iskorak Cheryja kao lidera među tek pristiglim automobilima kineskih brendova. Njihovih 14 isporučenih primjeraka predstavlja novi rekord na tržištu novih automobila u BiH. Slično je i s Geelyjem koji je u ovom mjesecu tržište zadovoljio sa čak 7 isporučenih primjeraka.
Februarski lider na tabeli najtraženijih modela je Škoda Octavia (66). Model čija je redizajnirana forma još prihvaćenija, sad se više tražio kao benzinac, pa čak i kao MHEV, što je dokaz da se navike kupaca polako mijenjaju.
Iako je još rano donosti konačnu procjenu, na put vicešampiona među pojedinačnim primjercima opet se vraća Hyundai Tucson. Hyundai je kupcima u februaru isporučio čak 35 primjeraka, što je dokaz da popularnost ovog modela ne jenjava.
Elektrificirana putnička vozila u BiH (februar 2025) | ||||
MHEV | 184 | 25,21% | ||
FHEV | 68 | 9,32% | ||
PHEV | 7 | 0,96% | ||
EV | 2 | 0,27% | ||
Ukupno | 261 | 35,75% |
Elektrificirana putnička vozila u BiH (januar – februar 2025) | ||||
MHEV | 370 | 25,71% | ||
FHEV | 115 | 7,99% | ||
PHEV | 13 | 0,90% | ||
EV | 8 | 0,56% | ||
Ukupno | 506 | 35,16% |
Opet u masi ukupno isporučenih novih automobila imamo veliki broj elektrificiranih. Od 730 isporučenih putničkih automobila, čak 261 je na neki način elektrificiran, što je 35,75% od ukupno isporučene količine. Analizom je lako utvrditi da je opet najviše MHEV – 184, što već predstavlja više od četvrtine ukupnog tržišta novih putničkih automobila, dok su električna samo dva – jedan MG4 i jedan Tesla Model 3. Iznenađenje je to što među MHEV prednjači Škoda Octavia s 29 isporučenih primjeraka. Lider u segmentu hibrida je Toyota Yaris Cross HSD, a među punjivim hibridima najtraženiji je bio BMW X3 PHEV sa 4 isporučena primjerka. Opet je jasno da ovaj tržišni segment raste, ali najviše zbog toga što sa tržišta polako nestaju konvencionalni automobili, a njihovo mjesto zauzimaju elektrificirani. Sudeći prema informacijama koja stižu od evropskih proizvođača, nagli trend elektrifikacije bi mogao malo usporiti, jer proizvođači jedan po jedan najavljuju produženje proizvodnje i konvencionalnih dizela i konvencionalnih benzinaca. Biće zanimljivo.
Poz. | Brend | I-II '25. | Udio |
1. | Škoda | 268 | 18,62% |
2. | Toyota | 175 | 12,16% |
3. | Volkswagen | 143 | 9,94% |
4. | Suzuki | 82 | 5,70% |
5. | Hyundai | 79 | 5,49% |
6. | Renault | 68 | 4,73% |
7. | Dacia | 53 | 3,68% |
8. | Mercedes | 52 | 3,61% |
8. | Ford | 52 | 3,61% |
10. | Peugeot | 51 | 3,54% |
11. | BMW | 50 | 3,47% |
11. | Audi | 50 | 3,47% |
13. | Citroen | 48 | 3,34% |
14. | Volvo | 45 | 3,13% |
15. | Kia | 31 | 2,15% |
16. | Mazda | 23 | 1,60% |
16. | Chery | 23 | 1,60% |
18. | KGM | 16 | 1,11% |
19. | Cupra | 15 | 1,04% |
19. | MG | 15 | 1,04% |
19. | Porsche | 15 | 1,04% |
19. | Lada | 15 | 1,04% |
23. | Geely | 13 | 0,90% |
24. | Seat | 12 | 0,83% |
25. | Nissan | 9 | 0,63% |
25. | Jeep | 9 | 0,63% |
27. | Opel | 7 | 0,49% |
28. | Land Rover | 6 | 0,42% |
29. | Alfa Romeo | 4 | 0,28% |
30. | DS | 3 | 0,21% |
30. | Fiat | 3 | 0,21% |
32. | Jaguar | 1 | 0,07% |
32. | SWM | 1 | 0,07% |
32. | Forthing | 1 | 0,07% |
32. | Tesla | 1 | 0,07% |
Ukupno | 1.439 | 100% |
Poz. | Model | I-II '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 117 | 8,13% |
2. | Hyundai Tucson | 63 | 4,38% |
3. | Toyota Corolla Sedan | 59 | 4,10% |
4. | Volkswagen Golf | 45 | 3,13% |
5. | Ford Tourneo Custom | 43 | 2,99% |
6. | Toyota Yaris Cross | 37 | 2,57% |
7. | Citroen C3 | 32 | 2,22% |
7. | Škoda Scala | 32 | 2,22% |
9. | Suzuki Vitara | 31 | 2,15% |
10. | Škoda Fabia | 28 | 1,95% |
10. | Škoda Kamiq | 28 | 1,95% |
12. | Kia Sportage | 26 | 1,81% |
12. | Peugeot 2008 | 26 | 1,81% |
14. | Renault Clio | 25 | 1,74% |
15. | Dacia Duster III | 22 | 1,53% |
15. | Suzuki S-Cross | 22 | 1,53% |
17. | Renault Captur | 21 | 1,46% |
17. | Škoda Superb | 21 | 1,46% |
17. | Škoda Kodiaq | 21 | 1,46% |
17. | Toyota Land Cruiser (J250) | 21 | 1,46% |
17. | Volvo XC60 | 21 | 1,46% |
22. | Volkswagen Tiguan | 20 | 1,39% |
23. | Volkswagen Taigo | 17 | 1,18% |
24. | Škoda Karoq | 16 | 1,11% |
25. | Dacia Duster II | 15 | 1,04% |
26. | KGM Tivoli | 14 | 0,97% |
26. | Suzuki Swift | 14 | 0,97% |
26. | Toyota RAV4 | 14 | 0,97% |
29. | Mercedes G-klasa | 13 | 0,90% |
29. | Toyota C-HR | 13 | 0,90% |
29. | Volkswagen Touareg | 13 | 0,90% |
32. | BMW serije 5 | 12 | 0,83% |
32. | Chery Tiggo 8 Pro | 12 | 0,83% |
32. | Volvo XC40 | 12 | 0,83% |
35. | Ostali | 513 | 35,65% |
Ukupno | 1.439 | 100% |
Nakon dva ovogodišnja mjeseca prilike na tržištu novih automobila nisu značajnije promijenjene. Uz Škodu kao lidera tržišta (268; 18,62%), na drugoj pozicji već se navikavamo na Toyotu (12,16%), ali i na Suzukija koji je na četvrtoj poziciji s 82 isporučena primjerka (5,7%).
U zaborav polako pada Kia (31) na petnaestoj poziciji, a isplivavaju modeli kineskog porijekla, prije svega Chery (23) na sedamnaestoj poziciji, ali i tek pristigli KGM (16) na osamnaestoj poziciji.
Pojedinačno je do sad najviše Škoda Octavija (117) i Hyundaija Tucsona (63), ali se na visoko treće mjesto probila Toyota Corolla Sedan s 59 isporučenih primjeraka kao cjenovno jedan on najpristupačnijih automobila u BiH.
Ako smo evidentirali da je tržište u odnosu na prethodni mjesec poraslo za 2,96%, nakon prebrojanih svih registracija automobila, jasno je da je tržište uvezenih polovnih automobila poraslo za 11,47%. Takav je trend i nema nikakve sumnje u to da će tako ostati do kraja godine. Dakle, jasno je da ćemo opet imati ogroman nesrazmjer između isporučenih novih automobila i uvezenih polovnih automobila kao što je to bilo 2024. godine. Opet je porazno to što je čak 72,4% starijih od 10 godina, ali je najviše uvezenih staro 14 godina.
I na tržištu novih lakih dostavnih vozila bilježimo trend rasta od 11 odsto, ali sudeći prema svemu rasla je prodaja samo kod nekoliko brendova.
Tržište dostavnih vozila je specifično pa periodični rast ili pad samo djelimično oslikava stanje i trendove.
Poz. | Brend | II '25. | Udio |
1. | Fiat | 25 | 22,52% |
2. | Volkswagen | 22 | 19,82% |
3. | Iveco | 12 | 10,81% |
4. | Citroen | 11 | 9,91% |
5. | Renault | 9 | 8,11% |
6. | Isuzu | 8 | 7,21% |
7. | Mercedes | 6 | 5,41% |
7. | Toyota | 6 | 5,41% |
9. | Ford | 3 | 2,70% |
9. | Gaz | 3 | 2,70% |
9. | Opel | 3 | 2,70% |
9. | Peugeot | 3 | 2,70% |
Ukupno | 111 | 100% |
Poz. | Model | II '25. | Udio |
1. | Fiat Ducato Furgone | 20 | 18,02% |
2. | Iveco Daily | 12 | 10,81% |
3. | Isuzu D-Max | 8 | 7,21% |
4. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 7 | 6,31% |
5. | Citroen Jumper | 6 | 5,41% |
5. | Volkswagen Amarok | 6 | 5,41% |
7. | Citroen Berlingo FG | 5 | 4,50% |
7. | Fiat Doblo Cargo | 5 | 4,50% |
7. | Volkswagen Crafter Furgon | 5 | 4,50% |
10. | Renault Master | 4 | 3,60% |
11. | Ostali | 33 | 29,73% |
Ukupno | 111 | 100% |
Prema iskazanim isporučenim količinama jasno je da je u februarau najbolje poslovao Fiat, budući da je na vrhu poretka s 25 isporučenih primjeraka, što zapravo predstavlja njihovu prosječnu prošlogodišnju mjesečnu isporuku. Nije daleko ni Volkswagen (22) kao generalni lider tržišta, ali je veliki iskorak napravio Iveco na trećoj poziciji s 12 isporučenih primjeraka. Iskorak je napravio i Isuzu s 8 primjeraka, pa je u ovom mjesecu zauzeo šestu poziciju.
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (februar 2025) | ||||
MHEV | 1 | 0,90% | ||
EV | 1 | 0,90% | ||
Ukupno | 2 | 1,80% |
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (januar – februar 2025) | ||||
MHEV | 2 | 0,95% | ||
EV | 5 | 2,37% | ||
Ukupno | 7 | 3,32% |
Sudeći prema najtraženijem brendu, kupci su u februaru najviše tražili Fiat Ducato Furgone, koji je s 20 primjeraka lider februarskog poretka modela.
Iako se u januaru nisu proslavili, u februaru su briljirali i Iveco s Dailyjem na drugoj poziciji s 12 isporučenih primjeraka i Isuzu na trećoj s 8 isporučenih primjeraka D-Max.
Najrazličitije modele je u februaru kupcima isporučio Volkswagen, pa smo zabilježili 7 primjeraka Caddyja Furgona, 6 primjeraka Amaroka i 5 Craftera Furgona.
Poz. | Brend | I-II '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 47 | 22,27% |
2. | Fiat | 38 | 18,01% |
3. | Citroen | 27 | 12,80% |
4. | Renault | 23 | 10,90% |
5. | Toyota | 16 | 7,58% |
6. | Iveco | 12 | 5,69% |
7. | Peugeot | 10 | 4,74% |
8. | KGM | 8 | 3,79% |
8. | Mercedes | 8 | 3,79% |
8. | Isuzu | 8 | 3,79% |
11. | Ford | 6 | 2,84% |
12. | Opel | 4 | 1,90% |
13. | Gaz | 3 | 1,42% |
14. | Farizon | 1 | 0,47% |
Ukupno | 211 | 100% |
Poz. | Model | I-II '25. | Udio |
1. | Fiat Ducato Furgone | 31 | 14,69% |
2. | Citroen Jumper | 17 | 8,06% |
3. | Volkswagen Crafter Furgon | 14 | 6,64% |
4. | Iveco Daily | 12 | 5,69% |
4. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 12 | 5,69% |
6. | Citroen Berlingo FG | 10 | 4,74% |
6. | Renault Master | 10 | 4,74% |
6. | Volkswagen Caddy Furgon | 10 | 4,74% |
9. | Isuzu D-Max | 8 | 3,79% |
9. | KGM Musso Grand | 8 | 3,79% |
9. | Volkswagen Amarok | 8 | 3,79% |
12. | Ostali | 71 | 33,65% |
Ukupno | 211 | 100% |
U ovoj godini je na tržištu BiH ukupno 211 novih lakih dostavnih vozila što je najbolje u proteklih 6 godina.
Dva mjeseca nisu dovoljna ni za površnu analizu niti za bilo kakva predviđanja, mada se čini da tržište ide uobičajenom dinamikom, i da Volkswagen (47) za sad nikome ne prepušta vodeću poziciju.
Odličan rezultat Fiata u ovom mjesecu postavio je ovaj brend na drugu poziciju s 38 isporučenih primjeraka, a slijed je manje-više uobičajen za svaki period godine na bh. tržištu.
apr 23, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 22, 2025 0