Osvježeno April 21st, 2021 6:20 PM
Feb 26, 2021 Almir Grebović 2021, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Da ekonomska kriza izazvana drugim prilikama može više degradirati finansijske tokove i ukupno tržište automobila u BiH, upravo je dokaz prodaje novih automobila u januaru ove godine. Naime, bh. trgovci su prodali 461 nov automobil, što je više nego recimo 2016. (448), 2015. (371), 2014. (443). Naravno, bilo je i godina s gotovo sličnom prodatom količinom u januaru, pa smo skloni tvrdnji, da su se na određen način i trgovci i kupci ipak prilagodili prilikama nastalim od prije gotovo godinu dana.
R.br. | Marka | I '21. | Učešće |
1. | Škoda | 90 | 19,52% |
2. | Volkswagen | 54 | 11,71% |
3. | Renault | 50 | 10,85% |
4. | Mercedes | 35 | 7,59% |
5. | Seat | 29 | 6,29% |
6. | Dacia | 25 | 5,42% |
7. | Toyota | 23 | 4,99% |
8. | Peugeot | 20 | 4,34% |
9. | Hyundai | 16 | 3,47% |
9. | Suzuki | 16 | 3,47% |
11. | Audi | 15 | 3,25% |
11. | Volvo | 15 | 3,25% |
13. | Kia | 13 | 2,82% |
14. | BMW | 10 | 2,17% |
14. | Citroen | 10 | 2,17% |
14. | Nissan | 10 | 2,17% |
17. | Fiat | 8 | 1,74% |
18. | Opel | 7 | 1,52% |
19. | Porsche | 5 | 1,08% |
20. | Jeep | 3 | 0,65% |
21. | Ford | 2 | 0,43% |
21. | Lada | 2 | 0,43% |
23. | Jaguar | 1 | 0,22% |
23. | Land Rover | 1 | 0,22% |
23. | Mazda | 1 | 0,22% |
Ukupno | 461 | 100% |
R.br. | Model | I '21. | Učešće |
1. | Škoda Octavia A8 | 33 | 7,16% |
2. | Renault Clio | 28 | 6,07% |
3. | Škoda Fabia | 24 | 5,21% |
4. | Seat Ibiza | 20 | 4,34% |
5. | Dacia Sandero | 13 | 2,82% |
6. | Dacia Duster | 12 | 2,60% |
7. | Volkswagen Polo | 11 | 2,39% |
7. | Volkswagen Transporter T6 Combi | 11 | 2,39% |
9. | Renault Captur | 10 | 2,17% |
10. | Škoda Superb | 8 | 1,74% |
10. | Mercedes G-klasa | 8 | 1,74% |
10. | Suzuki Vitara | 8 | 1,74% |
13. | Škoda Karoq | 7 | 1,52% |
13. | Citroen C3 | 7 | 1,52% |
13. | Seat Arona | 7 | 1,52% |
13. | Toyota Yaris IV | 7 | 1,52% |
17. | Hyundai i20 | 6 | 1,30% |
17. | Kia Sportage | 6 | 1,30% |
17. | Mercedes S-klasa | 6 | 1,30% |
17. | Nissan Qashqai | 6 | 1,30% |
17. | Peugeot 308 | 6 | 1,30% |
17. | Renault Megane Berlina | 6 | 1,30% |
17. | Toyota Corolla Sedan | 6 | 1,30% |
17. | Volkswagen Golf 7 | 6 | 1,30% |
17. | Volkswagen Passat | 6 | 1,30% |
17. | Volvo XC60 | 6 | 1,30% |
27. | Ostali | 187 | 40,56% |
Ukupno | 461 | 100% |
⇑ Mercedes u BiH nikad nije postigao ovakav uspjeh. Čak 8 primjeraka G-Klase dokaz je da kriza ne pogađa kupce ovakvih automobila.
⇑ Mercedes S-klase također predstavlja veliko iznenađenje. U BiH je predstavljen tek prije mjesec dana, ali je prezentiran “pravim” kupcima pa uspjeh nije izostao – već ga vozi 6 zadovoljnih kupaca.
⇑ Iako Škodi Octaviji na našem tržištu teško da se neko može približiti, u januaru je Renault s Clijom (28) napravio pravi “juriš” i gotovo zaposjeo prvu poziciji. Do trona u ovom mjesecu nedostajalo im je samo 6 primjeraka.
Ipak, prodaja automobila u januaru nikad nije bila u potpunosti referentna pa se na osnovu prikupljenih podataka i ne može dati pravi sud o trendovima i prilikama kakve bismo mogli očekivati. Prodaja novih automobila u januaru obično je najmanja u odnosu na prodaju na sve druge periode.
Također, teško je dati pravo poređenje s proteklom godinom, budući da prije godinu dana BiH još nije zahvatila epidemija virusa corona, pa prodate količine od prije godinu dana možemo smatrati uobičajenim za naše tržište. Tako je u januaru 2020. godine u BiH prodato 615 novih automobila, što je puno iznad dvadesetogodišnjeg prosjeka. Ove godine bilježimo pad od 25,04%, što je manje nego ukupan prosječni pad prošlogodišnjeg tržišta (31,7%).
U januaru 2021. godine u BiH (nekako) egzistiraju svi brendovi, ali imamo i neviđenih iznenađenja. Na vrhu je, naravno nepromijenjeno, ali je ostatak potpuno neuobičajen. Decenijski predvodnici, Škoda (90) i Volkswagen (54) stoje tamo gdje su i bili, ali je Škoda prošla nešto bolje, budući da je generacijsku tranziciju njihovog najprodavanijeg modela preboljela nešto lakše.
Nije toliko iznenađenje ni Renault s 50 prodatih primjeraka, kojeg smo često viđali na prvoj poziciji, ali je definitivno iznenađenje Mercedes na četvrtoj poziciji s 35 prodatih novih putničkih automobila. Na kraju bilježimo njegovih 7,59% udjela u ukupnom tržištu, što baš nije uobičajeno za uređena tržišta automobila. Odmah iza njega je Seat, koji se rijetko nalazi na ovoj poziciji i koji prvi put u historiji ima 6,29% tržišnog udjela.
I ostatak kolone je potpuno neuobičajen za dogogodišnji poredak, što je vidljivo iz priloženih tabelarnih pregleda i grafikona, ali i iz zbirnog pregleda svih prodatih novih putničkih i lakih dostavnih vozila.
⇑ Prodaje putničkih vozila u prvom mjesecu u proteklih 20 godinaNeuobičajeno je prošlo i u poretku najprodavanijih modela, iako je vrh ostao “netaknut”. Ne radi se o velikim količinama, ali iznenađenja itekako ima.
Škoda Octavia A8 preuzela je titulu najprodavanijeg modela u BiH od Octavije A7. I tu su prilike sasvim jasne – to je model koji je u posljednjih 25 godina u BiH stekao najveći imidž. Iako ih je u januaru prodato svega 33, to je bilo dovoljno za prvu poziciju. No, na drugu poziciju smjestio je Renault Clio (28). Čak i da je Hyundai Tucson i dalje u prodaji, ovaj put bi ga Clio “obišao”. Najveće zasluge za januarski uspjeh Seata nosi Ibiza s 20 prodatih primjeraka, što je također vrlo neuobičajeno na našem tržištu. Iako se radi o odličnoj količini, šteta je što što se u ovom slučaju ne radi o pojedinačnim kupcima.
Nije loše prošao ni tek pridošli Sandero s 13 prodatih primjeraka, što se definitivno uklapa u evropski trend.
Ali, pravo iznenađenje predstavlja čak 8 isporučenih Mercedesa G-Klase. Jedan od najskupljih automobila na našem tržištu nema prepreka ni u najkriznijim trenucima, što ga je smjestilo na 11. poziciju najprodavanijih modela u BiH. On predstavlja veće iznenađenje nego 6 Mercedesa S-Klase. Najveći uspjeh za ovo krije se u dobro organizovanom predstavljanju potencijalnim kupcima, budući da je ovaj automobil tek stigao na bh. tržište i odmah zauzeo visoku poziciju, s obzirom na kategoriju kojoj pripada.
Slijed svih prodatih modela u BiH završava se rednim brojem 108, pa je ponuda i dalje uobičajena, a s obzirom na prilike koje vladaju, kupaca ipak ima.
U ovom duhu kreće se i tržište uvezenih polovnih automobila. U januaru smo registrovali 2.453 automobila stara do 12 godina, dok ih je u januaru 2020. godine bilo tek nešto malo više – 2.572.
Sudeći prema isporučenim količinama u segmetu lakih komercijalnih vozila, prilike su nešto lošije. Kupcima su isporučena svega 62 vozila iz ove kategorije, ali se opet radi o količini koja je veća nego što je bila nekih prethodnih godina. Ako sve uporedimo s prodajom kakva je bila u januaru 2020. godine (97), nije teško primijetiti veliku razliku i pad od 36,08%. Opet podsjetimo da u januaru 2020. godine nije bilo govora o “corona krizi” i da je trend imao pozitivan predznak.
R.br. | Marka | I '21. | Učešće |
1. | Fiat | 15 | 24,19% |
2. | Volkswagen | 13 | 20,97% |
3. | Citroen | 12 | 19,35% |
4. | Renault | 10 | 16,13% |
5. | Ford | 5 | 8,06% |
6. | Mercedes | 2 | 3,23% |
6. | Peugeot | 2 | 3,23% |
8. | Dacia | 1 | 1,61% |
8. | Mahindra | 1 | 1,61% |
8. | Toyota | 1 | 1,61% |
Ukupno | 62 | 100% |
R.br. | Model | I '21. | Učešće |
1. | Fiat Ducato Furgone | 10 | 16,13% |
2. | Citroen Jumper FG | 9 | 14,52% |
2. | Renault Master | 9 | 14,52% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 6 | 9,68% |
5. | Fiat Doblo Cargo | 5 | 8,06% |
6. | Citroen Berlingo FG | 3 | 4,84% |
6. | Ford Ranger | 3 | 4,84% |
6. | Volkswagen Caddy Furgon | 3 | 4,84% |
9. | Mercedes Sprinter | 2 | 3,23% |
9. | Peugeot Partner Furgon | 2 | 3,23% |
9. | Volkswagen Transporter T6 Furgon | 2 | 3,23% |
12. | Ostali | 8 | 12,90% |
Ukupno | 62 | 100% |
Među 62 isporučena laka komercijalna vozila najviše smo pronašli Fiata (15). Nije toliko čest slučaj, ali se dešavalo da povremeni neki drugi brend preotme prvu poziciju Volkswagenu, koji je, sa svega dva manje primjerka, januar završio na drugoj poziciji.
Naravno da se radi o minornim količinama, pa je besmisleni bilo kakvo upoređivanje i davanje bilo kakvog sud. Pri vrhu su također još i Citroen (12) i Renault (10).
U skladu s poretkom brendova, najprodavaniji model u januaru bio je Fiat Ducato Furgone (10), a slijede ga Citroen Jumper FG i Renault Master sa po 9 isporučenih primjeraka.
⇑ Prodaje lakih komercijalnih vozila u prvom mjesecu u proteklih 20 godinaPratite nas i podijelite vijest: |
Najtraženiji bh. laki dostavnjak, Volkswagen Caddy Furgon, u ovoj generaciji bilježi posljednje dane, pa će biti vrlo zanimljivo sačekati reakciju tržišta na model koji tek dolazi.
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 21, 2021 0
Apr 20, 2021 0
Mar 15, 2021 0
Mar 04, 2021 0
Feb 23, 2021 0
Feb 20, 2021 0