Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
feb 21, 2024 Almir Grebović 2024, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Sudeći prema početku, opet bismo mogli imati solidnu godinu u nastavku, a kako je krenulo, možda bi mogla biti i bolja od 2023. To potvrđuju i brojevi – u januaru su u BiH ukupno isporučena 732 nova putnička i laka dostavna vozila, od čega je 661 putnički automobil.
To znači da se radi o gotovo najboljem januaru u posljednjih 15 godina, a bolje je bilo jedino protekle godine kada su posredstvom mreže ovlaštenih uvoznika kupcima u januaru isporučena 663 nova putnička automobila. Međutim, suviše je rano za ozbiljnije prognoze, budući da se globalne prilike mijenjaju nevjerovatnom brzinom, stižu novi i sve skuplji , ali se i prilike oko novih ekoloških propisa relativno relaksiraju.
Poz. | Brend | I '24. | Udio |
1. | Škoda | 138 | 20,88% |
2. | Hyundai | 84 | 12,71% |
3. | Volkswagen | 71 | 10,74% |
4. | Renault | 44 | 6,66% |
4. | Toyota | 44 | 6,66% |
6. | Dacia | 43 | 6,51% |
7. | Citroen | 38 | 5,75% |
8. | Kia | 29 | 4,39% |
8. | Peugeot | 29 | 4,39% |
10. | Mercedes | 27 | 4,08% |
11. | Audi | 22 | 3,33% |
12. | Volvo | 16 | 2,42% |
13. | BMW | 12 | 1,82% |
13. | Seat | 12 | 1,82% |
13. | Suzuki | 12 | 1,82% |
16. | MG | 7 | 1,06% |
17. | Chery | 5 | 0,76% |
17. | Ford | 5 | 0,76% |
17. | Porsche | 5 | 0,76% |
20. | Fiat | 4 | 0,61% |
20. | Nissan | 4 | 0,61% |
22. | Mazda | 3 | 0,45% |
23. | Cupra | 2 | 0,30% |
23. | Opel | 2 | 0,30% |
25. | DS | 1 | 0,15% |
25. | Jeep | 1 | 0,15% |
25. | Land Rover | 1 | 0,15% |
Ukupno | 661 | 100% |
Poz. | Model | I '24. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 52 | 13,57% |
2. | Škoda Fabia | 42 | 6,03% |
3. | Hyundai Bayon | 40 | 5,43% |
4. | Dacia Duster | 32 | 4,68% |
5. | Toyota Corolla Sedan | 31 | 4,68% |
6. | Citroen C4 | 28 | 3,47% |
7. | Hyundai Tucson | 23 | 2,56% |
7. | Kia Sportage | 23 | 2,56% |
9. | Renault Clio | 22 | 2,41% |
10. | Škoda Scala | 20 | 2,26% |
11. | Hyundai i20 | 14 | 2,26% |
11. | Peugeot 2008 | 14 | 2,11% |
13. | Dacia Sandero | 11 | 1,81% |
13. | Volkswagen Golf | 11 | 1,51% |
15. | Škoda Karoq | 8 | 1,36% |
15. | Volkswagen Arteon | 8 | 1,36% |
17. | Citroen C3 | 7 | 1,36% |
17. | Mercedes GLC | 7 | 1,36% |
17. | Peugeot 408 | 7 | 1,21% |
17. | Renault Megane Berlina | 7 | 1,06% |
17. | Renault Austral | 7 | 1,06% |
17. | Suzuki Vitara | 7 | 0,90% |
17. | Volkswagen Up | 7 | 0,90% |
17. | Volkswagen Polo | 7 | 0,90% |
17. | Volkswagen Taigo | 7 | 0,90% |
17. | Volkswagen T-Roc | 7 | 0,90% |
17. | Volkswagen Caddy Combi | 7 | 0,90% |
17. | Volvo XC60 | 7 | 0,90% |
29. | Ostali | 198 | 29,56% |
Ukupno | 661 | 100% |
Interes kupaca na početku godine bio je zanimljiv. Zbog toga imamo nešto izmijenjen poredak na dvije glavne liste. Škoda, međutim nije popustila ni koraka, pa je opet čvrsto na vodećoj poziciji sa 138 isporučenih primjeraka, što sami vrh ove tabele godinama čini konstantnim i uobičajenim. No, preokret je odmah ispod, jer je Hyundai izvanrednim nastupom preskočio nekoliko stepenica i na početku godine s 84 primjeka zasjeo na drugu poziciju, pomjerivši Volkswagen na treću. Nešto dubljom analizom lako je utvrditi da je zapravo Volkswagen sa samo 71 primjerkom podbacio u ovom mjesecu, što je možda i veći razlog kaliranja za “minus jedan”. Tako i dalje imamo Škodu koja drži više od jedne petine ukupnog tržišta, ali prvi put imamo Hyundaija s više od 10% udjela u tržištu (12,71%).
S obzirom na prošlogodišnji izvrstan nastup, od Toyote smo možda očekivali i više od 44 isporučena primjerka, tako da je u januaru ovaj brend u grupi sa Renaultom (44) i Dacijom (43). Zanimljivo je da je Toyota i u januaru prethodne godine kupcima isporučila isti broj putničkih automobila. U treću grupu spada grupa Citroën (38), Kia (29), Peugeot (29) i Mercedes (27), čime “top-10” bh. tržišta novih automobila, drži gotovo 83% udjela u januarskoj isporučenoj količini.
⇑ Hyundai prvi put “drži” 12,7% mjesečnog tržišta, a najviše zahvaljujući rekordnoj isporuci modela Bayon (42). |
Ne treba propustiti ni informaciju da januar ove godine spada u značajne periode, budući da se omjer pravnih i fizičkih lica prilično ujednačio 54/46, u korist pravnih lica.
Pojedinačno je najtraženija opet bila Škoda Octavia (52). Ovo, naravno nije njen najbolji rezultat, ali je značajno to što se među deset najtraženijih modela u BiH nalaze još dvije Škode – Fabia (42) na drugoj poziciji i Scala (20) na desetoj poziciji. Izuzetan uspjeh zabilježio je i Hyundai Bayon (40), čime je stigao na treću poziciju, ali je značajnije to što se radi o rekordnoj isporuci ovog automobila otkako je prisutan na tržištu BiH. Nažalost, u ovoj količini kao kupci dominiraju pravna lica. U “top-10” najtraženijih modela u BiH nalazi se i Hyundai Tucson s 23 isporučena primjeraka.
|
Osvrnemo li se na elektrifikaciju tržišta opet možemo primijetiti da je jedna petina isporučenih automobila elektrificirana. Doduše, u gotovo svim slučajevima se radi o blagim hibridima, ali smo zabilježili čak 15 električnih automobila. Predvodnik januarske elektrifikacije je Citroën ë-C4 sa čak 8 isporučenih primjeraka.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Da opšte tržište automobila definitivno cvjeta, svjedoči i broj registrovanih automobila. U prvom mjesecu ove godine zabilježili smo čak 5.746 kupaca takvih automobila, a količina je jedna od najvećih ikad zabilježenih u BiH.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Isporučena količina novih lakih komercijalnih vozila u januaru ove godine nije najbolja u posljednjih 15 godina, ali je ipak natprosječna. Puno bolji rezultat ostvaren je u januaru protekle godine (101), ali se radi o vrlo specifičnim okolnostima koji vladaju u ovom tržišnom segmentu. Ipak, ni 71 isporučen novi laki dostavnjak nije rezultat kojeg možemo svrstati u red lošijih, jer se radi o samom početku godine. Obično tokom godine bude kud-i-kamo boljih rezultata.
Poz. | Brend | I '24. | Udio |
1. | Volkswagen | 20 | 28,17% |
2. | Citroen | 12 | 16,90% |
2. | Peugeot | 12 | 16,90% |
4. | Opel | 7 | 9,86% |
5. | Mercedes | 6 | 8,45% |
6. | Ford | 5 | 7,04% |
7. | Fiat | 4 | 5,63% |
8. | Renault | 2 | 2,82% |
8. | Toyota | 2 | 2,82% |
10. | Isuzu | 1 | 1,41% |
Ukupno | 71 | 100% |
Poz. | Model | I '24. | Udio |
1. | Citroen Jumper | 12 | 16,90% |
2. | Peugeot Boxer | 9 | 12,68% |
3. | Volkswagen Crafter Furgon | 7 | 9,86% |
4. | Opel Movano Cargo | 6 | 8,45% |
4. | Volkswagen Caddy Furgon | 6 | 8,45% |
6. | Mercedes Sprinter | 5 | 7,04% |
7. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 4 | 5,63% |
8. | Ford Transit Custom Van | 3 | 4,23% |
9. | Ostali | 19 | 26,76% |
Ukupno | 71 | 100% |
Mada niko nije napravio ozbiljniji rezultat u ovom mjesecu, početak ove godine obilježio je Volkswagen. Njihovih 20 isporučenih primjeraka najviše je što se moglo uraditi, a to ipak predstavlja više od 28% udjela u zbirnim isporukama. Sestrinski Citroën i Peugeot napravili su identičan rezultat (po 12), pa su se s istim količinama smjestili na dvije pozicije ispod.
Preostalih sedam brendova ostvarili su nešto skromnije rezultate, a to ukupno čini jednu trećinu tržišta (27).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Među modelima, najviše je uspjeha imao Citroën sa 12 isporučenih Jumpera, ali ni Peugeot s 9 Boxera nije bio predaleko. Iako je Volkswagen ukupno bio najbrojniji, u poretku modela je sa Crafterom Furgonom tek na trećoj poziciji sa 7 isporučenih primjeraka, ali ostatak ukupne količine popunjavaju Caddy Furgon u obje dužinske varijante (10), dva Transportera T6 i jedan Amarok.
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 20, 2024 0
dec 15, 2024 0
dec 07, 2024 0