Osvježeno 23 Aprila, 2025 9:55 AM
feb 28, 2025 Almir Grebović 2025, Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Tržište automobila, Vijesti 0
Sudeći prema prebrojanim prodatim novim putničkim automobilima, koji su kupcima isporučeni posredstvom mreže ovlaštenih uvoznika, početak godine na automobilskom tržištu Bosne i Hercegovine i nije toliko loš. Štaviše, ovo je najbolja prodaja u januaru unazad 15 godina. Podsjetimo na to da je posljednji put bilo bolje u januaru 2009. godine kada je kupcima isporučeno 780 novih automobila, mada se vrijedi podsjetiti i debakla u januaru 2015. godine kada je kupcima isporučen svega 371 primjerak.
Slično je i kad bismo objedinili kategorije, pa je 809 isporučenih vozila puno više nego ikad u januaru u posljednjih 15 godina.
No, tek je prvi mjesec u godini, pa je svakako prerano davati bilo kakav sud, ali je jasno da se u posljednjih nekoliko mjeseci na tržištu novih automobila dešavaju nešto krupnije promjene.
Poz. | Brend | I '25. | Udio |
1. | Škoda | 128 | 18,05% |
2. | Toyota | 83 | 11,71% |
3. | Volkswagen | 68 | 9,59% |
4. | Suzuki | 46 | 6,49% |
5. | Hyundai | 40 | 5,64% |
6. | Mercedes | 32 | 4,51% |
7. | Peugeot | 29 | 4,09% |
8. | Renault | 28 | 3,95% |
9. | BMW | 26 | 3,67% |
9. | Dacia | 26 | 3,67% |
9. | Ford | 26 | 3,67% |
12. | Volvo | 24 | 3,39% |
13. | Citroen | 20 | 2,82% |
14. | Audi | 16 | 2,26% |
14. | Kia | 16 | 2,26% |
16. | KGM | 13 | 1,83% |
17. | Mazda | 12 | 1,69% |
18. | Cupra | 10 | 1,41% |
18. | MG | 10 | 1,41% |
18. | Porsche | 10 | 1,41% |
21. | Chery | 9 | 1,27% |
21. | Lada | 9 | 1,27% |
23. | Geely | 6 | 0,85% |
24. | Opel | 5 | 0,71% |
25. | Seat | 4 | 0,56% |
26. | Alfa Romeo | 3 | 0,42% |
26. | Land Rover | 3 | 0,42% |
26. | Nissan | 3 | 0,42% |
29. | DS | 1 | 0,14% |
29. | Fiat | 1 | 0,14% |
29. | Jaguar | 1 | 0,14% |
29. | SWM | 1 | 0,14% |
Ukupno | 709 | 100% |
Poz. | Model | I '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 51 | 7,19% |
2. | Toyota Corolla Sedan | 30 | 4,23% |
3. | Hyundai Tucson | 28 | 3,95% |
4. | Ford Tourneo Custom | 21 | 2,96% |
5. | Volkswagen Golf | 19 | 2,68% |
6. | Suzuki S-Cross | 18 | 2,54% |
6. | Škoda Scala | 18 | 2,54% |
8. | Peugeot 2008 | 17 | 2,40% |
8. | Toyota Yaris Cross | 17 | 2,40% |
10. | Škoda Fabia | 16 | 2,26% |
10. | Škoda Kamiq | 16 | 2,26% |
12. | Dacia Duster III | 15 | 2,12% |
12. | Kia Sportage | 15 | 2,12% |
14. | Citroen C3 | 14 | 1,97% |
14. | Suzuki Swift | 14 | 1,97% |
14. | Volkswagen Taigo | 14 | 1,97% |
17. | KGM Tivoli | 13 | 1,83% |
18. | Renault Clio | 11 | 1,55% |
18. | Suzuki Vitara | 11 | 1,55% |
18. | Toyota Land Cruiser (J250) | 11 | 1,55% |
21. | Renault Captur | 10 | 1,41% |
22. | Škoda Kodiaq | 9 | 1,27% |
22. | Toyota RAV4 | 9 | 1,27% |
24. | Škoda Superb | 8 | 1,13% |
24. | Volkswagen Touareg | 8 | 1,13% |
24. | Volvo XC40 | 8 | 1,13% |
24. | Volvo XC60 | 8 | 1,13% |
28. | Mercedes GLC | 7 | 0,99% |
28. | Mercedes G-klasa | 7 | 0,99% |
28. | Toyota Corolla | 7 | 0,99% |
31. | Ostali | 259 | 36,53% |
Ukupno | 709 | 100% |
Godina je opet započela u znaku Škode, mada ne onako intenzivno i ne s rezultatima na kakve smo navikli. Škoda je tako u ovu godinu krenula sa 128 isporučenih automobila, što je daleko bolje od svih drugih brendova, ali ujedno i njihov najlošiji rezultat u posljednjih 28 mjeseci, dakle od kraja perioda poznate pandemije.
Kao i obično, niko drugi nije uspio prebaciti magičnu granicu od 100 primjeraka, ali se pri vrhu već dešavaju značajnije promjene. Tako je već drugi mjesec zaredom Toyota uspjela “dobaciti” do druge pozicije pa je sa 78 isporučenih primjeraka nadmašila Volkswagen i njegovih 68 primjeraka. Zanimljivo je, naravno i to što je Suzuki opet u pohodu prema gornjem dijelu tabele, pa će biti interesantno pogledati tabelu nakon prvog kvartala.
Ovako je jasno da se Toyota već poprilično učvrstila na drugoj poziciji, da je Suzuki (46) u posljednjih nekoliko mjeseci napredovao za nekoliko pozicija, da je Mercedes (32), gotovo neprimjetno već stigao do šeste pozicije i da je BMW (26) već “uskočio” u takozvanih “top-10”. Istovremeno, “novo” društvo polako sa starih pozicija istiskuje Renaulta (28), Daciju (26) i Kiju (16), koja je najviše izgubila.
U svim ovim promjenama možda je jedino Hyundai pokazao priličnu “otpornost” na radikalne promjene pa smo sigurni da se u ovom trenutku radi o “najstabilnijem” brendu na tržištu BiH, što potvrđuju njegove stalne, zapravo približno iste isporučene količine iz mjeseca u mjesec. Upravo je to potvrda onoga što smo rekli nakon analize godišnjeg tržišta u kojoj smo jasno iznijeli podatke o tome koje brendove najviše cijene prvenstveno oni kupci koji od “neto plate” kupuju nov automobil. Sjetite se, najviše pojedinačnih kupca imaju Suzuki, Toyota i Hyundai.
Naravno da postoji još nekoliko brendova koji svoj imidž grade uvijek na stabilnom broju isporučenih primjeraka, mada su plasirani nešto niže. Tu su, prije svh Porsche, Cupra, Chery i MG, ali iz donjeg dijela tabele valja spomenuti sve bolju Mazdu (12), sve boljeg Volva (24), pa čak i Ladu koja se sa 10 prodatih primjeraka probudila iz dužeg stagnirajućeg perioda.
Od početka godine u BiH svjedočimo i dolasku novih brendova. Današnji KGM je nekad bio SsangYong, a već je na tržište BiH kupcima isporučio 13 primjeraka. Nešto skromniji je i kineski SWM s jednim prodatim primjerkom.
Među modelima Škoda Octavia i dalje drži najbolji ritam, pa je ovu godinu čak 51 kupac otpočeo sa svojim primjerkom. Sudeći po svemu Octavia se i dalje dobro drži, ali su dobre prilike da možda Toyota u svoju korist okrene poredak na ovoj tabeli. Naime, Corolla bi s ponuđenom cijenom mogla animirati nešto veći broj kupaca, a ako je suditi prema rezultatima u januaru, u nastavku bi moglo biti “tijesno”. Tako je Toyota Corolla Sedan na drugoj poziciji s 30 isporučenih primjeraka, što je definitivno rezultat koji je postignut vrlo prihvatljivom cijenom.
I ovdje treba spomenuti Hyundaija koji sa Tucsonom ne posustaje, pa je 28 primjeraka očigledan dokaz da ovaj brend s kupcima gaji vrlo bliske i poštene odnose.
Elektrificirana putnička vozila u BiH (januar 2025) | ||||
MHEV | 186 | 26,23% | ||
FHEV | 47 | 6,63% | ||
PHEV | 6 | 0,85% | ||
EV | 6 | 0,85% | ||
Ukupno | 245 | 34,56% |
U januar su se kupci u BiH opredijelili za 245 elektrificiranih automobila, što je više od trećine tržišta i što procentualno predstavlja dosadašnji rekord. Čak više od četvrtine kompletnog tržišta predstavljaju mild hibridi, ali je samo 6 električnih automobila. Među mild hibridima prednjači Suzuki S-Cross MHEV s 18 primjeraka, a među električnim modelima prednjači Porsche Taycan s 2 primjerka.
Sudeći prema količini automobila koji su se u prvom mjesecu ove godine našli na cestama BiH, i ova godina bi mogla biti zlatna za trgovce takvim automoblima. Čak se 5.485 kupaca opredijelilo za neki stari automobil iz Zapadne Evrope, što dovoljno govori o odnosu na tržištu, o finansijskoj moći kupaca i o automobila.
Prvih 100 u ovoj godini možda znači da bismo mogli imati sličan rezultat kao i prethodne godine. Stotinu isporučenih primjeraka novih lakih dostavnih vozila u BiH u januaru je puno više nego u januaru prethodne godine, mada se principi tržišta ove kategorije znatno razlikuja od principa tržišta putničkih automobila.
Poz. | Brend | I '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 25 | 25,00% |
2. | Citroen | 16 | 16,00% |
3. | Renault | 14 | 14,00% |
4. | Fiat | 13 | 13,00% |
5. | Toyota | 10 | 10,00% |
6. | KGM | 8 | 8,00% |
7. | Peugeot | 7 | 7,00% |
8. | Ford | 3 | 3,00% |
9. | Mercedes | 2 | 2,00% |
10. | Farizon | 1 | 1,00% |
10. | Opel | 1 | 1,00% |
Ukupno | 100 | 100% |
Poz. | Model | I '25. | Udio |
1. | Citroen Jumper | 11 | 11,00% |
1. | Fiat Ducato Furgone | 11 | 11,00% |
3. | Volkswagen Crafter Furgon | 9 | 9,00% |
4. | KGM Musso Grand | 8 | 8,00% |
5. | Volkswagen Caddy Furgon | 7 | 7,00% |
6. | Peugeot Boxer | 6 | 6,00% |
6. | Renault Master | 6 | 6,00% |
8. | Citroen Berlingo FG | 5 | 5,00% |
8. | Renault Kangoo Van | 5 | 5,00% |
8. | Toyota Proace Max | 5 | 5,00% |
8. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 5 | 5,00% |
12. | Ostali | 22 | 22,00% |
Ukupno | 100 | 100% |
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (januar 2025) | ||||
MHEV | 1 | 1,00% | ||
EV | 4 | 4,00% | ||
Ukupno | 5 | 5,00% |
Opet nije teško pretpostaviti da je Volkswagen obilježio i ovaj mjesec, pa sa 25 isporučenih primjeraka čini tačno četvrtinu ukupnog tržišta. Dobar posao za početak godine ugovorio je i Citroën, pa im je 16 isporučenih primjeraka osiguralo drugu poziciju i vrlo solidan start.
Slijed s Renaultom i s Fiatom je možda i očekivan, ali su rijetki očekivali Toyotu na petoj poziciji s 10 primjeraka, pogotovo ako znamo da je Toyota do skora u ovoj kategoriji imala samo jednog predstavnika.
Tek pridošli KGM kupcima je isporučio nekoliko putničkih vozila, ali nije ostao dužan ni u ovom segmentu, pa je odmah “uskočio” na šestu poziciju i dao do znanja da konkurencija od sad ima ozbiljnog protivnika. Kupcima su u ovom mjesecu isporučili 8 primjeraka, odmah se upisali u “listu strijelaca” i iza sebe ostavili imena poput Peugeota, Mecedesa, Forda…
Pojedinačno je vladalo malo veće šarenilo, ali su najuspješniji bili Citroën s 11 Jumpera i Fiat s isto toliko Ducata Furgona. Iz vodećeg dvojca je Volkswagen s Crafterom Furgonom (9), a odmah iza njega KGM Musso Grand s 8 isporučenih primjeraka.
Sudeći prema novim imenima i njihovim količinama, moglo bi biti zanimljivo, mada je moguće da se radi samo o početnim uspjesima.
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 19, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0