Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 21, 2023 Almir Grebović 2023, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Teško je suditi o kraju ekonomske krize, mada se svaki početak jasno poznaje, no sudeći prema interesu kupaca novih automobila u BiH, čini se da je iz mjeseca u mjesec sve manje ustezanja onih koji su na bilo koji način odlučili kupiti nov automobil. Isporuke u julu 2023. godine nisu rekordne u ovoj godini, ali je jasno da se radi o periodu kojeg ćemo pamtiti samo po dobrom.
Naime, u julu ove godine ukupno tržište novih vozila u BiH bogatije je za 1.087 primjeraka, a putničkih automobila je 978. Nije uobičajeno da se u BiH u julu isporuči ovoliko automobila, mada su bila dva izuzetka. Ako, dakle, izuzmemo ekstremne prodaje u 2007. (1.081) i 2008. (1.350), nakon kojih je došla jedna od najtežih ekonomskih kriza, prodaja novih automobila u BiH je u julu ove godine bolja nego u proteklih 25 godina, naravno ukoliko kalkulišemo isključivo s ovim mjesecom. Ostane li ovakav trend do kraja godine, posljedice krize izazvane virusom korona su sve manje, a kriza izazvana uskraćivanjem kineskih poluprovodnika ostatku svijeta je sve blaža.
Poz. | Brend | VII '23. | Udio |
1. | Škoda | 164 | 16,77% |
2. | Volkswagen | 140 | 14,31% |
3. | Toyota | 99 | 10,12% |
4. | Renault | 62 | 6,34% |
5. | Suzuki | 55 | 5,62% |
6. | Citroen | 54 | 5,52% |
6. | Hyundai | 54 | 5,52% |
8. | Mercedes | 47 | 4,81% |
9. | Kia | 45 | 4,60% |
10. | Dacia | 36 | 3,68% |
11. | Audi | 32 | 3,27% |
12. | Ford | 29 | 2,97% |
13. | Peugeot | 27 | 2,76% |
14. | Opel | 26 | 2,66% |
15. | Seat | 18 | 1,84% |
15. | Volvo | 18 | 1,84% |
17. | BMW | 17 | 1,74% |
18. | Nissan | 11 | 1,12% |
19. | Cupra | 9 | 0,92% |
20. | MG | 9 | 0,92% |
21. | Land Rover | 8 | 0,82% |
22. | Mazda | 7 | 0,72% |
23. | Porsche | 5 | 0,51% |
24. | Lada | 3 | 0,31% |
25. | DS | 1 | 0,10% |
25. | Fiat | 1 | 0,10% |
25. | Jeep | 1 | 0,10% |
Ukupno | 978 | 100% |
Poz. | Model | VII '23. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 54 | 5,52% |
2. | Suzuki Vitara | 37 | 3,78% |
2. | Toyota Yaris Cross | 37 | 3,78% |
4. | Škoda Fabia | 35 | 3,58% |
4. | Volkswagen Golf | 35 | 3,58% |
6. | Citroen C3 | 34 | 3,48% |
7. | Hyundai Tucson | 25 | 2,56% |
8. | Kia Sportage | 21 | 2,15% |
8. | Volkswagen T-Roc | 21 | 2,15% |
10. | Ford Tourneo Custom | 20 | 2,04% |
10. | Škoda Scala | 20 | 2,04% |
10. | Škoda Kamiq | 20 | 2,04% |
13. | Renault Clio | 19 | 1,94% |
13. | Škoda Kodiaq | 19 | 1,94% |
13. | Volkswagen Polo | 19 | 1,94% |
16. | Kia Stonic | 17 | 1,74% |
17. | Volkswagen T-Cross | 16 | 1,64% |
18. | Dacia Duster | 15 | 1,53% |
18. | Toyota C-HR | 15 | 1,53% |
20. | Renault Austral | 14 | 1,43% |
21. | Toyota Corolla Sedan | 13 | 1,33% |
22. | Hyundai Bayon | 12 | 1,23% |
23. | Renault Captur | 11 | 1,12% |
23. | Suzuki S-Cross | 11 | 1,12% |
23. | Volkswagen Taigo | 11 | 1,12% |
26. | Ostali | 427 | 43,66% |
Ukupno | 978 | 100% |
To znači da se vrijeme isporuke automobila skratilo za nekoliko puta i to znači da je dostupan puno širi dijapazon paketa opreme. S druge strane, automobili su unazad pet godina poskupjeli za oko 25%, što očigledno kupcima novih automobila ne predstavlja nepremostiv problem. Ne treba ni podsjećati na to da se kupci u posljednje vrijeme sve češće opredjeljuju za benzinske automobile, što je prije desetak godina bilo nezamislivo.
U julu su, prema običaju, bila dominantna tri vodeća brenda – bez zamjena pozicija, ali s određenom varijacijom u odnosu na mjesec ranije – Škoda (187/164), Volkswagen (128/140) i Toyota (127/99). kako se čini u posljednje vrijeme, ova grupa postaje sve dominantnija i zauzima više od 40% ukupnog tržišta. Naredna grupa, koja uobičajeno čini oko jedne trećine tržiša, dosta je promjenljiva. I u julu su je prema običaju činili Renault (62), Hyundai (54), Dacia (36), Kia (45), pa počesto i Mercedes (47), ali je iznenađujući korak napravio Suzuki sa čak 55 primjeraka, što i nije tako čest slučaj, ali i Citroën s 54 prodata primjerka, čime su u ovom mjesecu izgurali Peugeota (27. pozicija 13) i Audija (32 – pozicija 11), iz grupe “top-10”.
Raspored unutar grupe najdominantnijih brendova definitivno je utjecao na već gotovo uobičajeni redoslijed u poretku modela i na već gotovo uobičajene udjele u tržištu. I u ovom mjesecu je Škoda Octavia (54) najpopularniji model, ali ne toliko dominantan kao u prethodnim mjesecima. Štaviše, prvi put se dešava da kupcima nije isporučena ni jedna varijanta Combi. Sličnu devijaciji bilježimo i kod Hyundaija Tucsona (25), višegodišnjeg vicešampiona bh. tržišta novih automobila. S druge strane, svojih “pet minuta slave” imali su Suzuki Vitara, koja se s 37 isporučenih primjeraka popela do druge pozicije, VW Golf (35) do pete, Citroën C3 s 34 primjerka do šeste pozicije, a Ford Tourneo Custom s 20 primjeraka do desete pozicije. Ovakav preokret bilježi se vrlo rijetko.
Poz. | Brend | I-VII '23. | Udio |
1. | Škoda | 1.359 | 21,40% |
2. | Volkswagen | 764 | 12,03% |
3. | Toyota | 597 | 9,40% |
4. | Hyundai | 397 | 6,25% |
5. | Renault | 355 | 5,59% |
6. | Dacia | 348 | 5,48% |
7. | Audi | 270 | 4,25% |
8. | Suzuki | 267 | 4,20% |
9. | Peugeot | 229 | 3,61% |
10. | Kia | 218 | 3,43% |
11. | Mercedes | 215 | 3,39% |
12. | Seat | 197 | 3,10% |
13. | Citroen | 179 | 2,82% |
14. | Ford | 171 | 2,69% |
15. | Opel | 166 | 2,61% |
16. | BMW | 136 | 2,14% |
17. | Volvo | 127 | 2,00% |
18. | MG | 78 | 1,23% |
19. | Porsche | 64 | 1,01% |
20. | Cupra | 45 | 0,71% |
21. | Fiat | 42 | 0,66% |
22. | Mazda | 31 | 0,49% |
23. | Land Rover | 24 | 0,38% |
23. | Nissan | 24 | 0,38% |
25. | Jeep | 20 | 0,31% |
26. | Lada | 11 | 0,17% |
27. | DS | 6 | 0,09% |
28. | Alfa Romeo | 5 | 0,08% |
29. | Jaguar | 3 | 0,05% |
30. | Mini | 2 | 0,03% |
Ukupno | 6.350 | 100% |
Poz. | Model | I-VII '23. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 589 | 9,28% |
2. | Hyundai Tucson | 246 | 3,87% |
3. | Škoda Fabia | 203 | 3,20% |
4. | Toyota Yaris Cross | 182 | 2,87% |
5. | Škoda Scala | 169 | 2,66% |
6. | Dacia Duster | 162 | 2,55% |
7. | Kia Sportage | 145 | 2,28% |
8. | Suzuki Vitara | 143 | 2,25% |
9. | Škoda Kamiq | 142 | 2,24% |
10. | Renault Clio | 137 | 2,16% |
11. | Toyota Corolla Sedan | 136 | 2,14% |
12. | Volkswagen T-Roc | 131 | 2,06% |
13. | Volkswagen Golf | 129 | 2,03% |
14. | Volkswagen Polo | 121 | 1,91% |
15. | Škoda Kodiaq | 106 | 1,67% |
16. | Audi A4 | 100 | 1,57% |
17. | Seat Arona | 91 | 1,43% |
18. | Citroen C3 | 85 | 1,34% |
19. | Dacia Logan | 84 | 1,32% |
20. | Seat Ibiza | 83 | 1,31% |
20. | Toyota Yaris | 83 | 1,31% |
22. | Dacia Sandero | 78 | 1,23% |
22. | Peugeot 2008 | 78 | 1,23% |
24. | Volkswagen Taigo | 70 | 1,10% |
25. | Volkswagen T-Cross | 68 | 1,07% |
26. | Ostali | 2.789 | 43,92% |
Ukupno | 6.350 | 100% |
Dubljom analizom smo otkrili da su u ovom mjesecu čak 41 odsto kupaca zapravo pojedinci, što je neuobičajeno mnogo kada je u u pitanju bh. tržište novih putničkih automobila koji su isporučeni posredstvom ovlaštene trgovačke mreže.
U prvih 7 mjeseci ove godine kupcima u BiH je isporučeno 6.350 novih putničkih automobila. To je najviše u proteklih 12 godina. Posljednji put je bilo bolje u 2011. godini, kada su za isti period kupcima isporučena 6.693 nova automobila. Podsjetimo i na to de je protekle godine za 7 mjeseci kupcima isporučeno 1.420 primjeraka manje.
U ovom periodu vodeća je Škoda s 1.359 isporučenih primjeraka ili s 21,4% udjela u tržištu, što predstavlja kud-i-kamo bolji rezultat nego u proteklih nekoliko godina. I među najprodavanijim modelima nalazimo jednu Škodu. Octavia je, naime, njihov strateški proizvod, barem kad je u pitanju tržište BiH, pa je ovaj model na prvoj poziciji s 589 isporučenih primjeraka, što predstavlja 9,28% ukupnog tržišta. Ovoj količini treba dodati i 23 primjerka verzije Combi. Drugi je Hyundai Tucson s 246 isporučenih primjeraka, što predstavlja 3,87% ukupnog bh. tržišta novih automobila.
|
U julu smo također zabilježili i veći broj isporučenih elektrificiranih vozila. Isporučeno ih je 235 što predstavlja gotovo četvrtinu od ukupnog udjela u tržištu, i što je dosadašnji rekord. Naravno da je najviše blagih hibrida (145), mada ni broj električnih automobila već nije zanemariv (11). Među modelima dominira Suzuki Vitara kao mild hybrid (37), a među električim automobilima najviše je bilo isporučenih MG4 (3).
Pratite nas i podijelite vijest: |
Da rast prodaje automobila nije samo slučajnost, potvrđuje i količina isporučenih uvezenih polovnih automobila. Juli 2023. godine ostaće u dobrom sjećanju trgovcima , ali također i kupcima, kojima je ovo jedini način da dođu do nekog automobila. Tako smo zabilježili da je u ovom mjesecu vozni park u BiH bogatiji za 5.564 ovakva automobila, što je među najvećim količinama koje su dosad uvezene u BiH u toku jednog mjeseca.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Na tržištu lakih dostavnih vozila ne vladaju identična pravila kao na tržištu putničkih automobila. Zbog toga su varijacije nešto izraženije. Tako je u julu isporučeno 108 lakih dostavnjaka, što je nešto više nego mjesec ranije (+22), i što je u skladu s količinama koje smo bilježili prtehodnih nekoliko godina u istom mjesecu.
Poz. | Brend | VII '23. | Udio |
1. | Renault | 22 | 20,18% |
2. | Fiat | 18 | 16,51% |
3. | Volkswagen | 17 | 15,60% |
4. | Ford | 13 | 11,93% |
5. | Peugeot | 9 | 8,26% |
6. | Citroen | 7 | 6,42% |
6. | Mercedes | 7 | 6,42% |
8. | Iveco | 6 | 5,50% |
9. | Opel | 5 | 4,59% |
10. | Toyota | 3 | 2,75% |
11. | Isuzu | 2 | 1,83% |
Ukupno | 109 | 100% |
Poz. | Model | VII '23. | Udio |
1. | Renault Master | 20 | 18,35% |
2. | Fiat Doblo Cargo | 14 | 12,84% |
3. | Ford Ranger | 8 | 7,34% |
4. | Mercedes Citan Van | 7 | 6,42% |
4. | Peugeot Boxer | 7 | 6,42% |
6. | Citroen Jumper | 6 | 5,50% |
6. | Iveco Daily | 6 | 5,50% |
8. | Ford Transit | 5 | 4,59% |
8. | Volkswagen Crafter Furgon | 5 | 4,59% |
10. | Volkswagen Caddy Furgon | 4 | 3,67% |
11. | Ostali | 27 | 24,77% |
Ukupno | 109 | 100% |
Juli ove godine je prošao u znaku Renaulta (22), što je prva dominacija ovog brenda u 2023. godini. Njihov najbolji ovogodišnji rezultat bio je u februaru, kad su isporučili 14 lakih dostavnih vozila. Zanimljivo je i to da je Volkswagen (17), aktuelni lider bh. tržišta, potisnut na treću poziciju, budući da je drugu za prsa izgubio od Fiata (18). Zajedno s Fordom (13) na četvrtoj poziciji, ova četiri brenda čine gro tržišta sa 64,22% udjela u ovom mjesecu.
Poredak na tabeli najprodavanijih modela uglavnom je u skladu s poretkom među najtraženijim brendovima. Tako je kupcima bio najzanimljiviji Renault Master (20), a slijedi ga Fiat Dobro Cargo (14). Sve veći uspjeh na našem tržištu bilježe i pick-upi, pa je ovaj put Ford s osam Rangera na trećoj poziciji
Poz. | Brend | I-VII '23. | Udio |
1. | Volkswagen | 139 | 18,51% |
2. | Fiat | 134 | 17,84% |
3. | Ford | 117 | 15,58% |
4. | Renault | 82 | 10,92% |
5. | Opel | 70 | 9,32% |
6. | Citroen | 62 | 8,26% |
7. | Mercedes | 51 | 6,79% |
8. | Peugeot | 43 | 5,73% |
9. | Toyota | 24 | 3,20% |
10. | Iveco | 20 | 2,66% |
11. | Isuzu | 9 | 1,20% |
Ukupno | 751 | 100% |
Poz. | Model | I-VII '23. | Udio |
1. | Renault Master | 75 | 9,99% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 74 | 9,85% |
3. | Fiat Doblo Cargo | 63 | 8,39% |
4. | Citroen Jumper | 56 | 7,46% |
4. | Ford Transit | 56 | 7,46% |
6. | Opel Movano | 46 | 6,13% |
7. | Fiat Ducato Furgone | 44 | 5,86% |
7. | Mercedes Sprinter | 44 | 5,86% |
9. | Volkswagen Crafter Furgon | 35 | 4,66% |
10. | Peugeot Boxer | 33 | 4,39% |
11. | Ostali | 225 | 29,96% |
Ukupno | 751 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Bez obzira na česte varijacije, na bh. tržištu lakih komercijalnih vozila u toku ove godine najdominantniji su Volkswageni (139), mada razliku konstantno topi Renault (134). Koliko je razlika minimalna, možda već narednog mjeseca budemo svjedočili smjeni na vrhu, mada nije isključen i drugačiji rezultat.
Na tabeli najtraženijih modela, već svjedočimo smjeni, gdje je trenutno vodeći Renault Master (75), ali samo za 1 primjerak više od Volkswagena Caddyja Furgona.
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 02, 2024 0
aug 20, 2024 0
jul 18, 2024 0
jun 24, 2024 0