Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
jul 22, 2016 Almir Grebović 2016, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Više nije slučajnost – prodaja novih automobila u BiH raste! Potražnja je odjednom porasla i to kod gotovo svih brendova. Istovremeno nastavljen je pad interesovanja za uvezenim polovnim automobilima.
U junu je prodat 721 nov putnički automobil što je izvanredan rezultat pogledamo li prodaju nekoliko godina unazad. Samo u odnosu na prethodni mjesec prodaja je povećana za 11,27%, odnosno prodata su 73 automobila više. Osvrnemo li se na prodaju u junu 2015. godine, razlika je još primijetnija. Tada je prodato samo 585 novih automobila. I konačno, uporedimo li prvih šest mjeseci ove (3.627) i protekle godine (3.139) pronaćićemo razliku od čak 488 automobila u korist ove godine, što je povećanje od 15,55%. No, ne treba se prerano radovati. 2013. godine imali smo gotovo identične prilike u prvoj polovini godine, da bi druga polovina protekla u znaku radikalnijeg pada. Ipak, kako sada stvari stoje, trend je pozitivan i ohrabrujući.
U junu možda nisu “rasli” svi, ali je porast prodaje dovoljno znakovit da budi optimizam.
⇑ Škoda je zabilježila najbolji prodajni rezultat u posljednjih godinu dana. Podjednako dobro prodavali su se gotovo svi modeli. U junu je iznenadio Rapid Sedan.
Pojedini brendovi odavno nisu imali ovako dobru prodaju. Ovogodišnje rekorde ubilježili su Škoda (126), Opel (102), Hyundai (45), Suzuki (27), Nissan (12)… No, najznačajniji iskorak napravio je Opel sa 102 primjerka. Brend koji definitivno raste i čija prodaja, bez obzira na stanje na tržištu, nema negativni kontinuitet. Ova količina za Opel nije nepoznata, ali je u ovom vremenu izuzetna. Opel je i u najboljim mjesecima do sada (2008. i 2011.) na tržište BiH uspijevao plasirati slične količine.
I Škoda se konačno povratila sa junskom količinom. Navedena količina je odlična, a takvu nisu imali unazad godinu dana. Iako se još nisu popeli na vodeću poziciju (u polugodišnjem periodu), ne treba im puno. Razlika u odnosu na vodećeg (VW) je minimalna – jedan primjerak. Volkswagen je sa druge strane, malo podbacio u odnosu na prethodni mjesec, pa je time i ugrozio vlastitu vodeću poziciju.
⇑ Odličnoj prodaji Hyundaija u junu je najviše deprinio i30. Pored peterovratnog hatchbacka prodato je i pet karavana, što je vrlo neobično.Opet treba istaći veliko interesovanje građana za Hyundaijem. U junu je Hyundai prodao čak 45 primjeraka, što je rezultat kojeg ne pamte čak 30 mjeseci. Ovaj put najtraženiji je bio i30 (21). Čak je prodato i 5 karavana, što i nije tako čest slučaj, a ujedno ovo su i prvi ovogodišnji primjerci.
U junu je kupcima u BiH bio najinteresantniji VW Golf. Prodato ih je čak 55. Sve opasnija je i Opel Astra (42), doduše prethodna generacija, ali nema sumnje u to da je kod Bosanaca i Hercegovaca i dalje veoma popularna. Škoda Octavia je sa 35 primjeraka u ovom mjesecu tek na trećoj poziciji.
R.br. | Marka | VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 126 | 17,48% |
2. | Volkswagen | 111 | 15,40% |
3. | Opel | 102 | 14,15% |
4. | Renault | 75 | 10,40% |
5. | Dacia | 47 | 6,52% |
6. | Hyundai | 45 | 6,24% |
7. | Toyota | 30 | 4,16% |
8. | Suzuki | 27 | 3,74% |
9. | Peugeot | 25 | 3,47% |
10. | Citroen | 23 | 3,19% |
11. | Ostali | 110 | 15,26% |
Ukupno | 721 | 100% |
R.br. | Model | VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf 7 | 55 | 7,63% |
2. | Opel Astra IV (J) | 42 | 5,83% |
3. | Škoda Octavia A7 | 35 | 4,85% |
4. | Škoda Rapid Sedan | 33 | 4,58% |
5. | Dacia Duster FL | 25 | 3,47% |
6. | Suzuki Vitara | 24 | 3,33% |
7. | Renault Megane Berlina IV | 23 | 3,19% |
8. | Volkswagen Passat B8 | 21 | 2,91% |
9. | Škoda Fabia III (A06) | 21 | 2,91% |
10. | Hyundai i30 II | 21 | 2,91% |
11. | Ostali | 421 | 58,39% |
Ukupno | 721 | 100% |
Nakon šest ovogodišnjh mjeseci stanje na tabeli nije mnogo izmijenjeno. Škoda i Volkswagen su praktično izjednačeni sa oko 17 odsto tržišnog učešća, međutim, konce im iz mjeseca u mjesec mrsi Opel koji je već dostigao 12,66% tržišnog učešća, što je razlika u odnosu na vodećeg (VW) svega 163 primjerka. Do kraja godine je još šest mjeseci pa u ovom slučaju nikakve prognoze ne bi bile mjerodavne.
⇑ Najbolje se prodavao i u junu i u prvih šest mjeseci ove godine. Golf kao referentna automobilska vrijednost u BiH ne posustaje bez obzira na generaciju i konkurenciju.Među najinteresantnijim modelima u prvoj polovini godine nalaze se VW Golf, Škoda Octavia i Opel Astra, ali vrijedi istaći porast interesovanja za Suzukijem Vitarom, Škodom Rapidom, Dacijom Dusterom, te za najnovijom Opel Astrom.
R.br. | Marka | I-VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 622 | 17,15% |
2. | Škoda | 621 | 17,12% |
3. | Opel | 459 | 12,66% |
4. | Renault | 243 | 6,70% |
5. | Hyundai | 215 | 5,93% |
6. | Dacia | 209 | 5,76% |
7. | Citroen | 176 | 4,85% |
8. | Toyota | 165 | 4,55% |
9. | Peugeot | 153 | 4,22% |
10. | Audi | 135 | 3,72% |
11. | Ostali | 629 | 17,34% |
Ukupno | 3.627 | 100% |
R.br. | Model | I-VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf 7 | 244 | 6,73% |
2. | Škoda Octavia A7 | 218 | 6,01% |
3. | Opel Astra IV (J) | 156 | 4,30% |
4. | Volkswagen Passat B8 | 151 | 4,16% |
5. | Renault Clio IV | 117 | 3,23% |
6. | Škoda Fabia III (A06) | 116 | 3,20% |
7. | Suzuki Vitara | 102 | 2,81% |
8. | Dacia Sandero II | 100 | 2,76% |
9. | Škoda Rapid Sedan | 99 | 2,73% |
10. | Opel Corsa E | 99 | 2,73% |
11. | Ostali | 2.225 | 61,35% |
Ukupno | 3.627 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
U cijelu ovu priču potpuno se uklapaju informacije sa tržišta uvezenih polovnih automobila. Blagi pad prodaje ove kategorije u BiH nastavljen je i u junu. U BiH je registrovano 4.696 starih uvezenih vozila u posljednjem mjesecu, u čemu se vidi blagi trend pada. Ukoliko ga uporedimo sa istim mjesecom protekle godine, stvari su kristalno jasne – 5.298!
⇑ Razlika između prodatih novih i polovnih uvezenih automobila se počela smanjivati. U junu je prodano 721 novo putničko vozilo, te 4.696 polovnih putničkih vozila.Pratite nas i podijelite vijest: |
Da je Volkswagen glavni igrač na našem tržištu u ovom segmentu, pokazuje prodaja lakih komercijalnih vozila u julu. Volkswagen ih je prodao 30 i time dao do znanja da nema namjeru napustiti čelnu poziciju. Uz trud Citroena, Fiata, Renaulta, pa i Opela, te uz trud drugih brendova koji su prodali nešto manje, čini se da će i prodaja novih lakih komercijalnih vozila u BiH do kraja godine značajnije rasti. Inače, u odnosu na prethodni mjesec, prodato je nešto manje ovih novih vozila u BiH, ali daleko iznad višegodišnjeg prosjeka. Zapravo, prodaja je u maju bila neobično dobra, pa iz te perspektive prodaja u junu nema toliki značaj. Uglavnom razloga za optimizam postoji.
R.br. | Marka | VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 30 | 31,58% |
2. | Fiat | 13 | 13,68% |
3. | Citroen | 12 | 12,63% |
4. | Renault | 12 | 12,63% |
5. | Opel | 9 | 9,47% |
6. | Ostali | 19 | 20,00% |
Ukupno | 95 | 100% |
R.br. | Marka | VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 16 | 16,84% |
2. | Citroen Jumper FG | 12 | 12,63% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 9 | 9,47% |
4. | Opel Vivaro Cargo II | 9 | 9,47% |
5. | Volkswagen Crafter Furgon | 7 | 7,37% |
6. | Ostali | 42 | 44,21% |
Ukupno | 95 | 100% |
R.br. | Marka | I-VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 134 | 26,64% |
2. | Citroen | 84 | 16,70% |
3. | Fiat | 67 | 13,32% |
4. | Renault | 51 | 10,14% |
5. | Opel | 40 | 7,95% |
6. | Ostali | 127 | 25,25% |
Ukupno | 503 | 100% |
R.br. | Marka | I-VI 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 71 | 14,12% |
2. | Citroen Jumper FG | 58 | 11,53% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 49 | 9,74% |
4. | Iveco Daily 35 | 33 | 6,56% |
5. | Opel Vivaro Cargo II | 31 | 6,16% |
6. | Ostali | 261 | 51,89% |
Ukupno | 503 | 100% |
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0
jan 24, 2024 0