Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
jul 19, 2024 Almir Grebović 2024, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Iako je u ovom mjesecu ukupna prodaja novih automobila svih kategorija u BiH (1.095) manja nego u prethodnom (1.232), ritam je i dalje dobar. Veće razlike nalazimo u segmentu tržišta koji je rezervisan za laka komercijalna vozila, nego u segmentu novih putničkih automobila, što je definitivno uslovljeno periodičnim flotnim prodajama kakve su najčešće upravo u segmentu lakih dostavnih.
Jasno je i da je ukupan broj novih putničkih automobila isporučen preko mreže ovlaštenih uvoznika i trgovaca u junu (978) manji nego mjesec ranije (1.048), što za ovaj period godine ništa nije neobično, niti se radi o količini koja je zabrinjavajuća. Ono što je definitivo gotovo identično i nekoliko mjeseci, to su međusobni odnosi, poredak na tabeli i čvrsta pozicija lidera.
Poz. | Brend | VI '24. | Udio |
1. | Škoda | 201 | 20,55% |
2. | Volkswagen | 125 | 12,78% |
3. | Renault | 92 | 9,41% |
4. | Toyota | 85 | 8,69% |
5. | Hyundai | 59 | 6,03% |
5. | Mercedes | 59 | 6,03% |
7. | Dacia | 46 | 4,70% |
8. | Suzuki | 40 | 4,09% |
9. | Citroen | 35 | 3,58% |
9. | Kia | 35 | 3,58% |
11. | Audi | 33 | 3,37% |
12. | Peugeot | 26 | 2,66% |
13. | Seat | 21 | 2,15% |
14. | Volvo | 18 | 1,84% |
15. | BMW | 17 | 1,74% |
16. | Opel | 10 | 1,02% |
17. | Cupra | 9 | 0,92% |
17. | Ford | 9 | 0,92% |
17. | MG | 9 | 0,92% |
17. | Porsche | 9 | 0,92% |
21. | Mazda | 8 | 0,82% |
22. | Chery | 7 | 0,72% |
22. | Jeep | 7 | 0,72% |
24. | Fiat | 6 | 0,61% |
25. | Land Rover | 4 | 0,41% |
26. | Nissan | 3 | 0,31% |
27. | DS | 2 | 0,20% |
27. | Tesla | 2 | 0,20% |
29. | Mini | 1 | 0,10% |
Ukupno | 978 | 100% |
Poz. | Model | VI '24. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 88 | 9,00% |
2. | Volkswagen Golf | 80 | 8,18% |
3. | Renault Clio | 46 | 4,70% |
4. | Škoda Fabia | 40 | 4,09% |
4. | Toyota Yaris Cross | 40 | 4,09% |
6. | Škoda Scala | 32 | 3,27% |
7. | Renault Captur | 30 | 3,07% |
8. | Hyundai Tucson | 29 | 2,97% |
9. | Citroen C3 | 23 | 2,35% |
9. | Suzuki Vitara | 23 | 2,35% |
11. | Dacia Duster | 22 | 2,25% |
12. | Kia Sportage | 18 | 1,84% |
12. | Peugeot 2008 | 18 | 1,84% |
12. | Škoda Kamiq | 18 | 1,84% |
15. | Dacia Logan | 15 | 1,53% |
16. | Volkswagen T-Roc | 14 | 1,43% |
17. | Škoda Kodiaq | 13 | 1,33% |
17. | Toyota Yaris | 13 | 1,33% |
19. | Seat Arona | 12 | 1,23% |
19. | Toyota Corolla Sedan | 12 | 1,23% |
21. | Hyundai Bayon | 11 | 1,12% |
21. | Mercedes GLC | 11 | 1,12% |
23. | Hyundai i20 | 10 | 1,02% |
23. | Suzuki S-Cross | 10 | 1,02% |
23. | Volkswagen Taigo | 10 | 1,02% |
26. | Mercedes A-klasa | 9 | 0,92% |
26. | Volvo XC60 | 9 | 0,92% |
28. | Ostali | 322 | 32,92% |
Ukupno | 978 | 100% |
Lider je i ovaj mjesec Škoda, što već nije neuobičajeno, ali već drugi mjesec zaredom bilježimo njihovu prodaju veću od 200 (201). Škoda je definitivno u zamahu, što konačno potvrđuju i prodajni rezultati cijele ove godine. No, zanimljivije je na drugoj poziciji, na kojoj je Volkswagen, budući da posljednjih pet mjeseci bilježimo njihov konstanatan rast isporuka. Tako su u junu kupcima isporučili 125 primjeraka, što je najbolje u ovoj godini. Iznad prosjeka su ovaj mjesec bili i Renault (92), i Mercedes (59), pa i Suzuki (40).
Opet se zanimljivo osvrnuti na činjenicu da prva četiri brenda zauzimaju više od 50% ukupnog tržišta u junu, a prvih 10 brendova 75%.
Već je uobičajeno da je Škoda Octavia najprodavaniji model u toku jednog mjeseca (88), mada je iznenađenje i u ovom poretku napravio Volkswagen i to s Golfom (80), što ga je pozicioniralo na drugo mjesto u junu. Poredak modela, zorno prati poredak brendova, pa je tako Clio sa 46 primjeraka na trećoj poziciji. U ovom mjesecu su u takozvanom poretku “Top-10”, tri Škode i dva Renaulta, što prikazuje nešto bolju sliku tržišta.
Elektrificirana putnička vozila u BiH u junu 2024. | ||||
MHEV | 172 | 17,59% | ||
FHEV | 51 | 5,21% | ||
PHEV | 8 | 0,82% | ||
EV | 8 | 0,82% | ||
Ukupno | 239 | 24,44% |
Ritam elektrifikacije je ostao približno isti, pa već unaprijed možemo kalkulisati sa četvrtinom od ukupno isporučenih automobila, mada i ovaj mjesec uveliko dominiraju mild hibridi sa 172 isporučena primjerka. Zanimljivo je i to što se posljednjih mjeseci malo popravio udio električnih automobila, a u junu se 8 kupaca opredijelilo za ekološki potpuno prihvatljive automobile, najviše je profitirao MG s tri isporučena primjerka.
Koliko god prilike bile pozitivne na tržištu novih automobila, BiH je ipak zemlja u kojoj se najviše trguje automobilima. U junu smo zabilježili čak 6.133 registrovana automobila koja su u BiH našla drugog vlasnika. To je količina na koju smo u ovoj godini već naviknuti i ne predstavlja veliko iznenađenje.
Poz. | Brend | I-VI '24. | Udio |
1. | Škoda | 1.126 | 21,03% |
2. | Volkswagen | 528 | 9,86% |
3. | Toyota | 477 | 8,91% |
4. | Hyundai | 397 | 7,42% |
5. | Renault | 349 | 6,52% |
6. | Dacia | 311 | 5,81% |
7. | Kia | 235 | 4,39% |
8. | Peugeot | 220 | 4,11% |
9. | Citroen | 219 | 4,09% |
10. | Mercedes | 184 | 3,44% |
11. | Suzuki | 177 | 3,31% |
12. | Audi | 169 | 3,16% |
13. | Opel | 163 | 3,04% |
14. | BMW | 128 | 2,39% |
15. | Seat | 121 | 2,26% |
16. | Volvo | 119 | 2,22% |
17. | Porsche | 61 | 1,14% |
18. | Ford | 54 | 1,01% |
19. | MG | 51 | 0,95% |
20. | Cupra | 47 | 0,88% |
21. | Fiat | 41 | 0,77% |
22. | Chery | 37 | 0,69% |
23. | Mazda | 34 | 0,64% |
24. | Nissan | 29 | 0,54% |
25. | Jeep | 24 | 0,45% |
26. | Land Rover | 20 | 0,37% |
27. | Tesla | 12 | 0,22% |
28. | DS | 10 | 0,19% |
29. | Alfa Romeo | 8 | 0,15% |
30. | Mini | 2 | 0,04% |
31. | BYD | 1 | 0,02% |
Ukupno | 5.354 | 100% |
Poz. | Model | I-VI '24. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 459 | 8,57% |
2. | Škoda Fabia | 259 | 4,84% |
3. | Toyota Yaris Cross | 208 | 3,88% |
4. | Hyundai Tucson | 204 | 3,81% |
5. | Škoda Scala | 192 | 3,59% |
6. | Volkswagen Golf | 187 | 3,49% |
7. | Dacia Duster | 185 | 3,46% |
8. | Renault Clio | 175 | 3,27% |
9. | Kia Sportage | 155 | 2,90% |
10. | Peugeot 2008 | 134 | 2,50% |
11. | Citroen C3 | 126 | 2,35% |
12. | Toyota Corolla Sedan | 114 | 2,13% |
13. | Hyundai Bayon | 113 | 2,11% |
14. | Suzuki Vitara | 94 | 1,76% |
15. | Škoda Kamiq | 88 | 1,64% |
16. | Dacia Sandero | 87 | 1,62% |
17. | Seat Arona | 84 | 1,57% |
18. | Renault Captur | 79 | 1,48% |
19. | Volkswagen Taigo | 69 | 1,29% |
20. | Volkswagen T-Roc | 64 | 1,20% |
21. | Citroen C4 | 56 | 1,05% |
22. | Kia Stonic | 52 | 0,97% |
23. | Škoda Kodiaq | 51 | 0,95% |
24. | Volvo XC60 | 50 | 0,93% |
25. | Audi A4 | 49 | 0,92% |
26. | Cupra Formentor | 46 | 0,86% |
27. | Opel Mokka | 45 | 0,84% |
28. | Mercedes GLC | 44 | 0,82% |
29. | Škoda Karoq | 43 | 0,80% |
30. | Volkswagen Arteon | 42 | 0,78% |
31. | Ostali | 1.800 | 33,62% |
Ukupno | 5.354 | 100% |
Prva polovina godina pokazala je da se tržište novih automobila polako oporavlja od višegodišnje dekadencije. Do sad smo evidentirali 5.354 nova automobila, što je gotovo identično s istim periodom protekle godine (5.372).
Škoda ostaje neprikosnoveni lider s 1.126 isporučenih primjeraka, što je 21% od ukupno isporučenih novih automobila u ovoj godini. Iako drugi, Volkswagen je daleko iza s 528 isporučenih primjeraka. Zanimljiv je skok Renaulta (349) sa šeste na petu poziciju, ali je još zanimljiviji skok Mercedesa (184), s 13. na 10. poziciju.
Opet se treba osvrnuti na nastup MG-a i Cheryja, dva ozbiljna kineska brenda, koja bez velikih ulaganja ipak postižu vidljive rezultate – MG je nakon pola godine s 51 isporučenim primjerakom na 19. poziciji, a Chery s 37 isporučenih primjeraka na 22. Od narednog mjeseca će im se pridružiti još nekoliko brendova istog porijekla.
Među modelima je bez ikakve sumnje Škoda Octavia istinski dominator sa 459 primjeraka, ali je značajno to što se među prvih pet modela nalaze čak tri Škode – Fabia (259) na drugoj poziciji i Scala (192) na petoj. Među njima je Toyota Yaris na trećoj i stameni Hyundai Tucson na četvrtoj poziciji.
Nešto veći pad u odnosu na prethodni mjesec zabilježili smo u tržišnom segmentu lakih komercijalnih vozila. U junu je kupcima isporučeno 117 vozila iz ove kategorije, a mjesec ranije 184, pa je razlika evidentna. Razlozi se kriju u manjoj prodaji kod Fiata (35/14), kod Opela (45/3), Renaulta (15/6) i kod Iveca (13/3), što je vrlo precizan odgovor na ovu varijaciju. S druge strane, Volkswagen (29/28), na prvoj poziciji i Ford (25/24) na drugoj, ostali su gotovo konstantni, mada stroga pravila vezana za period godine u ovom segmentu ne postoje. Jedini značajniji iskorak bilježimo kod Mercedesa (6/13).
Poz. | Brend | VI '24. | Udio |
1. | Volkswagen | 28 | 23,93% |
2. | Ford | 24 | 20,51% |
3. | Fiat | 14 | 11,97% |
4. | Mercedes | 13 | 11,11% |
5. | Citroen | 10 | 8,55% |
6. | Peugeot | 8 | 6,84% |
7. | Renault | 6 | 5,13% |
8. | Toyota | 5 | 4,27% |
9. | Gaz | 3 | 2,56% |
9. | Iveco | 3 | 2,56% |
9. | Opel | 3 | 2,56% |
Ukupno | 117 | 100% |
Poz. | Model | VI '24. | Udio |
1. | Ford Transit Custom Van | 18 | 15,38% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 11 | 9,40% |
2. | Citroen Jumper | 10 | 8,55% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 10 | 8,55% |
5. | Mercedes Sprinter | 9 | 7,69% |
6. | Volkswagen Amarok | 7 | 5,98% |
6. | Volkswagen Crafter Šasija | 5 | 4,27% |
8. | Peugeot Partner Furgon | 4 | 3,42% |
9. | Renault Master | 4 | 3,42% |
10 | Toyota Hilux | 4 | 3,42% |
11. | Ostali | 35 | 29,91% |
Ukupno | 117 | 100% |
Krunu najprodavanijeg modela u ovom mjesecu ponio je Ford Transit Custom Van s 18 isporučenih primjeraka, što može biti signal s tržišta o promjeni percepcije kupaca u ovom segmentu. I slijed je zanimljiv, budući da je razlika u količinama kod naredna 4 modela vrlo mala, ili čak nikakva.
U prvih 6 mjeseci ove godine, tržište BiH novih lakih komercijalnih vozila bogatije je za 808 primjeraka, što je puno više nego u istom periodu protekle godine (642). Uz određene varijacije, rast je evidentan kod svih brendova, ali je i dalje vodeći Volkswagen sa 193 isporučena primjerka, što čini jednu četvrtinu od ukupne količine. Teško da će se do kraja godine prilike promijeniti, jer je drugoplasirani Fiat u svoj “conto” upisao 119 primjeraka, što je (samo) 14,73% od ukupno isporučene količine u BiH.
Poz. | Brend | I-VI'24. | Udio |
1. | Volkswagen | 193 | 23,89% |
2. | Fiat | 119 | 14,73% |
3. | Ford | 113 | 13,99% |
4. | Opel | 102 | 12,62% |
5. | Citroen | 59 | 7,30% |
6. | Renault | 57 | 7,05% |
7. | Peugeot | 56 | 6,93% |
8. | Iveco | 31 | 3,84% |
9. | Mercedes | 30 | 3,71% |
10. | Toyota | 23 | 2,85% |
11. | Gaz | 15 | 1,86% |
12. | Isuzu | 10 | 1,24% |
Ukupno | 808 | 100% |
Poz. | Model | I-VI '24. | Udio |
1. | Ford Transit Custom Van | 87 | 10,77% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 75 | 9,28% |
3. | Volkswagen Caddy Furgon | 70 | 8,66% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 63 | 7,80% |
5. | Citroen Jumper | 50 | 6,19% |
6. | Opel Vivaro Cargo | 47 | 5,82% |
7. | Opel Movano Cargo | 45 | 5,57% |
8. | Renault Master | 42 | 5,20% |
9. | Peugeot Boxer | 36 | 4,46% |
10. | Iveco Daily | 31 | 3,84% |
11. | Ostali | 262 | 32,43% |
Ukupno | 808 | 100% |
Ford Transit Custom Van na prvoj poziciji u ovoj godini je možda potvrda činjenice da kupci već mijenjaju percepciju. Ovaj gradski dostavni automobil je u prvih 6 mjeseci prvu poziciju zaslužio na osnovu 87 isporučenih primjeraka, što je nešto manje od 11% ukupnog tržišta.
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 20, 2024 0
dec 15, 2024 0
dec 07, 2024 0