Osvježeno 20 Aprila, 2024 5:00 PM
jun 25, 2021 Almir Grebović 2021, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nema sumnje u to da pandemija virusa korona popušta, pa se životni i poslovni tokovi koliko-toliko vraćaju u uobičajeno stanje. Potvrdu toga daje nam i tržište automobila u Bosni i Hercegovini koje kontinuirano raste već pet mjeseci. Tako je u maju, u BiH, posredstvom ovlaštenih uvoznika i dilera prodato ukupno 727 novih putničkih i 108 novih lakih dostavnih vozila.
U aprilu je, podsjetimo, u BiH prodato 666 novih putničkih automobila. Iako se ne radi o prevelikim količinama, razlika je očigledna +61, odnosno +9,16%.
Najznačajnije su rasli Škoda (112/144), Toyota (53/60), Renault (37/68), Dacia (34/51), Suzuki (17/27), Volvo (19/25), Fiat (6/16) i Lada (1/11), pa je upravo zbog njih prodaja porasla. Nije puno, ali je važno da bilježimo konstantan rast prodaje novih automobila.
⇑ I Fabia nekad dođe na svoje. Nekoliko flotnih kupaca u maju, Fabiji je osiguralo titulu najprodavanijeg modela u BiH. |
Definitivno je pravo lice opet pokazala Škoda koja je i ovim povećanjem prodaje pokazala najveću vrijednost na našem tržištu, jer je prodaja iz maja jedna od najboljih u posljednjih godinu dana, no poredak se među prvih pet nije mijenjao. Zamjene pozicija bilježimo na nižim mjestima, gdje je za po jednu poziciju Kia potisnula i Mercedesa i Hyundaija, dok je Volvo naprimjer za po jednu poziciju potisnuo Opela i Seata.
Iako velikih iznenađenja nema u poretku brendova, iznenađenje nas je sačekalo u poretku modela, gdje je Škoda Fabia (53) u ovom mjesecu bila prodavanija od višegodišnjeg šampiona Octavije. Identičan rezultat zabilježili smo i u maju prethodne godine. Prodaja Fabije vjerovatno nikad neće nadmašiti nekadašnju prodaju dok je na tržištu bila prva generacija, mada je u današnje vrijeme i ovaj rezultat izvanredan. Ipak, ni Octavia sa 46 prodatih primjeraka nije daleko – na drugom mjestu. Bilježimo i dobar rezultat Kije Sportage (36), koja već drugi mjesec broji svoje zlatne, ali posljednje dane na tržištu novih automobila.
⇑ Prodaje putničkih vozila u petom mjesecu u proteklih 20 godinaIako je prodaja automobila u prvih pet mjeseci bolja nego u istom periodu protekle godine, prodaju u ovoj godini ne možemo na pravi način upoređivati ni sa jednom prethodnom. Sa 3.015 prodatih novih automobila, tržište je bolje nego u najkriznijim posljeratnim godinama. Podsjetimo da su, naprimjer, 2015. godine u istom periodu prodata samo 2.554 nova automobila, ili da je 2002. godine prodat 2.491 automobil. S druge strane, 2008. godine je za prvih pet mjeseci prodato čak 6.118 novih automobila, što je dvostruko više.
U prvih pet mjeseci na tržištu je dominantna Škoda koja je plasirala 575 novih putničkih automobila, a njen udio iz mjeseca u mjesec raste (19,07%). I u poretku modela, kupci su najviše tražili Škodu, pa je za isti perood bh. tržište bogatije za 191 Octaviju u osnovnoj karoserijskoj izvedbi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I tržište uvezenih polovnih automobila bilježi blagi rast pa smo u maju prebrojali 3.685 takvih automobila s prvom registracijom u BiH, što je nešto iznad ovogodišnjeg prosjeka.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Za razliku od tržišta novih putničkih automobila u BiH, tržište lakih komercijalnih vozila ne bilježi rast. Ovaj mjesec je prodato 108 takvih automobila, što je gotovo tačan ovogodišnji prosjek. No, činjenicaje da se ova tržišta po svojim prirodama znatno razlikuju, pa je nemoguće dati bilo kakve prognoze za ostatak godine.
U maju nije bilo izrazitih razlika između glavnih konkurenata, ali je Volkswagen na tržište plasirao 26 primjeraka, što mu je dalo titulu najtraženijeg brenda. No, ni Citroen sa 19, ni Renault sa 18 prodatih primjeraka, nisu suviše daleko od Volkswagena. Peugeot je sa 11 još jedini brend kolji koliko-toliko sa količinom figuriše u ukupnom rezultatu, ali je podbacio Fiat sa samo 6 prodatih primjeraka.
Laureat maja je Citroen Jumper Furgon (19), koji praktično i nosi cijelu majsku prodaju ovog brenda.
Nakon 5 mjeseci stanje na vrhu tabele je relativno izjednačeno, s tim da malo odskače Volkswagen s udjelom od 21,12% i sa 106 prodatih primjeraka, dok pratioci (Renault, Citroen i Fiat) s vremena na vrijeme zamijene pozicije, ali su im prodate količine vrlo približne.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Zanimljivije je u ukupnom poretku modela, jer se tu već malo izdvojio Renault Master (74), dok se za drugu poziciju ravnopravno bore Volkswagen Caddy i Citroen Jumper sa po 65 prodatih primjeraka.
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0