Osvježeno 19 Aprila, 2024 3:40 PM
apr 21, 2017 Almir Grebović 2017, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Više od 900 prodatih novih putničkih automobila u BiH u martu, definitivan je dokaz da se nešto radikalno mijenja. O ovakvim količinama samo u prethodnih pet-šest godina mogli samo sanjati, a tržište je u identičnom kontinuitetu išlo strmoglavo dole. U potpunom skladu s takvom dekadencijom poštovanja novih automobila, bjesomučno je raslo interesovanje za kupovinom uvezenih polovnih automobila koji su se u BiH već mogli kupiti na svakom koraku. Uvozom takvih automobila manje-više neselektivno počeli su se bavili mnogi i u tome opravdano vidjeli veliku i laku zaradu.
Posljednjih mjeseci svjedočimo upravo suprotnom – rapidno raste interesovanje za novim automobilima, a sa određenim varijacijama opada interesovanje za automobilima koji su glavninu svog radnog vijeka završili negdje na cestama Zapadne Evrope.
O svemu svjedoče prikupljeni podaci koji se odnose na prodaju novih automobila posredstvom ovlaštenih dilera u BiH. U martu je prodato čak 909 takvih automobila. To je za prilike koje vladaju BiH velika količina. Tržište novih automobila dakle raste i praktično je teško naći brend koji svoju prodaju nije značajnije uvećao. Posljednji put u BiH je u jednom mjesecu prodato ovoliko novih automobila još u martu 2012. godine (963).
U odnosu na mjesec ranije (februar – 656), prodaja je povećana za 38,57% (+253). To je radikalan iskorak. Govorimo li o martu 2016. godine (702) prodaja je otišla “gore” za 29,49% što je 207 primjeraka.
⇑ Opel Astra (J) u martu je najprodavaniji automobil u BiH, ali ne dominira u ukupnom Opelovom rezultatu.Prodajom u ovom mjesecu najzadovoljniji bi morali biti u Opelu (93), Daciji (73), Hyundaiju (61), Peugeotu (41), Audiju (53), Mercedesu (35) i Mazdi (9).
Ni drugi nisu prodali ništa manje od svojih uobičajenih količina, ali su spomenuti napravili odlične, pa čak i rekordne rezultate u svojoj historiji u BiH.
Za razliku od ranijih mjeseci pojedinačno se najvše trgovalo Opelom Astrom J (prethodna generacija). Za nju se odlučilo čak 36 kupaca. Škoda Octavia je u ovom mjesecu tek na drugoj poziciji sa 35 primjeraka.
⇑ Potražnja za Hyundaijem Tucsonom prevazilazi i najoptimističnije prognoze.Vrijedi spomenuti i prodaju Hyundaija Tucsona. Niko nije mogao ni pretpostaviti da će interesovanje za ovim automobilom biti baš ovoliko. U martu ih je prodato čak 25, što je definitivno rekordna prodaja otkad je ovaj auto na bh. tržištu. Među one koji su bili natprosječno traženi, izdvajamo Hyundai i30 (24), Toyotu Auris (26), Škodu Superb (15), Audi Q3 (12), Mercedes B-klasu (15), Peugeot 308 (11) i Seat Atecu (10).
⇑ Čini se da Mercedesu na bh. tržištu nikada nije išlo bolje – u martu su prodali čak 35 automobila.U BiH je u proteklom periodu prodat i jedan potpuno električni automobil. Ovo je prva zvanična prodaja jednog potpuno električnog automobila kupcu u BiH. Time možemo reći da je i naše tržište zvanično zakoračilo u eru električnih automobila. Nije baš jasno da li će ova država i na njega naplaćivati ekološku taksu ili insistirati na formalnosti mjerenja produkata sagorijevanja, ali će do neke izmjene propisa morati doći. Dotle će svi oni koji se odluče na radikalan iskorak u svom životu kupovinom električnog Mitsubishija i-MiEV ići na tehnički pregled i plaćati raznorazne ekološke takse.
⇑ Konačno električni automobil koji se u BiH može kupiti redovnom procedurom – Mitsubishi i-MiEV. Prodajom jednog primjerka, zvanično je počela era električnih automobila u BiH.I cijeli prvi kvartal protekao je u znaku povećanja prodaje. Obično su prva tri mjeseca u godini vrlo loša kada je u pitanju prodaja novih automobila, što samo može najaviti još bolje rezultate, barem ukoliko posmatramo prethodni period i pravila kakva na našem tržištu vladaju već godinama.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Štaviše, u ovom mjesecu imamo i stanoviti porast broja registrovanih uvezenih, polovnih automobila. Posljednjih nekoliko mjeseci bilježili smo manje-više konstantan pad. U martu ih je ipak registrovano nešto više – 3.328, što je za 907 primjeraka više nego mjesec ranije.
⇑ Iako je u martu, u odnosu ne nekoliko prethodnih mjeseci, prodaja uvezenih polovnh automobila porasla, u odnosu na cijelu proteklu godinu, interesovanje za uvezenim polovnim automobilima i dalje je u padu.R.br. | Marka | III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 119 | 13,09% |
2. | Volkswagen | 103 | 11,33% |
3. | Opel | 93 | 10,23% |
4. | Dacia | 73 | 8,03% |
5. | Hyundai | 61 | 6,71% |
6. | Toyota | 53 | 5,83% |
6. | Audi | 53 | 5,83% |
8. | Renault | 49 | 5,39% |
9. | Peugeot | 41 | 4,51% |
10. | Ford | 39 | 4,29% |
11. | Seat | 38 | 4,18% |
12. | Kia | 37 | 4,07% |
13. | Citroen | 35 | 3,85% |
13. | Mercedes | 35 | 3,85% |
15. | Suzuki | 17 | 1,87% |
16. | BMW | 12 | 1,32% |
17. | Nissan | 9 | 0,99% |
17. | Mazda | 9 | 0,99% |
17. | Fiat | 9 | 0,99% |
20. | Volvo | 8 | 0,88% |
21. | Lada | 6 | 0,66% |
22. | Porsche | 5 | 0,55% |
23. | Jaguar | 2 | 0,22% |
24. | Mitsubishi | 2 | 0,22% |
25. | Jeep | 1 | 0,11% |
Ukupno | 909 | 100% |
R.br. | Model | III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Opel Astra IV (J) | 36 | 3,96% |
2. | Škoda Octavia A7 | 35 | 3,85% |
3. | Volkswagen Polo 5 | 33 | 3,63% |
4. | Dacia Sandero II | 30 | 3,30% |
5. | Ford Focus III | 28 | 3,08% |
6. | Toyota Auris II | 26 | 2,86% |
7. | Škoda Rapid Sedan | 25 | 2,75% |
7. | Hyundai Tucson III | 25 | 2,75 |
9. | Škoda Fabia III (A06) | 24 | 2,64% |
9. | Hyundai i30 II | 24 | 2,64% |
11. | Dacia Duster FL | 23 | 2,53% |
11. | Kia Cee'd II | 23 | 2,53% |
13. | Volkswagen Passat B8 | 19 | 2,09% |
14. | Volkswagen Tiguan II | 18 | 1,98% |
15. | Opel Insignia | 17 | 1,87% |
16. | Volkswagen Golf 7 | 16 | 1,76% |
17. | Suzuki Vitara | 15 | 1,65% |
17. | Opel Astra K | 15 | 1,65% |
17. | Škoda Superb B8 | 15 | 1,65% |
17. | Mercedes B-klasa (W246) | 15 | 1,65% |
21. | Renault Clio 4 | 14 | 1,54% |
21. | Renault Megane Berlina IV | 14 | 1,54% |
21. | Kia Sportage III | 14 | 1,54% |
21. | Opel Vivaro Tour II | 14 | 1,54% |
25. | Audi Q3 | 12 | 1,32% |
26. | Ostali | 379 | 41,69% |
Ukupno | 909 | 100% |
R.br. | Marka | I-III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 336 | 15,79% |
2. | Volkswagen | 305 | 14,33% |
3. | Opel | 180 | 8,46% |
4. | Dacia | 146 | 6,86% |
5. | Toyota | 128 | 6,02% |
6. | Hyundai | 123 | 5,78% |
7. | Renault | 111 | 5,22% |
8. | Seat | 103 | 4,84% |
9. | Ford | 102 | 4,79% |
9. | Peugeot | 102 | 4,79% |
11. | Audi | 94 | 4,42% |
12. | Citroen | 78 | 3,67% |
13. | Kia | 65 | 3,05% |
14. | Mercedes | 64 | 3,01% |
15. | Suzuki | 50 | 2,35% |
16. | BMW | 27 | 1,27% |
17. | Nissan | 26 | 1,22% |
18. | Porsche | 18 | 0,85% |
19. | Volvo | 17 | 0,80% |
20. | Mazda | 15 | 0,70% |
21. | Fiat | 13 | 0,61% |
22. | Lada | 11 | 0,52% |
23. | Jeep | 7 | 0,33% |
24. | Jaguar | 4 | 0,19% |
25. | Mitsubishi | 2 | 0,09% |
26. | Alfa Romeo | 1 | 0,05% |
Ukupno | 2.128 | 100% |
R.br. | Model | I-III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 102 | 4,79% |
2. | Škoda Fabia III (A06) | 92 | 4,32% |
3. | Volkswagen Golf 7 | 79 | 3,71% |
4. | Volkswagen Passat B8 | 65 | 3,05% |
5. | Ford Focus III | 57 | 2,68% |
6. | Škoda Rapid Sedan | 49 | 2,30% |
6. | Hyundai Tucson III | 49 | 2,30% |
6. | Volkswagen Polo 5 | 49 | 2,30% |
9. | Dacia Sandero II | 47 | 2,21% |
9. | Dacia Duster FL | 47 | 2,21% |
9. | Opel Astra IV (J) | 47 | 2,21% |
12. | Suzuki Vitara | 46 | 2,16% |
12. | Volkswagen Tiguan II | 46 | 2,16% |
14. | Hyundai i30 II | 45 | 2,11% |
14. | Opel Astra K | 45 | 2,11% |
14. | Renault Clio 4 | 45 | 2,11% |
17. | Kia Cee'd II | 39 | 1,83% |
18. | Ford Fiesta VI FL | 38 | 1,79% |
18. | Seat Altea XL | 38 | 1,79% |
20. | Dacia Dokker | 35 | 1,64% |
21. | Toyota Auris II | 34 | 1,60% |
22. | Opel Insignia | 32 | 1,50% |
22. | Peugeot 301 | 32 | 1,50% |
22. | Renault Megane Berlina IV | 32 | 1,50% |
25. | Seat Ibiza IV | 28 | 1,32% |
26. | Ostali | 910 | 42,76% |
Ukupno | 2.128 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Koliko god u BiH raste interesovanje za novim putničkim vozilima, istim intenzitetom raste i za novim lakim komercijalnim vozilima. Tako je u martu tržište BiH bogatije za 138 lakih dostavnjaka, što je rezultat kakav ovo tržište ne pamti puna 72 mjeseca! Naime u martu 2011. godine prodato je 177 lakih dostavnih vozila. Kako god, bilježimo rast, a na to su najviše utjecali kupci Volkswagenovog Caddyja furgona. Konačno, prodato ih je 31 što je natprosječno puno. Posljednji sličan rezultat VW je napravio u januaru 2009. godine kada su kupcima isporučili 109 ovakvih Caddyja. Volkswagen je inače u martu isporučio 38 svojih automobila što je gotovo 28% udjela u martu.
R.br. | Marka | III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 38 | 27,54% |
2. | Renault | 28 | 20,29% |
3. | Citroen | 17 | 12,32% |
4. | Toyota | 12 | 8,70% |
5. | Fiat | 11 | 7,97% |
6. | Peugeot | 10 | 7,25% |
7. | Iveco | 8 | 5,80% |
8. | Opel | 4 | 2,90% |
8. | Mercedes | 4 | 2,90% |
10. | Mitsubishi | 2 | 1,45% |
11. | Ford | 1 | 0,72% |
11. | Dacia | 1 | 0,72% |
11. | Isuzu | 1 | 0,72% |
11. | Hyundai | 1 | 0,72% |
Ukupno | 138 | 100% |
R.br. | Model | III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 31 | 22,46% |
2. | Renault Clio IV Societe | 18 | 13,04% |
3. | Citroen Jumper FG | 11 | 7,97% |
4. | Toyota Hilux | 10 | 7,25% |
5. | Peugeot Boxer | 7 | 5,07% |
6. | Fiat Ducato Furgone | 6 | 4,35% |
6. | Renault Master | 6 | 4,35% |
8. | Citroen Berlingo B9 FG (VU) | 4 | 2,90% |
8. | Mercedes Sprinter | 4 | 2,90% |
8. | Renault Trafic | 4 | 2,90% |
11. | Iveco Daily 35 | 3 | 2,17% |
11. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 3 | 2,17% |
11. | Iveco Daily 70 | 3 | 2,17% |
11. | Peugeot Partner B9 Van | 3 | 2,17% |
11. | Opel Movano | 3 | 2,17% |
11. | Fiat Doblo Cargo | 3 | 2,17% |
17. | Ostali | 19 | 13,77% |
Ukupno | 138 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Natprosječno dobar rezultat napravio je i Renault sa 28 primjeraka, pa se u martu smjestio na drugu poziciju. U svakom slučaju, vrijedno je spomenuti i Toyotu koja se inače ne može pohvaliti velikim izborom u ovom segmentu, ali je u martu napravila “dobar posao” isporučivši 12 vozila.
R.br. | Marka | I-III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 74 | 24,50% |
2. | Renault | 47 | 15,56% |
3. | Citroen | 41 | 13,58% |
4. | Fiat | 31 | 10,26% |
5. | Peugeot | 28 | 9,27% |
6. | Iveco | 27 | 8,94% |
7. | Toyota | 14 | 4,64% |
8. | Opel | 10 | 3,31% |
9. | Mercedes | 8 | 2,65% |
10. | Ford | 5 | 1,66% |
10. | Mahindra | 5 | 1,66% |
12. | Dacia | 4 | 1,32% |
13. | Isuzu | 3 | 0,99% |
14. | Mitsubishi | 2 | 0,66% |
15. | Hyundai | 1 | 0,33% |
15. | Nissan | 1 | 0,33% |
15. | Gaz | 1 | 0,33% |
Ukupno | 138 | 100% |
R.br. | Marka | I-III 2017. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 51 | 16,89% |
2. | Citroen Jumper FG | 32 | 10,60% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 22 | 7,28% |
3. | Renault Clio IV Societe | 22 | 7,28% |
5. | Peugeot Boxer | 21 | 6,95% |
6. | Iveco Daily 35 | 17 | 5,63% |
7. | Renault Master | 14 | 4,64% |
7. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 14 | 4,64% |
9. | Toyota Hilux | 12 | 3,97% |
10. | Citroen Berlingo B9 FG (VU) | 7 | 2,32% |
10. | Mercedes Sprinter | 7 | 2,32% |
12. | Iveco Daily 70 | 6 | 1,99% |
12. | Peugeot Partner B9 Van | 6 | 1,99% |
12. | Renault Trafic | 6 | 1,99% |
15. | Fiat Fiorino Cargo | 5 | 1,66% |
15. | Mahindra Goa Pick Up | 5 | 1,66% |
15. | Opel Movano | 5 | 1,66% |
15. | Renault Kangoo Express | 5 | 1,66% |
19. | Ostali | 45 | 14,90% |
Ukupno | 302 | 100% |
Upozorenje!
Zabranjeno kopiranje i prenošenje teksta ili bilo kojeg dijela teksta, svih navedenih podataka, te fotografija iz ovog članka na druge internet stranice.
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 19, 2024 0
mar 11, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 26, 2024 0