Osvježeno May 16th, 2022 4:05 PM
Apr 26, 2022 Almir Grebović 2022, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
I to se može desiti – tržište novih automobila, za razliku od evropskog tržišta, bilježi pozitivan trend. Već smo objavili da je evropsko tržište novih automobila u martu opet zabilježilo negativan trend. Naime, u odnosu na prodaju iz marta 2021. godine, tržište je palo za 19,6%, a u odnosu na februar ove godine palo je za 18,8%. Iako su postojale određene zakonitosti, rat u Ukrajini je definitivno negativno utjecao na velika tržišta, no mala su ostala pošteđena velikih devijacija, pogotovo što imamo pojavu “preusmjerenja” proizvedenih automobila namijenjena Ukrajini, na druga tržišta.Tako čak i minorne količine na malim tržištima mogu imati veliki utjecaj na trend.
Tako je, ubrajajući oba tržišna segmenta, u BiH u martu prodato ukupno 819 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Definitivno, puno više nego mjesec ranije i puno više nego u istom mjesecu protekle godine.
Slično je i u pojedinačnim segmentima gdje imamo čak 733 prodata nova putnička automobila, što je više za čak 143 automobila (+24,24%) nego u februaru ove godine i za 96 (+15,07%) nego u istom mjesecu 2021. godine. Dobro zvuči, jer sugeriše na oporavak tržišta, odnosno na bolje ekonomske uslove života, mada se ova činjenica kosi sa stvarnim stanjem. Isporučeni automobili u martu uglavnom su naručeni u protekloj godini, i to prije krize u Ukrajini, što je jedan od razloga ovako dobre prodaje, a drugi je spomenuto preusmjerenje dijela već proizvedenih automobila namijenjenih ukrajinskom tržištu. Stvarnu sliku tržišta imaćemo tek nakon dva mjeseca.
R.br. | Brend | III '22. | Učešće |
1. | Škoda | 100 | 13,64% |
2. | Renault | 71 | 9,69% |
3. | Volkswagen | 63 | 8,59% |
4. | Peugeot | 57 | 7,78% |
4. | Toyota | 57 | 7,78% |
6. | Hyundai | 56 | 7,64% |
7. | Opel | 42 | 5,73% |
8. | Mercedes | 40 | 5,46% |
9. | Kia | 36 | 4,91% |
10. | Dacia | 28 | 3,82% |
11. | Ford | 27 | 3,68% |
12. | Audi | 26 | 3,55% |
13. | Citroen | 24 | 3,27% |
14. | Suzuki | 19 | 2,59% |
15. | Lada | 17 | 2,32% |
15. | Volvo | 17 | 2,32% |
17. | BMW | 13 | 1,77% |
18. | Porsche | 11 | 1,50% |
19. | Seat | 10 | 1,36% |
20. | Fiat | 8 | 1,09% |
21. | Mazda | 3 | 0,41% |
22. | DS | 2 | 0,27% |
22. | Jeep | 2 | 0,27% |
22. | Land Rover | 2 | 0,27% |
25. | Jaguar | 1 | 0,14% |
25. | Nissan | 1 | 0,14% |
Ukupno | 733 | 100% |
R.br. | Model | III '22. | Učešće |
1. | Škoda Scala | 46 | 6,28% |
2. | Hyundai Tucson | 39 | 5,32% |
3. | Renault Clio | 34 | 4,64% |
4. | Peugeot 208 | 26 | 3,55% |
5. | Kia Sportage IV | 23 | 3,14% |
6. | Toyota Yaris Cross | 20 | 2,73% |
7. | Renault Megane Berlina | 19 | 2,59% |
8. | Dacia Logan | 15 | 2,05% |
8. | Toyota Yaris | 15 | 2,05% |
10. | Škoda Kodiaq | 14 | 1,91% |
10. | Volkswagen T-Roc | 14 | 1,91% |
12. | Citroen C3 | 13 | 1,77% |
13. | Peugeot 2008 | 12 | 1,64% |
13. | Peugeot 3008 | 12 | 1,64% |
13. | Volkswagen T-Cross | 12 | 1,64% |
13. | Opel Zafira Life | 12 | 1,64% |
17. | Mercedes GLC | 11 | 1,50% |
17. | Opel Crossland | 11 | 1,50% |
17. | Opel Grandland | 11 | 1,50% |
17. | Suzuki Vitara | 11 | 1,50% |
21. | Dacia Duster | 10 | 1,36% |
21. | Renault Captur | 10 | 1,36% |
21. | Škoda Fabia Combi | 10 | 1,36% |
24. | Hyundai i30 | 9 | 1,23% |
24. | Škoda Octavia | 9 | 1,23% |
24. | Toyota RAV4 | 9 | 1,23% |
27. | Ostali | 306 | 41,75% |
Ukupno | 733 | 100% |
⇑ Sve su prilike da je mjesto najprodavanije Škode posljednjih mjeseci preuzela Scala. U martu ih je isporučeno čak 46.
Prilike su nešto jasnije ukoliko pogledamo rezultate našeg takozvanog “Top 10”. Od 10 ovogodišnjih najtrofejnijih brendova, samo su njih dva imali lošiji rezultat od vlastitog iz prethodnog mjeseca – Kia 36 (59) na devetoj i Dacia 28 (31) na desetoj poziciji. Ostali brendovi, čije isporučene količine i čine gro tržišta, imali su znatno bolje rezultate. Tako je Škoda prvi brend koji je u ovoj godini dosegnuo bh. magičnu granicu od isporučenih 100 primjeraka. Renault je jedan od onih koji je priredio iznenađenje, pa je s razlogom na drugoj poziciji, a Volkswagen s već približno ustaljenom količinom (63) na trećoj. Vrlo približni su Peugeot (57), Toyota (57) i Hyundai (56). Sa 40 isporučenih primjeraka Mercedes je pokazao da je trenutno najtraženiji premijum brend, pa se i ovaj mjesec nalazi među deset najuspješnijih brendova.
Od ostalih vrijedilo bi spomenuti i Forda (27) s najboljom prodajom u posljednjih 30 mjeseci, te Ladu i Volva sa po 17 isporučenih primjeraka.
⇑ Potražnja za Hyundaijem Tucsonom sve je veća – u martu je zabilježen natprosječan interes, pa je 39 isporučenih primjeraka jedan od najboljih rezultata ovog automobila na bh. tržištu.
Bh. kupci su u martu najviše posjećivali Škodine salone zbog Scale – taj je model sa 46 isporučenih primjeraka, naime, bio najtraženiji u martu. Fenomenalan nastup Hyundaijevog Tucsona (39), potvrdio je činjenicu da se trenutno radi o jednom od najboljih SUV-ova na našem tržištu. Kupci su beskompromisno prihvatili i ovu generaciju, bez obzira na to što se radi o nešto skupljem modelu i o modelu čija se ponuda sve više počinje zasnivati na benzincima. Kupci su natprosječno bili zainteresovani za Clio (34), a tri mjeseca najprodavaniji Kia Sportage prethodne generacije (23), već je pao na petu poziciju. Veliki interes vladao je i za Peugeotom 208 (26), a natprosječan za Renaultom Meganeom Berlinom (19) i za Dacijom Logan (15). I ovdje treba spomenuti izvrsnog Mercedesa i 11 isporučenih modela GLC.
I u martu imamo priličnu količinu hibrida, što već ukazuje na svojevrsnu “hibridizaciju” tržišta – prodata su 64 hibridna automobila, i nažalost ni jedan električni, što predstavlja 8,73% od ukupno prodatih novih putničkih automobila.
⇑ Mercedes je već nekoliko mjeseci najpopularniji premijum brend u BiH i na našem tržištu ne pamti bolja vremena. U martu je s 11 isporučenih primjeraka bio najtraženiji GLC.
Prva tri ovogodišnja mjeseca već daju prve naznake poretka, kakav bi mogao biti barem u nekoliko narednih mjeseci.
Mora se priznati da su “uspavani” početak najviše razdrmali Kia i Mercedes. Zbog toga je trenutna slika nešto drugačija – u ovom periodu nikad nije bilo uobičajeno da Kia (152) bude na trećoj poziciji, a Mercedes (93) na devetoj. Poredak će u narednom periodu biti sasvim sigurno nešto drugačiji, prvenstveno zbog sve agresivnije Toyote i sve agresivnige Hyundaija. Zanimljivo će biti pratiti i nastup Kije, kojoj je prethodni Sportage pomogao da se popne na tron, no šta će biti s novog Sportagea? Bude li primljen kao novi Hyundai Tucson, onda bi moglo biti borbe. Ovako je za sada Kia na trećoj poziciji, a za petama su joj Toyota u Hyundai.
⇑ Prodaje putničkih vozila u trećem mjesecu u proteklih 21 godinuU poretku modela od početka godine imamo pravi zemljotres. Nakon tri mjeseca vrh tabele drži Kia Sportage prethodne generacije. Nekoliko izvanrednih mjeseci Sportagea je “zabarikadiralo” na najviši tron, ali s druge strane imamo slab rezultat Škode Octavije, što je bila odlična predispozicija da Sportage ostane tako visoko. No, nekad najprodavaniju Octaviju iznenadno je zamijenila Scala, čija je oprodaja sve bolja, mada se zapravo kao kupci uglavnom pojavljuju pravna lica. S druge strane, na drugoj poziciji je sve popularniji Hyundai Tucson, koji kupce uglavnom nalazi među fizičkim licima.
R.br. | Brend | I-III '22. | Učešće |
1. | Škoda | 257 | 13,85% |
2. | Volkswagen | 185 | 9,97% |
3. | Kia | 152 | 8,19% |
4. | Toyota | 151 | 8,14% |
5. | Hyundai | 129 | 6,95% |
6. | Peugeot | 114 | 6,14% |
7. | Renault | 110 | 5,93% |
8. | Opel | 99 | 5,33% |
9. | Mercedes | 93 | 5,01% |
10. | Dacia | 92 | 4,96% |
11. | Citroen | 74 | 3,99% |
12. | Audi | 73 | 3,93% |
13. | Suzuki | 61 | 3,29% |
14. | Seat | 40 | 2,16% |
15. | Ford | 39 | 2,10% |
16. | Volvo | 35 | 1,89% |
17. | Lada | 32 | 1,72% |
18. | Porsche | 31 | 1,67% |
19. | BMW | 29 | 1,56% |
20. | Fiat | 20 | 1,08% |
21. | Jeep | 10 | 0,54% |
22. | Nissan | 9 | 0,48% |
22. | Mazda | 9 | 0,48% |
24. | Land Rover | 6 | 0,32% |
25. | Alfa Romeo | 2 | 0,11% |
25. | Jaguar | 2 | 0,11% |
25. | DS | 2 | 0,11% |
Ukupno | 1.856 | 100% |
R.br. | Model | I-III '22. | Učešće |
1. | Kia Sportage IV | 123 | 6,63% |
2. | Hyundai Tucson | 82 | 4,42% |
3. | Škoda Scala | 80 | 4,31% |
4. | Škoda Octavia | 75 | 4,04% |
5. | Volkswagen T-Roc | 55 | 2,96% |
6. | Peugeot 208 | 52 | 2,80% |
7. | Renault Clio | 51 | 2,75% |
8. | Dacia Duster | 45 | 2,42% |
9. | Toyota Yaris Cross | 44 | 2,37% |
10. | Citroen C3 | 38 | 2,05% |
10. | Toyota Yaris | 38 | 2,05% |
12. | Opel Crossland | 37 | 1,99% |
13. | Suzuki Vitara | 36 | 1,94% |
14. | Toyota RAV4 | 31 | 1,67% |
15. | Škoda Kodiaq | 28 | 1,51% |
15. | Renault Megane Berlina | 28 | 1,51% |
17. | Opel Mokka | 27 | 1,45% |
17. | Volkswagen T-Cross | 27 | 1,45% |
19. | Citroen C4 | 26 | 1,40% |
20. | Dacia Sandero | 25 | 1,35% |
20. | Seat Arona | 25 | 1,35% |
22. | Škoda Fabia Combi | 24 | 1,29% |
22. | Škoda Kamiq | 24 | 1,29% |
22. | Peugeot 3008 | 24 | 1,29% |
25. | Audi Q3 | 22 | 1,19% |
26. | Ostali | 789 | 42,51% |
Ukupno | 1.856 | 100% |
Nakon tri mjeseca visoko kotiraju VW T-Roc, Peugeot 208 i Renault Clio, koji također većinu kupaca nalazi među pravnim licima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I dok kupovina novih automobila sve više dobiva na zamahu, dotle kupovina uvezenih polovnih automobila stagnira. U martu ih je prodato (samo) 3.424, što se uklapa u prosječne ovogodišnje količine. Razlog stagnacije je jasan – gotovo u cijelom svijetu su ovi automobili poskupili, što se definitivno odrazilo i na broj prodatih primjeraka u ovom tržišnom segmentu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I dok na tržišu novih putničkih automobila imamo značajan rast, na tržištu lakih komercijalnih vozila imama već značajan pad! Ovdje bilježimo znatno veći godišnji od mjesečnog pada, budući da je u odnosu na isti mjesec protekle godine tržište kaliralo za 33,85%, a u odnosu na prethodni mjesec palo je za 13,13%. Ovaj segment tržišta ne treba shvatiti pretjerano ozbiljno, pa ni pad, ali ni rast ne predstavljaju prevelike pomake, jer se ionako radi o minimalnim količinama. Tako je u toku marta ove godine u BiH kupcima isporučeno samo 86 lakih dostavnih vozila, što je među najmanjim količinama u proteklih godinu dana.
R.br. | Brend | III '22. | Učešće |
1. | Volkswagen | 22 | 25,58% |
2. | Fiat | 14 | 16,28% |
3. | Ford | 11 | 12,79% |
4. | Opel | 9 | 10,47% |
5. | Citroen | 7 | 8,14% |
5. | Peugeot | 7 | 8,14% |
7. | Iveco | 5 | 5,81% |
8. | Gaz | 3 | 3,49% |
8. | Mercedes | 3 | 3,49% |
8. | Toyota | 3 | 3,49% |
11. | Isuzu | 2 | 2,33% |
Ukupno | 86 | 100% |
R.br. | Model | III '21. | Učešće |
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 14 | 16,28% |
2. | Fiat Doblo Cargo | 9 | 10,47% |
2. | Opel Combo Cargo | 9 | 10,47% |
4. | Peugeot Boxer | 7 | 8,14% |
5. | Citroen Jumper FG | 6 | 6,98% |
6. | Fiat Ducato Furgone | 5 | 5,81% |
6. | Iveco Daily | 5 | 5,81% |
6. | Ford Transit Custom | 5 | 5,81% |
6. | Ford Transit | 5 | 5,81% |
6. | Volkswagen Crafter Furgon | 5 | 5,81% |
11. | Ostali | 16 | 18,60% |
Ukupno | 86 | 100% |
Kupci su u martu najviše tražili Volkswagenove dostavnjake, pa je tržište popunjeno s 22 nova primjerka. Nešto ispod je Fiat sa 14 isporučenih primjeraka, što je njihov bolji rezultat, nego mjesec ranije (10). Također, nešto bolji nego mjesec ranije je i Ford s 11 prodatih primjeraka. Zatajili su Citroen (16/7), Toyota (11/3) i Renault koji je u ovom mjesecu ostao kratkih rukava, kao nikad do sad. Upravo zbog ovih nekoliko lošijih rezultata i imamo ovakav pad.
R.br. | Brend | I-III '22. | Učešće |
1. | Volkswagen | 60 | 22,90% |
2. | Fiat | 35 | 13,36% |
3. | Ford | 30 | 11,45% |
4. | Citroen | 27 | 10,31% |
5. | Peugeot | 23 | 8,78% |
6. | Toyota | 21 | 8,02% |
7. | Renault | 17 | 6,49% |
8. | Mercedes | 16 | 6,11% |
9. | Opel | 14 | 5,34% |
10. | Gaz | 10 | 3,82% |
11. | Iveco | 7 | 2,67% |
12. | Isuzu | 2 | 0,76% |
Ukupno | 262 | 100% |
R.br. | Model | I-III '21. | Učešće |
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 36 | 13,74% |
2. | Toyota Hilux | 21 | 8,02% |
3. | Citroen Jumper FG | 20 | 7,63% |
4. | Fiat Doblo Cargo | 19 | 7,25% |
5. | Volkswagen Crafter Furgon | 18 | 6,87% |
6. | Fiat Ducato Furgone | 16 | 6,11% |
7. | Peugeot Boxer | 15 | 5,73% |
8. | Ford Transit Custom | 14 | 5,34% |
8. | Opel Combo Cargo | 14 | 5,34% |
10. | Ford Transit | 12 | 4,58% |
11. | Ostali | 77 | 29,39% |
Ukupno | 262 | 100% |
Kupcima je najzanimljiviji bio Caddy Furgon, koji je sa 14 isporučenih primjeraka na vrhu tabele najprodavanijih modela.
Sudeći prema ukupno isporučenoj količini, prvi kvartal je gotovo identičan s prvim kvartalom protekle godine (262/265). Iako ovaj segment tržišta ima vlastita pravila, vrlo je moguće da će količina biti vrlo slična prošlogodišnjoj.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Do sad je najtraženiji bio Volkswagen Caddy Furgon (36), pa je već razlika u odnosu na drugoplasiranu Toyotu Hilux (21) poprilična, mada je vrlo neuobičajeno da se ovaj pick-up nalazi na ovako visokoj poziciji.
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 15, 2022 0
May 15, 2022 0
May 10, 2022 0
Apr 29, 2022 0
Apr 19, 2022 0
Apr 14, 2022 0