Osvježeno 22 Maja, 2025 10:23 PM
apr 18, 2025 Almir Grebović 2025, Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Tržište automobila, Vijesti 0
Početak ove godine identičan je početku svake prethodne. Od prvog do trećeg mjeseca evidentan je uvjerljiv rast potražnje za novim automobilima, što smo zabilježili i ove godine i što je već postala svojevrsna zakonitost bh. tržišta. Tako je u martu u BiH, posredstvom mreže ovlaštenih uvoznika i dilera, kupcima isporučeno ukupno 1.076 novih putničkih i lakih dostavnih vozila, od čega je 947 putničkih.
S obzirom na tržišna kretanja, količina nije zanemariva, budući da se radi o količini koja je prešla 900 primjeraka, a to su vrijednosti s kojim se bh. tržište novih automobila u posljednjih petnaestak godina rijetko susreće. Podsjetimo – u januaru se radilo o 709, a u februaru o 730 primjeraka.
Poz. | Brend | III '25. | Udio |
1. | Škoda | 227 | 23,97% |
2. | Toyota | 85 | 8,98% |
3. | Volkswagen | 81 | 8,55% |
4. | Hyundai | 69 | 7,29% |
5. | Renault | 51 | 5,39% |
6. | Citroen | 49 | 5,17% |
7. | Peugeot | 47 | 4,96% |
8. | Audi | 43 | 4,54% |
9. | Ford | 26 | 2,75% |
10. | BMW | 25 | 2,64% |
11. | Volvo | 22 | 2,32% |
12. | Suzuki | 21 | 2,22% |
13. | Mazda | 20 | 2,11% |
14. | Jeep | 19 | 2,01% |
14. | Lada | 19 | 2,01% |
14. | Mercedes | 19 | 2,01% |
17. | Kia | 18 | 1,90% |
18. | Cupra | 15 | 1,58% |
18. | Fiat | 15 | 1,58% |
20. | Chery | 12 | 1,27% |
20. | Dacia | 12 | 1,27% |
22. | Porsche | 11 | 1,16% |
23. | Nissan | 8 | 0,84% |
23. | Opel | 8 | 0,84% |
23. | Seat | 8 | 0,84% |
26. | MG | 5 | 0,53% |
27. | Land Rover | 3 | 0,32% |
28. | Alfa Romeo | 2 | 0,21% |
28. | Geely | 2 | 0,21% |
28. | Tesla | 2 | 0,21% |
31. | DS | 1 | 0,11% |
31. | Forthing | 1 | 0,11% |
31. | Xpeng | 1 | 0,11% |
Ukupno | 947 | 100% |
Poz. | Model | III '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 113 | 11,93% |
2. | Hyundai Tucson | 52 | 5,49% |
3. | Škoda Fabia | 45 | 4,75% |
4. | Citroen C3 | 40 | 4,22% |
5. | Toyota Yaris Cross | 38 | 4,01% |
6. | Renault Clio | 25 | 2,64% |
7. | Škoda Kodiaq | 19 | 2,01% |
8. | Jeep Avenger | 18 | 1,90% |
8. | Škoda Scala | 18 | 1,90% |
8. | Volkswagen T-Cross | 18 | 1,90% |
8. | Volkswagen Tiguan | 18 | 1,90% |
12. | Ford Tourneo Custom | 17 | 1,80% |
12. | Toyota Corolla Sedan | 17 | 1,80% |
14. | Kia Sportage | 16 | 1,69% |
15. | Peugeot 408 | 14 | 1,48% |
15. | Renault Captur | 14 | 1,48% |
17. | Škoda Kamiq | 13 | 1,37% |
17. | Škoda Superb | 13 | 1,37% |
19. | Audi A5 | 12 | 1,27% |
19. | Mazda CX-60 | 12 | 1,27% |
19. | Volkswagen Golf | 12 | 1,27% |
19. | Volkswagen Taigo | 12 | 1,27% |
23. | Cupra Terramar | 11 | 1,16% |
24. | Audi Q8 | 10 | 1,06% |
24. | Fiat Panda | 10 | 1,06% |
24. | Lada 2121/4x4/Niva Legend (3V) | 10 | 1,06% |
24. | Peugeot 308 | 10 | 1,06% |
28. | Chery Tiggo 8 Pro | 9 | 0,95% |
28. | Peugeot 2008 | 9 | 0,95% |
28. | Volvo XC40 | 9 | 0,95% |
31. | Ostali | 313 | 33,05% |
Ukupno | 947 | 100% |
Sudeći prema prema pristiglim podacima jasno je da je za značajniji rast ukupne prodaje zaslužno nekoliko brendova, a naročito Škoda. Škoda je naime kupcima isporučila čak 227 novih automobila, što je svakako puno više nego u prva dva ovogodišnja mjeseca (128; 140). Slično je i s Volkswagenom koji je (konačno) stigao do 81 primjerka, što je najviše u proteklih šest mjeseci. Kod Hyundaija smo također zabilježili enorman rast, pa njihovih 69 isporučenih primjeraka ujedno predstavlja jedan od njihovih najboljih rezultata u historiji nastupa u BiH. Više smo prebrojali i kod Peugeota (47), ali konačno i kod Fiata (15) i kod Lade (19), međutim veliki rast prodaje Mazde (20) ukazuje na dobar posao kojeg obavlja njihov novi diler u BiH. Dakle, jasno je ko su ovomjesečni dobitnici i zbog kojih imamo razlog za optimizam oporavka tržišta.
Međutim, posebno iznenađuje to što su se u ovom mjesecu približno izjednačili pojedinačni kupci (fizička lica) i kompanije i državne institucije (pravna lica). Nikad do sad nismo imali odnos ove dvije kategorije od 45,5%/54,5% (u korist pravnih lica). Ovo je rekordan mjesec do sad, budući da je do sad najbolji odnos bio 40/60, također u korist pravnih lica. Ovo je zapravo najveće iznenađenje do sad.
Međutim, ako napravimo nešto dublju analizu, lako je spoznati da u ovom odnosu i dalje prednjači Suzuki 82/18 (u korist fizičkih lica). Slijede Toyota i Peugeot sa 75/25, pa onda Hyundai s odnosom 55/45, dok su na začelju Renault s odnosom 71/26 i Škoda s odnosom 75/25, ali u korist pravnih lica.
Najviše isporučenih pojedinačnih primjeraka imala je Škoda. Naime, kupci su u januaru dobili svojih 113 Octavija, ali je vlastiti rekord napravio Hyundai sa čak 52 Tucsona, čime je opet potvrdio činjenicu da se radi o jednom od najkompletnijih automobila na bh. tržištu. Zanimljivo je još i to što je Škoda u takozvanom poretku Top-10 imala čak četiri svoja modela, pa je tako Fabia završila na trećoj poziciji sa 45 primjeraka, Kodiaq na sedmoj sa 19 primjeraka i Scala na devetoj poziciji sa 18 primjeraka. Nakon svega je jasno odakle onako visok ukupan broj isporučenih Škodinih automobila.
Poz. | Brend | I-III '25. | Udio |
1. | Škoda | 495 | 20,75% |
2. | Toyota | 260 | 10,90% |
3. | Volkswagen | 224 | 9,39% |
4. | Hyundai | 148 | 6,20% |
5. | Renault | 119 | 4,99% |
6. | Suzuki | 103 | 4,32% |
7. | Peugeot | 98 | 4,11% |
8. | Citroen | 97 | 4,07% |
9. | Audi | 93 | 3,90% |
10. | Ford | 78 | 3,27% |
11. | BMW | 75 | 3,14% |
12. | Mercedes | 71 | 2,98% |
13. | Volvo | 67 | 2,81% |
14. | Dacia | 65 | 2,72% |
15. | Kia | 49 | 2,05% |
16. | Mazda | 43 | 1,80% |
17. | Chery | 35 | 1,47% |
18. | Lada | 34 | 1,42% |
19. | Cupra | 30 | 1,26% |
20. | Jeep | 28 | 1,17% |
21. | Porsche | 26 | 1,09% |
22. | MG | 20 | 0,84% |
22. | Seat | 20 | 0,84% |
24. | Fiat | 18 | 0,75% |
25. | Nissan | 17 | 0,71% |
26. | KGM | 16 | 0,67% |
27. | Geely | 15 | 0,63% |
27. | Opel | 15 | 0,63% |
29. | Land Rover | 9 | 0,38% |
30. | Alfa Romeo | 6 | 0,25% |
31. | DS | 4 | 0,17% |
32. | Tesla | 3 | 0,13% |
33. | Forthing | 2 | 0,08% |
34. | Jaguar | 1 | 0,04% |
34. | SWM | 1 | 0,04% |
34. | Xpeng | 1 | 0,04% |
Ukupno | 2.386 | 100% |
Poz. | Model | I-III '25. | Udio |
1. | Škoda Octavia | 230 | 9,64% |
2. | Hyundai Tucson | 115 | 4,82% |
3. | Toyota Corolla Sedan | 76 | 3,19% |
4. | Toyota Yaris Cross | 75 | 3,14% |
5. | Škoda Fabia | 73 | 3,06% |
6. | Citroen C3 | 72 | 3,02% |
7. | Ford Tourneo Custom | 60 | 2,51% |
8. | Volkswagen Golf | 57 | 2,39% |
9. | Renault Clio | 50 | 2,10% |
9. | Škoda Scala | 50 | 2,10% |
11. | Kia Sportage | 42 | 1,76% |
12. | Škoda Kamiq | 41 | 1,72% |
13. | Škoda Kodiaq | 40 | 1,68% |
14. | Volkswagen Tiguan | 38 | 1,59% |
15. | Suzuki Vitara | 37 | 1,55% |
16. | Peugeot 2008 | 35 | 1,47% |
16. | Renault Captur | 35 | 1,47% |
18. | Škoda Superb | 34 | 1,42% |
19. | Volkswagen Taigo | 29 | 1,22% |
19. | Volvo XC60 | 29 | 1,22% |
21. | Dacia Duster III | 28 | 1,17% |
21. | Suzuki S-Cross | 28 | 1,17% |
21. | Toyota Land Cruiser (J250) | 28 | 1,17% |
24. | Volkswagen T-Cross | 27 | 1,13% |
25. | Škoda Karoq | 22 | 0,92% |
26. | Audi A5 | 21 | 0,88% |
26. | Chery Tiggo 8 Pro | 21 | 0,88% |
26. | Lada 2121/4x4/Niva Legend (3V) | 21 | 0,88% |
26. | Volvo XC40 | 21 | 0,88% |
30. | Toyota C-HR | 19 | 0,80% |
31. | Cupra Terramar | 18 | 0,75% |
31. | Jeep Avenger | 18 | 0,75% |
31. | Suzuki Swift | 18 | 0,75% |
31. | Toyota RAV4 | 18 | 0,75% |
35. | Ostali | 154 | 36,04% |
Ukupno | 2.386 | 100% |
Prva tri mjeeca ove godine pokazuju vidljiv rast u odnosu na isti period protekle godine (2.227/2.386). To je povećanje od 7% i bilo bi dobro da ovakav trend ostane do kraja godine. Opet prednjači Škoda sa 495 primjeraka, pri čemu za sad “bježi” Toyoti (260) za 235 primjeraka. Najveći gubitnici u ovoj godni su Dacia (65) i Kia (49) koji su sa nekada vodećih pozicija skliznuli na sramno niske 14. i 15.
Elektrificirana putnička vozila u BiH (mart 2025) | ||||
MHEV | 195 | 20,59% | ||
FHEV | 70 | 7,39% | ||
PHEV | 5 | 0,53% | ||
EV | 4 | 0,42% | ||
Ukupno | 274 | 28,93% |
Elektrificirana putnička vozila u BiH (januar – mart 2025) | ||||
MHEV | 565 | 23,68% | ||
FHEV | 185 | 7,75% | ||
PHEV | 18 | 0,75% | ||
EV | 12 | 0,50% | ||
Ukupno | 780 | 32,69% |
I u martu imamo prično veliki broj isporučenih elektrificiranih automobila. Od ukupnog broja, čak su 274 takva, što je gotovo 29% od ukupnog broja isporučenih putničkih automobila u martu. Među 274 takva prednjači najjeftinija kategorija (MHEV) sa 195 primjeraka, dok su električni pali na krajnje niske grane – samo 4. Jedan od odgovora vrlo lošeg interesovanja za električnim automobilima leži u činjenici da Vlada FBiH još nije produžila odluku o odobravanju subvencija (10.000 KM) na kupovinu električnih automobila.
Tržište automobila i dalje je puno veće od . Iako ih je u martu (5.749) manje nego mjesec ranije (6.114), opet se radi o izuzetno velikoj količini.
Slično kao i na tržištu novih putničkih automobila, nekoliko “probuđenih” brendova preporodilo je prodaju u ovom mjesecu. Tako smo u martu imali ukupno 129 isporučenih lakih dostavnjaka, što je definitivno najviše u ovoj godini. Ova količina nije toliko neuobičajena, a tržište novih lakih dostavnih vozila zbog svoje specifičnosti svakako više varira nego tržište novih putničkih automobila.
Poz. | Brend | III '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 35 | 27,13% |
2. | Opel | 21 | 16,28% |
3. | Renault | 18 | 13,95% |
4. | Fiat | 16 | 12,40% |
5. | Toyota | 14 | 10,85% |
6. | Peugeot | 12 | 9,30% |
7. | Mercedes | 4 | 3,10% |
8. | Citroen | 3 | 2,33% |
9. | Ford | 2 | 1,55% |
9. | Iveco | 2 | 1,55% |
11. | Isuzu | 1 | 0,78% |
11. | Kia | 1 | 0,78% |
Ukupno | 129 | 100% |
Poz. | Model | III '25. | Udio |
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 17 | 13,18% |
2. | Fiat Ducato Furgone | 13 | 10,08% |
3. | Opel Movano Cargo | 12 | 9,30% |
4. | Peugeot Boxer | 11 | 8,53% |
5. | Renault Express Van | 9 | 6,98% |
6. | Volkswagen Crafter Furgon | 8 | 6,20% |
7. | Opel Combo Cargo | 6 | 4,65% |
8. | Toyota Hilux | 5 | 3,88% |
8. | Toyota Proace City | 5 | 3,88% |
10. | Mercedes Sprinter | 4 | 3,10% |
10. | Renault Master | 4 | 3,10% |
10. | Volkswagen Amarok | 4 | 3,10% |
13. | Ostali | 31 | 24,03% |
Ukupno | 129 | 100% |
I ovdje su u martu značajnije količine nekoliko brendova najviše utjecale na pozitivan iskorak. Volkswagen je, naprimjer, kupcima isporučio 35 primjeraka, što je jedna od njihovih najvećih isporučenih količina u proteklih godinu dana. Kupcima nije ostala dužna ni Toyota sa 14 primjeraka, pa ni Opel s 21, ni Peugeot s 12 primjeraka, a to su nešto veće količine koje ovi brendovi isporučuju u proteklih godinu dana.
Konačno se na prvu poziciju među najtraženijim modelima vratio Volkswagen Caddy Furgon. U martu je kupcima isporučeno 17 primjeraka, što je količina koju Volkswagen Privredna vozila ne pamti godinama, a slijed iza njega je manje-više uobičajen, što je jasno prikazano u tabeli.
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (mart 2025) | ||||
MHEV | 2 | 1,55% | ||
EV | 0 | 0,00% | ||
Ukupno | 2 | 1,55% |
Elektrificirana laka komercijalna vozila u BiH (januar – mart 2025) | ||||
MHEV | 4 | 1,18% | ||
EV | 5 | 1,47% | ||
Ukupno | 9 | 2,65% |
Budući da je protekla godina za trgovce novim lakim dostavnim vozilima krenula nešto bolje, nakon završenog prvog ovogodišnjeg kvartala imamo nešto slabiji ukupan rezultat (365/340). Razlika nije velika, a period je relativno kratak da bismo dali bilo kakvu ocjenu.
Poz. | Brend | I-III '25. | Udio |
1. | Volkswagen | 82 | 24,12% |
2. | Fiat | 54 | 15,88% |
3. | Renault | 41 | 12,06% |
4. | Citroen | 30 | 8,82% |
4. | Toyota | 30 | 8,82% |
6. | Opel | 25 | 7,35% |
7. | Peugeot | 22 | 6,47% |
8. | Iveco | 14 | 4,12% |
9. | Mercedes | 12 | 3,53% |
10. | Isuzu | 9 | 2,65% |
11. | KGM | 8 | 2,35% |
11. | Ford | 8 | 2,35% |
13. | Gaz | 3 | 0,88% |
14. | Farizon | 1 | 0,29% |
14. | Kia | 1 | 0,29% |
Ukupno | 340 | 100% |
Poz. | Model | I-III '25. | Udio |
1. | Fiat Ducato Furgone | 44 | 12,94% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 27 | 7,94% |
3. | Volkswagen Crafter Furgon | 22 | 6,47% |
4. | Citroen Jumper | 20 | 5,88% |
5. | Peugeot Boxer | 18 | 5,29% |
6. | Opel Movano Cargo | 15 | 4,41% |
6. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 15 | 4,41% |
8. | Iveco Daily | 14 | 4,12% |
8. | Renault Master | 14 | 4,12% |
10. | Renault Express Van | 12 | 3,53% |
10. | Volkswagen Amarok | 12 | 3,53% |
12. | Ostali | 127 | 37,35% |
Ukupno | 340 | 100% |
Do sad je najviše bilo Volkswagena, što nije neuobičajeno, pa smo zabilježili da do kraja marta s 85 isporučenih primjeraka “drži” četvrtinu ukupnog tržišta. Fiat (54) i Renault (41) su mu najbliži pratioci, pa je vrlo vjerovatno da će se ova dva brenda do kraja godine međusobno boriti za ove pozicije.
Koliko god mart za Volkswagen bio dobar, među modelima u ukupnim rezultatima ipak vodi Fiat s Ducatom Furgoneom. Ove godine su ih isporučili 44, mada su oba Volkswagena Caddyja – i kratki (27) i dugi (22), u ukupnom “scoreu” bolji od Ducata.
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0