Osvježeno 22 Septembra, 2023 1:10 PM
nov 25, 2015 Almir Grebović 2015, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prodaja novih automobila u BiH uglavnom ima isti trend – ili je u padu ili stagnira, a teško da u posljednje vrijeme možemo pronaći značajniji pozitivan pomak. I ako ga ima, uglavnom se tu radi o pojedinačnim i o sporadičnim slučajevima.
U oktobru je putem ovlaštenih mreža i ovlaštenih trgovaca u BiH prodato 509 novih putničkih automobila. To jeste više nego što je prodato u septembru, ali se opet radi o gotovo apsolutnom ovogodišnjem prosjeku. Dosadašnji mjesečni prosjek u ovoj godini iznosi samo 502 automobila, u 2014. godini bio je 544, u 2013. godini 555, a u 2012. godini bio je (čak) 735. I na ovom primjeru se slikovitio može vidjeti dekadencija bh. tržišta novih automobila.
⇑ Razlika između prodatih novih i polovnih uvezenih automobila je 12 puta. Ovo je najporazniji rezultat do sada.Gledajući isključivo brojeve, oktobarska prodaja je za dlaku bolja od septembarske, no dublja analiza pokazuje da se ipak radi o svojevrsnom pomaku, što ulijeva kakvu-takvu nadu da se tržište novih automobila u potpunosti neće raspasti. Na to upućuje i nekoliko relativno dobrih pojedinačnih prodajnih rezultata, nekoliko rekordnih ovogodišnjih prodaja i generalno blagi rast prodaje novih automobila u ovom mjesecu.
U septembru je na tržište najviše utjecala odlična prodaja Renaulta Clija. Gotovo 100 primjeraka putničkih varijanti prodato je jednom kupcu, ali je uz karoserijsku modifikaciju taj automobil registrovan kao laki dostavni. Ukoliko tržište posmatramo iz tog ugla, možemo zaključiti da je prodaja novih putničkih automobila u oktobru znatno bolja nego prodaja u septembru.
Također, nekoliko brendova je “znatno” uvećalo količine plasirane oktobru. Prije svega radi se o Škodi (95), Volkswagenu (71) i Toyoti (40).
Definitivno, oboreno je nekoliko ovogodišnjih rekorda – Škoda Octavia (45), VW Golf (28), Dacia Duster (25), Toyota Yaris (24), Suzuku Vitara (18), Hyundai Tucson (19)… Dakle, možda sve i nije toliko crno.
R.br. | Marka | X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 95 | 18,66% |
2. | Volkswagen | 71 | 13,95% |
3. | Toyota | 40 | 7,86% |
4. | Opel | 36 | 7,07% |
5. | Dacia | 35 | 6,88% |
6. | Hyundai | 34 | 6,68% |
7. | Audi | 24 | 4,72% |
8. | Citroen | 24 | 4,72% |
9. | Renault | 23 | 4,52% |
10. | Suzuki | 22 | 4,32% |
11. | Ostali | 105 | 20,63% |
Ukupno | 509 | 100% |
R.br. | Model | X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 45 | 8,84% |
2. | Volkswagen Golf 7 | 28 | 5,50% |
3. | Dacia Duster FL | 25 | 4,91% |
4. | Toyota Yaris III | 24 | 4,72% |
5. | Škoda Fabia III (A06) | 21 | 4,13% |
6. | Volkswagen Passat B8 | 19 | 3,73% |
7. | Hyundai Tucson III | 19 | 3,73% |
8. | Suzuki Vitara | 18 | 3,54% |
9. | Opel Astra IV | 14 | 2,75% |
10. | Opel Corsa E | 13 | 2,55% |
11. | Ostali | 283 | 55,60% |
Ukupno | 509 | 100% |
Pozicije na tabeli najprodavanijih uglavnom su ostale nepromijenjene. Škoda je i dalje u vodstvu sa više od 18% tržišnog učešća i sa 907 prodatih primjeraka. U istom periodu protekle godine rezultat je bio nešto bolji – 1.086 primjeraka i gotovo 20% tržišnog učešća. U strukturi, oktobar je Škodi prošao u znaku Octavije (45 – rekordna prodaja u ovoj godini), ali konačno i u znaku sve traženije Fabije (21). Definitivno, aktiviranje Škode na promociji čini se da utječe na ukupan rezultat.
Volkswagen, gotovo vječiti pratilac, ostvario je značajniji pomak nego Škoda – sa najlošijeg rezultata svih vremena, VW je ipak ubilježio relativno dobar rezultat (71), među kojima je i ovogodišnja rekordna prodaja Golfa (28).
R.br. | Marka | I-X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 907 | 18,06% |
2. | Volkswagen | 840 | 16,73% |
3. | Opel | 577 | 11,49% |
4. | Renault | 351 | 6,99% |
5. | Dacia | 336 | 6,69% |
6. | Hyundai | 299 | 5,95% |
7. | Toyota | 264 | 5,26% |
8. | Audi | 250 | 4,98% |
9. | Citroen | 238 | 4,74% |
10. | Kia | 156 | 3,11% |
11. | Ostali | 803 | 15,99% |
Ukupno | 5.021 | 100% |
R.br. | Model | I-X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 336 | 6,69% |
2. | Opel Astra IV | 236 | 4,70% |
3. | Volkswagen Passat B8 | 221 | 4,40% |
4. | Volkswagen Golf 7 | 208 | 4,14% |
5. | Volkswagen Polo 5 | 204 | 4,06% |
6. | Renault Clio 4 | 178 | 3,55% |
7. | Dacia Duster FL | 164 | 3,27% |
8. | Dacia Sandero II | 148 | 2,95% |
9. | Škoda Rapid Sedan | 132 | 2,63% |
10. | Škoda Fabia III (A06) | 121 | 2,41% |
11. | Ostali | 3.073 | 61,20% |
Ukupno | 5.021 | 100% |
Iako ga treba spomenuti, Hyundai više nije ovogodišnje iznenađenje. Brend sa laganim, ali vrlo stabilnim rastom, u ovom vremenu se pokazao kao pravo tržišno osvježenje. Sa relativnom skromnom ponudom, tržišno učešće je poraslo na gotovo 6%, a interesovanje za njihovim SUV-ovima ne jenjava. Nakon ix35, palicu je još dinamičnije preuzeo Tucson, pa sa 19 prodatih primjeraka u oktobru predstavlja ovogodišnji rekord, ukoliko naravno sagledamo prodaju i njegovog prethodnika.
Spomenimo još i Toyotu, koja je za mjesec dana udvostručila prodaju. Dobra flotna prodaja Yarisa, učinila je to da se Toyota popela na sedmu poziciju, prešavši Audi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Tržište uvezenih rabljenih vozila opet je deklasiralo tržište novih. Prema statistici, u BiH je samo u oktobru registrovano 6.102, što je najgori odnos do sada – na jednog registrovanog novog, registruje se 12 novouvezenih rabljenih automobila!
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prodaja 88 lakih privrednih vozila u oktobru najbolja je u toku cijele ove godine. U poređenju sa prodajom u prethodnom mjesecu (67), prodaja u oktobru povećala se za 31,34%, odnosno prodato je 21 vozilo više. Niko nije napravio radikalan iskorak, ali se pomak osjetio. Najtraženija vozila su bila sa znakom Volkswagena (21), ali su pojedinačno najprodavaniji Fiat Ducato Furgone (12) i Citroen Berlingo Furgon (12). Odmah iza je VW Caddy Furgon sa 11 prodatih primjeraka.
R.br. | Marka | X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 21 | 23,86% |
2. | Citroen | 18 | 20,45% |
3. | Fiat | 15 | 17,05% |
4. | Opel | 10 | 11,36% |
5. | Iveco | 8 | 9,09% |
6. | Ostali | 16 | 18,18% |
Ukupno | 88 | 100% |
R.br. | Marka | X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 12 | 13,64% |
2. | Citroen Berlingo B9 FG | 12 | 13,64% |
3. | Volkswagen Caddy Furgon | 11 | 12,50% |
4. | Iveco Daily 35 | 8 | 9,09% |
5. | Opel Vivaro II | 7 | 7,95% |
6. | Ostali | 38 | 43,18% |
Ukupno | 88 | 100% |
U prvih 10 mjeseci ove godine, predvodnik je ostao Volkswagen sa više od 26% tržišnog učešća i sa rezultatom kojeg će u ovom segmentu iko drugi teško dosegnuti. No, najprodavaniji model je Fiat Ducato Furgone (94) sa učešćem od 14,97%, slijedi Volkswagen Caddy Furgon (76) sa učešćem od 12,1%.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ukupan rezultat, konačno, nije ohrabrujući, jer u poređenju sa prodajom u istom periodu protekle godine /jan-okt/ (703), prodaja u spomenutom periodu ove godine (628) pala je za 10,67%, odnosno prodato je 75 vozila manje.
R.br. | Marka | I-X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 166 | 26,43% |
2. | Fiat | 118 | 18,79% |
3. | Citroen | 105 | 16,72% |
4. | Renault | 51 | 8,12% |
5. | Opel | 49 | 7,80% |
6. | Ostali | 139 | 22,13% |
Ukupno | 628 | 100% |
R.br. | Marka | I-X 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 94 | 14,97% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 76 | 12,10% |
3. | Citroen Jumper FG | 52 | 8,28% |
4. | Citroen Berlingo B9 FG | 42 | 6,69% |
5. | Volkswagen Crafter Furgon | 37 | 5,89% |
6. | Ostali | 327 | 52,07% |
Ukupno | 628 | 100% |
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 11, 2023 0
sep 05, 2023 0