Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
nov 05, 2015 Almir Grebović 2015, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prodaja novih automobila u BiH je u septembru imala određeni rast. Prodat je ukupno 501 putnički automobil, što je apsolutno precizan ovogodišnji prosjek. August je prošao sa samo 416, pa je u određenom smislu porast prodaje od 85 primjeraka vrlo značajan, budući da predstavlja povećanje od 20,43%. Ukoliko bismo pravili poređenje sa najboljim mjesecom u ovoj godini, recimo da je najbolja prodaja bila u junu kada je u BiH prodato 585 novih automobila.
Istovremeno, broj prvoregistrovanih automobila u BiH u septembru popeo se na 5.026, što opet svjedoči o velikoj razlici u potražnji između novih i uvezenih polovnih automobila. Polovnih je, dakle, uvezeno oko 4.500. Ključ svega je, naravno, u ekonomskim prilikama koje idu na ruku veoma malom broju ljudi u BiH. O tome i svjedoči struktura prodaje automobila, jer je najmanji pad prodaje zabilježen upravo u segmentu luksuznih i skupih automobila.
⇑ Razlika između prodatih novih i polovnih uvezenih automobila je 9 puta. Kupci se zbog znatno niže cijene danas uglavnom okreću kupovini onoga čega jedino mogu kupiti.Bez sumnje je u septembru najveći pomak i najveće iznenađenje napravio Renault. Prodato je ukupno 111 putničkih automobila pod ovom značkom, što se nije desilo još od aprila 2011. godine, kada je Renault prodao 119 putničkih automobila. Međutim, gotovo svi su prodati jednom kupcu, pa se, nažalost, ne radi o pojedinačnim kupovinama. U ovih 111 primjerka, nalazi se više od 90 Clija, koji su zapravo Renaulta pomjerili sa šeste na četvrtu poziciju. Ipak, ovi automobili su bili predmetom djelimične prepravke, pa će služiti kao laki dostavni automobili, što jasno govori o tome da se u septembarskoj količini registrovanih automobila baš i ne nalazi 501 “putnički”. Kako god, Renault je ovom prodajom najbolje prodavani brend u septembru.
⇑ Najprodavaniji model u septemru je Renault Clio. Gotovo svi su prodati kao putnički automobili, ali im je krajnja namjena da budu laki dostavni. Tako su i registrovani.
|
Nije toliko daleko ni Škoda – već tradicionalno prvoplasirani brend. Iako je u septembru prodato malo ispod prosjeka (82), Škoda je i dalje koliko-toliko stabilna na tržištu sa otprilike konstantnim učećem između 18 i 19%. Škoda je u septembru najviše prodala Octavija. Takav je zapravo trend cijele ove i protekle godine – znatno skuplja Octavia prodavanija je od kud-i-kamo jeftinije Fabije. Istina, u ponudu se umiješao i Rapid sa svoje dvije karoserijske izvedbe, ali je Octavia na našem tržištu i dalje najtraženiji automobil.
Udio Opela na tržištu počeo je jenjavati, pa je drugoplasirani Volkswagen, iako sa sve lošijom prodajom, ostao sa vrlo visokim i “uobičajenim” tržišnim udjelom. Volkswagen je u prethodnom mjesecu na tržište BiH uspio plasirati samo 53 automobila, što je najlošiji rezultat otkako nastupa u BiH.
Sa druge strane, pozitivno nastavlja iznenađivati Hyundai. U septembru se radi o natprosječno prodatoj količini, koja je čak i za Hyundai neuobičajena. 34 prodata primjerka su natprosječno dobar rezultat, a udio Hyundaija u bh. tržištu malim koracima kontinuirano raste. Iako nema potpunu ponudu, Hyundai se odlično nosi sa brendovima iz klase kojima pripada, a koji u BiH imaju kud-i-kamo veći imidž. U septembru su prodaju bazirali praktično na samo dva modela i opet su briljirali. Najprodavaniji je i30 (18), a u stopu ga prati Tucson, nasljednik vrlo popularnog ix35. Prodaja Tucsona praktično je tek počela i odmah je zabilježen odličan rezultat – 16!
R.br. | Marka | IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Renault | 111 | 22,16% |
2. | Škoda | 82 | 16,37% |
3. | Volkswagen | 53 | 10,58% |
4. | Opel | 37 | 7,39% |
5. | Hyundai | 34 | 6,79% |
6. | Dacia | 31 | 6,19% |
7. | Toyota | 20 | 3,99% |
8. | Audi | 19 | 3,79% |
9. | Citroen | 18 | 3,59% |
10. | Nissan | 15 | 2,99% |
11. | Ostali | 81 | 16,17% |
Ukupno | 501 | 100% |
R.br. | Model | IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Renault Clio 4 | 97 | 19,36% |
2. | Škoda Octavia A7 | 32 | 6,39% |
3. | Dacia Duster FL | 23 | 4,59% |
4. | Hyundai i30 II | 18 | 3,59% |
5. | Volkswagen Golf 7 | 17 | 3,39% |
6. | Volkswagen Passat B8 | 16 | 3,19% |
7. | Škoda Rapid Sedan | 16 | 3,19% |
8. | Hyundai Tucson III | 16 | 3,19% |
9. | Škoda Fabia III (A06) | 13 | 2,59% |
10. | Opel Astra IV | 11 | 2,20% |
11. | Ostali | 242 | 48,30% |
Ukupno | 501 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ukoliko izuzememo “anomaliju” sa Renaultom Clijom, čija je gotovo cijela količina prodata u verziji putničkog automobila, a registrovana u verziji lakog dostavnog, bh. tržište se opet ne može pohvaliti nikakvim rastom prodaje novih automobila. Za prvih 9 mjeseci prodato je samo 4.512 novih automobila, što je najmanje u posljednjih 15 godina. U istom periodu protekle godine prodat je 5.001 nov automobil.
R.br. | Marka | I-IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda | 812 | 18,00% |
2. | Volkswagen | 769 | 17,04% |
3. | Opel | 541 | 11,99% |
4. | Renault | 328 | 7,27% |
5. | Dacia | 301 | 6,67% |
6. | Hyundai | 265 | 5,87% |
7. | Audi | 226 | 5,01% |
8. | Toyota | 224 | 4,96% |
9. | Citroen | 214 | 4,74% |
10. | Kia | 144 | 3,19% |
11. | Ostali | 688 | 15,25% |
Ukupno | 4.512 | 100% |
R.br. | Model | I-IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Škoda Octavia A7 | 291 | 6,45% |
2. | Opel Astra IV | 222 | 4,92% |
3. | Volkswagen Passat B8 | 202 | 4,48% |
4. | Volkswagen Polo 5 | 193 | 4,28% |
5. | Volkswagen Golf 7 | 180 | 3,99% |
6. | Renault Clio 4 | 173 | 3,83% |
7. | Dacia Sandero II | 139 | 3,08% |
8. | Dacia Duster FL | 139 | 3,08% |
9. | Škoda Rapid Sedan | 120 | 2,66% |
10. | Škoda Fabia III (A06) | 100 | 2,22% |
11. | Ostali | 2.753 | 61,02% |
Ukupno | 4.512 | 100% |
⇑ Toyota Hilux – najprodavaniji model u septembru sa 11 prodatih primjeraka
|
I useptembru su najtraženiji laki komercijalci bili Volkswageni. Prodato ih je 17, pa je Volkswagen učvrstio lidersku poziciju na tržištu lakih komercijalnih vozila. Istini za volju, tržište lakih komercijalnih vozila u BiH je odavno spalo na vrlo niske grane, pa se čak i pojedinačne prodaje mogu smatrati svojevrsnim uspjesima. Potražnja u septembru je nešto porasla za razliku od potražnje u augustu, ali se ni ovih 67 “lakih privrednika” ne čini pretjerano važnom količinom.
Iako nije tipični laki komercijalni automobil, Toyota Hylux je u septembru najprodavanije vozilo iz ove kategorije. Prodato ih je čak 11 (i to državi, tako da od direktne privredne koristi nema ništa).
Za razliku od nje, Opel Vivaro, Fiat Ducato i Volkswagen Caddy u punom kapacitetu spadaju u ovu kategoriju, a njihova prodaja nosi gro tržišta lakih komercijalnih vozila.
R.br. | Marka | IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 17 | 25,37% |
2. | Opel | 11 | 16,42% |
3. | Toyota | 11 | 16,42% |
4. | Fiat | 10 | 14,93% |
5. | Citroen | 8 | 11,94% |
6. | Ostali | 10 | 14,93% |
Ukupno | 67 | 100% |
R.br. | Marka | IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Toyota Hilux | 11 | 16,42% |
2. | Opel Vivaro II | 10 | 14,93% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 9 | 13,43% |
4. | Volkswagen Caddy Furgon | 8 | 11,94% |
5. | Volkswagen Caddy Maxi Furgon | 6 | 8,96% |
6. | Ostali | 23 | 34,33% |
Ukupno | 67 | 100% |
R.br. | Marka | I-IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 145 | 26,85% |
2. | Fiat | 103 | 19,07% |
3. | Citroen | 87 | 16,11% |
4. | Renault | 44 | 8,15% |
5. | Peugeot | 44 | 8,15% |
6. | Ostali | 117 | 21,67% |
Ukupno | 540 | 100% |
R.br. | Marka | I-IX 2015. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 82 | 15,19% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 65 | 12,04% |
3. | Citroen Jumper FG | 49 | 9,07% |
4. | Volkswagen Crafter Furgon | 34 | 6,30% |
5. | Peugeot Boxer | 32 | 5,93% |
6. | Ostali | 278 | 51,48% |
Ukupno | 540 | 100% |
sep 23, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 11, 2023 0
sep 05, 2023 0