Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
apr 08, 2025 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Današnjim testnim vožnjama i konferencijom za medije, ozvaničen je dolazak dvije električne Škode na bh. tržište – redizajniranog Enyaqa i potpuno novog Elroqa.
Podsjetimo na to da je Škoda Enyaq druga serijska električna Škoda, koja je svjetsku premijeru imala septembra 2020. godine u Pragu, a da je serijska proizvodnja krenula dva mjeseca kasnije. Škoda Enyaq je u Bosnu i Hercegovinu stigla praktično odmah nakon svjetske premijere, nakon čega je medijska javnost premijerno imala priliku voziti ovaj automobil po bh. cestama.
Današnja premijera jednog potpuno novog i jednog obnovljenog električnog automobila, bila je prilika da Škoda na pravi način javnosti saopšti da ni u Bosni i Hercegovini nije napustila ideju elektromobilnosti kao pune osnove za potpuno ekološki način transporta, a o ozbiljnosti ovog projekta neka posvjedoči činjenica da su premijeru obilježili čak osam novih Elroqa i dva redizajnirana Enyaqa.
Pored već pozantog Enyaqa i njegovih unapređenja, novinare je ipak puno više zanimao Elroq, model koji je premijerno predstavljen početkom oktobra 2024. godine.
Kako i sami zvaničnici Škode u BiH kažu, radi se o električnom crossoveru koji će biti konkurentan u trenutno najpopularnijem evropskom automobilskom segmentu. Ovaj električni automobil nastao je na Volkswagenovoj platformi MEB, namjenski projektovanoj za električne automobile. Na njoj nastaje devet osnovnih modela, od kojih je osam u aktivnoj proizvodnji, što sa svim karoserijskim izvedbama čini čak 13 modela. Među njima su, naprimjer, Audi Q4 e-tron, Cupra Born, Cupra Tavascan, Ford Explorer EV, Škoda Enyaq, Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5 i slični.
Električni Elroq je zasnovan na konceptu Škoda Vision 7S (koji je prikazan i u Sarajevu), a koji je javnosti poznat već pune tri godine, i poslužio je kao tehnička i stilska eksperimentalna osnova. Iako s Enyaqom dijeli neke karoserijske, ali i električne elemente, od njega je kraći za 17 centimetara – dug je 448,8 cm, širok 188,4 cm, a visok 162,5 cm. Uz gotovo identično međuosovinsko rastojanje kao kod Enyaqa, Elroq (276,9 cm) unutra zaista ima puno prostora.
Elroq gabaritima zapravo predstavlja Karoq, ali s potpuno izmijenjenim pogonom i drugačijom arhitekturom. Upravo je ovo bila ideja vodilja konstruktora i analitičara, kako ustvari približiti nepoznati električni model lojalnim kupcima Škode. Svana je dakako, potpuno različit i ima stilska obilježja koja Škoda tek usvaja i koja su karakteristična za njihove električne modele.
Iznutra nije teško prepoznati Škodu i to pogotovo aktuelne modele, ali je jasno da i ovdje dijeli dosta elemenata s nešto većim Enyaqom. Ispred vozača je digitalni displej s instrumentima u dimenziji 5,3 inča, a u sredini konzole je veliki multimedijalni displej osjetljiv na dodir, čija je dužina dijagonale čak 13 inča i to u svim ponuđenim nivoima opremljenosti. Novost je i to što na sredini volana stoji natpis “Škoda”, što je detalj koji ima premijeru upravo na ovom automobilu.
Digitalni kokpit pruža jasan i intuitivan pregled svih ključnih podataka o vožnji, a Head-up ekran s funkcijama proširene stvarnosti i dodatno optimizovanom grafikom, dostupan je kao opcija. Prikazuje brzinu, saobraćajne znakove, tempomat i informacije o sistemu pomoći, ali i uputstva za navigaciju. Osim toga, proširena stvarnost projektuje dodatne informacije u vidno polje vozača. Ovo može uključivati dinamičke strelice za navigaciju, markere odredišta, logotipe dobrodošlice i pozdrava, i dinamičke pomoći u vožnji.
S obzirom na to da se radi o električnoj arhitekturi, jasno je da je prostora u kabini puno više nego kod konvencionalnih modela sličnih dimenzija, ali ne manjka ni poznatih Škodinih Simply Clever rješenja, među kojima su pametni pretinci koji nude 48 litara prostora za odlaganje, pokrovne mrežice, prostor za kabl za punjenje i slično. Škoda tvrdi da je Elroq sa 470 litara, rekorder u klasi prema veličini prtljažnika, pa i s 1.580 litara, ukoliko se preklope nasloni stražnjeg reda sjedišta.
Širok je spektar intuitivnih sistema za pomoć u vožnji i naprednih funkcija za pomoć u vožnji na koje bi se vozači vrlo brzo naviknuli.
Novi Škodin električni SUV već je dostupan s tri veličine baterija, s tri snage motor i s pogonom na stražnjoj i na obje osovine. Osnovni Elroq stiže s baterijom kapaciteta 50 kWh (neto), i s pogonom na stražnjoj osovini na kojoj se nalazi motor snage 170 KS. Škoda tvrdi da je autonomija ovog modela 375 km. Ovaj model za sada neće biti dostupan kupcima u BiH.
Primjerci s baterijom (neto) kapaciteta 60 kWh pogonjeni su jednim motorom snage 204 KS, također na stražnjoj osovini, a njihova autonomija je 403 km.
Vrh (konvencionane) ponude zauzimaju model u varijanta 85 i 85x. Obje imaju bateriju (neto) kapaciteta 77 kWh. Dok 85 ima samo jedan motor snage 286 KS na stražnjoj osovini, varijanta 85x ima dva motora ukupne snage 299 KS. Prema WLTP kalkulacijama, varijanta 85 u stanju je s punom baterijom preći 560 kilometara.
Elroq 50 i Elroq 60 mogu se puniti najvećim snagama 145 kW, odnosno 165 kW. Proces punjenja od 10 do 80% kapaciteta baterije traje 25 minuta. Snažnije varijante moguće je puniti maksimalnom snagom do 175 kW. Sve modele moguće je puniti preko AC punjača snagama od 11 kW.
Pored novog Elroqa, bh. premijeru imao je redizajnirani Enyaq.
Enyaq je inače predstavljen 2020. godine, a Škoda je do kraja 2024. godine kupcima isporučila više od 250.000 primjeraka ovog automobila. Redizajn je dovršen pred kraj protekle godine, a javnost ga je prvi put vidjela početkom ove godine. Škoda je najavila da ne odustaje ni od karoserijske varijante kupe.
Osnovne izmjene vidljive su na karoseriji, pa se čini da je u pitanju sasvim novi model. Radi se ipak samo o prihvatanju sasvim novih stilskih linija njihovih električnih modela, što je jasno pogledamo li sprijeda i Enyaqa i Elroqa.
Pored potpuno stilskih elemenata sprijeda na čelu prednjeg poklopca je umjesto Škodinog logotipa puni naziv “Škoda”.
Obnovljeni Enyaq sada dolazi s još bogatijom standardnom opremom. Tu su grijana prednja sjedišta, grijani volan i dodatna tehnička poboljšanja. Standardna oprema uključuju KESSY Advanced s funkcijama otvaranja i zaključavanja prilikom prilaska ili odlaska, trozonski klima-uređaj, Side Assist, Predictive Adaptive Cruise Control (pACC) i Traffic Jam Assist. Remote Park Assist i Remote Trained Parking nove su digitalne funkcije.
Kupci sada mogu izabrati jednu od šest standardnih stilskih kombinacija unutrašnjosti, a novi se kriju pod nazivima Design Selection Lodge i Eco Suite Design Selection. Opcioni paket Maxx nudi električno podesiva prednja sjedišta s memorijskim funkcijama, funkcijama masaže i električno podesivim lumbalnim dijelom.
U Enyaqu je sada nekoliko novih Simply Clever detalja, koji stižu u osnovnom paketu opreme. Među njima je i Enyaq debi QR kod u prtljažniku koji sadrži upustvo za upotrebu ovog automobila, strugač za led s mjeračem dubine gazećeg sloja gume integrisan u panel vrata prtljažnika, kišobran u odeljku na vratima vozača i džepovI za mobilne telefone na leđima prednjih sedišta.
Novi Enyaq nudi dvije veličine baterija i tri opcije pogona: Enyaq 60 (204 KS) i Enyaq 85 (286 KS) imaju po jedan električni motor i pogon na stražnje točkove, dok Enyaq 85x dolazi s dodatnim motorom na prednjim i pogonom na sve točkove, ali ima identičnu ukupnu snagu kao i model 85. Najveća autonomija Enyaqa je 590 kilometara, što također predstavlja novost u liniji ovog modela.
Ismir Omeragić, rukovodilac prodaje Škode u BiH kaže kako očekuje malo veće buđenje svijesti bh. vozača kada je u pitanju elektromobilnost. S toga, u potpuno novom Elroqu vidi veći potencijal – model je kompaktniji, moderniji i ima bogatiju opremu. Osvrćući se na cijene, Omeragić kaže da su za bh. kupce pripremili nekoliko verzija, a da će najprihvatljiviji biti model Elroq 60 čija će cijena počinjati od 72.517 KM.
Omeragić također kaže da je današnjom dinamičkom promocijom krenula prodaja i obnovljenog Enyaqa čija je osnovna cijena 80.043 KM.
Dodaje još i to da je ponosan na vlastitu mrežu 14 Škodinih trgovaca koji su u potpunosti opremljeni za prodaju i sve servisne intervencije na svim električnim modelima Škode.
Cijene svih automobila Škoda pogledajte klikom ovdje.
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 15, 2025 0
mar 26, 2025 0
mar 26, 2025 0