Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
jan 09, 2025 Almir Grebović Bh aktuelnosti, Vijesti 0
Volimo Volkswagene i tačka! Tako je barem potvrdila zvanična statistika svih registrovanih putničkih automobila u Bosni i Hercegovini. Njih je najviše i to puno više od prvog pratioca, koji nije baš pravi “nijemac”. Kupci daju najviše novaca za Volkswagene, ali ovaj brend nije najprodavaniji među novim putničkim automobilima. Volkswagen je najprodavaniji brend među uvezenim polovnim automobilima, a takvih je nerijetko i po desetak puta više nego novih.
Definitivno smo utvrdili da je Bosna i Hercegovina u 2024. godini bila tržište za 84.000 putničkih automobila. Tolika je finansijska moć tržišta. Radi se o do sad rekordnoj količini automobila. Naravno da nisu svi novi i da je većina automobila koji su prvi put registrovani u BiH, zapravo polovna i da je na kraju svog radnog vijeka. To je specifičnost tržišta automobila Bosne i Hercegovine – u 2024. ukupno je posredstvam mreže ovlaštenih uvoznika prodato nešto više od 10.000 novih putničkih automobila i više od 74.000 uvezenih polovnih automobila. U ranijim godinama bilo je nešto manje, ali se radi o relativno približnom omjeru novih i polovnih automobila.
Paralelno tome u Bosni i Hercegovini je na kraju 2024. godine bilo registrovano ukupno 1.091.977 putničkih automobila svih godišta, svih brendova i svih modela. Godinu ranije bilo ih je 1.045.777. Povećanje je evidentno i jasno je da bh. tržište iz godine u godinu guta sve više automobila.
Govorimo li o novim automobilima, oni definitivno ne čine pravu sliku bh. tržišta, jer je njihov broj znatno manji. Pravu sliku tržišta zapravo čine uvezeni polovni automobili, ali na ukupnu starost voznog parka definitivno utječe taj znatno manji broj novih automobila. Statistika govori da se u posljednjih dvadesetak godina u BiH godišnje proda između 6.000 i 12.000 novih putničkih automobila. Polovnih nekad i do 10 puta više.
Najzastupljeniji automobilski brendovi u BiH | ©ProAuto | ||
Poz. | Brendovi | Ukupno | Udio |
1. | Volkswagen | 367.663 | 33,67% |
2. | Škoda | 99.247 | 9,09% |
3. | Audi | 79.060 | 7,24% |
4. | Peugeot | 74.737 | 6,84% |
5. | Opel | 71.487 | 6,55% |
6. | Mercedes-Benz | 69.668 | 6,38% |
7. | Renault | 61.457 | 5,63% |
8. | Ford | 43.302 | 3,97% |
9. | Citroen | 35.910 | 3,29% |
10. | BMW | 30.217 | 2,77% |
11. | Fiat | 28.435 | 2,60% |
12. | Seat | 22.703 | 2,08% |
13. | Toyota | 18.077 | 1,66% |
14. | Hyundai | 12.577 | 1,15% |
15. | Dacia | 10.025 | 0,92% |
16. | Volvo | 9.410 | 0,86% |
17. | Nissan | 8.841 | 0,81% |
18. | Kia | 7.259 | 0,66% |
19. | Suzuki | 6.818 | 0,62% |
20. | Chevrolet | 4.319 | 0,40% |
21. | Mazda | 4.294 | 0,39% |
22. | Land Rover | 3.185 | 0,29% |
23. | Alfa Romeo | 3.094 | 0,28% |
24. | Lada | 2.942 | 0,27% |
25. | Mitsubishi | 2.910 | 0,27% |
26. | Jeep | 1.705 | 0,16% |
27. | Zastava | 1.521 | 0,14% |
28. | Porsche | 1.353 | 0,12% |
29. | Honda | 1.316 | 0,12% |
30. | Smart | 1.199 | 0,11% |
31. | Mini | 1.056 | 0,10% |
32. | Ostali | 6.190 | 0,57% |
Ukupno | 1.091.977 | 100,00% |
Tržište moderne historije Bosne i Hercegovine ulazi u tridesetu godinu i već je poprilično profilisano. S jedne strane, kao što smo rekli, sliku tržišta čine novi, a s druge strane sliku tržišta čine uvezeni polovni automobili. Među novim automobilima definitivno je najviše Škodinih, a podaci govore da ih je za 28 godina u BiH prodato nešto više od 50.000 hiljada. Međutim, Škodini automobili ne čine većinu ukupnog voznog parka BiH. Najviše je ipak Volkswagena, a sagledamo li opštu sliku tržišta, prebrojimo li sve automobile i definišemo li kojeg su porijekla, jasno je da Bosanci i Hercegovci bezrezervno najviše vjeruju automobilima proizvedenim u Njemačkoj.
To nam ilustruju i vrlo precizni podaci koje donosimo u prilogu.
Dakle, trenutno u Bosni i Hercegovini ima najviše Volkswagena. Tačnije registrovana su 367.663 Volkswagena. Ovaj brend je visoko na prvoj poziciji kada je u pitanju brojnost automobila pojedinih brendova. Iako je na drugoj poziciji, Škoda je daleko iza s 99.247 primjeraka.
Također, trenutno u BiH imamo puno više od pola miliona “pravih” nijemaca i nešto više od pola miliona svih drugih. Međutim, ako bismo prvoj polovini dodali naturalizovane nijemce poput Škode, Seata, Cupre, pa i čak Lamborghinija, broj nijemaca bi porastao na više od 640.000.
I to je dokaz tvrdnji da će se Bosanci i Hercegovci ipak najlakše oprostiti od novaca za njemački automobil.
I prije 50 godina je vrijedilo pravilo da su automobili njemačkog porijekla zapravo najbolji. Na Balkanu najbolji, zapravo, znači da je najtrajniji i da se najmanje kvari, pa recidiv današnjeg broja najčešćih automobila na cestama BiH definitivno možemo pronaći u historiji. S druge strane, s prostora Balkana veliki se broj ljudi nekad odlučivao otići na “privremeni rad” u Njemačku odakle su dovozili automobile zavidnog porijekla, izgleda, cijene i nedvosmisleno kvaliteta. Čak ni danas u BiH nije teško pronaći automobile iz vremena u kojem su “naši radnici s privremenom adresom u Njemačkoj” dovozili automobile tamošnjeg porijekla. Zbog svega Bosanci i Hercegovci i danas uglavnom “tipuju na sigurno”, ne želeći rizik. Da li je i danas tako? Teško je dati pravi sud, jer je globalizacija davno izmiješala karte, uvela downsizing i automobile učinila sasvim drugačijim. Konzumerističko društvo stvorilo je lošije automobile pa se danas puno više novaca “okreće” upravo zbog manje trajnosti novih automobila, bez obzira na porijeklo.
Da i danas vlada podjednaka pomama za Volkswagenom, potvrđuje i rast broja automobila ovog brenda. Tako smo 2022. godine na cestama BiH imali 340.488 Volkswagena, 2023. imali smo ih 352.242, a 2024. godine imamo ih 367.663.
Ni Audija nije malo – 79.060, a to su svakako skuplji automobili. Još skuplji su Mercedesi, a njih je 69.668.
Najzastupljeniji nenjemački brend je Peugeot sa 74.737 primjeraka, a njihovi automobili slove kao nešto jeftiniji, pa su s obzirom na ekonomsko stanje u BiH, zauzeli ovako visoku poziciju. Štaviše, za godinu dana su se prema zastupljenosti podigli za stepenicu više.
Najcjenjeniji japanski brend je Toyota sa 18.077 primjeraka na 13. poziciji, koja iz godine u godinu procentualno bilježi sve veći broj. Odmah iza Toyote je Hyundai, kao najcjenjeniji korejski brend sa 12.577 registrovanih primjeraka i jasno je da se ovi automobili u velikom broju uvoze kao polovni.
Pored automobila uobičajenih brendova, u BiH imamo i 15 Ferrarija, 10 Lamborghinija, pa i dva Rolls Roycea.
Najbrojniji “izvorni” kineski brend je MG s 209 registrovanih primjeraka.
Sudeći po svemu, naredne godine biće još više automobila u BiH, ali se struktura neće značajnije promijeniti. (ag)
feb 07, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 05, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 07, 2024 0
nov 05, 2024 0
okt 05, 2024 0