Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 13, 2024 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Još prema najavama proizvođača iz Mlade Boleslav, četvrta generacija najveće Škodine limuzine u prodaju je krenula u drugom kvartalu ove godine. Prioriteti su naravno bila najrazvijenija evropska tržišta, ali Superb nije zakasnio ni na sva druga na kojim je Škoda prisutna. Tako je danas, u Sarajevu, na trgu Aria Centra, predstavljena četvrta genercija najluksuznije Škodine limuzine današnjice. Time je i zvanično počela prodaja ovog automobila na tržištu Bosne i Hercegovine. Podsjetimo još i na to da je Škoda Superb četvrte generacije premijeru imao početkom novembra 2023. godine u Češkoj.
Škoda Superb je u BiH prisutna još od prve generacije koja se pojavila 2001. godine i predstavljala svojevrsnu prekretnicu i nagovještaj ulaska Škodinih automobila u nešto luksuzniji automobilski segment. Sve generacije su nastajale na provjerenim zajedničkim platformama koncerna Volkswagen, pa su samim tim dijelile motore i još neke komponente s brendovima koji tradicionalno pripadaju ovom automobilskom konglomeratu.
Valja podsjetiti i na to da je Superb zapravo nastao prije 88 godina. Stigao je u vrijeme sasvim drugačije segmentacije automobilskih klasa i predstavljao primjerak za industrijalce, državnike i oligarhe tog vremena. Superb je bio prva Škoda s motorom V8, bio je prva Škoda s pogonom na 4 točka i bio je prva Škoda s potpuno neovisnim ovjesom.
Predstavljajući novu generaciju za tržište BiH, Ismir Omeragić, brend menadžer Škode u BiH, izjavio je da je Škoda trenutno u svojevrskoj mini modelskoj ofanzivi i da je novi Superb veliki dio toga: “Potpuno novi Superb proizvodi se u fabrici Volkswagen grupe u slovačkoj prestonici Bratislavi. Ovaj potez dio je projekta Beta+, čiji je cilj iskorištavanje sinergije u proizvodnoj mreži i dalje jačanje efikasnosti unutar jezgra Brand Group. Četvrta generacija Superba će se nadovezati na uspjeh svojih prethodnika. Škoda je ponudila prvu modernu generaciju modela 2001. U trećoj generaciji, karoserijski se pojavio i karavan, koji je polučio izvesne rezultate. Od 2001. godine više od 1.600.000 primjeraka Superba isporučeno je kupcima”, dodao je Omeragić.
Iako ga proizvode u dvije karoserijske izvedbe, vodeći Škodin model u BiH će se, barem na početku, nuditi kao varijanta sedan. Tradicionalni oblici će ostati prisutni, ali sa značajnim aerodinamičkim unapređenjima što već nedvosmisleno asocira na nižu potrošnju, pa samim tim i znatno manju emisiju CO2, u bilo kojoj pogonskoj varijanti. Takve dorade su podrazumijevale promjene na vanjskim retrovizorima, na A-stubovima s deflektorima za kišu, na prednjem braniku sa zračnim zavjesama, pa i optimizaciju točkova. Kao rezultat toga, aerodinamika limuzine poboljšana je za 10 odsto u odnosu na prethodnika (koeficijent otpora je pao na 0,23), a aerodinamika karavana do 15 odsto (koeficijent otpora pao na 0,25).
Dimenzije | Škoda Superb [2024] | Škoda Superb Combi [2024] | ||
Dužina (mm) | 4.912 (+43) | 4.902 (+40) | ||
Širina (mm) | 1.849 (-15) | 1.849 (-15) | ||
Visina (mm) | 1.481 (+12) | 1.482 (+5) | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.841 | 2.841 | ||
Prostor na pred. sjediš. (mm) | 1.049 (+11) | 1.049 (+7) | ||
Prostor na straž. sjediš. (mm) | 986 (+6) | 1.008 (+8) | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 645 (+20) | 690 (+30) |
Na novim modelima je sasvim nova prednja rešetka, a najintrigantnija su zapravo opciona LED Matrix svjetla druge generacije, koja su standardna za varijantu L&K. Ona daju 40 odsto više svjetla od prve generacije. Stražnja svetla su znatno viša nego kod prethodnika i također su dostupna u dvije verzije. Opciona top-verzija, koja dolazi kao standard za L&K, ima dinamičke pokazivače pravca i animiranu funkciju Coming/Leaving Home standardnoj verziji uključenoj u nivoe opreme Essence i Selection.
Četvrta generacija Superba ima sasvim novi koncept unutrašnjosti. Ergonomisti su se vodili praktičnijim rješenjim, pa je u gotovo istoj zapremini putničke kabine, prostora malo više. Tako unutrašnjost najviše karakteriše samostojeći infotainment displej na konzoli, prvi put u Superbu, i novi centralni greben između vozača i suvozača. On pruža nešto više prostora za smještanje stvari, budući da je “ručica mjenjača” smještena na stub upravljača. Centralno spremište za stvari, ili popularni Jumbo Box, sad ima kapacitet od 5,5 litara. Njegov poklopac je ujedno i naslon za ruke, čime je djelimično olakšano korištenje centralnog ekrana osjetljivog na dodir, koji se na zahtjev isporučuje u dužini dijagonale od 10 ili od 13 inča. 10-inčni centralni multi touch ekran je dio standardnog infotainment sistema, a 13-inčni stiže uz doplatu, dok je opcioni head-up displej na Superbu dostupan po prvi put.
Uz već standarne snažnije izvore napajanja na USB izlazima, te sistem bežičnog punjenja, jedna od najvećih novosti na novom automobilu je i takozvani sistem Škoda Smart Dials. To su tri multifunkcionalna rotaciona tastera s displejima u sredini, koji pametno kombinuju haptičke i digitalne elemente. Nalaze se između infotainment displeja i centralnog grebena. Njima se može upravljati okretanjem i pritiskom, a svaki ima digitalni displej u boji prečnika 32 milimetra.
Četvrta generacija Superba nudi tri različite konfiguracije prednjih sjedišta, a najviši nivo donosi velike mogućnosti s električnim pomijeranjem, klimatizacijom i masažom s 10 pneumatskih jastuka u leđnom dijelu.
Rodonačelnik takozvanih Simply Clever funkcija svoju ponudu je proširio i na novom Superbu. Davno su krenuli sa samo tri detalja, a stigli na nevjerovatnih 28. Tu su, recimo, klip za parking kartu, strugač za led, velika kutija sa centralnim naslonom za ruku, ladica za odlaganje, 12-voltna utičnica i pretinac za sunčane naočale koji se može skinuti, držač za čaše koji se lako otvara, sklopive kuke za torbu u prtljažniku, uređaj za sprečavanje pogrešnog točenja goriva, perač kamere za vožnju unazad, USB priključak u retrovizoru, kanta za otpatke na panelu vrata, držač tableta na naslonu za glavu, stražnji naslon za ruke s integrisanim držačem za čaše/tablete, podesiv po dužini i još 15 drugih.
Kada je u pitanju sigurnost, četvrta generacija donosi bolje inteligentne sisteme pomoći, kao što su pomoć pri skretanju i pomoć pri upravljanju u nuždi. Ostali sistemi koji su već bili dostupni u prethodniku, kao što su Travel Assist, Side Assist i Front Assist, značajno su poboljšani. U slučaju nesreće, Crew Protect Assist i do deset zračnih jastuka putnicima će pružiti maksimalni nivo zaštite.
Važno je podsjetiti na to da Superb sedan ima zapreminu prtljažnika 645 litara, koja se preklapanjem naslona stražnjih sjedišta može povećati 1.795 litara. Analogno tome, varijanta Combi ima zapreminu prtljažnika 690/1.920 litara.
Osnovni motor za Superb je 1.5 TSI – benzinski motor od 110 kW (150 KS), također iz najnovije serije motora EA211 evo2, s blago-hibridnom tehnologijom. To je prvi pogonski sistem ove vrste na Superbu. Baterija koja radi pri naponu od 48 volti, puni se rekuperacijom, a sistem omogućava pokretanje automobila isključivo na pogom električnim motorom.
Superb četvrte generacije dostupan je s još dva benzinska motora i s dva dizelaša. Kao i 1.5 TSI, svi su upareni sa 7-brzinskim mjenjačem DSG. Dva motora 2.0 TSI isporučuju 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS). Dva dizelska motora 2.0 TDI dizelaša proizvode 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). Modeli Superba sa snažnijim benzinskim motorom standardno su opremljeni s pogonom na sve točkove.
Plug-in hibridni pogon nove generacije, zasnovan na motoru 1.5 TSI od 110 kW (150 KS), trenutno je dostupan isključivo za verzije Combi i isporučuje sistemsku snagu od 150 kW (204 KS). Krajem naredne godine, plug-in hibrid stizaće i u varijantama sedan. Snaga se prenosi na prednje točkove preko 6-brzinskog DSG-a. S bruto kapacitetom od 25,7 kWh, baterija je otprilike dvostruko veća nego na modelima prethodne generacije, što omogućava autonomiju samo na električnu struju od 100 kilometara (WLTP). Ovo je za 40 km više nego kod modela prethodne generacije. Uz maksimalnu brzinu punjenja od 11 kW na AC punjačima, baterija se može napuniti od nule do 100 posto za dva i po sata. Punjenje na javnim DC stanicama za brzo punjenje je još brže. Zahvaljujući maksimalnoj brzini punjenja od 50 kW, potrebno je samo 25 minuta da se baterija napuni od nule do 80 odsto. Energija se također obnavlja tokom kočenja.
Škoda Superb | Pogon | Snaga (kW/KS) | Mjenjač | ||
Benzinski motori | |||||
1.5 TSI mHEV | 4×2 | 110 / 150 | DSG 7 | ||
2.0 TSI | 4×2 | 150 / 204 | DSG 7 | ||
2.0 TSI | 4×4 | 195 / 265 | DSG 7 | ||
Dizelski motori | |||||
2.0 TDI | 4×2 | 110 / 150 | DSG 7 | ||
2.0 TDI | 4×4 | 142 / 193 | DSG 7 | ||
Plug-In Hybrid (samo Combi) | |||||
1.5 TSI PHEV | 4×2 | 150 / 204 | DSG 6 |
Uvoznik za BiH smatra da će Superb i u ovoj generaciji ostati popularan kao i do sad. Podsjetimo i na to da je Superb treće generacije u BiH našao put do 793 kupca, a ukupno, u svim generacijama od 2002. godine do čak 1.368 kupaca.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Osnovni modeli biće opremljeni paketom opreme Essence, a pokretaće ih 1,5-litarski TSI mHEV motor snage 150 KS, a takvi primjerci imaju cijenu od 68.697 KM.
Cijene svih dostupnih varijanti novog Superba pogledajte ovdje.
Cijene automobila Škoda pogledajte ovdje.
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 12, 2024 0
jul 26, 2024 0
maj 14, 2024 0
feb 29, 2024 0