Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
nov 06, 2023 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Danas je u Sarajevu, u organizaciji Privredne/Gospodarske komore FBiH, održan zajednički sastanak članova Udruženja za elektromobilnost i Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima. Uz ekspoze, doc. dr. Adnana Bosovića, predsjednika Udruženja za elektromobilnost, o dosadašnjim rezultatima, te različlitih tematskih izlaganja rukovodstva i članova, na kraju je izabrano rukovodstvo udruženja za naredni četverogodišnji mandat, te doneseni zajednički zaključci.
Prema izlaganju Bosovića, Udruženje za elektromobilnost FBiH broji oko 50 članova – kompanija, s tendencijom daljnjeg širenja. U svom radu je za 4 i po godine otkako postoji, pred sebe postavilo nekoliko ciljeva od kojih su neki u potpunosti ispunjeni. Udruženje rad zasniva na potrebama uvoznika automobila, distributera i proizvođača punjača za električne automobile, te konačno krajnjih korisnika. Udruženje svoje ciljeve ostvaruje preko Privredne komore FBiH koja je njen osnivač i koja ispred svih članova nastupa kao jedinstveno tijelo. Jedan od najvećih rezultata Udruženja je suspenzija i smanjenje carinskih stopa na uvoz električnih i elektrificiranih automobila, čime je napravljen ogroman korak u masovizaciji korištenja električnih automobila. Također, jedan od najvažnijih uspjeha Udruženja je i inicijativa prema Vladi FBiH koja je još 2022. godine donijela odluku prema kojoj se kupcima električnih i elektrificiranih automobila osigurava poticaj prilikom kupovine i to u iznosu od 5.000, 7.500 i 10.000 KM, u zavisnosti od izabranog pogona. Vlada FBiH je donesenu odluku produžila i u 2023. godini s dodatnim pogodnostima, a očekivanja su takva da bi ista Odluka trebala biti donesena i u 2024. godini.
No, Bosović navodi da najveći izazov predstavlja infrastruktura, odnosno gradnja i instaliranje punjača za električne automobile, što predstavlja izuzetno kompleksan sistem djelovanja. Za sad su napravljeni veliki koraci, ali neujednačenost propisa u svim kantonima donekle koči implementaciju realizacije infrastrukturnih projekata. Za sad je elektromobilnost u BiH zasnovana gotovo isključivo na male punjače snage do 11 kW, što je svakako nedovoljno za bilo kakvu ozbiljnost u razvoju elektromobilnosti. Projekti i planovi postoje, no podjednako su opterećeni i tehničkim i administrativnim preprekama. Ključ ozbiljnije elektromobilnosti je instalacija brzih punjača uz najfrekventnije saobraćajnice u BiH, što nosi velike tehničke i administrativne izazove. Planovi predviđaju instaliranje punjača na svakom javno parkiralištu koje je u vlasništvu kantona, rezervacija barem dva parkirna mjesta na koja bi se besplatno parkirali isključivo električni automobili i to u ograničenom vremenu od dva sata, te unaprijed planiranje dodatnih parkirnih mjesta sličnog karaktera i planiranje tehničkih mogućnosti za instaliranje dodatnih punjača. Naredni korak bi bila elektrifikacija taksi stajališta, te posebna finansijska podrška taksi vozačima ili kompanijama koje bi se opredijelili za nabavku električnih automobila. Uz mogućnosti bi se na pojedinim mjestima mogla osigurati saobraćajna traka po kojoj bi se kretala isključivo električna vozila javnog prevoza. Uz sve je navedeno još dosta konkretnih planova od kojih se većina odnosi na podršku razvoju infrastrukture kroz projekte i finansiranje Fonda za zaštitu okoliša FBiH.
U proteklom periodu je Predsjednik Bosović održao dosta sastanaka, seminara, edukacija i savjetovanja u BiH na kojima iznio čitav niz prijedloga s naučnom osnovom koji bi u svakom slučaju doprinijeli elektromobilnosti u BiH. U proteklom periodu nije izostao ni međunarodni angažman Anele Karahasan, sekretara Udruženja, te Armina Hodžića, direktora sektora energetike Privredne/Gospodarske komore FBiH, koji su na međunarodnim prezentacijama, te evropskim kongresima prenosili bh. iskustva, ali i donosili bogata međunarodna iskustva čija bi implementacija u BiH morala dići elektromobilnost na puno viši nivo.
Hodžić se osvrnuo i na set tek donesenih zakona koji prije svega regulišu proizvodnju, distruibuciju, prodaju i korištenje električne energije. Na zakonima se još treba raditi, ali konačno donose osnov prema kojem bi se kud-i-kamo lakše mogli realizovati započeti projekti i planirati novi.
Iz diskusije ostalih članova jasno je da postoji izuzetna volja za razvojem infrastrukture te za uređenjem tržišta električne energije koja bi se koristila za punjenje električnih vozila svih vrsta. Zajedničko mišljenje je da se već u ovom trenutku treba okrenuti savremenim rješenjima koja se oslanjaju na moderni softver, mobilne aplikacije te na takozvane pametne punjače čime bi se u potpunosti olakšao rad čitavog elektroenergetskog sistema, ali konačno i korištenje krajnjih korisnika.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na kraju današnje sjednice obavljeno je glasanje na kojem je određeno rukovodstvo Udruženja za elektromobilnost. Tako je za predsjednika u narednom četverogodišnjem mandatu reizabran dosadašnji predsjednik Adnan Bosović (JP Elektroprivreda BiH), također mandat će ponoviti i prvi potpredsjednik Almir Cero (BIHAMK), a za drugog potpredsjednika izabran je Dejan Šćepanović (HAGER).
dec 07, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
nov 20, 2024 0
nov 05, 2024 0
okt 28, 2024 0