Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
feb 11, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Proizvodnja malih automobila, takozvanog evropskog “A” segmenta, postaje sve zahtjevnija i sve manje profitabilna.
Naime, iako mala, ova vozila podliježu svim propisima vezanim za sigurnost i emisije polutanata, a ti propisi su iz dana u dan sve stroži. Istovremeno, i kupci traže sve više, kako kada je u pitanju snaga i brzina, tako kada je u pitanju i komfor.
U takvim okolnostima, proizvođači su suočeni sa padom profitabilnosti. Naime, tokom 2017. godine, prema analizama “LMC Automotive” u Evropi je prodato 1,14 miliona automobila iz “A” segmenta, a do 2021. očekuje se da će njihova prodaja pasti na manje od milion.
“Mogućnost zarade na malim automobilima je sve manja, zato se proizvođači automobila udružuju, kako bi smanjili troškove razvoja i proizvodnje”, objašnjava Justin Cox, direktor LMC Automotivea.
Jedan od takvih primjera je saradnja PSA i Toyote, a rezultat su Toyota Aygo, Peugeot 108 i Citroen C1. Iako su ova tri automobila uspješna na tržištu (sva tri su među prvih 10 najprodavanijih), najavljeno je da će PSA napustiti ovaj projekt tokom 2021. godine. Slične najave stižu i iz Opela, jer će u narednom periodu biti obustavljena proizvodnja modela Adam i Karl.
“Mogućnost stvaranja profita u ovom segmentu je sve manja, zbog novih tehničkih sistema koje u njih ugrađujemo. Također, imamo informacije da će i VW Group uskoro obustaviti razvoj automobila u segmentu”, objašnjava Maxime Picat, operativni direktor za Evropu u PSA.
Naravno, ta informacija nije neosnovana, jer je u stagnaciji prodaja modela VW Up!, Škoda Citigo i Seat Mii.
O tome je govorio i Herbert Diess, diektor VW Group, kada je novinarima objašnjavao zašto mali autmobili imaju visoku cijenu: “Nisam siguran koliko kupaca može sebi priuštiti ‘entry-level’ modele.” Naime, da bi mali automobili postigli ciljanu emisiju od 95 g/km CO2 do 2021. godine, u prosjeku će poskupiti za 3.500 eura.
Najprodavaniji model iz ovog segmenta na evropskom tržištu su Fiat 500 i Panda, koji također bilježe blagu stagnaciju. Iz Fiata su već najavili da će električno pokretani model 500 biti tržišno dostupan krajem 2021, ili početkom 2022. godine, a prije toga će tržištu biti ponuđena njegov blaga-hibridna verzija (MHEV), kao i karavanska izvedba Giardiniera.
U ovom segmentu, tokom protekle godine uspjeh su zabilježili i Kia Picanto i Renault Twingo, pa su u Renaultu ponudili i njegovu GT verziju.
“Najveća prednost ovih automobila je njihova, još uvijek niska cijena i uvijek će postojati interes za takvim automobilima, bez obzira na cijenu”, tvrdi Felipe Munoz, analitičar iz kompanije JATO.
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0