Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
sep 13, 2022 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Boje automobila često odražavaju karakter vlasnika. Konzervativni kupci češće biraju vozila u jednoj boji, dok otvoreniji vozači preferiraju svijetle boje. Sve u svemu, dok proizvođači automobila nude boje koje odgovaraju bilo kojoj ličnosti, većina vozača preferira klasične tonove.
Popularnost boja automobila može varirati u različitim zemljama – nijanse koje su popularne u SAD-u možda neće nužno biti popularne u Njemačkoj, Španiji ili u Meksiku. I generalno, trendovi boja automobila nisu konstantni – oni se mijenjaju tokom vremena kako nove boje dobijaju pažnju.
Ipak, boja automobila nije samo stvar stila. Naprimjer, očigledno je da će crveni automobili češće učetvovati u nesreći, što samo dokazuje važnost pažljivog izbora. Automobilski stručnjaci carVertical sproveli su istraživanje kako bi pronašli najpopularnije boje automobila i njihov utjecaj na sigurnost vožnje.
Automobili u više boja popularniji su u zemljama u kojima preovladava toplija klima u poređenju sa sjevernijim zemljama. Vožnja svijetlog automobila u Norveškoj, Kanadi ili u Švedskoj može nekom lokalcu i podići obrve, ali bi bila sasvim normalna u Kaliforniji ili u Italiji, gdje su svijetle boje postale pravilo.
Kao opšte pravilo, bijeli automobili su popularniji u toplijim krajevima, jer bijela boja reflektuje sunčevu svjetlost, čineći ove automobile ugodnijim za vožnju.
Kako ovo nedavno istraživanje otkriva, bijela je najpopularnija boja u Australiji (39,1% ukupnog voznog parka) i EU (26,8%). Australci također cijene srebrene (15,9%) i sive automobile (14%). Evropljani još više preferiraju siva (25,9%), a zatim crna vozila (24,5%).
Sličan procenat crnih vozila također se može naći u SAD-u (24,7%). Međutim, vole i bijele (20,9%) i srebrene automobile (17,3%).
“Čak 71% automobila koji su provjereni na našoj platformi bili su jednobojni – crni, bijeli, sivi ili srebreni. Ovo samo dokazuje da su ljudi prilično konzervativni kada je u pitanju kupovina vozila”, izjavio je Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji carVertical.
U posljednjih 20 godina došlo je do značajnih promjena u trendovima boja automobila. Oko 42% automobila proizvedenih 2002. godine i na spomenutoj platformi historije automobila bilo je sivo ili srebreno. U međuvremenu, iako je bijela jedna od najpopularnijih boja u ovom trenutku, realno nije bilo bijelih vozila 2002. godine.
No, neke stvari su se počele mijenjati. Od svih automobila proizvedenih 2020. koji su 26% su bili sivi, a 18% bijeli.
Udio crnih automobila između 2002. i 2020. ostao je manje-više sličan. Ponekad trendovi boja traju samo nekoliko godina. Naprimjer, broj smeđih automobila je porastao između 2012. i 2014. godine, ali je zatim počeo opadati u narednim godinama.
Prema istraživanju carVerticala, boja vozila ima utjecaj na vjerovatnoću da pretrpite nesreću. No, nije do boje, nego do temperamenta kupca koji izabira boju. Oko 60% crvenih automobila na platformi na neki način je učestvovalo u nesrećama, što čini najopasnijom bojom za vožnju.
Smeđa (59%) i crna (57%), također su boje automobila koje završavaju u nesrećama više od drugih, zatim žuta (55%), plava (54%), bijela (50%) i siva (50%). Iako razlike između polovnih automobila nisu značajne, istraživanje pokazuje da su vozila u određenim bojama manje podložna nezgodama.
“Nije iznenađenje da je veća vjerovatnoća da će crveni automobili biti učesnici nesreća. Sportski automobili obično nose crvenu boju, a entuzijasti brzine više vole crvene automobile nego konzervativni vozači. To je dovoljno da se pretpostavi zašto su crveni automobili na vrhu ove liste”, objašnjava M. Buzelis.
Proizvođači automobila su posljednjih decenija uveli mnogo svijetlih boja. Međutim, ne čini se da će siva, bijela ili crna uskoro izgubiti svoju popularnost.
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0