Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
dec 23, 2020 Adnan Huseinagić Jubilej, Novosti, Vijesti 0
U historiji automobilizma, datum 27. decembar 1945. godine ostaće zabilježen, jer je tada započela serijska proizvodnja modela Volkswagen Limousine (Type 1), popularne Bube. To je bio stvarni početak uspješne priče Volkswagena. Model je prvobitno bio planiran kao prestižni projekt nacionalsocijalista, a konstruisao ga je Ferdinand Porsche. Projekt proizvodnje započeo je 1938. godine, ali je od 1939. nadalje, tvornica u Wolfsburgu umjesto vozila proizvodila naoružanje. Do kraja Drugog svjetskog rata, proizvedeno je samo 630 primjeraka modela, koji je 1938. godine preimenovan u “KdF-Wagen”. Nakon završetka rata, pod britanskom upravom započela je jedinstvena priča o uspjehu VW Bube u Wolfsburgu zahvaljujući strateškoj viziji majora Ivana Hirsta.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Serijska proizvodnja civilnog Volkswagena, sa internim nazivom Type 1, koji je kasnije postao svjetski poznat kao “Buba”, započela je 27. decembra 1945. godine pod pokroviteljstvom Volkswagenwerk GmbH, kojeg je Britanska vojna vlada preuzela u junu 1945. Britanci su namjeravali koristiti Volkswagen Type 1 za izvršavanje hitno potrebnih transportnih zadataka u svojoj okupacionoj zoni. Upravo je taj britanski pragmatizam zaštitio tvornicu od daljeg rušenja. Stariji oficir, major Ivan Hirst odigrao je ključnu ulogu u daljem razvoju događaja. Njegova dalekovidost i talent za improvizaciju omogućili su pokretanje proizvodnje automobila u godinama racionalizacije, s dominantnom nestašicom. Svojim entuzijazmom, osjećajem za tehnologiju i automobile, svrsishodnošću, i jasnim stavom, uspio je u impresivno kratkom vremenu transformirati nekadašnji pogon za proizvodnju naoružanja u civilnu industrijsku kompaniju.
Britanska vojna vlada je u avgustu 1945. godine izdala naredbu za proizvodnju 20.000 vozila. Početak proizvodnje bio je vidljiv znak novog početka i nade, u tvornici koja je do kraja Drugog svjetskog rata bila u velikoj mjeri uništena. Ovo rješenje bilo je u skladu s kasnijom britanskom politikom za Njemačku, koja je finansijsku sigurnost i buduće izglede za stanovništvo vidjela kao ključne elemente u razvoju demokratskih struktura. U Volkswagenwerku je 27. novembra 1945. godine Radničko vijeće, izabrano demokratskim glasanjem, održalo konstitutivni sastanak.
Ipak, bilo je velikih problema u snabdijevanju radne snage hranom i životnim potrepštinama, a proizvodnju su otežavala uska grla u nabavci sirovina i energije. Uprkos ovim teškim uslovima, prvi Volkswagenov automobil napustio je proizvodnu liniju, odmah nakon Božića. Tako su Wolfsburg i Volkswagenwerk GmbH dobili zakašnjeli poklon, samo osam mjeseci nakon završetka rata. Do kraja 1945. godine proizvedeno je 55 vozila.
Od 1946. godine do valutne reforme, proizvodilo se oko 1.000 vozila mjesečno. Zbog nedostatka materijala i proizvodnog osoblja, nije bilo moguće proizvesti više vozila.
Odgovorni povjerenici postavili su temelje za dalji rast kompanije do jeseni 1949. Uspostavili su sistem prodaje i postprodajnih usluga, i 1947. godine počeli da izvoze Volkswagenova vozila.
Odluka o razvoju civilne tvornice i pokretanju serijske proizvodnje Volkswagena Type 1 bila je polazna točka jedinstvene priče o uspjehu. Zahvaljujući ranom ponovnom pokretanju, Volkswagenwerk GmbH dobio je izvrsnu početnu poziciju za ekonomski razvoj, nakon uvođenja tadašnje valute, njemačke marke (D-Mark). Pod neslužbenom oznakom “VW Beetle” (Buba), automobil je postao popularniji od gotovo bilo kojeg drugog modela automobila širom svijeta. Također, bio je rekorder u pogledu trajanja i obima proizvodnje. Volkswagen je prekinuo proizvodnju ovog modela u Meksiku tek 2003. godine, nakon što je proizvedeno 21.529.464 primjeraka, uključujući 15,8 miliona u Njemačkoj.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ponudu Volkswagena u BiH pogledajte ovdje.
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0