Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
mar 11, 2015 Safet Šatara Jubilej, Novosti 0
Kompanija Volkswagen Commercial Vehicles zahvalnost svom postojanju duguje jednom jedinom vozilu – Volkswagenu Bulliju, poznatjem kao transporteru prve generacije! Osmog marta ove godine napunilo se tačno 65 godina od proizvodnje prvog Volkswagena T1 u tvornici u Wolfsburgu, a zanimljivo je to što je ideja za proizvodnju i razvoj ovog automobila stigla zapravo samo tri godine ranije.
Zvanično, odgovorni za razvoj i proizvodnju ovog automobila bio je Ben Pon, holandski uvoznik Volkswagena koji je 1947. godine u društvu važnih ličnost iz Volkswagena na običnom papiru nacrtao skicu novog vozila sa ravnim tovarnim dijelom. On je tada zamišljao da će vozilo graditi na bazi Beetlea, ali dvije godine nakon što je ideju predstavio Volkswagenu, Heinrich Nordhoff, tadašnji direktor tvornice, otkrio je četiri prototipa (dva vana, jedan kombi i malo putničko vozilo). Tom prilikom Nordhoff je napomenuo da će Transporter biti beskompromisno i robustno vozilo kao i Beetle.
Ipak, onaj koji je stigao do proizvodnje 1950. godine, od Beetlea je preuzeo samo motore i osovine, dok je cjevasta šasija zamijenjena snažnom nezavisnom šasijom na koju su postavljeni kabina i ostali elementi. Ovako je proizvodni proces olakšan, omogućena je gradnja velikog broja različitih verzija, a Volkswagen je za pogon mogao i dalje koristiti već dostupne motore. Upravo tada je rođen Bulli, vozilo koje će zauvijek izmijeniti način brzog transporta robe, postati simbol ogromne subkulture u SAD-u i u svijetu i zauvijek utemljiti kompaniju Volkswagen Commercial Vehicles.
Već prve godine proizvodnje Volkswagen je proizveo 8.001 Transporter. Potražnja je bila ogromna, a sa cijenom od 5.850 njemačkih maraka Volkswagen Transporter postao je najtraženiji automobil za brzu dostavu u Njemačkoj, a zatim i u Evropi. Potražnja je bila tolika da je Volkswagen morao povećati dnevni kapacitet proizvodnje sa deset primjeraka na osamdeset primjeraka, a to je jasno značilo da je potrebna sasvim nova tvornica za proizvodnju ovog inovativnog komercijalnog vozila. U martu 1955 godine, tačno pet godina nakon početka proizvodnje počela je gradnja tvornice u Hannover-Stöckenu. I danas Volkswagen Commercial Vehicles proizvode vozila u toj tvornici, a tada je, svega nakon jedne godine gradnje, zvanično započela proizvodnja Transportera na novoj lokaciji.
Važnost ovog vozila definitivno je nadmašila ekonomski rast i razvoj kompanije koji je Bulli donio. Veliki broj različitih verzija i prihvatljiva cijena osigurali su to da se za Volkswagen čuje i daleko izvan Njemačke, a upravo na krilima uspjeha Transportera 1, Volkswagen je do danas predstavio čak pet generacija vozila, pri tome prodavajući čak 11 miliona Transportera.
Predsjedavajući upravnog odbora Volkswagen Commercial Vehicles, Dr. Eckhard Scholz rekao je: “Početak proizvdnje T1 označio je početak uspješne priče koja traje već nekoliko dekada. U prošlosti, kao i danas, velika je tržišna potražnja za pouzdanim, svestranim i individualnim vozilima. Mi upravo proizvodimo takva vozila, potpuno prilagođena bilo kojoj namjeni – i za pravna i za fizička lica.”
Ovim riječima Scholz je obilježio 65. godišnjicu Bullija, a mi već ove godine možemo očekivati predstavljenj Volkswagena T6, koji će se također proizvoditi u tvornici u kojoj se nekada proizvodio i originalni Bulli.
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 25, 2024 0
nov 20, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0