Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
aug 23, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Istraživanje, Novosti, Vijesti 0
Proizvođači automobila će morati naglo povećati prodaju električnih i hibridnih automobila, da bi ispunili ciljeve Evropske Unije o emisiji CO2 za 2025. godinu, navodi se u izvještaju analitičarske kompanije Dataforce, prenosi “Automobtive News Europe”.
Naime flotni prosjek za automobile koji se prodaju na tlu EU, u narednoj 2025. godini će iznositi 93,6 g/km CO2 (u poređenju s ograničenjem od 116 g/km u 2021. godni).
Svaki proizvođač automobila ima svoj cilj emisije CO2, koji je izračunat na osnovu prosječne mase svog voznog parka, što znači da brendovi kao što su Mercedes-Benz i BMW, koji prodaju velike SUV-ove imaju veće ciljeve od brendova koji prodaju uglavnom manje automobile, s manjim motorima i nižom emisijom CO2, kao što su na primjer Dacia ili Citroën.
EU će “kazniti” brendove koji budu premašili svoj cilj, sa 95 eura po automobilu, po gramu CO2 iznad cilja.
Za propuštanje ciljeva, proizvođači automobila su za 2021. godinu, platili ukupno 550 miliona eura, iako su gotovo svi brendovi postigli svoje ciljeve na vrijeme, navodi se u izvještaju “Dataforce”.
Od velikih automobilskih grupa u Evropi, samo su Geely i Tesla ispod svojih ciljeva za 2025. godinu. Tesla bez problema ispunjava svoj cilj, jer prodaje samo električne automobile, koji naravno ne emituju CO2, dok Geelyju pomaže njegov brend Volvo, koji prodaje veliki broj električnih modela.
Toyota, koja prodaje mali broj električnih automobila, ali veliki broj hibridnih, najbliža je svom cilju za 2025. godinu.
Ford i Volkswagen Group se suočavaju s najvećim izazovom, navodi Dataforce.
Najbrži put do usklađenosti bio bi povećanje prodaje električnih automobila, ali tržište električnih automobila se ove godine smanjilo, posebno nakon povlačenja poticaja na pojedinim tržištima, posebno u Njemačkoj, ali i otpora potrošača da plaćaju visoke cijene za električne automobile, te ponekad gube vrijeme tražeći mjesta za punjenje.
Tržišni udio električnih automobila u Evropi, dostigao je 13,3% u prvoj polovini ove godine.
Proizvođači automobila su se pripremali za ciljeve povećanja prodaje hibridnih automobila (HEV), kao i nastavljanjem povećanja potražnje za PHEV-ovima, koji su zadržali, pa čak i povećali svoj tržišni udio.
U izvještaju Dataforce je objašnjeno da BEV i PHEV vozila nude najveći potencijal smanjenja emisije CO2, ali je smanjenje ili ukidanje subvencija omelo kupce zbog njihove relativno visoke cijene.
“Izmjena stanja na tržištu će utjecati na cijene automobila s motorima SUS. Kupci automobila s benzinskim i dizelskim motorima moraju se pripremiti na poskupljenje, dok će električni automobili postati malo pristupačniji, zbog uvođenja novih modela na tržište EU”, objasnio je Benjamin Kibies, analitičar Dataforcea.
Ostvarene flotne emisije CO2 (za prvih 6 mjeseci ove godine) | |||
Proizvođač | Flotna emisija CO2 | ||
Ford | 125 g/km | ||
Volkswagen | 123 g/km | ||
Renault – Nissan – Mitsubishi | 114 g/km | ||
Stellantis | 113 g/km | ||
Daimler | 108 g/km | ||
Hyundai | 108 g/km | ||
BMW | 106 g/km | ||
Toyota | 105 g/km | ||
Geely | 56 g/km | ||
Tesla | 0 g/km |
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 01, 2025 0
dec 26, 2024 0