Osvježeno 19 Aprila, 2025 5:01 PM
sep 19, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prije dva dana prenijeli smo informaciju da je Mercedes “prodao” svoj udio u kineskoj kompaniji Denza, pa je time BYD postao 100-postotni vlasnik. Sudeći prema globalnim kretanjima, ostatku svijeta se crno piše, barem kada su u pitanju proizvođači automobila. Mercedes je naime, vjerovatno bio primoran odustati od svog udjela, pa se tako u “bijelim rukavicama” odrekao zarade na najvećem svjetskom tržištu automobila.
Vjerovatno slična sudbina čeka i Volkswagen, jer je danas objavljeno da će ova evropska kompanija, u zajedničkom ulaganju sa kineskim SAIC-om, vjerovatno napustiti proizvodnju u ovoj zemlji. Vijest se čini logičnom, pogotovo nakon najave da bi se mogla zatvoriti dva evropska postrojenja, ali su sve prilike, da su Kinezi u svojevrsnoj ofanzivi kada je u pitanju “oslobađanje” vlastitog prostora od stranih investitora i proizvođača.
U posljednjih 10 godina kineska automobilska industrija dostigla je takav ekonomski rast, da to do sad nikad i nigdje nije zabilježeno. Kinezi su u međuvremenu ovladali svim tehnološkim procesima proizvodnje, a zbog ogromne državne teritorije niotkog ne zavise kada su u pitanju sirovine. Dokazali su da automobili ne moraju biti skupi kao što su skupi oni evropski i da je kod drugih proizvođača na djelu svojevrsna pljačka u cilju ostvarivanja ogromnih zarada vrlo uskog kruga ljudi.
Prema novom izvještaju Bloomberga, SAIC Volkswagen se priprema za zatvaranje fabrike u Nanjingu. Izvori upoznati s ovim pitanjem kažu da bi se to moglo dogoditi već sljedeće godine. Kada je u pitanju Volkswagen, kineski partner tvrdi da je došlo do usporavanja potražnje za ovim automobilima i da su primorani zatvoriti jednu tvornicu i smanjiti proizvodnju. No, postavlja se pitanje da li je ovo istina.
Volkswagen i SAIC su u Nanjingu do sad proizvodili oko 360.000 VW Passata i Škoda, što je otprilike nešto ispod punog kapaciteta postrojenja. No, SAIC Volkswagen je već zaustavio proizvodnju u jednoj fabrici, a druga usporava proizvodnju, dok je na vidiku moguće potpuno zatvaranje.
Protekle godine je proizvodnja u VW-ovim pogonima u Kini još uvijek bila na 75% od punog pretpandemijskog kapaciteta, što nije bilo alarmantno. Međutim, kako domaći proizvođači automobila osvajaju tržišni udio s jeftinim električnim vozilima i vozilima na benzin, strani brendovi brzo padaju u nemilost, upravo zbog nekonkurentnosti kada su u pitanju cijene. Slično je i s nekim pogonima Škode, koja je na nekoliko mjeseci morala zaustaviti proizvodnju, pa i njoj prijeti gašenje.
Službeno saopštenje VW China za Blomberg kaže da sve SAIC Volkswagen fabrike rade normalno i u skladu sa zahtjevima tržišta i s predviđanjima, ali dodaju da je u toku transformacija proizvodnje i to korak po korak, pogotovo kada su u pitanju električni automobili.
Prema drugim izvorima, postrojenje bi moglo biti samo remontovano. Volkswagen se nada da će zaustaviti pad prodaje dodatnim udruživanjem s domaćim proizvođačima automobila kao što su XPeng i SAIC, kako bi predstavili konkurentnije modele za kineske kupce, međutim sasvim je sigurno da bi u takvom scenariju Kinezi ipak imali posljednju riječ u svim odlukama.
Vijest dolazi u trenutku kada domaći proizvođači električnih vozila, uključujući BYD, agresivnim snižavanjem cijena i novim modelima nižih cijena, preuzimaju kontrolu nad tržištem.
Prodaja električnih i hibridnih modela porasla je proteklog mjeseca u Kini za 43% u odnosu na avgust 2023. godine, premašivši granicu od milion automobila (1,03 miliona).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Porast broja modela s nižim cijenama definitivno je podstakao brzi prelazak kineskog društva na potpuno električna vozila. Naprimjer, BYD-ov najjeftiniji električni automobil, Seagull, u Kini košta ispod 10.000 dolara (69.800 juana).
Cijene automobila Volkswagen pogledajte ovdje.
apr 19, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 17, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 05, 2025 0