Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
sep 02, 2019 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Od 2018. godine u Volkswagenovim automobilima sa dizelskim motorima koristi se samo sistem SCR (selective catalytic reduction – selektivna katalitička redukcija) za posttretman izduvnih gasova. Ovaj sistem se koristi za redukciju azotnih oksida (NOx) u izduvnim gasovima.
Volkswagen je sada razvio novu evolutivnu fazu SCR sistema nazvanu “dvostruko doziranje” (twin dosing). Aditiv AdBlue se ubrizgava selektivno “uzvodno” od dva SCR katalizatora, koji su postavljeni serijski, a ovakav sistem se koristi u novom VW Passatu 2.0 TDI Evo sa 150 KS (110 kW), koji već sada zadovoljava tehničke uslove budućeg emisionog standarda Euro 6d.
Mjerenja ostvarena u realnim uslovima RDE (real driving emissions) potvrđuju da ovakav SCR sa dvostrukim doziranjem aditiva AdBlue, smanjuje nivo NOx-a za oko 80% (kod motora 2.0 TDI Evo), u odnosu na prethodnu generaciju odgovarajućih modela.
Volkswagen će sada postepeno uvoditi novu tehnologiju u sve modele sa motorima 2.0 TDI Evo.
Proces dvostrukog doziranja zahtijeva drugi SCR katalizator, koji se nalazi “nizvodno” u izduvnom sistemu, ispod vozila. Kako je udaljenost do motora veća, tako je temperatura izduvnih gasova niža, pa temperatura na drugom katalizatoru može biti niža i do 100°C. Na taj način je omogućena upotreba SCR karatlizaotra, jer izduvni gasovi na prvom katalizatoru dostižu temperaturu veću od 500°C, što osigurava visok nivo redukcije. Uz to, drugi SCR, dodatno smanjuje udio NOx-a i sprečava izlaz amonijaka na izduvu.
Inovativni postupak dvostrukog doziranja aditiva, nadoknađuje sistemski nedostatak dizelskog motora. Moderni dizelski motori emituju manje CO2 od benzinskih motora, jer je dizelsko gorivo “kaloričnije” i proces sagorijevanja je efikasniji. Međutim, dizelski motori također podliježu posebnim zahtjevima, jer se sagorijevanje goriva odvija sa većim viškom zraka. Glavni sastojak zraka je azot, koji prilikom sagorijevanja goriva stupa u reakciju sa azotom iz “viška” zraka, stvarajući tako azotne okside (NOx).
Amonijak se koristi za redukciju azotnih oksida, koji nastaju u dizelskim motorima. Takav amonijak se u vidu vodenog rastvora (AdBlue) ubrizgava u struju izduvnih gasova, te u katalizatoru, redukuje azotne okside, stvarajući bezopasan azot (N2) i vodenu paru (H2O).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U sistemu “dvostrukog doziranja”, prvi SCR katalizator je smješten prije turbopunjača, gdje je struja izduvnih gasova na visokoj temepatraturi, koja je potrebna za proces redukcije. Drugačije rečeno, da bi sistem SCR bio funkcionalan, potrebna je visoka temperatura, između 220°C i 350°C, pri kojoj je moguće ukloniti i do 90% NOx-a. Budući da je prvi SCR katalizator postavljen odmah na izlazu iz cilindra, temperatura izduvnih gasova je dovoljno visoka za pokretanje hemijske reakcije, čak i kada motor nije dovoljno zagrijan.
Ponudu Volkswagena u BiH pogledajte ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 07, 2025 0
jun 05, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0