Osvježeno 11 Jula, 2025 4:00 PM
jun 06, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Novi, takozvani “multiprilagodljivi” sigurnosni pojas je projektovan da bolje zaštiti putnike, prilagođavajući se promjenama u saobraćaju i osobi koja ga nosi, zahvaljujući podacima u realnom vremenu iz senzora u automobilu, a vremenom će se poboljšavati zahvaljujući OtA ažuriranju upravljačkog softvera. Debitovaće 2026. godine u predstojećem potpuno električnom Volvu EX60.
Novi sigurnosni pojas može koristiti podatke iz unutrašnjih i vanjskih senzora za prilagođavanje zaštite, prilagođavajući postavke na osnovu situacije i profila putnika, kao što su visina, težina, oblik tijela i položaj sjedenja. Naprimjer, veći putnik u ozbiljnom sudaru će dobiti veće opterećenje pojasa da bi se smanjio rizik od povrede glave, dok će manji putnik, u blažem sudaru, dobiti manje opterećenje pojasa, da bi se smanjio rizik od, naprimjer, preloma rebara.
Ovo se postiže značajnim povećanjem broja varijacija profila ograničavanja opterećenja, koje upravljaju silom koja se primjenjuje na putnike u slučaju nesreće.
“Prvi svjetski ‘multiprilagodljivi’ sigurnosni pojas je još jedna prekretnica za sigurnost u automobilu i odličan primjer kako koristimo podatke u realnom vremenu, s ambicijom da pomognemo u spašavanju miliona života. Ovo označava veliko unapređenje modernog sigurnosnog pojasa, Volvovog izuma predstavljenog 1959. godine, za koji se procjenjuje da je spasio više od milion ljudskih života”, tvrdi Åsa Haglund, šef Sigurnosnog centra Volvo Cars.
Nadograđujući se na dugu historiju Volvo Carsa u stvaranju automobila s ambicijom da budu podjednako sigurni za sve, na osnovu podataka iz realnog svijeta, kompanija je istraživala nova tehnološka rješenja da bi bolje zaštitila različite ljude, u različitim scenarijima sudara.
Moderni sigurnosni pojasi koriste ograničivače opterećenja da bi kontrolisali silu koju sigurnosni pojas primjenjuje na ljudsko tijelo tokom sudara. Ovaj novi sigurnosni pojas proširuje profile ograničenja opterećenja s tri na jedanaest i povećava mogući broj postavki, omogućavajući optimizaciju za svaku situaciju i za svakog pojedinca.
Za razliku od tradicionalnih sistema, novi “multiprilagodljivi” sigurnosni pojas može koristiti podatke iz različitih senzora, uključujući vanjske, unutrašnje i senzore sudara. Sistem analizira jedinstvene karakteristike sudara, kao što su smjer, brzina i položaj putnika, i “dijeli” te informacije sa sigurnosnim pojasom. Na osnovu ovih podataka, sistem bira najprikladnije podešavanje.
Pojas je testiran i razvijan u laboratoriji za sudare Centra za sigurnost Volvo Cars, koji će ove godine proslaviti 25. godišnjicu. U vodećoj laboratoriji za sudare, inženjeri sigurnosti kompanije Volvo Cars mogu rekreirati gotovo svaku saobraćajnu nesreću i izvršiti testove koji premašuju regulatorne zahtjeve za sigurnost.
Ovaj objekt ima ključni značaj za Volvo Cars, da bi zadržao svoju poziciju lidera u sigurnosti automobila.
Cijene svih automobila Volvo pogledajte klikom ovdje.
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 09, 2025 0
jul 08, 2025 0