Osvježeno 6 Novembra, 2024 7:21 AM
maj 06, 2014 Zoran Samardžić Kamioni, Komercijalni 0
Još od pojave, 2006. godine, familija FE je kod neupućenih izazvala izvjesne nedoumice – otkud sasvim novi model u “težinskoj” klasi 18-26 tona koju već “servisira” FM? Šveđani su brzo odgovorili: nudimo jeftiniju, ali i fleksibilniju alternativu za veći FM!
Iskusni transporteri, “komunalci”, ali i rukovodioci kompanijskih voznih parkova ubrzo po premijeri prepoznali su prednosti FE univerzalaca: mogu više nego klasični distributivni srednjaci, ali ne i mnogo manje od “ozbiljnih”, velikih kamiona. Fleksibilnost je adut s kojim nastupaju u relativno maloj podklasi – u 2013. godini Volvo je isporučio, odnosno krajnjim kupcima, dilerima i proizvođačima specijalizovanih nadgradnji fakturisao 4.227 kamiona iz familija FL/FE. Jedan od razloga što se FE “njeguje” već osam godina je upravo prošlogodišnji prodajni rezultat, za jedan odsto bolji nego u 2012. godini, što govori da,čak i u kriznim vremenima, za FE (i FL) kamionima postoji stabilna potražnja. Otuda je, poput ostale tri familije, i ova nedavno prošla kroz ozbiljnu modernizaciju, takvu da Volvo već piše i govori o FE vozilima druge generacije.
Najvažnije na novim FE-ovima je u prostoru za motor: tamo su sada, umjesto Deutzovih pogonskih agregata (decenijama u svemu pravljenih po Volvo “recepturi” i, dakako, s Volvovim znakom), sasvim novi Euro VI normativima prilagođeni redni šestocilindraši D8K od 7,7 litara koji se sklapaju u Francuskoj, u fabrici Renault Trucksa u predgrađu Liona – Venissieux. Cilindarski blokovi za ove i nove motore familije D5 liju se u Indiji, u mjestu Pitampura, gdje grupa Volvo ima zajedničko preduzeće sa kompanijom Eicher, a kompletiraju komponentama brojnih renomiranih (pa i manje znanih) isporučilaca iz Evrope. Da na bude zabune: ipak, s punim pravom, nose Volvov znak.
U prvim novinarskim vožnjama, ali već i kod prvih vlasnika, nove “mašine” su se odlično pokazale: ekonomične su, tihe i sasvim odgovaraju familiji FE, čak i kada su u verzijama prilagođenim za ukupnu masu vučnog voza od 70 tona! Vozači posebno hvale njihovu elastičnost: sa širom, ravnijom krivom obrtnog momenta imaju bolji odziv pri malim brojevima obrtaja, naprimjer, u krivinama. Za bolje performanse pri malim brzinama najzaslužniji je turbopunjač sa promjenjivom geometrijom – on precizno i “pametno” menja efektivno “vazdušno” punjenje cilindara, zbog čega je kriva obrtnog momenta ravna, a odziv izuzetno brz.
Novoj familiji motora prognoziraju dugovječnost (po čemu je, uostalom, Volvo već decenijama na dobrom glasu). Ne bi trebalo biti ni zahtjevan u održavanju; recimo, interval za zamjenu (kvalitetnih, od Volva propisanih) motornih ulja je 100.000 km, ako se vozi u dugolinijskom saobraćaju, a 75.000 km ako se pretežno koristi za distributivne namjene.
Osim motora (i malo izmijenjene kabine), nova generacija kamiona FE se od prethodne razlikuje i po široj ponudi mjenjača: na listi opcionala sada je i već čuvena Volvova dvanaestostepena automatizovana transmisija I-Shift, koja je, kao i automatski Allison mjenjač, dostupna uz sve verzije motora. Uz pogonske agregate od 250 i 280 KS kupci se, pak, mogu odlučiti i za ručne ZF-ove mjenjače sa šest i sa devet stepeni.
Poznat, još komforniji radni ambijent; S logičnim rasporedom i nadohvat rukeJoš jedna značajna novina je serijski ugrađen sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), koji na još viši nivo podiže iovako visoke sigurnosne karakteristike familije FE. Uzgred, FE na svim osovinama ima disk-kočnice (naprijed su ventilirajući diskovi), a uz Allisonov automatski mjenjač može se dobiti hidraulički retarder kočne snage 400 kW. Od sigurnosne opreme spomena vrijedna je i serijski ugrađena zaštita od podlijetanja – i napred, i pozadi, koja, pri eventualnim sudarima, sprečava da se manja vozila zaglave ispod kamiona. U funkciji veće vozačeve sigurnosti na novoj generaciji FE su i sjedišta: još bolje su pričvršćena za pod pa smanjuju rizike pri eventualnim frontalnim i bočnim sudarima.
FE ćete najčešće vidjeti u verziji smetljara ili vozila specijalno opremljenog za komunalne djelatnosti. Sve je traženiji u distributivnom prevozu, ali je spektar njegovog upošljavanja zapravo neograničen, jer ga Volvo nudi u stotinjak specifikacija – od klasičnog kamiona do tegljača. Dobro ste pročitali: mada relativno kompaktnih dimenzija, FE može vući i poluprikolicu. U nekim zapadnoevropskim državama u gradskoj distribuciji je popularna kombinacija malog tegljača i jednoosovinske, a češće dvoosovinske poluprikolice. Za takav “ansambl” FE je gotovo idelan.
Ova familija može voziti na dvije ili na tri osovine (pogonske kombinacije su 4×2, 6×2 ili 6×4), na međuosovinskim razmacima od 3.200 (6×4) 6.800 mm (solo kamion 4×2). Šasija može imati tri visine (880, 950 ili 1.050 mm); u ponudi su četiri pogonske osovine s maksimalnim opterećenjem od 13 do 23 tone (sve se standardno isporučuju sa blokadom diferencijala) s čak 40 prenosnih odnosa; prednje osovine podnose opterećenja od 7,1 do 8 tona, dok prateće mogu imati nekoliko konfiguracija – nepokretna sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima ili upravljiva (u zavisnosti od tipa pet osovinskih opterećenja – od 6,7 do 10,5 tona). Kupci mogu naručiti plastični, čelični ili aluminijumski rezervoar za gorivo, zapremine od 160 do 630 litara. Također, mogu birati i oslanjanje zadnje osovine – vazdušno ili s paraboličnim lisnatim oprugama.
Nova, elastičnija, “čistija” i ekonomična snaga za FE familiju: D8KMotor | D8K | ||
Tip | dizel; s turbopunjačem i međuhladnjakom sabijenih gasova; četiri ventila po cilindru; common-rail direktno ubrizgavanje; bregasto vratilo u glavi – iznad ventila | ||
Broj cilindara | 6, u liniji | ||
Radna zapremina | 7,7 litara | ||
Prečnik i hod cilindara | 110×135 | ||
Stepen kompresije | 17,5:1 | ||
Maksimalna snaga, kW(KS) pri broju obrtaja | 184(250)/2.100 | 206(280)/2.100 | 235(320)/2.100 |
Maksimalni obrtni moment, Nm/broj obrtaja | 950/900-1.700 | 1.050/950-1.700 | 1.200/1.050-1.600 |
Tretman izduvnih gasova | SCR+DPF+hlađeni EGR | ||
Snaga izduvne (dekompresione) kočnice, kW/broj obrtaja | 120 kW/2.800 | ||
Snaga motorne kočnice, kW/broj obrtaja | 170 kW/2.800 |
I kabine su po sistemu a la cart: dnevna (unutrašnja visina1.605, dužina 1.600, širina 2.300 mm), komforna – iste visine i širine, ali dužine 2.000 mm (sa dodatnim prostorom koji može biti opremljen krevetom za jednu osobu ili da se koristi kao kancelarijski prostor sa dodatnim odjeljcima za odlaganje stvari) i kabina za spavanje sa krevetom za jednu osobu (dužine 2.200 mm). Uređuju se sa tri paketa opreme – Distribucija (D), Distribucija+ (D+) ili Profesija (V).
Sve to i još mnogo drugog je ugrađeno u novi FE uz moto: maksimalna prilagodljivost potrebama vlasnika i korisnika.
nov 05, 2024 0
nov 05, 2024 0
nov 04, 2024 0
nov 04, 2024 0
nov 05, 2024 0
nov 03, 2024 0
nov 01, 2024 0
okt 25, 2024 0