Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
maj 14, 2025 Adnan Huseinagić Kamioni, Komercijalni 0
Primjenom dokazanog koncepta iz vazduhoplovne industrije, Volvo Trucks je na svojim teškim kamionima uveo nova aerodinamička unapređenja. Diskretne, ali značajne izmjene kabine kamiona, u velikoj će mjeri smanjiti otpor zraka, potrošnju goriva i emisiju CO₂.
Upravo zahvaljujući visokoefikasnom motoru i novoj aerodinamičkoj Aero kabini, Volvo je s modelom Volvo FH Aero nedavno osvojio nagradu Zeleni kamion godine 2025. Također, ovo je ujedno bio i prvi pravi test primjene najnovije Volvove tehnologije za smanjenje otpora zraka.
Stabilizatori protoka zraka na kabini, produženi deflektori i modifikovane obloge šasije su diskretne, ali značajne izmjene koje su doprinijele aerodinamičnosti. To znači da se autonomija i potrošnja goriva mogu dodatno poboljšati do 2% u odnosu na već postignute vrijednosti, a istovremeno smanjiti emisija ugljen-dioksida. To u praksi znači da Volvo FH Aero s novim unapređenjima može postići i do 7% bolju efikasnost i nižu potrošnju goriva u poređenju s prethodnim modelom Volvo FH.
Nova unapređenja biće dostupna kupcima koji traže najnovija rješenja za uštedu u transportnom sektoru, a u ponudi će biti različite kombinacije dodataka za kabine modela Volvo FH, FH Aero i FM. Prednosti ovih unapređenja važe za sve tipove pogonskih sistema – električne, gasne i dizelske.
“Isplatilo se ukupno vrijeme provedeno u simulacijama i testiranjima u aerodinamičkom tunelu, jer s novim izmjenama na kabini dodatno unapređujemo prošlogodišnja rješenja za poboljšanje aerodinamike, što će našim kupcima donijeti konkretnu korist”, izjavio je Jan Hjelmgren, direktor sektora za upravljanje proizvodima u kompaniji Volvo Trucks.
Najznačajniji dodatak predstavljaju stabilizatori protoka zraka na kabini, koji se nalaze na gornjim uglovima kabine pored vjetrobranskog stakla. Koristeći pažljivo odabran raspored malih ukošenih lopatica, stabilizatori upravljaju strujanjem zraka oko uglova kabine.
“Koristeći tehniku koja se uobičajeno primjenjuje na avionima, bolidima Formule 1 i na vjetroturbinama, razmišljali smo van standardnih okvira. Gornji uglovi kabine izuzetno su kritični za aerodinamiku, a uz naš novi sistem kamera umjesto retrovizora, mogli smo otkriti nove potencijale u ovoj oblasti. Tu smo iskoristili male lopatice za upravljanje protokom zraka na mikro nivou, stvarajući efekt na makro nivou. Ova saznanja omogućiće i buduće aerodinamičke inovacije”, dodao je Anders Tenstam, stariji tehnološki ekspert za aerodinamiku u kompaniji Volvo Trucks.
Dok stabilizatori zraka poboljšavaju aerodinamiku na prednjem dijelu kabine, oni također stvaraju bolje uslove za dva dodatna unapređenja: deflektore zraka produžene za 50 mm kako bi se smanjio razmak između kabine i prikolice, i prilagođene obloge šasije koje omogućavaju bolje poravnanje sa stražnjim blatobranom.
Ova tri nova rješenja međusobno se dopunjuju prema principu 1 + 1 = 3, što znači da je ukupan pozitivan utjecaj veći od zbira pojedinačne koristi svakog posebnog dijela.
Novi model Volva FH Aero dokaz je koliko aerodinamika kod savremenih kabina kamiona može doprinijeti poboljšanju efikasnosti i smanjenju potrošnje goriva. Zahvaljujući produženju kabine za 24 cm i brojnim izmjenama radi smanjenja otpora zraka, Volvo FH Aero donosi značajne uštede goriva, posebno u slučajevima prelaska velikog broja kilometara u dugolinijskom transportu.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 07, 2025 0
jun 02, 2025 0
maj 27, 2025 0
maj 23, 2025 0