Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
feb 06, 2024 Almir Grebović e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prije trideset godina ustanovljena je linija Volvovih kamiona FH. Vjerovatno tad niko nije slutio do kojih će se visina popeti kamioni s ovim nazivom, s koliko titula će se okruniti, do koliko će kupaca stići i koliko će miliona tona tereta prevesti. Transportni posao je jedan od najzahtjevnijih. Od njega zavisi dobar dio globalne logistike, pa nije čudno zbog čega kamionske korporacije konstantno unapređuju svoje proizvode.
Tih godina Volvo FH bio je najepohalniji kamion svog vremena, lider u inovacijama ne samo u području sigurnosti, nego i u oblasti zaštite vozača. Od 1983. godine, otkako se pojavio, do dana današnjeg nije stao proces napretka i inovacija. Nema sumnje u to da je Volvo FH temeljito promijenio kompletan svijet drumskog transporta. Malo koji proizvođač se može pohvaliti brojem inovacija koje je Volvo Trucks primijenio samo na liniji FH, a gdje su svi ostali!? Inovativni su bili cijeli pogonski sistem i motorna kočnica “Volvo Engine Brake”; integrisani klima-uređaj “I-park Cool”, radnom mjestu vozača podigao je komfor na dodatni nivo; Volvo Dynamic Steering (2013) doveo je do lakše, sigurnije, stabilnije i preciznije vožnje, uz smanjenje mogućih povreda; Volvo Trucks prvi je kamionski brend koji je ponudio zračni jastuk (1995), a 1996. godine uveden je i zaštitni sistem FUPS (Front Underrun Protection System), čak deset godina prije nego što je postao zakonski obavezan.
Među brojnim inovacijama, posebno je zaslužan revolucionarni mjenjač I-Shift (2001), koji je razvijen kako bi zadovoljio različite zahtjeve i potrebe. Potom je i taj mjenjač unaprijeđen dvostrukim kvačilom, pa je I-Shift Dual Clutch mjenjač posebno pogodan za regionalni i dugolinijski transport na brdovitim i zavojitim rutama. Za građevinske kamione i teške transporte, mjenjač I-Shift sa “crawler” brzinama je idealno rješenje. Dozvoljava kamionu da krene s opterećenjem do 325 tona i vozi brzinom od 0,5 km/h, što omogućuje izvođenje preciznih manevara na teškim terenima. Veliki pomak ostvaren je 2017. godine, kad je predstavljen Volvo FH LNG, s pogonom na gas, koji ima iste performanse kao i ostale dizelske verzije.
Godine 2019. stigao je Volvov sistem za uštedu goriva I-Save, koji je u cijelom paketu omogućavao nižu potrošnju za više od 10%; nešto ranije predstavljen je I-See – inteligentni digitalni sistem koji prati rutu i u potpunosti prilagođava performanse motora i šasije putnoj dionici koja je ispred kamiona.
To su samo neke inovacije koje su obilježile zlatnu epohu linije FH.
Naravno da treba spomenuti i Volvov iskorak u elektrifikaciji i njihov model Electric, koji se već dokazao u cijelom svijetu i postao najprodavaniji teški električni kamion na tržištu, pa je između ostalog i zbog toga proglašen “Svjetskim kamionom godine 2024.”
No, pored svih tehničkih sistema koji su iz godine u godinu unapređivali sigurnost i ekonomičnost, fokus cijele priče bio je na vozaču. Od tada u Volvo Trucksu, vozačevo okruženje više ne nazivaju ni kokpitom, ni unutrašnjošću, ni kabinom, nego prije svega, radnim mjestom za vozača. I zaista je tako – iz generacije u generaciju radno mjesto za vozača je toliko evoluiralo, da ga već sada nazivaju i dom za vozača, u čemu je Volvo Trucks bez premca na tržištu.
To je FH koji rođen prije 30 godina, ali koji je prije nekoliko dana imao još jednu svoju novu premijeru.
Bili smo u Švedskoj, u Geteborgu, u velikom istraživačkom centru Volvo Trucka, gdje smo imali nesvakidašnju priliku do detalja upoznati najvažnije segmente novih kamiona, nove inovacije, vidjeti nove oblike i saznati šta nam to donosi najbliža Volvova budućnost. Pored toga također smo imali nesvakidašnju priliku voziti sve predstavnike iz game na čijim se šasijama nalazi nova kabina, vrlo sugestivno nazvana Aero.
Sam naziv je dovoljno ilustrativan da gotovo na direktan način govori o čemu se radi. Aero je nova linija kabina čija se konstrukcija prije svega oslanja na vrhunski aerodinamiku. Konvencionalna tehnika direktne efikasnosti polako stiže do svojih krajnjih mogućnosti, pa inženjeri konstantno istražuju polja u kojima se može otkriti i primijeniti još nešto.
Volvo FH Aero novi je član kultne Volvove familije kamiona. Čak i prvi pogled na kabinu otkriva da se radi o oblicima koji su aerodinamikom u stanju ponuditi energetsku efikasnost kao ni kod jednog modela ranije. Dostupan je u četiri varijante koje uključuju verzije pokretane biogorivom,ali i električnu verziju. Novi modeli kamiona Aero biće uvrštavani u redovnu ponudu korak po korak tokom 2024. i 2025. godine u četiri verzije – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero na plin i FH16 Aero.
Prednji dio kabine Volvo FH Aero produžen je za 24 cm u odnosu na uobičajeni FH. Promjena dimenzija, a posebno dodatna dužina, uklapa se u nove evropske propise, budući da su promjene izvedene kako bi se postigla efikasnost i posljedično smanjenje emisije CO2. Slično je primijenjeno i na kabini XXL, koja je i u stražnjem dijelu dobila dodatnih 25 centimetara.
Vrlo zanimljive naracije, inženjera Volvo Trucksa bile su vrlo slikovite pri demonstriranju svega što je novo. Jasno je nakon svega da će nova kabina u svim verzijama značajno doprinijeti uštedi goriva, ali i ukupnoj stabilnosti pri vožnjama po vjetrovitom vremenu.
Bolje aerodinamičke osobine ipak će najviše pogodovati modelu FH Aero Electric kroz bolja svojstva slobodnog kotrljanja. To omogućuje bolju regeneraciju energije za ponovno vraćanje u bateriju prilikom kočenja ili prilikom spuštanja nizbrdo.
Pored svih važnih praktičnih osobina, nova kabina estetski gledano ima izvanredan dizajn. To će definitivno doprinijeti vizuelnom imidžu novih Volvovih krstarica, posebno s novim logotipom i novim oblikom natpisa.
Međutim, Volvo trenutno najvećom evolucijom smatra svoj novi sistem koji je u potpunosti zamijenio konvencionalne retrovizore. Sistem je revolucionaran, ne samo zbog toga što je uveo digitalizaciju pogleda unatrag, nego što je omogućio nekoliko dodatnih načina rada.
Bočna ogledala kod kamiona su velikih površina, ispupčena su i ima ih nekoliko. Zbog svoje velike površine, stvaraju veliki aerodinamički otpor, što podiže potrošnju goriva. Serija modela Aero imaće mala aerodinamička krila s vanjske strane u vrhu kabine u kojima će biti kamere. Slika s njih projiciraće se na velikim displejima unutar “radnog mjesta vozača” i biće smještana na prednjim štokovima – lijevo je manje, a desno veće zbog različitih udaljenosti. Prikaz može biti podijeljen i prikazivati različite segmente, također pozicija prikaza će biti različita pri zauzimanju različitih uglova upravljača – pri većim brzinama autoputem, vidni ugao je manji, a pri manevrima, ugao posmatranja je veći. Budući da kamera ima široki dinamički raspon (VDR), cijeli sistem se puno bolje ponaša pri direktnom pogledu u sunce, ili recimo u magli.
Dodatno tome, u spomenutim krilima su postavljeni i infracrveni odašiljači, koji će za nekoliko puta poboljšati pregled noću. Kamera je osjetljiva i u infracrvenom području, pa sve ono što je do sad bilo noću nevidljivo, postaće bjelodano čak i u najtamnijem mraku, što je recimo važno prilikom obaveznog noćnog odmora vozača. Tad se cijeli sistem pretvara u svojevrsni videonadzor koji će moći otkriti provalnike koji su česti gosti na velikim parkiralištima za kamione. No, zanimljivo je i to što je Volvo i dalje ostavio mogućnost narudžbe konvencionalnih bočnih ogledala.
Inovacije primijenjene na novoj kabini u stanju su sniziti potrošnju goriva za dodatnih 5 odsto, što je izuzetno značajno i što nije malo, a to vlasnici transportnih kompanija najviše cijene, budući da trošak goriva u ukupnim troškovima jedne transportne kompanije iznosi više od jedne trećine.
Pored mehaničkih intervencija na generaciji Aero, veliki dio posla obavili su i informatičari. Znatno je unaprijeđen Volvov sistem I-See. Radi se o digitalnoj topografiji, a sve podatke kamion “uzima” iz oblaka. Karte se u kontinuitetu nadograđuju, a preciznost se povećava, što je ključno za razumijevanje elektronike u kamionu prema obliku i konfiguraciji ceste na kakvu kamion nailazi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nadograđen je i pojednostavljen infotainment sistem, koji se u potpunosti može prilagoditi individualnim potrebama vozača. Audiofilima je ponuđen poseban zvučni sistem sa šest zvučnika, novim pojačalom i novim bass zvučnikom, a ugrađen je i potpuno novi navigacioni sistem mogućnošću automatskog ažuriranja digitalnih karata. Uvedena je i nova usluga My Business Apps, koja omogućuje preuzimanje poslovnih aplikacija od različitih pružatelja usluga, ali i nova usluga daljinskog nadzora guma.
Nadgradnja također uključuje nekoliko novih pozicija sa USB-C konektorima, te novu poziciju za mikrovalnu pećnicu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prezentacija nove game bila je odlična prilika da Volvo javnosti i zvanično predstavi svoj novi motor D17. Motor je namijenjen njihovom kamionu Volvo FH16 koji se već dugo proizvodi u nekoliko konfiguracija šasije i pogona. Namijenjen je za prevoz najtežih i najsloženijih tereta koji se uobičajenim transportnim sredstvima ne mogu prevesti. Novi, 17-litarski motor ima najveću snagu 780 KS i 3.800 Nm obrtnog momenta, ali se nudi i u nekim slabijim konfiguracijama – sa 600 KS i 700 KS, odnosno s 3.000 Nm i s 3.400 Nm obrtnog momenta. Njihov prethodni motor D16 imao je maksimalnu snagu 750 KS.
No, da podsjetimo, Volvo je još 2006. godine predstavio motor D16 sa 700 KS i 3.150 Nm obrtnog momenta, a titulu najjačeg je 2010. godine preuzela Scania s motorom V8, koji je razvija snagu od 730 KS, uz 3.600 Nm obrtnog momenta.
Da bi “vratio” titulu najjačeg, Volvo je 2011. godine predstavio motor sa 750 KS, na šta je Scania uzvratila sa 770 KS, a sad je Volvo ponovo nosilac titule, s prestižnih 780 KS. Dakle, kruna najsnažnijeg serijskog kamiona na svijetu vratila se u Geteborg.
“Ponosan sam na to što mogu predstaviti novi motor. On je pravo remek-djelo i rezultat vrhunskog inženjerstva. Verzija sa 780 KS najjači je motor u kamionskoj industriji. Kad se penjete na strme uspone na cesti s maksimalnim opterećenjem, posljednje što vam treba je da vam pri kraju uspona ponestane snage. Zato smo sve svoje napore usmjerili na to da motor D17 bude vrlo snažan, pouzdan i da ima brz odziv. Za naše kupce to se pretvara u brže obavljanje posla uz efikasniju potrošnju goriva”, kaže Marcos Weingaertner, voditelj proizvoda u kompaniji Volvo Trucks.
Novi motor D17 certificiran je za rad na HVO (hidrogenizirano biljno ulje) sa svim nazivnim snagama. Verzija sa 700 KS također je certificirana za rad na 100% biodizela (B100). Mjenjač je poboljšan kako bi podnio do 3.800 Nm, a sposobnost mjenjača dodatno je poboljšana na verzijama s 3.000 Nm i s 3.400 Nm.
“Uvjeren sam da će kupci i vozači cijeniti i veću snagu kočenja motora, kao i mogućnost rada na HVO i biodizel. D17 je fantastičan motor za fantastičan kamion, a svi naši kupci koji se oslanjaju na Volvo FH16 u svom svakodnevnom radu sad će imati još moćniji alat koji će im pomoći”, kaže Marcos Weingaertner.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Početak prodaje modela Volvo FH16 s novim motorom je sredinom 2024. godine, a početak proizvodnje za evropska tržišta i Australiju trebao bi biti u drugoj polovini 2024. godine.
Novi motor dostupan je u potpuno novom Volvu FH16 Aero i najnovijoj verziji Volva FH16.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Volvo Trucks je iskoristio veliki medijski događaj da na njemu prikaže još jedno svoje veliko djelo – prvi potpuno električni kamion, koji neće imati dizelskog pandana.
Podsjetimo da je FH Electric teški električni kamion, koji se dobrim dijelom oslanja na decenijski projekt dizelske linije FH. Dakle, Volvo FM Low Entry ulazi u historiju kao poseban proizvod. Radi se o teškom kamionu koji je posebno razvijen za obavljanje raznih transportnih zadataka u gradskim područjima.
Kako sve više gradova nastoji poboljšati svoje okruženje snižavanjem nivoa štetnih emisija, brzo raste potražnja za kamionima bez ikakvih štetnih produkata prilikom kretanja, a koji mogu zadovoljiti nove zahtjeve kupaca.
Osam modela električnih kamionaS ovim novim potpuno električnim gradskim kamionom, Volvo sad u svojoj ponudi ima ukupno osam modela električnih kamiona. Kompanija Volvo Trucks je 2019. godine postala prvi svjetski proizvođač koji je započeo serijsku proizvodnju teških električnih kamiona, a cilj kompanije je da 2030. godine 50% globalne prodaje novih kamiona Volvo ima električni pogon. |
Unutrašnjost kabine kamiona FM Low Entry je posebna. Tako vozač ima posebnu poziciju s koje ima maksimalnu vidljivost, pa je ovaj kamion ocijenjen najvišom ocjenom u toj kategoriji. Vrlo je svestran i može se prilagoditi specifičnim zahtjevima raznih transportnih zadataka kao što su prevoz otpada, distribucija i građevinarstvo.
Cijeli kamion zasnovan je na poznatom modelu Volvo FM. Prostrana kabina je spuštena i pomaknuta prema naprijed, a niska stepenica i ravan pod olakšavaju ulazak i izlazak iz kamiona. Ove karakteristike ključne su za ergonomsko, udobno i efikasno radno okruženje za vozače. Pored vozača, kabina može biti konfigurisana s još tri dodatna sjedišta. Zanimljivo je i to što tri dodatna putnika na svojim pozicijama nikako nisu u vidnom polju vozača, a također i to što se kabina može isporučiti i u spavaćoj varijanti.
Volvo Trucks je ovom šasijom nastojao zadovoljiti afinitete svih korisnika, pa je ponudio u konfiguracijama osovina 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4, te u bruto masi od 19 do 32 tone. Pogonski sistem zasnovan je na električnom motoru snage 330 kW (450 KS), a uz 4 bloka baterija ukupnog kapaciteta 360 kWh, obećavaju sigurnih 200 kilometara vožnje u najtežim uslovima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Njegov interni sistem punjenja dopušta snage do 250 kW istosmjernim naponom, 43 kW naizmjeničnim.
Novi kamion FM Low Entry u početku će se prodavati u Evropi, Turskoj, Australiji i Južnoj Koreji. Prodaja će započeti u prvom tromjesečju 2024, a proizvodnja u drugom tromjesečju 2024. godine.
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 05, 2024 0
nov 03, 2024 0