Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
jun 18, 2015 Safet Šatara Bh aktuelnosti, Predstavljamo 0
Renault Kadjar je crossover gotovo u potpunosti naslonjen na Nissana Qashqaija. Odličnog je izgleda i velikih mogućnosti personalizacije. Iako se ne radi o offroaderu, vozili smo ga i po makadamskim putevima Deliblatske pješčare. Prodaja u BiH kreće ovih dana, a pretpostavljena cijena najjeftinijeg benzinca sa 130 KS je 17.600 eura.
Renault Kadjar je crossover koji se pojavio početkom ove godine, a predstavljen je na posljednjem Sajmu automobila u Ženevi. Nije spektakularno najavljivan, možda upravo zbog toga što mu je „duhovni“ prethodnik Koles, sa kojim baš i nisu prošli kolosalno i zbog toga što se zapravo radi o Nissanu Qashqaiju sa kojim dijeli platformu. Nije konačno u potpunosti jasno zbog čega su se odlučili na ovakav potez, budući da je Qashqai najprodavaniji crossover u klasi na evropskom tržištu i čija prodaja i dalje raste.
To je mlađi, ali krupniji brat Captura i sa njim ima samo vizuelnu sličnost. Crossoveri su i jedan i drugi, a pošto se zna da je prodaja automobila iz ovog segmenta u popriličnoj ekspanziji u posljednjih desetak godina, manje-više su se svi proizvođači odlučili na ovaj korak. Poneki i na dva.
Tako je nastao i Kadjar (izgovara se Kadžar). Renault najljuće konkurente vidi u Kijinom Sportageu, Hyundaijevom Tucsonu, Volkswagenovom Tiguanu, Peugeotovom 3008 i konačno u Qashqaiju. Kadjar je crossover izvajanih oblika koji asociraju na dinamiku i na avanturu iako se ne radi o automobilu koji će vas fascinirati vancestovnim sposobnostima. To mu i nije namjena, mada sa svojim primarnim vizuelnim karakteristikama sugeriše na to da bez bojazni možete sići sa asfalta i bezbrižno nastaviti makadamom, tamo gdje se obični automobili baš i ne bi snašli. Uostalom, od tla je izdignut čak 20 centimetara. Njegove konture su vrlo fluidne, a blatobrani podsjećaju na dobro razvijena ramena atlete u vrhunskoj kondiciji. Zbog toga Kadjar izvanredno izgleda na asfaltu među ostalim automobilima.Kadjar nije ni mali. Pripada C segmentu, pa je dug 445 centimetara, širok je 184 centimetra i visok 160 centimetara. Baš zbog oblina i izgleda masivno, a u tom stilu je i veliki Renaultov logotip na prednjoj maski, koji je u punom skladu sa svim Renaultima posljednje generacije. Masivne zaštitne plastične lajsne na vratima imaju i vizuelnu, ali i praktičnu funkciju, a uslovno rečeno, nastavljaju se i po obodima sva četiri blatobrana. Bez ogromnih i izuzetno dizajniranih aluminijumskih felgi ništa, pa su na Kadjaru ponuđene od 17 i od 19 inča u nekoliko različitih grafika. I to čini ovu kreaciju izuzetno uspjelom.
Također, u današnje vrijeme je ovakav automobil nezamisliv bez LED svjetala, a poziciona svjetla čine vrlo tanke i elegantne svjetlosne linije koje praktično okružuju cijeli prednji far. Slično je i sa zadnjim svjetlima, a sve je na popisu dodatne opreme.
Kreacija je zaokružena vidnim napretkom u kvalitetu i u izradi unutrašnjosti. Vrlo jasni oblici, pristupačnost svih komandi, te cijeli sportski ambijent u unutrašnjosti snažno sugeriše i na ciljnu grupu. Definitivno su to muškarci srednjih godina. Sa instrument-tablom, koja je zapravo jedan veliki kolor TFT panel, na kojem nema mehaničkih pokretnih dijelova, rekli su zbogom prošlosti i ušli u potpuni virtuelni svijet pružanja informacija. To je do prije samo nekoliko godina bila karakteristika najluksuznijih primjeraka automobila premijum brendova.
Također, centralnu poziciju na konzoli zauzeo je još jedan displej – 7-inčni, ovaj i osjetljiv na dodir, što je zapravo eksponencija sistema R link2, koji podrazumijeva integraciju radio-uređaja, navigacijskog uređaja, te naprednih sistema aktivne sigurnosti.
Renault se u Kadjaru hvali i izuzetnom ponudom prostora. Širina i na prednjim i na zadnjim sjedištima je natprosječna, što je osnovni preduslov za udobnost, a osnova prednjih sjedišta je prvi put pravljena od dva pjenasta materijala različitih tvrdoća. Centralni dijelovi su od mekšeg materijala a bočni od tvrđeg, pa je time Renault pomirio nepomirljivo – udobnost i sigurnost.
U Kadjaru je prtljažnik zapremine 472 litara, što je za 42 litra više nego u Qashqaiju. Preklapanjem stražnjih sjedišta zapremina raste na 1.472. Dodatno tome prtljažnik je izdijeljen u dvije etaže i u segmentu je prvi put ponuđena mogućnost dijeljenja prtljažnika po dužini. Tako je i kod Captura.
Kadjar se nudi sa dvije vrste pogona – 4×2 i 4×4. To je već poznat sistem, primjerci sa pogonom 4×4 imaju mogućnost manuelnog izbora. Ovako opremljenog Kadjara moguće je voziti sa pogonom samo na prednjim točkovima, moguće je odabrati automatski mod gdje je elektronici i mehanici prepušteno da u odnosu na način vožnje i na vrstu podloge sama ocjenjuje kada će snagu usmjeriti i na zadnju osovinu i to najviše do 50 odsto. Također, moguće je odabrati i mod koji omogućava konstantan podjednak raspored snage po osovinama, ali samo do brzine od 40 km/h.
Novost je takozvani sistem Extended Grip koji se nudi sa modelima 4×2. Uz vrlo napredni sistem prepoznavanja uslova ispod točkova, sistem omogućava manuelni odabir tri načina rada: “put”, “zemljana podloga” ili “ekspert”. Sistem najbolje radi uz posebne gume ili uz gume „all season“ i omogućava poboljšanje prijanjanja vozila u teškim uslovima vožnje.
U paleti motora su benzinac TCE 130 i dizelaši dCi 110 i dCi 130, svi sa direktnim ubrizgavanjem goriva i sa turbopunjačem. Sve varijante u serijskoj izvedbi dolaze sa sistemom Start&Stop.
Benzinac je nova varijacija bloka i glave sa 1.197 kubnih centimetara. Razvija 130 KS i 205 Nm. Do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu! Renault navodi deklarativnu prosječnu potrošnju od samo 5,6 litara benzina na 100 kilometara. Ovim motorom opremljene su isključivo verzije sa pogonom 4×2, a uparuje se sa šesterobrznskim ručnim mjenjačem.
Osnovni dizelaš je svima dobro poznat – 1.5 dCi sa 1.461 kubnim centimetrom. U koncepciji sa Kadjarom razvija 110 KS. Izuetno je štedljiv – samo 3,8 litara dizela na 100 kilometara, a usto emituje samo 99 grama CO2 po pređenom kilometru. U osnovi se uparuje sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem, ali se uz doplatu može dobiti i automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa i sa dvostrukim kvačilom. I sa ovim motorom dostupna je jedino varijanta 4×2.
Najsnažniji dizelaš je izvrsni 1.6 dCi, koji iz 1.598 ccm razvija 130 KS pri 4000/min i 320 Nm pri 1750/min. Uz prosječnu potrošnju od 4,3 litre dizela, Kadjara može ubrzati sve do 190 km/h. On dolazi sa svim varijantama mjenjača i sa svim varijantama pogona, već po izboru.
Francusku izvedenicu japanskog Qashqaija vozili smo i po asfaltu, ali i po pijesku Deliblatske pješčare pored Pančeva u Srbiji. Kadjar je offroader, čemu smo sjedočili na improvizovanom off road poligonu deliblatskih pješčanih dina, ali mu to nije primarna ni namjena ni karakteristika. Nema sumnje u to da se na takvom terenu kudikamo bolje ponaša varijanta 4×4 sa 1,6-litarskim dizelskim motorom, ali ćete se u ovakve „avanturice“ moći uputiti i sa svim verzijama. Kadjar je dovoljno visok, a ima i solidne napadne i izlazne uglove, pa mu ni neke manje prepreke neće predstavljati preveliki problem. Uglavnom, udobnost je po zemljanim i makadamskim putevima na poprilično visokom nivou, koliko su dopuštale niskoprofilne 19-inčne gume.
Na asfaltu je iznenadila agilnost najsnažnijeg dizelskog motora, ali i vrlo niska potrošnja. Uz vrlo nizak nivo buke, bez obzira na to što se radilo o najvećem dizelašu, udobnost je na nivou limuzina više klase.
Pretpostavljamo da će na našem tržištu najjeftinija benzinska varijanta koštati oko 17.600 eura, dok će najjeftinija dizelska varijanta imati cijenu od 19.600 eura.
Budući da je Kadjar u potpunosti naslonjen na Qashqaija, njegov razvoj je utoliko bio kraći i jeftiniji, ali iz Renaulta naglašavaju da su sa prototipovima, naprimjer, prešli više od 600.000 kilometara i to u svim klimatskim uslovima. Ukoliko „saberemo“ vrijeme razvoja, od prvog koncepta (DeZire) prema kojem su nastajali serijski modeli, prošle su 4 godine istraživanja i razvoja.
Komercijalizacija Kadjara je već krenula. Prodavaće ga u cijeloj Evropi, u otprilike pola Afrike, te u Kini i u Koreji. Konačno, pogon za proizvodnju više nije u Koreji, nego će se Kadjar proizvoditi u Palensiji, u Španiji, a potom i u Kini.
– Kočenje u slučaju opasnosti (AEBS): ovaj sistem, koji se aktivira pri brzini između 30 i 140 km/h, upozorava vozača u slučaju da postoji rizik od sudara sa vozilom ispred njega. Ukoliko vozač ne reaguje ili u slučaju da njegova reakcija nije dovoljna, kočnice se aktiviraju automatski da bi se izbjegao sudar.
– Upozorenje o prelasku linije: ova funkcija, koja se aktivira pri brzini većoj od 70 km/h, upozorava vozača u slučaju da nesvjesno pređe punu ili isprekidanu liniju. Ovo upozorenje povećava sigurnost tokom vožnje tako što upozorava vozača da ne sleti sa ceste.
– Obavještavanje o mrtvom uglu: za manevre sigurnog obilaženja, ovaj sistem upozorava vozača vizuelnim signalom na spoljašnjim retrovizorima u slučaju da se u mrtvom uglu nalazi vozilo. Pomoć vozaču prilikom manevrisanja pri malim brzinama:
– Easy Park Assist: nakon što je pomogao vozaču da nađe mjesto za parkiranje izmjerivši raspoloživi prostor uz pomoć svojih receptora, sistem preuzima upravljanje tokom manevra uparkiravanja. Sistem Easy Park Assist ima 3 modela parkiranja: paralelno parkiranje između dva vozila, parkiranje vožnjom unazad, parkiranje ukoso. Centralni ekran prikazuje čitav niz informacija vezan za manevrisanje (grafički prikaz manevra, zadnje kamere i receptora). U svakom slučaju, vozač kontroliše kočenje i brzinu tokom manevra.
– Pomoć pri parkiranju naprijed, nazad i bočno: pomaže vozaču prilikom izvođenja manevara bez preuzimanja upravljanja. Ultrazvučni senzori upozoravaju vozača na rizik od sudara da bi se zaštitilo vozilo i to na svih 360 stepeni.
– Kamera za vožnju unazad: kada je mjenjač u poziciji za vožnju unazad, kamera prenosi sliku prostora iza vozila. Slika je dopunjena pokretnom grafikom, ali i fiksnom da bi se olakšao manevar.
– Pomoć pri polasku na usponu: ova opcija se automatski uključuje na 3 sekunde čim se konstatuje uspon veći od 5%. To sprečava vozilo da ide u rikverc, tako što je ustvari pritisnuta kočnica, dok vozač ne pokrene vozilo. Pomoć vozaču tokom komforne i mirne vožnje:
– Upozorenje o prekoračenju brzine uz prepoznavanje saobraćajnih znakova: ovaj sistem upozorava vozača o propisanoj brzini u oblasti kojom se prolazi i preporučuje da se ona unese kao vrijednost za ograničavanje brzine.
– Regulator i limitator brzine: regulator pomaže da se održi konstantna brzina vožnje, dok limitator pomaže da se ne pređe zadata brzina vožnje.
Pogon u Palensiji je udvostručio broj sati godišnje obuke da bi se zaposleni upoznali sa novim industrijskim procesima. Jedan dio zaposlenih učestvovao je u izradi prototipa u Tehnocentru u Gijankuru da bi se savladala specifična montaža Kadjara i da bi se osigurala pravilna industrijalizacija projekta u fabrici.
jan 10, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
dec 12, 2024 0
jan 17, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 07, 2025 0
dec 31, 2024 0