Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
mar 28, 2016 Adnan Huseinagić Kamioni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Automatizirana i povezana vožnja kamiona je “vruća tema”, sa tehnologijom koja praktično već postoji. Ovo zahtijeva da se automatizirana vožnja uvede i u praksu. Naravno potrebna je saradnja između tržišnih stranaka, institucija, davaoca logističkih usluga i na kraju vlade, odnosno zakonske regulative.
Uvođenje inovacija na nacionalnom nivou ili na nivou samo jednog proizvođača, često gubi bitku kada je u pitanju harmonizacija i standardizacija.
The European Truck Platooning Challenge (Evropski kamionski konvoj) je put ka realizaciji prekograničnog transporta, sa kamionima u konvojima, koji će u bliskoj budućnosti ponuditi funkcionalne sporazume.
Kako bi se uklonile barijere, rad na prikupljanju znanja oko harmonizacije i standardizacije je u toku na mnogobrojnim destinacijama. Pored efikasnog praćenja razvoja plana, potrebno je i ukloniti prepreke koje stoje na putu izrade funkcionalnih kamiona povezanih u drumske konvoje. Uzajamno priznavanje ulazne procedure, zahtjevi za vozača i infrastrukturni uslovi zavise o zemljama i uključenim strankama, a sve to bez izgradnje međusobnih barijera.
Nacionalne vlasti u različitim zemljama, često nisu svjesne međusobih zahtjeva, upravljanje cestama i prijem vozila razlikuju se od države do države. Također, svojstva cesta (horizontalna i vertikalna signalizacija, spojevi, petlje, zakrivljenost…), uključujući i zakonsku regulativu variraju od zemlje do zemlje.
S tehničke strane, moderni kamion je zapravo kompjuter na točkovima. Na savremenim kamionima može se naći i preko 70 procesora zaduženih za rad tehničkih sistema, a spomenimo da toliko kompjutera nije imao svemirski brod Apollo, koji je doveo ljude na Mjesec.
Osim toga, ljudi zaduženi za upravljanje cestama, vrlo često nisu ni svjesni znanja proizvođača kamiona. Regulativa koja je obavezujuća za sve proizvođače kamiona (sve strožiji propisi po pitanju emisije polutanata i sve veći broj sigurnosnih sistema koji uključuju kamere i radare), mijenja se veoma često, dok neke ceste nisu adekvatno održavane godinama.
Kako bi ostvarili uštede goriva i smanjili zagađenje, proizvođači kamiona došli su do saznanja da vožnja u konvoju donosi upravo to. Svaki od proizvođača već radi na sistemu uvezivanja u konvoje, a tu su savremeni sistemi koji već postoje i koji to omogućuju.
Kako bi sagledali dostignuća i razmijenili iskustva, nekoliko vodećih evropskih proizvođača kamiona organizuju “The European Truck Platooning Challenge”, koji će se održati u Rotterdamu. Ovo okupljanje “kamiondžija” je posebno značajno, jer je to najbolji put za usvajanje interoperabilnog sistema, koji bi mogli svi koristiti.
Svaki od proizvođača pripremio je konvoj kamiona, koji će se okupiti u Rotterdamu. Tako će (abecednim redom) DAF krenuti iz svog sjedišta Westerlo, Daimler iz Stuttgarta, Iveco iz Brussela, MAN iz Munchena, Scania iz Sodertaljea i Volvo iz Gothenburga.
Ovaj projekt podržava ACEA (European Automobile Manufacturers Association) Evropska asocijacija proizvođača automobila, sa ciljem da ubrza razvoj sistema za kamione, ali i otvaranja adekvatnih koridora za takvu vožnju u Evropi, te uvođenja adekvatnije zakonske regulative.
Naime, vožnja u kamionskom konvoju može stvoriti uštedu goriva 10 do 12%, te za isto toliko smanjiti emisiju polutanata. Da bi kamioni vozili u konvoju, potrebno je omogićiti da voze na malom međusobnom rastojanju (naprimjer brzinom od 80 km/h, sa rastojanjem od 10 metara).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Usvajanjem sistema koji bi mogli primijenjivati svi proizvođači, stvaranjem koridora za vožnju u konvojima, te prilagođavanjem zakonske regulative, uštede su moguće, a uz to, smanjuje se zamor vozača, te podiže nivo sigurnosti. To su zapravo samo osnovne prednosti, što znači da bismo uskoro mogli vidjeti kamione u konvojima.
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 26, 2024 0