Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
maj 11, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Jubilej, Novosti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Poznat pod sloganom “samo je letjeti ljepše”, Opel GT (1968-1973) nije se mogao pohvaliti velikim komercijalnim uspjehom. Tokom pet godina proizvedeno je nešto više od 7,5 hiljada primjeraka, no jedan GT bio je potpuno drugačiji od ostalih.
Prije tačno 50 godina, u maju 1971. na čuvenu stazu Hockenheim izašao je Opel Elektro GT, posebno pripremljeni prototip u lovu na svjetske rekorde za električna vozila. Iza projekta je stajao Georg von Opel, trkač, biznismen i unuk osnivača kompanije Adama Opela.
Opel Elektro GT trebao je pokazati potencijal baterijskih električnih vozila u budućnosti. Automobil je opremljen s dva Bosch istosmjerna električna motora ukupne snage 88 kW (120 KS), odnosno nakratko do 118 kW (160 KS).
Iza stražnjeg sjedišta i na suvozačkoj strani postavljene su četiri nikl-kadmijumske baterije Varta. Baterije su preuzete iz avionske industrije i zauzele su skoro čitavu kabinu, ostavljajući prostor samo za vozačko sjedište.
Baterije sa svojih 280 ćelija bile su teške 590 kilograma, a kada se ovome doda 960 kilograma Opel GT-a, ispada da je vozilo imalo masu od 1.550 kilograma. Dodatno je težina narasla na 1,7 tona, jer je za postizanje rekorda trebalo 360 baterijskih ćelija.
Čvršće opruge apsorbirale su dodatnu težinu, a Continental je razvio posebne gume visokog pritiska koje su na minimum smanjile otpor kotrljanja. Opel je također izvršio promjene na karoseriji, pa su svi ulazi i izlazi za zrak na prednjoj strani vozila bili zatvoreni.
Sa poklopca motora uklonjena je “grba” karburatora, tipična za Opel GT, baš kao i odbojnici, retrovizori i ručke na vratima. Elektronska kontrolna jedinica smještena je u prtljažniku, straga ugrađen veliki spojler.
S ovako pripremljenim Elektro GT-om, Georg von Opel je 17. maja 1971. godine postavio četiri nova svjetska rekorda za električne automobile: Prešao je kilometar za 19,061 sekundi prosječnom brzinom od 188,86 km/h, kilometar sa stojećim startom za 31,066 sekundi (115,88 km/h), start do pola kilometra za 19,358 sekundi (92,98 km/h) i start do četvrt milje za 16,869 sekundi (85,87 km/h).
Narednog dana dodata su još dva rekorda sa startom iz mjesta: 10 kilometara za 4 minuta i 43,69 sekundi (126,89 km/h), 10 milja za 7 minuta i 35,63 sekunde (127,15 km/h).
Pratite nas i podijelite vijest: |
Napad na sedmi svjetski rekord nije uspio zbog malog kapaciteta nikl-kadmijumskih baterija: Automobil je trebao preći 100 kilometara prosječnom brzinom od 100 km/h, a u praksi je napravio samo 44 kilometra.
Ponudu Opelovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0