Osvježeno May 16th, 2022 4:05 PM
Aug 03, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Stabilan dinar, solidna kupovna moć stanovništva, visoka zaposlenost, novčane doznake gastarbeitera iz Zapadne Evrope, to je bila slika bivše Jugoslavije sredinom ‘70-ih godina proteklog stoljeća. Prije 3,5 mjeseca analizirali smo cijene udarnih modela Zastave – “Stojadina” i “Tristaća” – tokom 1974. godine, a ovaj put riječ je o jednom uvoznom modelu.
To je Opel Kadett C, i to iz vremena prije nego što će General Motors 1977. godine ući u kooperaciju s Industrijom dijelova automobila (IDA) iz Kikinde, što će vozilima iz Rüsselsheima osigurati status “domaćeg proizvoda” u Jugoslaviji.
U novinskim arhivama pronašli smo oglas za prodaju Opel Kadetta C iz avgusta 1974. godine. To je vrijeme kada je ljubljanska Avtotehna bila uvoznik Opela za bivšu Jugoslaviju. Značajan podatak: Iako se radi o automobilu uvezenom iz SR Njemačke, u Jugoslaviji je prodavan za dinare!
Sedan – 4-vratna izvedba Kadetta C ponuđena je po cijeni od 65.295 dinara. Naravno, i tada su se sve cijene preračunavale u (zapadno)njemačke marke, pa ako se zna da je zapadnonjemačka valuta 1974. godine vrijedila 6,89 dinara, ispada da je Kadett trebalo platiti nepunih 9.500 DEM. Prosječna plaća iznosila je 2.377 dinara, odnosno 345 maraka, što znači da je za Opel Kadett C trebalo raditi 27,5 mjeseci.
Još jedna zanimljivost: Iako oslobođen od carine u domovini, Kadett je i u SR Njemačkoj imao skoro istu osnovnu cijenu – 9.500 DEM! Toliko je trebalo platiti za baznu verziju, pokretanu 4-cilindarskim benzincem koji je iz 993 kubika zapremine razvijao 40 KS i najviši obrtni moment 69 Nm. Logično da su mizerne performanse automobila dužine 4.127 milimetara, teškog 765 kilograma. Maksimalna brzina iznosila je svega 127 km/h, ubrzanje do “stotke” trajalo čak 26 sekundi!
Pratite nas i podijelite vijest: |
Poređenja radi, u to vrijeme je Zastava 101, kragujevački i jugoslovenski ponos, uz popust koštao 53.360 novih dinara (7.750 maraka). Treba naglasiti da je, osim nešto skromnijih dimenzija, “Stojadin” u svemu bio superioran u odnosu na bazni Kadett C. Moderniji koncept prednjeg pogona, hatchback karoserija, 15 “konja” jači motor, bolje performanse, niža potrošnja, ukratko skoro svi elementi za poređenje bili su na strani Zastave 101.
Ponudu Opelovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 13, 2022 0
May 13, 2022 0