Osvježeno 16 Juna, 2025 1:50 AM
dec 30, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Brazil je zemlja karnevala, fudbala, sambe, kafe i… nevjerovatnog protekcionizma lokalne automobilske industrije. Sve do sredine ‘90-ih godina prošlog vijeka uvoz automobila u Brazil bio je zabranjen na zakonodavnom nivou, a kada je zabrana ukinuta, inostrane automobile je čekala nova nevolja – ogromne uvozne carine, koje premašuju polovinu cijene vozila.
Stoga proizvođači automobila već decenijama nemaju izbora nego da grade fabrike u Brazilu, jer niko ne želi izgubiti tržište najveće južnoameričke zemlje. I Volkswagen je kasnih ‘50-ih stavio u funkciju brazilsku fabriku iz koje su izlazile Bube, Transporteri, sportski kupei Karmann Ghia i niz lokalnih niskobudžetnih modela.
Vrijeme je prolazilo, jeftini i praktični VW Fusca (Buba), Typ 3 i Transporter prodavali su se u pristojnim količinama, ali su kupci brzo izgubili interes za Karmannom. Coupe Ghia je izgledao zastarjelo za svoju cijenu, performanse nisu bile zadovoljavajuće, a poseban problem bili su potentniji sportski konkurenti malih lokalnih kompanija poput Puma Automóveisa.
Stoga je menadžment kompanije “Volkswagen do Brasil”, na čelu sa Rudolfom Leidingom, svojim inženjerima postavio zadatak da naprave novi, jeftin sportski automobil. Brazilska divizija bila je prilično nezavisna od njemačkog centrale, ali nije imala veliki budžet. Referentni ciljevi za novi model su formulisani na sljedeći način: “Moderni sportski dvosjed izgrađen na postojećoj šasiji Volkswagen do Brasil”.
Tako je 1969. godine započeo “Projekt X”, u kojem su, osim Laidinga, bili i njegova supruga Helga, glavni inženjer Zenor Shiman, dizajner Marzio Piancastelli, kao i konstruktori Jose Vicente Martins i George Oba. Krajem 1970. godine je budući sportski automobil dobio oblik gipsanog modela u punoj veličini, a početkom naredne godine postavljen je na šasiju popularnog VW-a Typ 3.
Kada je u martu 1971. godine održana premijera na izložbi u Sao Paulu, prototip nije imao ime, nego oznaku SP, kao skraćenicu od Sao Paula. Nakon što je slika prototipa objavljena na naslovnoj strani magazina “Auto Esporte”, odlučeno je da se zadrži oznaka SP.
U junu 1972. godine je SP ušao na proizvodnu traku, nudeći izbor između dvije verzije – baznog SP1, opremljenog 1,6-litarskim motorom (65 KS), i jačeg SP2 s 1,7-litarskim motorom (75 KS). Zračno hlađeni bokser bio je u stražnjem dijelu. Modifikacija SP1 je vrlo brzo napuštena – već početkom 1973. godine, nakon svega 66 proizvedenih primjeraka.
Svojim upečatljivim dizajnom, promišljeno kreiranim enterijerom, visokim kvalitetom izrade i gotovo neuništivim zračno hlađenim Volkswagenovim bokserom, SP2 je u odnosu na svoje rivale bio inferioran u dinamici, najvažnijoj disciplini za sportski automobil. Za ubrzanje do 60 mph (96 km/h), SP2 je trebao više od 15 sekundi, dok je maksimalna brzina jedva dostizala 160 km/h. SP2 je dobio podrugljivi nadimak “Sem Potencia” (“Nema snage”) i već u februaru 1976. godine je coupe otišao u historiju.
Proizvodnja je prekinuta nakon svega 10.205 napravljenih primjeraka, od koji je 670 otišlo u inostranstvo, najviše u Nigeriju (155 primjeraka). “Preživjeli” primjerci danas dostižu visoke cijene na tržištu odtimera. Zanimljivo da je tokom proizvodnje SP2 planiranopredstavljanje i SP3 verzije, ali je ugradnja tečno hlađenog 4-cilindraša iz Passata smatrana preskupom, pa je priča o “Trojci” ograničena na jedan prototip.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Bilo je špekulacija i o prodaji u Evropi, o čemu se razmišljalo nakon što je Rudolf Leiding, otac SP2, “prekomandovan” u Njemačku. No, brazilski automobil se nije uklapao u novi koncept VW-ovih vozila s tečno hlađenim motorom naprijed i pogonom na prednje točkove, pa je zahtijevao previše modifikacija u poređenju s evropskim Sciroccom.
Ponudu Volkswagenovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 11, 2025 0