Osvježeno 16 Juna, 2025 1:50 AM
sep 13, 2023 Adnan Huseinagić Jubilej, Novosti, Vijesti, Vremeplov 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kada se Seat 600 pojavi na ulicama Barcelone, prolaznici na trenutak zastanu, zamišljeno se nasmiješe i mašu putnicima u automobilu. “Pelotilla” (“lopta”) je u Španiji ono što je kod nas “Fićo” – nadimak za lokalnog derivata Fiata 600, zaslužnog za motorizaciju širokih narodnih masa. Posljednji Seat 600 sišao je s proizvodne trake u Zona Franca u Barceloni prije 50 godina. Ali, njegovo naslijeđe i danas ima utjecaja – ne samo u srcima Španaca.
Sve je počelo 1957. godine, kada je španski proizvođač predstavio Seat 600, kao drugi model marke, baziran na Fiatu 600. Tržišni start desio se u trenutku kada je automobil bio san za najveći broj Španaca. Na svakih 1.000 stanovnika bila su registrovana samo tri automobila. Sa Seatom 600, brend je prvi put ponudio kompaktan i masovno proizveden španski automobil. Iberijski “Fićo” je u početku koštao 65.000 pezeta, što je odgovaralo iznosu 3,5 prosječne španske plate. Seat je izazvao neviđeni interes i već 1958. je stiglo oko 100.000 prednarudžbi za mali automobil.
U početku je Seat 600 pokretao 4-cilindraš zapremine 633 kubika, snage 21,5 KS (18 KS prema današnjim DIN standardima), koji je osiguravao maksimalnu brzinu od 95 km/h. Zbog male težine praznog vozila od samo 580 kilograma, automobil(čić) je bio pogodan za vikend-putovanja ili odlazak na odmor cijele porodice. Jer, uprkos malim dimenzijama – dužini od 3,33 metara, širini od 1,38 metara – Seat 600 je zahvaljujući samonosećoj karoseriji nudio mnogo prostora u unutrašnjosti.
Tokom 16-godišnjeg proizvodnje, španski “Fićo” je više puta pretrpio male promjene i poboljšanja. Seat 600 D iz 1963. dolazi s motorom zapremine 767 ccm, snage 25 “konja” (prema DIN standardu). Verzija 600 L Special iz 1972. je već imala 28 KS (prema DIN standardu). Od 1970. godine, Seat 600 E je omogućio još ugodniju mobilnost zamjenivši “samoubilački ulazak/izlazak” savremenim vratima s prednjim šarkama.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Seat je tokom godina na bazi modela 600 razvio nove izvedbe, među kojima su mali transporter i 4-vratni model Seat 800. Seat 600 je uživao veliku popularnost sve dok proizvodnja nije obustavljena. Čak i u posljednjoj punoj godini proizvodnje (1972), tvornica u Barceloni isporučila je kupcima skoro 70.000 primjeraka Seata 600. Tokom 16 godina (1957-1973), ukupno je oko 800.000 primjeraka napustilo proizvodne hale Seatove fabrike u Barceloni. (jm)
Cijene automobila Seat pogledajte ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 11, 2025 0
jun 11, 2025 0