Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 27, 2024 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Iako većina vozača izbjegava automobile s lažiranom kilometražom ili one na kojima je otkrivena veća servisna intervencija, automobili mogu kriti puno različitih tajni. Agencija za istraživanje historije automobila carVertical je u Hrvatskoj u prvoj polovini ove godine otkrila puno zanimljivih detalja.
Od trenutka kada automobil siđe s montažne trake, ne mora nužno ostati u istoj zemlji. Polovni automobili često se izvoze u druge zemlje i mogu imati više vlasnika tokom radnog vijeka, ali postoje i ekstremni slučajevi.
Među svim automobilima koje je u Hrvatskoj posebno se istaknuo jedan Audi A7 iz 2011. koji je bio registrovan u pet država. Odmah iza bili su Volkswagen Golf iz 2012, Volvo XC60 iz 2018, Porsche Panamera iz 2011, Škoda Octavia iz 2015. i Mazda 2 iz 2018, a svi s rekordima iz 4 različite zemlje.
Iako vozači obično mijenjaju automobile nakon nekoliko godina, to se ne mora odnositi baš na sve automobile. Ovogodišnji rekorder je Audi Q5 iz 2014. koji je imao 15 vlasnika. Audi A5 iz 2014. i BMW serije 5 iz 2011. (oba 14 vlasnika) također su često mijenjali vlasnike.
“Ako je automobil imao mnogo vlasnika, vrijedi istražiti zbog čega. Obično ljudi mijenjaju automobile svakih 4-6 godina, ali model koji mijenja vlasnika svake godine ili na nekoliko mjeseci može imati ozbiljne probleme. Vozači koji kupuju uvezene automobile posebno su izloženi riziku, jer može biti teško pratiti koliko je vlasnika vozilo imalo. Međutim, s porastom popularnosti usluga automobila, tim se informacijama sad može odmah pristupiti”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u agenciji carVertical.
Iako svaki automobil prije ili kasnije pretrpi saobraćajnu nesreću, neki su primjerci skloniji nesrećama od drugih. Među svim vozilima koje su kupci automobila u Hrvatskoj provjerili na carVerticalu, Porsche Panamera iz 2011, Volkswagen CC iz 2014. i Ford Mondeo iz 2015. imali su najveći broj saobraćajnih nesreća – svaki je oštećen čak 8 puta.
Ovisno o težini oštećenja, osiguravajuća društva različito procjenjuju troškove popravka. Općenito, skuplji modeli obično zahtijevaju veće troškove popravka. Ako je automobil sudjelovao u većem broju nesreća, s ukupnom štetom koja doseže desetke ili stotine hiljada eura, vrijedi ga temeljito pregledati kod mehaničara.
Najveća u Hrvatskoj zabilježena je na Audiju RS5 iz 2010. godine, u iznosu od 100.000 eura, što je iznos koji bi u nekim zemljama mogao biti jednak cijeni stana. Sljedeći na listi bio je BMW serije 8 iz 2018. sa preko 87.500 eura štete i Mercedes-Benz S klase iz 2015. sa štetom od 76.000 eura.
Mali oglasi su prepuni automobila koji su prešli stotine hiljada kilometara, no nijedan se ne može mjeriti s Peugeotom 3008 iz 2009. koji na brojaču ima impresivnih 687.130 kilometara. S tako velikom kilometražom, vjerovatno se približava trenutku u kojem bi se njegov šesterocifreni brojač kilometara uskoro mogao vratiti na nulu.
Kako bismo to bolje sagledali, Peugeot 3008 bi od 2009. u prosjeku morao preći više od 57.000 kilometara godišnje – nevjerovatna kilometraža koja odražava koliko je vremena proveo na cesti. Odmah iza njega je Mercedes-Benz E-klase iz 2007. sa 618.052 kilometra i Mercedes-Benz Sprinter iz 2005. sa 577.141 kilometrom.
Prodaja automobila s velikom kilometražom po dobroj cijeni može biti teška, pa nepošteni prodavači često smanjuju očitanja brojača kilometara, vještački povećavajući cijenu vozila.
Među svim provjerenim vozilima u Hrvatskoj, najznačajnije vraćanje kilometraže zabilježio je Volkswagen Golf iz 2010. godine – na brojaču mu je lažirano nevjerovatnih 338.800 kilometara. Još jedan Golf iz 2018. s pređenih 300.000 kilometara i BMW serije 5 iz 2016. s 290.000 kilometara bili su tijesno iza.
Agencija carVertical je u svom istraživanju koristila iz izvještaja o historiji vozila koja su kupili korisnici usluga agencije između januara i avgusta 2024. godine. Istraživanje je provedeno u 15 zemalja, ističući najekstremnije slučajeve u svakoj zemlji.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 02, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0