Osvježeno 7 Februara, 2025 10:30 AM
dec 08, 2023 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Nedavno koje je provela kompanija za obradu podataka o automobilima carVertical, otkrilo je najčešće oštećene automobile u Hrvatskoj, a prvo mjesto na popisu zauzeli su automobili marke BMW. Ovo je u skladu s trendovima u drugim državama, budući da su BMW-ovi automobili najčešće oštećeni automobili u svijetu. S druge strane su Renaultovi automobili koji najmanje učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Hrvatskoj. Nakon analize podataka o oštećenjima u posljednjih 12 mjeseci, istraživanje je također otkrilo da marke automobila Mercedes-Benz, BMW i Audi imaju najskuplje popravke, odnosno da se u slučaju nesreće kod ovih automobila ošteti najviše skupih dijelova.
Čak 84,9% svih automobila BMW u Hrvatskoj bilo je oštećeno. Audi (62,1%), Ford (60,9%), Mercedes-Benz (58,2%) i Volkswagen (57,9%) također su često oštećeni, što sugeriše na to da bi kupci trebali biti oprezni pri kupovini ovih automobila. Čini se da nesavjesni vozači najčešće biraju BMW. Čini se da njihov temperament dopušta isključivo BMW, kojeg precijene i od kojeg očekuju više nego što zaista može ponuditi. S druge strane moguće je da sistemi sigurnosti BMW-a nisu toliko dobri koliko se misli.
“Automobili marke BMW vrlo su poželjni, ali uprkos tome što se radi o proizvođaču luksuznijih vozila, starije i povoljnije modele često kupuju mladi i neiskusni vozači. Također, prema osiguravajućim društvima, vozači BMW-a skloniji su riskirati tijekom vožnje. Stoga ne čudi da je upravo ova marka na vrhu liste najčešće oštećenih automobila”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Automobili koji su u prošlosti pretrpjeli ozbiljna oštećenja mogu biti skloniji povremenim kvarovima i zahtijevati značajne popravke. Da i ne spominjemo da u nekim slučajevima sigurnost putnika u takvim automobilima može biti ugrožena. Istraživanje historije automobila putem interneta smanjuje rizik od kupovine lošeg proizvoda koji se brzo može pretvoriti u rupu bez dna.
Kupci polovnih automobila bi u svakom slučaju na jedan od načina trebali kojeg žele kupiti. Time bi umnogome smanjili rizik od kupovine automobila koji je bio oštećen, zapravo od kupovine automobila koji je učestvovao u težoj saobraćajnoj nesreći.
Automobili marke Renault u Hrvatskoj su najmanje oštećeni – samo 41,2 % svih vozila ove marke provjerenih na carVerticalu bilo je oštećeno. Očigledno je da su kupci automobila ovog brenda prirodni defanzivci i nisu hazarderi, barem ne većina. Peugeot (41,6 %), Fiat (44,3 %), Nissan (44,6 %) i Alfa Romeo (45,6 %) ne zaostaju previše.
Što se tiče zapisa o oštećenjima, neke marke vozila u Hrvatskoj imaju više zabilježenih incidenata u svojim izvještajima o historiji. Prosječan automobil marke BMW provjeren na carVerticalu imao je 2,5 , a slijede ga Audi (2), Mercedes-Benz (1,9), Volkswagen (1,9) i Seat (1,88).
“Sasvim je uobičajeno da automobil učestvuje u saobraćajnoj nesreći jednom svakih pet godina. To može biti povezano i s kilometražom. Međutim, često je vrlo teško posjedovati ili održavati vozila s više zapisa o ozbiljnim oštećenjima. Iznenađujuće, carVertical je otkrio da je ove godine najveći broj slučajeva oštećenja za pojedini automobil zabilježen za Volkswagen Passat. Ovo je vozilo imalo i do 32 zapisa o oštećenjima u svom izvještaju”, kaže Buzelis.
Vozila marke Alfa Romeo najmanje sudjeluju u nesrećama – prosječan model automobila Alfa Romeo imao je 1,58 oštećenja na carVerticalu, Fiat 1,59, Renault 1,6, Peugeot 1,65, a Mazda 1,7, što u svakoj varijanti ne mora biti u potpunosti tačan podatak. Ovi proizvođači su uglavnom posvećeni proizvodnji automobila ekonomske klase koje ljubitelji brzine obično izbjegavaju, zbog čega manje učestvuju u saobraćajnim nesrećama.
Luksuzna vozila u Hrvatskoj imaju veću , a njemački proizvođači zauzeli su vodeća mjesta: Mercedes-Benz sa 4.122 eura, BMW s 3.940 eura i Audi s 3.433 eura. Iako sitna oštećenja nisu nešto o čemu biste se trebali brinuti kad tražite automobil za kupovinu, o većim oštećenjima treba razgovarati s profesionalnim mehaničarom kako biste izbjegli probleme u budućnosti.
Brendovi koji proizvode vrhunske automobile obično imaju veću prosječnu u poređenju s automobilima ekonomske klase, tako da čak i popravak malih oštećenja može biti izuzetno skup.
Ovisno o marki vozila, popravljanje istih oštećenja može imati drugačiju cijenu. Tako, naprimjer, automobili marke Dodge imaju najveću prosječnu vrijednost oštećenja na svijetu – 5.945 eura, a slijede ih automobili marke Porsche (5.236 eura) i Tesla (4.896 eura).
Istraživanje carVerticala provjerilo je stvarne pojedinačnih automobila koja su zatražili korisnici platforme između oktobra 2022. i oktobra 2023. godine. Oštećenja navedena u izvještajima kombinovana su prema markama automobila, analizirana, pretvorena u postotke i rangirana. Obrada miliona provjera historije automobila omogućava ovoj analitičkoj kompaniji da uoči trendove, prognoze i dobije jasniju sliku tržišta polovnih automobila.
feb 07, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 04, 2025 0
feb 03, 2025 0